abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72998297
Ik heb pas een ongeluk gehad en dat was niet mijn schuld.
nu hebben we dat uitgekeerd gekregen, maar nu is 2 weken na dat ongeluk de auto uitgebrand.
en was de schade dus nog niet gemaakt.
nu wil de verzekering dat bedrag van de schade niet meer uitkeren.

hoort dat of klopt dit niet ik vind het namelijk een beetje raar omdat dat eerste ongelijk niet mijn schuld is en dus ook de verzekering van de tegen partij moet uitkeren.

ik hoop dat jullie mijn vraag hebben begrepen, en anders hoor ik de onduidelijkheden graag.

alvast bedankt
pi_72998461
Wat voor type verzekering heb je lopen , alleen WA, CASCO of beperk casco
pi_72998541
Waardoor is het uitgebrand? Want als dit gevolgschade ( zeg maar kortsluiting ) is zullen het wel moeten uitkeren (mits je dat kan aantonen dan)
  dinsdag 22 september 2009 @ 13:18:11 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_72998654
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:07 schreef DJik het volgende:
en was de schade dus nog niet gemaakt.
nu wil de verzekering dat bedrag van de schade niet meer uitkeren.
Ga je, nu je auto is uitgebrand, die andere schade nog laten repareren?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_72998797
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:18 schreef mstx het volgende:

[..]

Ga je, nu je auto is uitgebrand, die andere schade nog laten repareren?
schade wordt uitgekeerd omdat je auto in waarde is verminderd, je kan dit geldbedrag gebruiken om je auto te repareren en op gelijk niveau te brengen als voor de schade. Of je steekt dit in eigen zak.

ik ga er vanuit dat de ts alleen WA had, waarbij brand is uitgesloten op de dekking. Mijnsziens blijft dan de uitkering voor schade door derde gewoon staan.
pi_73002069
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:22 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

schade wordt uitgekeerd omdat je auto in waarde is verminderd, je kan dit geldbedrag gebruiken om je auto te repareren en op gelijk niveau te brengen als voor de schade. Of je steekt dit in eigen zak.

ik ga er vanuit dat de ts alleen WA had, waarbij brand is uitgesloten op de dekking. Mijnsziens blijft dan de uitkering voor schade door derde gewoon staan.
Dat lijkt mij ook, de TS moet schadeloosgesteld worden zoals vastgelegd is in de wet. Dat iemand schadeloos gesteld wordt staat niet gelijk aan het ook daadwerkelijk laten repareren. TS, ben je zelf de schade aan het verhalen of heb je rechtsbijstand?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_73047636
De schade door de aanrijding moet gewoon uitbetaald worden door de verzekering van de tegenpartij.

Jou eigen verzekering, indien je voor brandschade aan je auto verzekert bent, mag dit bedrag wel weer aftrekken van de dagwaarde van de auto. Op het moment dat jouw auto uitbrandde was deze immers aantoonbaar minder waard dan de normale dagwaarde. Deze minderwaarde mag jouw autoverzekering aftrekken van het brandschade-bedrag.
pi_73048483
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:47 schreef Ivo1985 het volgende:
De schade door de aanrijding moet gewoon uitbetaald worden door de verzekering van de tegenpartij.

Jou eigen verzekering, indien je voor brandschade aan je auto verzekert bent, mag dit bedrag wel weer aftrekken van de dagwaarde van de auto. Op het moment dat jouw auto uitbrandde was deze immers aantoonbaar minder waard dan de normale dagwaarde. Deze minderwaarde mag jouw autoverzekering aftrekken van het brandschade-bedrag.
waar ik even vanuit ga dat de topicstarter die verdwenen is geen beperkt casco of volledig casco heeft , waarbij brandschade niet gedekt is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')