abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72989121
Heeft er iemand hier ervaring met het vervangen van het gewone achteruit rij lamp door eentje die gebruik maakt van LED verlichting?
Ik vind zelf namelijk dat de standaard lamp wat weinig ligt geeft en vraag me af of LED een oplossing zou kunnen zijn?
Wat zijn je ervaringen hiermee? En welke lamp kan je aanraden (want er zijn veel verschillende)?
Music was my first love, and it will be my last.
pi_72998195
Ik heb bij mij alle lampen vervangen door leds. Dus ook rem en achterlichten als knipperlichten. Overdag is de zichtbaarheid minder te noemen maar int donker is de kleur veel helderder en feller als je er recht achter staat.

Als je standaard lamp weinig licht geeft kan je proberen er een nieuw halogeen pitje in te doen of het glas wat schoonmaken.
pi_72999369
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb bij mij alle lampen vervangen door leds. Dus ook rem en achterlichten als knipperlichten. Overdag is de zichtbaarheid minder te noemen maar int donker is de kleur veel helderder en feller als je er recht achter staat.

Hoe zit dat met de RDW? Ik zag op een aantal sites, dat LED-verlichting niet toegestaan was, maar zijn er lampen die wel toegestaan zijn? Ik zat er namelijk zelf ook aan te denken, om een aantal lampen te vervangen voor LED's. Mij gaat het dan vooral om de stadslichten en achterlichten, om op die manier overdag ook de lampen aan te kunnen doen zonder al te veel stroom (dus benzine) verbruik. Alleen heb ik natuurlijk geen zin om in de problemen te komen met die lampen.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_72999457
Ik heb er nog nooit over gehoord dat het niet mag. Als het maar kleurecht is en te zien is. RDW kan je niets maken, politie ook niet want die controleert het alleen int donker en dan zie je het echt wel. Met apk moet het alleen werken. Let wel op met je knipperlichten want die gaan op tilt (snel knipperen) omdat je clingateur denkt dat er geen lampjes meer in zitten omdat ledjes bijna geen weerstand hebben. Wat je dan moet doen is een relais er tussen hangen of weerstandjes solderen

Ik heb dat niet gedaan en vervangen de knippers voor de apk gewoon weer door halogeen. Ik zal wel eens een foto maken int donker als je wil.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:29:52 #5
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73006831
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb er nog nooit over gehoord dat het niet mag. Als het maar kleurecht is en te zien is. RDW kan je niets maken, politie ook niet want die controleert het alleen int donker en dan zie je het echt wel. Met apk moet het alleen werken. Let wel op met je knipperlichten want die gaan op tilt (snel knipperen) omdat je clingateur denkt dat er geen lampjes meer in zitten omdat ledjes bijna geen weerstand hebben. Wat je dan moet doen is een relais er tussen hangen of weerstandjes solderen

Ik heb dat niet gedaan en vervangen de knippers voor de apk gewoon weer door halogeen. Ik zal wel eens een foto maken int donker als je wil.
denk dat rdw ledjes onder de auto bedoeld die mogen niet nee

zo is je knipperlicht ook niet zuinig
pi_73007705
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:29 schreef T42 het volgende:

[..]

denk dat rdw ledjes onder de auto bedoeld die mogen niet nee

zo is je knipperlicht ook niet zuinig
Gaat mij niet om het zuinige
pi_73007764
Knipperlichten die harder knipperen zijn waarschijnlijk zuiniger omdat ze gemiddeld langer niet voluit branden.
  dinsdag 22 september 2009 @ 16:52:07 #8
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73007874
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 16:48 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Gaat mij niet om het zuinige
waarom dan ledjes? hopelijk niet voor de kleur
pi_73009372
Nee voor het effect. Een led gaat aan en uit. Halogaan gloeit na enzo. Vink niet mooi. Maar er komt nog een relais tussen.
  dinsdag 22 september 2009 @ 17:26:12 #10
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73009424
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee voor het effect. Een led gaat aan en uit. Halogaan gloeit na enzo. Vink niet mooi. Maar er komt nog een relais tussen.
dan is het goed
pi_73009719
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 17:26 schreef T42 het volgende:

[..]

dan is het goed
He gelukkig dat je het goed vind
pi_73014469
Het gemiddelde retrofit-ledlampje zal minder licht geven dan de gewone gloeilampen. Dus als ik TS was zou ik de oplossing ergens anders zoeken (en wellicht eens controleren of het huidige lampje het correcte wattage heeft).
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  dinsdag 22 september 2009 @ 19:50:53 #13
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73015331
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 19:32 schreef Frezer het volgende:
Het gemiddelde retrofit-ledlampje zal minder licht geven dan de gewone gloeilampen. Dus als ik TS was zou ik de oplossing ergens anders zoeken (en wellicht eens controleren of het huidige lampje het correcte wattage heeft).
omvormer inbouwen en een 500watt bouwlamp monteren
pi_73027229
Nou ja dan kan ik beter met zaklamp aan de slag.
Tja weet dus niet of led nog zo weinig licht geeft. Heb bijvoorbeeld de binnenlamp vervangen door plaatjes met led lichtjes en dat geeft toch bar veel licht.

Kwam ook deze lamp tegen, die volgens mij ook wel veel licht moet geven, maar is wel flink duur.

http://www.benzinfabrik.de/de/30er_smd_led_spot_ba15s_reinweiss/
pi_73028443
Kijk hier eens tussen
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.712

Hier heb ik namelijk alles vandaan en vooral savonds en snachts in de lichtopbrengt minstens zo goed als halogeen en misschien wel beter.
  woensdag 23 september 2009 @ 08:22:18 #16
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73028865
quote:
Op woensdag 23 september 2009 00:57 schreef Bartje1981 het volgende:
Nou ja dan kan ik beter met zaklamp aan de slag.
Tja weet dus niet of led nog zo weinig licht geeft. Heb bijvoorbeeld de binnenlamp vervangen door plaatjes met led lichtjes en dat geeft toch bar veel licht.

Kwam ook deze lamp tegen, die volgens mij ook wel veel licht moet geven, maar is wel flink duur.
[ afbeelding ]
http://www.benzinfabrik.de/de/30er_smd_led_spot_ba15s_reinweiss/
veel licht bij een ledje is duur en ontwikkels nogal wat warmte
pi_73028918
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:22 schreef T42 het volgende:

[..]

veel licht bij een ledje is duur en ontwikkels nogal wat warmte
Volgens mij snap jij het ideel van een led niet. Daar komt nl minder warmte vanaf dan bij halogeen. Dus het zal nooit erger worden dan halogeen.
  woensdag 23 september 2009 @ 09:10:25 #18
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73029496
quote:
Op woensdag 23 september 2009 08:26 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Volgens mij snap jij het ideel van een led niet. Daar komt nl minder warmte vanaf dan bij halogeen. Dus het zal nooit erger worden dan halogeen.
neej dat klopt maar ledje is van plastic zonder goedde koeling smelt deze of brand dan door.
halogeen is van glas en kan vele male heter worden.

ik zag geen koelling op de plaatje of ze moetten veel kopergebruiken intern

ik maak led video schermen
pi_73029650
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:10 schreef T42 het volgende:

[..]

neej dat klopt maar ledje is van plastic zonder goedde koeling smelt deze of brand dan door.
halogeen is van glas en kan vele male heter worden.

ik zag geen koelling op de plaatje of ze moetten veel kopergebruiken intern

ik maak led video schermen

Dat zijn iets andere ledjes he
  woensdag 23 september 2009 @ 09:35:15 #20
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73030031
quote:
Op woensdag 23 september 2009 09:18 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat zijn iets andere ledjes he
jah die wel maar we hebben genoeg sampels liggen met alle kleuren van de regenboog is div maten

sommige hebben een koeling die 8x groter is dan de led

maar elke heldere led geeft warmte af. hoemeer licht hoe moeer koeling er nodig is

2watt enorme koeling:

dus zonder goedde koeling heeft een led een korte levensduur dat was mijn punt
pi_73031538
Ja maar wij hebben het over ledjes in een autofitting op 12 v. Daar is koeling niet echt van toepassing dus je theorie is wat overbodig in dit topic
pi_73032486
Overiigens kan ik je afraden om achteruitrij licht te vervangen door led als je wil dat je daardoor int donker meer ziet in je spiegels bij het inparkeren..Daar kan halogeen niet tegenop. Led is vaak een gebundeld stukje licht. Recht achter je is het misschien feller maar verwacht niet dat de stoeprand op licht
  woensdag 23 september 2009 @ 11:29:25 #23
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73033208
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja maar wij hebben het over ledjes in een autofitting op 12 v. Daar is koeling niet echt van toepassing dus je theorie is wat overbodig in dit topic
hoezo dan? ledjes op 230v en op 12v zijn er niet hoor. die werken namelijk op 1,5 tot 3 volt

als je 2watt led in auto gebruikt word deze net zo warm als een 2watt op 230v

dus dat lampje van hierboven ergens op 12v vind ik er goedkoop uitzien technisch
  woensdag 23 september 2009 @ 13:51:58 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73036794
Kan iemand mij even een halogeen knipperlampje laten zien ??? volgens mij is dat een nieuwe vinding

Het gelul-in-de-ruimte niveau in dit topic is weer eens niet van de lucht

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73036940
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
Kan iemand mij even een halogeen knipperlampje laten zien ??? volgens mij is dat een nieuwe vinding

Het gelul-in-de-ruimte niveau in dit topic is weer eens niet van de lucht

Hier lapzwans....hier heb je je halogeen (gloeidraad) knipperlichten. En die onderste is dus led die ik nu heb, heb dat glasje wat opgeschuurd om het licht wat te diffuseren.

pi_73037054
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 13:45 schreef OxygeneFRL het volgende:

Dus je rijdt nu eigenlijk een beetje voor lul met een knipperlichtinstallatie die niet werkt?
Wat heeft het dan voor nut om met ledjes rond te rijden?
  woensdag 23 september 2009 @ 14:01:26 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73037073
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:57 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Hier lapzwans....hier heb je je halogeen (gloeidraad) knipperlichten. En die onderste is dus led die ik nu heb, heb dat glasje wat opgeschuurd om het licht wat te diffuseren.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
O ja joh klapnicht ?? zit er écht halogeen in een normaal knipperbolletje ??

Of zou er misschien gewoon argon in zitten ??
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_73037298
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dus je rijdt nu eigenlijk een beetje voor lul met een knipperlichtinstallatie die niet werkt?
Wat heeft het dan voor nut om met ledjes rond te rijden?
Hij knippert perfect hoor dus weet niet wat jij uit je nek zit te lullen?
pi_73037319
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:01 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

O ja joh klapnicht ?? zit er écht halogeen in een normaal knipperbolletje ??

Of zou er misschien gewoon argon in zitten ??

Wat kan mij dat verotten wat erin zit. Met halogeen bedoel ik gloeidraad. En led is led.
  woensdag 23 september 2009 @ 14:10:12 #30
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73037341
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 00:53 schreef Bartje1981 het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met het vervangen van het gewone achteruit rij lamp door eentje die gebruik maakt van LED verlichting?
Ik vind zelf namelijk dat de standaard lamp wat weinig ligt geeft en vraag me af of LED een oplossing zou kunnen zijn?
Wat zijn je ervaringen hiermee? En welke lamp kan je aanraden (want er zijn veel verschillende)?
Zit er wel een lampje in met het goede wattage ?? 5 watt geeft namelijk nogal zeg maar de helft van het licht van een 10 watt lampje

Een LED blampje erin zetten kán goed effekt geven, maar dat ligt aan de manier waarop de reflektor en het lampglas met het licht omgaan, en LED lampjes staan nou niet echt bekend om hun rondstralende vermogen..

Overigens had ik gisteren nog een bouwlamp in mijn handjes waar een 20 watt LED in zat, en die leverde net zo veel licht als één van mijn HALOGEEN 150 watt tuinspots...
Helaas moet je zo'n LED aansturen met een serieuze trafo, die dus wél warm wordt, en die je niet zomaar FF 1,2,3, in je auto frommelt...

Owja... en echt goeiekoop was hij ook niet
  woensdag 23 september 2009 @ 14:12:41 #31
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73037412
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Wat kan mij dat verotten wat erin zit. Met halogeen bedoel ik gloeidraad. En led is led.
Oftewel; de bewustwording dat je een neger ook gewoon turk of eskimo kunt noemen begint nu toch een beetje te dagen, kan jou het verrotten hoe je het noemt.. je bedoelt gewoon een mens toch ??

Sufkut
pi_73037475
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Oftewel; de bewustwording dat je een neger ook gewoon turk of eskimo kunt noemen begint nu toch een beetje te dagen, kan jou het verrotten hoe je het noemt.. je bedoelt gewoon een mens toch ??

Sufkut
Je post raakt kant noch wal droplul
  woensdag 23 september 2009 @ 14:16:27 #33
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73037515
... dus ...
pi_73037526
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:09 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Hij knippert perfect hoor dus weet niet wat jij uit je nek zit te lullen?
Je zegt toch dat de installatie op hol slaat? Omdat er geen weerstand tussen zit?
Dat is in mijn ogen een niet goed werkende knipperlichtinstallatie.

Je geeft zelfs nog aan dat je "vervangen" de knippers voor de apk.

[ Bericht 8% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 23-09-2009 14:22:30 ]
  woensdag 23 september 2009 @ 14:25:13 #35
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73037783
En dat je dan ook nog te beroerd bent om een bijbehorend knipperrelais aan te schaffen, zodat de je knippers er niet uitzien als een stroboscoop op kruipolie..

prutsert...
pi_73038099
...dus...
  woensdag 23 september 2009 @ 14:49:34 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73038483
Een kip is geen mus

Net zoals het feit dat er in een gloeilampie geen halogeen zit..
  woensdag 23 september 2009 @ 14:55:37 #38
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_73038669
Niveautje weer vandaag .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 23 september 2009 @ 15:03:09 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73038922
He's asking for it, en ik pas me wel aan
pi_73040268
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:35 schreef OxygeneFRL het volgende:
...dus...
Je begrijpt niet dat het hinderlijk en zelfs gevaarlijk kan zijn voor overige verkeersdeelnemers?
Daarnaast, waarom zou je met een op hol geslagen knipperlichtinstallatie willen rondrijden? Omdat het effect van een LED beter is?
pi_73040534
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Je begrijpt niet dat het hinderlijk en zelfs gevaarlijk kan zijn voor overige verkeersdeelnemers?
Daarnaast, waarom zou je met een op hol geslagen knipperlichtinstallatie willen rondrijden? Omdat het effect van een LED beter is?
O ja er zijn mensen die beginnen te schuimbekken natuurlijk als mijn kipperlicht 2 keer knippert waar anderen 1 keer knipperen
pi_73040879
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

O ja er zijn mensen die beginnen te schuimbekken natuurlijk als mijn kipperlicht 2 keer knippert waar anderen 1 keer knipperen
Dat niet zo zeer.
Het zou wel de aandacht van sommige bestuurders kunnen afleiden van het verkeer waardoor er een gevaarlijke situatie zou kunnen ontstaan.
Waarom zou je ze vervangen voor de APK als het niet gevaarlijk zou zijn? APK is immers een controle waarbij vooral de veiligheid van je auto wordt gecontroleerd.

Voor de duidelijkheid, je vind het "effect" van een LED zo geweldig dat je het voor lief neemt dat je knipperlichtinstallatie niet goed werkt?
  woensdag 23 september 2009 @ 16:24:02 #43
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73041422
quote:
Op woensdag 23 september 2009 13:57 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
zijn dat niet stadslichtjes? ik kom toch grotere knippelichtjes tegen dagelijks
  woensdag 23 september 2009 @ 16:26:58 #44
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73041514
quote:
Op woensdag 23 september 2009 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

dat zen de zelfde petjes die op xenon geilen in een golf2
pi_73042727
Maar zijn dat halogeen lampjes dan? Of zijn het gewoon 'kleine' gloeilampjes?
Dacht altijd dat het gewoon soort van gloeilampjes waren, op het gote- en dimlicht na dan.
pi_73042735
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef T42 het volgende:

[..]

zijn dat niet stadslichtjes? ik kom toch grotere knippelichtjes tegen dagelijks
Dat zijn bij mij de knipperlichtjes aan de zijkant.
pi_73042769
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat niet zo zeer.
Het zou wel de aandacht van sommige bestuurders kunnen afleiden van het verkeer waardoor er een gevaarlijke situatie zou kunnen ontstaan.
Waarom zou je ze vervangen voor de APK als het niet gevaarlijk zou zijn? APK is immers een controle waarbij vooral de veiligheid van je auto wordt gecontroleerd.
Een bilboard van Sloggy ook

Omdat ze volgens de apk niet zo snel mogen knipperen..daarom.
pi_73042858
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:06 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Een bilboard van Sloggy ook

Omdat ze volgens de apk niet zo snel mogen knipperen..daarom.
Waarom denk je dat ze niet snel mogen knipperen?

Daarnaast geef je geen antwoord waarom je überhaupt met een te snelle knipperlichtinstalltie zou willen rond rijden, ik vraag me af of het effect van een ledje opweegt tegenover dat snelle knipperen.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:35:15 #49
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73043509
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dat zijn bij mij de knipperlichtjes aan de zijkant.

owwjah die heb ik nog niet
  woensdag 23 september 2009 @ 17:53:40 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73044023
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef Bartje1981 het volgende:
Maar zijn dat halogeen lampjes dan? Of zijn het gewoon 'kleine' gloeilampjes?
Dacht altijd dat het gewoon soort van gloeilampjes waren, op het gote- en dimlicht na dan.
goed gedacht

De gewone bolletjes zijn gewoon conventionele gloeilampjes, gevuld met argon, een halogeenlampje is hetzelfde principe, maar dan is de samenstelling van het gloeidraadje iets anders, en in combinatie met HALOGEEN gas, geeft dat meer licht als een normale lamp, vandaar dat ze die bij voorkeur in je dim- en grootlicht gebruiken..

Izze simpol
pi_73045270
quote:
Op woensdag 23 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Dus ze geven niet veel licht. Als er wel veel licht vanaf komt is er namelijk wél koeling nodig, en dat past niet/nauwelijks in een standaard autofitting/lampje formaat. Het lijkt alsof 5mm ledjes(die geen koellichaam hebben) die in de meeste producten zitten veel licht geven omdat ze scherp zijn als je er presies in kijkt. Maar ze geven dus licht in een hele kleine stralingshoek, terwijl een gloeilampje een 360 graden lichtbron is.

Je geeft ook zelf een aantal posts terug ook aan dat het alleen feller is/lijkt als je er recht achter staat. En zelfs dat het overdag slechter is. Het lijkt me opzich wel handig dat ook iemand die overdag schuin achter je staat kan zien dat je remt of wil afslaan.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_73045328
quote:
Op woensdag 23 september 2009 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
En dat je dan ook nog te beroerd bent om een bijbehorend knipperrelais aan te schaffen, zodat de je knippers er niet uitzien als een stroboscoop op kruipolie..

prutsert...
Een vette weerstand er tussen hangen is ook nog een optie, zodat je weer terug bent bij het oude wattage, .
pi_73046401
Heb al eerder aangegeven dat er nog eens een relais tussenkomt maar lezen is niet hun sterkste kant.
pi_73046430
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:38 schreef Frezer het volgende:

[..]

Je geeft ook zelf een aantal posts terug ook aan dat het alleen feller is/lijkt als je er recht achter staat. En zelfs dat het overdag slechter is. Het lijkt me opzich wel handig dat ook iemand die overdag schuin achter je staat kan zien dat je remt of wil afslaan.
Ik heb 2 extra remlichten op me achterraam dus dat zien ze echt wel.
pi_73046913
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik heb 2 extra remlichten op me achterraam dus dat zien ze echt wel.
Dus als alles eigenlijk slechter is (minder licht, te snelle knipperlichten) wat is dan het voordeel?
Het "effect"?

Zijn die 2 extra remlichten overigens ook LED's?
pi_73046959
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb al eerder aangegeven dat er nog eens een relais tussenkomt maar lezen is niet hun sterkste kant.
Je rijdt er NU toch mee rond? Dus of je nu over een maand of over 5 jaar een relais er tussen hangt maakt verder voor de situatie niet uit.
pi_73047440
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Zijn die 2 extra remlichten overigens ook LED's?
Jij bent echt achterlijk.
pi_73047751
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Jij bent echt achterlijk.
Dat vraag ik niet.
Ik vraag of die 2 extra remlichten uit LED's bestaan of niet.
pi_73048068
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat vraag ik niet.
Ik vraag of die 2 extra remlichten uit LED's bestaan of niet.
Ik zeg het je.

Heb jij wel eens aftermarked remlichten gezien die achter het raam zitten die halogeen zijn? ( nee ik kom niet bij de Halfords)
pi_73048250
quote:
Op woensdag 23 september 2009 19:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Ik zeg het je.

Heb jij wel eens aftermarked remlichten gezien die achter het raam zitten die halogeen zijn? ( nee ik kom niet bij de Halfords)
Niet halogeen (volgens mij heeft Sounddragon al uitgelegd waarom) maar ik heb inderdaad genoeg conventionele derde remlichten gezien.
pi_73050953
Al hang je er 100 lampen achterop, als ze allemaal alleen recht naar achteren licht geven zie je het nog steeds niet onder een hoek, .

Volgens mij heb je de halogeen lampen in je auto er nog gewoon inzitten, . Tenminste, dat hoop ik, .
  woensdag 23 september 2009 @ 21:36:00 #62
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73051721
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:38 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dus ze geven niet veel licht. Als er wel veel licht vanaf komt is er namelijk wél koeling nodig, en dat past niet/nauwelijks in een standaard autofitting/lampje formaat. Het lijkt alsof 5mm ledjes(die geen koellichaam hebben) die in de meeste producten zitten veel licht geven omdat ze scherp zijn als je er presies in kijkt. Maar ze geven dus licht in een hele kleine stralingshoek, terwijl een gloeilampje een 360 graden lichtbron is.

Die warmteproduktie heeft weinig met de lichtopbrengst te maken

9 van de 10 keer werken die LEDbollen met een weerstandje of een schakelingetje wat zorgt dat de LED's geen overspanning krijgen.. het voltage in je auto is niet stabiel genoeg om ze gewoon in serie te kwakken tot ongeveer 12 volt, dat kán wel met een bepaalde marge, maar dan krijg je niet genoeg opbrengst, LED's produceren alleen het gewenste felle licht als ze echt netjes op hun teentjes lopen..
De LED's itself produceren weinig tot geen warmte, maar dat schakelingetje wél...

Overigens gaf de 20 watt LED waar ik het vanmiddag over had wél warmte af, niet heeeeel heftig, maar voelbaar tot op een cm of 3
pi_73052341
Idd, die 5mm rommel produceerd geen weinig warmte omdat ze een laag wattage hebben, maar je hebt dus een belachelijke hoeveelheid van die dingen nodig om tot een beetje fatsoenlijke hoeveelheid licht te komen. Bij een LED wordt 80% van het verbruikte wattage verstookt als warmte. Een highpower led heeft daarom heatsinking nodig om de warmte af te voeren.

Overigens nog een probleem van die 5mm rommel: een reflector van een autolamp is gebaseerd op het feit dat de gloeispiraal van een gloeilampje de lichtbron is, door zo'n retrofit lamp (die kwa vormfactor meestal compleet niet overeenkomt met het oorspronkelijke gloeilampje) te plaatsten verplaats je dus de lichtbron en werkt de reflector niet meer zoals het hoort.
pi_73054854
quote:
Op woensdag 23 september 2009 21:49 schreef Frezer het volgende:

Overigens nog een probleem van die 5mm rommel: een reflector van een autolamp is gebaseerd op het feit dat de gloeispiraal van een gloeilampje de lichtbron is, door zo'n retrofit lamp (die kwa vormfactor meestal compleet niet overeenkomt met het oorspronkelijke gloeilampje) te plaatsten verplaats je dus de lichtbron en werkt de reflector niet meer zoals het hoort.
Maakt Oxy niets uit! Gaat om het "LED effect", dat medeweggebruikers hem niet duidelijk kunnen zien en z'n knipperlichten niet fatsoenlijk werken is bijzaak.
  woensdag 23 september 2009 @ 23:34:10 #65
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73056599
15 ¤ en 20 seconden en dat is gefikst.. maja, da's niet pimp, want dan hoeft hij niet uit te leggen dat hij LED's heeft en dat het daarom zo snel knippert

Dat er af en toe mensen achter hem voor het verkeerslicht een spontane epileptische aanval krijgen van dat hysterische geflits voor hun neus boeit ook niks.. wát ?? da's VET man
pi_73060043
quote:
Op woensdag 23 september 2009 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
15 ¤ en 20 seconden en dat is gefikst.. maja, da's niet pimp, want dan hoeft hij niet uit te leggen dat hij LED's heeft en dat het daarom zo snel knippert

Dat er af en toe mensen achter hem voor het verkeerslicht een spontane epileptische aanval krijgen van dat hysterische geflits voor hun neus boeit ook niks.. wát ?? da's VET man
mensen die epileptische aanvallen krijgen mogen niet rijden
pi_73060349
Om nog even ontopic te reageren; kan je niet zo'n spot als je op vrachtwagens ziet onder je bumper monteren?
pi_73061158
quote:
Op donderdag 24 september 2009 07:41 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

mensen die epileptische aanvallen krijgen mogen niet rijden
Zul je nog van staan te kijken......
Zorg gewoon dat jij je eigen spul op orde hebt, stop daar eens tijd en moeite in ipv. een verloren zaak/mening te verdedigen in dit topic.
pi_73061221
quote:
Op donderdag 24 september 2009 09:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zul je nog van staan te kijken......
Zorg gewoon dat jij je eigen spul op orde hebt, stop daar eens tijd en moeite in ipv. een verloren zaak/mening te verdedigen in dit topic.
Verder nog iets inhoudelijks te melden? of dat niet....
pi_73075875
Niet weten wat een Halogeen-lamp is is toch wel beetje beschamend hoor ...

Nu niet vertellen dat je Xenon-setjes in je auto hebt, of dat wil.
Calm down, please!
  donderdag 24 september 2009 @ 18:12:19 #71
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73076684
quote:
Op donderdag 24 september 2009 17:46 schreef Googolplexian het volgende:
Niet weten wat een Halogeen-lamp is is toch wel beetje beschamend hoor ...

Nu niet vertellen dat je Xenon-setjes in je auto hebt, of dat wil.
heeft ie vast al en dan een goedkoop verkeerde type die 20 meter te hoog afgesteld is
pi_73078532
quote:
Op donderdag 24 september 2009 18:12 schreef T42 het volgende:

[..]

heeft ie vast al en dan een goedkoop verkeerde type die 20 meter te hoog afgesteld is
Die kans is inderdaad zeer groot. Het gaat immers alleen om het effect!
  donderdag 24 september 2009 @ 19:21:44 #73
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73078817
quote:
Op donderdag 24 september 2009 19:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Die kans is inderdaad zeer groot. Het gaat immers alleen om het effect!
zelfde met de gordels en airbags alleen voor de sier
pi_73082157
Nee hoor heb H4 Halogeen stelletje nerds heerlijk die vooroordelen.
pi_73082726
Heej Oxymoron, wat ik me nou afvraag he..

Heb je irl nou ook zo'n bijdehante grote smoel, of ben je eigenlijk gewoon een ielig insectje met een brilletje, een zgn internetwarrior ??

Volgens mij ben je gewoon veel gepest op school vroeger, of ben je sexueel misbrukt door de pastoor ofzo..
Het lijkt wel of je er een sport van maakt om te schoppen tegen elke scheen die binnen je bereik komt.. is dat een soort van wraakaktie tegen de wereld om je slechte jeugd te compenseren ofzo ??

Echt he.. ik hoop dat je een internet typetje bent, anders heb ik echt medelijden met je

Wil je anders een schouder om op uit te huilen of af en toe eens lekker tegen te rammen ofzo ?? ik ben de rotste niet.. mag wel hoor.. als ik je miserabele leventje daarmee een beetje kan verbeteren wil ik me daar best voor lenen, zo ben ik.. gewoon omdat ik het kan...
pi_73083250
Jij vind mij een type die overal tegen aan schopt? Vind je dat gek aangezien ik door iedereen hier tegen de schenen wordt geschopt omdat ik mijn auto zo heb gedaan wat bijna niemand hier waardeert en dat ook laat blijken?

Wat ik me bij jou afvraag: hoe oud ben je?
pi_73083347
Hahaha, maar de manier waaróp je het doet trekt juist aan dat je verder wordt afgebrand

doet eens een gooi ??
pi_73085265
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
Hahaha, maar de manier waaróp je het doet trekt juist aan dat je verder wordt afgebrand

doet eens een gooi ??
Je hebt gelijk. Ik ga bashers negeren.

Uhm....15?
pi_73086105
Bijna goed
  vrijdag 25 september 2009 @ 11:43:48 #80
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73095630
quote:
Op donderdag 24 september 2009 20:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee hoor heb H4 Halogeen stelletje nerds heerlijk die vooroordelen.
geen led?

ik heb zelfs al H4 Blue-line 4000K (non xenon) in al me auto's zitten
pi_73099942
quote:
Op donderdag 24 september 2009 21:01 schreef Sounddragon het volgende:
Heej Oxymoron, wat ik me nou afvraag he..

Heb je irl nou ook zo'n bijdehante grote smoel, of ben je eigenlijk gewoon een ielig insectje met een brilletje, een zgn internetwarrior ??

Volgens mij ben je gewoon veel gepest op school vroeger, of ben je sexueel misbrukt door de pastoor ofzo..
Het lijkt wel of je er een sport van maakt om te schoppen tegen elke scheen die binnen je bereik komt.. is dat een soort van wraakaktie tegen de wereld om je slechte jeugd te compenseren ofzo ??

Echt he.. ik hoop dat je een internet typetje bent, anders heb ik echt medelijden met je

Wil je anders een schouder om op uit te huilen of af en toe eens lekker tegen te rammen ofzo ?? ik ben de rotste niet.. mag wel hoor.. als ik je miserabele leventje daarmee een beetje kan verbeteren wil ik me daar best voor lenen, zo ben ik.. gewoon omdat ik het kan...
Nee ... DIT zijn normale opmerkingen in een topic waar iemand iets over een lampje vraagt. Volwassen.
Calm down, please!
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:57:42 #82
53151 T42
Pinball Wizard
pi_73100777
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nee ... DIT zijn normale opmerkingen in een topic waar iemand iets over een lampje vraagt. Volwassen.
vin em wel grappig
volwassen zijn is 1 stapje van bejaard zijn (ofwel dan ga je sneller dood)
  vrijdag 25 september 2009 @ 15:08:11 #83
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_73101119
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:29 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ach.. ik heb ook wel eens van die momenten dat ik beter integreer op FOK als de bedoeling is, en dan valt dat op he

Meestal doe ik mijn leeftijd wel eer aan, maar sommige mensen vragen af en toe even om wat extra tekst.. het viel mij op dat Oxy ongeveer in iedere post waarin hij op iemand reageert zijn best doet om een denigrerende/beledigende uitspraak toe te voegen, en ik vroeg me een beetje af waarom hij zo in de aanval gaat op iedereen, en dat weet ik nu

Verder nothing personal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')