Lol, goed idee imho. Gekke wijven die geobsedeerd zijn door hun (en andermans) looks worden tegen zichzelf in bescherming genomen.quote:
Foto's en advertenties die bijgewerkt zijn om modellen er mooier uit te laten zien moeten in Frankrijk worden voorzien van een waarschuwing. Hiertoe hebben Franse parlementariërs een wetsvoorstel ingediend om de volksgezondheid te bevorderen en consumenten te beschermen, zo werd dinsdag bekend in een verklaring.
Foto's van mensen wier lichaam digitaal is geretoucheerd moeten voorzien worden van de tekst ‘digitaal gemanipuleerd om het beeld van het menselijk lichaam te veranderen', aldus de voorgestelde wetswijziging. Het ontbreken van een dergelijke waarschuwing zou een boete moeten opleveren van 37.500 euro.
De wetswijziging is niet alleen bedoeld voor foto's in kranten en tijdschriften, maar ook voor foto's op verpakkingen, in politieke campagnes en kunstfoto's.
Bron
Gekke wijven moet je vastketenen en niet langer vrij laten rondlopen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:01 schreef Anastacia1980 het volgende:
Lol, goed idee imho. Gekke wijven die geobsedeerd zijn door hun (en andermans) looks worden tegen zichzelf in bescherming genomen.
Nee, die mensen moet je meer naar buiten sturen, zodat ze wél weten hoe anderen eruit zien.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Hoewel het eigenlijk een doorgeslagen idee is, heeft het ook wel weer wat. Veel te veel mensen snappen niet dat de modellen die in de bladen staan er normaal niet zo uit zien. Die mag je best tegen zichzelf in bescherming nemen.
dus datquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat een debiel idee. Eke poster zal dan zo'n bericht bevatten en gezellig in een kuntgallerij. Alle foto's met waarschuwingsstickers.![]()
Gewoon kappen met de burger nog dommer en nog labieler maken, anders leren ze het nooit.
Ja, er moet een einde komen aan deze geestelijke marteling.quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:10 schreef TimMer1981 het volgende:
Dat vind ik dan wél weer een goed voorstel.
Ja, want jarenlange indoctrinatie door bedrijven (mode-industrie e.d.) doet veel jonge meisjes heel goed. Kapitalisme is okay, zolang het niet de geestelijke toestand van veel jonge meisjes (en wellicht ook jongens) ernstig aantast.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat een debiel idee. Eke poster zal dan zo'n bericht bevatten en gezellig in een kuntgallerij. Alle foto's met waarschuwingsstickers.![]()
Gewoon kappen met de burger nog dommer en nog labieler maken, anders leren ze het nooit.
Met kunst vind ik het ook overdreven inderdaad, voor de rest niet. Weleens gezien hoe erg er soms verbouwd wordt? Een paar leuke voorbeelden:quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:01 schreef Boze_Appel het volgende:
Jonge mensen zijn sowieso meestal labieler dan volwassenen, dus om die in bescherming te nemen tegen zichzelf (anorexia, minderwaardigheidscomplex, depressie, etc) vind ik zeker geen verkeerd plan.quote:Gewoon kappen met de burger nog dommer en nog labieler maken, anders leren ze het nooit.
Ik zie niet in hoe het oppoetsen van foto's indoctrineren is. Die jonge meisjes hebben toch ouders en zien mensen in hun eigen omgeving? Door ze dom te houden worden ze echt niet geestelijk beter.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:20 schreef GoodGovernance het volgende:
[..]
Ja, want jarenlange indoctrinatie door bedrijven (mode-industrie e.d.) doet veel jonge meisjes heel goed. Kapitalisme is okay, zolang het niet de geestelijke toestand van veel jonge meisjes (en wellicht ook jongens) ernstig aantast.
Oh, ik ken alle voorbeelden. Alles in de wereld wordt 'mooier' gemaakt, zeker in de reclame en modewereld. Mensen houden nou eenmaal van mooie dingen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:28 schreef TimMer1981 het volgende:
Met kunst vind ik het ook overdreven inderdaad, voor de rest niet. Weleens gezien hoe erg er soms verbouwd wordt? Een paar leuke voorbeelden:
Mijn punt is dat voor de zoveelste keer het opvoeden van kinderen afschuiven op de overheid dmv. toezicht op plakkertjes op posters geen goed doet. Andere mensen moeten betalen voor het opvoeden van andermanskinderen en de ouders zelf worden nogmaals luier.quote:Jonge mensen zijn sowieso meestal labieler dan volwassenen, dus om die in bescherming te nemen tegen zichzelf (anorexia, minderwaardigheidscomplex, depressie, etc) vind ik zeker geen verkeerd plan.
is geenszins hetzelfdequote:Op dinsdag 22 september 2009 17:39 schreef Boze_Appel het volgende:
Wat wil je straks doen? Profvoetballers slechter laten voetballen omdat kleine jongetjes dat niet kunnen evenaren? Of posters van voetballers beplakken met stickers?
Waar zit em dat domhouden in? Er verschijnt slechts een text bij die graatmagere modellen plaatjes dat het niet echt is.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe het oppoetsen van foto's indoctrineren is. Die jonge meisjes hebben toch ouders en zien mensen in hun eigen omgeving? Door ze dom te houden worden ze echt niet geestelijk beter.
Wat is dat nu weer voor een vergelijking?quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe het oppoetsen van foto's indoctrineren is. Die jonge meisjes hebben toch ouders en zien mensen in hun eigen omgeving? Door ze dom te houden worden ze echt niet geestelijk beter.
Ze hebben juist van die waanbeelden door dit soort onzinnige beschermmaatregelen.
Wat wil je straks doen? Profvoetballers slechter laten voetballen omdat kleine jongetjes dat niet kunnen evenaren? Of posters van voetballers beplakken met stickers?
Het bereiken van het onbereikbare en bescherming dat ze geen waanbeelden krijgen. Iets waar je kinderen voor opvoedt om door die dingen heen te zien.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:52 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een vergelijking?Een profvoetballer speelt zo goed als dat hij kan. Als je hem op televisie zijn spel ziet spelen, weet je dat hij werkelijk zo goed speelt. Maar van een gemanipuleerde foto weet je dat niet. Ouders weten dat ook niet. Het is manipulatie van de consument. De fik erin dus.
Wie heeft het over graatmager. Foto's, reclame, politieke posters, etc. die bewerkt zijn om het menselijk lichaam te veranderen. Elke advertentie met een mens erin dus. Als je dat niet doet ziet het er niet uit op bv. drukwerk al was het alleen maar om licht, etc.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waar zit em dat domhouden in? Er verschijnt slechts een text bij die graatmagere modellen plaatjes dat het niet echt is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |