Hoe zit dat met de RDW? Ik zag op een aantal sites, dat LED-verlichting niet toegestaan was, maar zijn er lampen die wel toegestaan zijn? Ik zat er namelijk zelf ook aan te denken, om een aantal lampen te vervangen voor LED's. Mij gaat het dan vooral om de stadslichten en achterlichten, om op die manier overdag ook de lampen aan te kunnen doen zonder al te veel stroom (dus benzine) verbruik. Alleen heb ik natuurlijk geen zin om in de problemen te komen met die lampen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb bij mij alle lampen vervangen door leds. Dus ook rem en achterlichten als knipperlichten. Overdag is de zichtbaarheid minder te noemen maar int donker is de kleur veel helderder en feller als je er recht achter staat.
denk dat rdw ledjes onder de auto bedoeld die mogen niet neequote:Op dinsdag 22 september 2009 13:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb er nog nooit over gehoord dat het niet mag. Als het maar kleurecht is en te zien is. RDW kan je niets maken, politie ook niet want die controleert het alleen int donker en dan zie je het echt wel. Met apk moet het alleen werken. Let wel op met je knipperlichten want die gaan op tilt (snel knipperen) omdat je clingateur denkt dat er geen lampjes meer in zitten omdat ledjes bijna geen weerstand hebben. Wat je dan moet doen is een relais er tussen hangen of weerstandjes solderen
Ik heb dat niet gedaan en vervangen de knippers voor de apk gewoon weer door halogeen. Ik zal wel eens een foto maken int donker als je wil.
Gaat mij niet om het zuinigequote:Op dinsdag 22 september 2009 16:29 schreef T42 het volgende:
[..]
denk dat rdw ledjes onder de auto bedoeld die mogen niet nee
zo is je knipperlicht ook niet zuinig
dan is het goedquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee voor het effect. Een led gaat aan en uit. Halogaan gloeit na enzo. Vink niet mooi. Maar er komt nog een relais tussen.
omvormer inbouwen en een 500watt bouwlamp monterenquote:Op dinsdag 22 september 2009 19:32 schreef Frezer het volgende:
Het gemiddelde retrofit-ledlampje zal minder licht geven dan de gewone gloeilampen. Dus als ik TS was zou ik de oplossing ergens anders zoeken (en wellicht eens controleren of het huidige lampje het correcte wattage heeft).
veel licht bij een ledje is duur en ontwikkels nogal wat warmtequote:Op woensdag 23 september 2009 00:57 schreef Bartje1981 het volgende:
Nou ja dan kan ik beter met zaklamp aan de slag.
Tja weet dus niet of led nog zo weinig licht geeft. Heb bijvoorbeeld de binnenlamp vervangen door plaatjes met led lichtjes en dat geeft toch bar veel licht.
Kwam ook deze lamp tegen, die volgens mij ook wel veel licht moet geven, maar is wel flink duur.
[ afbeelding ]
http://www.benzinfabrik.de/de/30er_smd_led_spot_ba15s_reinweiss/
Volgens mij snap jij het ideel van een led niet. Daar komt nl minder warmte vanaf dan bij halogeen. Dus het zal nooit erger worden dan halogeen.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:22 schreef T42 het volgende:
[..]
veel licht bij een ledje is duur en ontwikkels nogal wat warmte
neej dat klopt maar ledje is van plastic zonder goedde koeling smelt deze of brand dan door.quote:Op woensdag 23 september 2009 08:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij het ideel van een led niet. Daar komt nl minder warmte vanaf dan bij halogeen. Dus het zal nooit erger worden dan halogeen.
quote:Op woensdag 23 september 2009 09:10 schreef T42 het volgende:
[..]
neej dat klopt maar ledje is van plastic zonder goedde koeling smelt deze of brand dan door.
halogeen is van glas en kan vele male heter worden.
ik zag geen koelling op de plaatje of ze moetten veel kopergebruiken intern
ik maak led video schermen
jah die wel maar we hebben genoeg sampels liggen met alle kleuren van de regenboog is div matenquote:Op woensdag 23 september 2009 09:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zijn iets andere ledjes he
hoezo dan? ledjes op 230v en op 12v zijn er niet hoor. die werken namelijk op 1,5 tot 3 voltquote:Op woensdag 23 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja maar wij hebben het over ledjes in een autofitting op 12 v. Daar is koeling niet echt van toepassing dus je theorie is wat overbodig in dit topic
Hier lapzwans....hier heb je je halogeen (gloeidraad) knipperlichten. En die onderste is dus led die ik nu heb, heb dat glasje wat opgeschuurd om het licht wat te diffuseren.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:51 schreef Sounddragon het volgende:
Kan iemand mij even een halogeen knipperlampje laten zien ??? volgens mij is dat een nieuwe vinding![]()
Het gelul-in-de-ruimte niveau in dit topic is weer eens niet van de lucht![]()
Dus je rijdt nu eigenlijk een beetje voor lul met een knipperlichtinstallatie die niet werkt?quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb er nog nooit over gehoord dat het niet mag. Als het maar kleurecht is en te zien is. RDW kan je niets maken, politie ook niet want die controleert het alleen int donker en dan zie je het echt wel. Met apk moet het alleen werken. Let wel op met je knipperlichten want die gaan op tilt (snel knipperen) omdat je clingateur denkt dat er geen lampjes meer in zitten omdat ledjes bijna geen weerstand hebben. Wat je dan moet doen is een relais er tussen hangen of weerstandjes solderen
Ik heb dat niet gedaan en vervangen de knippers voor de apk gewoon weer door halogeen. Ik zal wel eens een foto maken int donker als je wil.
O ja joh klapnicht ?? zit er écht halogeen in een normaal knipperbolletje ??quote:Op woensdag 23 september 2009 13:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hier lapzwans....hier heb je je halogeen (gloeidraad) knipperlichten. En die onderste is dus led die ik nu heb, heb dat glasje wat opgeschuurd om het licht wat te diffuseren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij knippert perfect hoor dus weet niet wat jij uit je nek zit te lullen?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:00 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dus je rijdt nu eigenlijk een beetje voor lul met een knipperlichtinstallatie die niet werkt?
Wat heeft het dan voor nut om met ledjes rond te rijden?
quote:Op woensdag 23 september 2009 14:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
O ja joh klapnicht ?? zit er écht halogeen in een normaal knipperbolletje ??
Of zou er misschien gewoon argon in zitten ??
Zit er wel een lampje in met het goede wattage ?? 5 watt geeft namelijk nogal zeg maar de helft van het licht van een 10 watt lampjequote:Op dinsdag 22 september 2009 00:53 schreef Bartje1981 het volgende:
Heeft er iemand hier ervaring met het vervangen van het gewone achteruit rij lamp door eentje die gebruik maakt van LED verlichting?
Ik vind zelf namelijk dat de standaard lamp wat weinig ligt geeft en vraag me af of LED een oplossing zou kunnen zijn?
Wat zijn je ervaringen hiermee? En welke lamp kan je aanraden (want er zijn veel verschillende)?
Oftewel; de bewustwording dat je een neger ook gewoon turk of eskimo kunt noemen begint nu toch een beetje te dagen, kan jou het verrotten hoe je het noemt.. je bedoelt gewoon een mens toch ??quote:Op woensdag 23 september 2009 14:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat kan mij dat verotten wat erin zit. Met halogeen bedoel ik gloeidraad. En led is led.
Je post raakt kant noch wal droplulquote:Op woensdag 23 september 2009 14:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Oftewel; de bewustwording dat je een neger ook gewoon turk of eskimo kunt noemen begint nu toch een beetje te dagen, kan jou het verrotten hoe je het noemt.. je bedoelt gewoon een mens toch ??
Sufkut
Je zegt toch dat de installatie op hol slaat? Omdat er geen weerstand tussen zit?quote:Op woensdag 23 september 2009 14:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij knippert perfect hoor dus weet niet wat jij uit je nek zit te lullen?
Je begrijpt niet dat het hinderlijk en zelfs gevaarlijk kan zijn voor overige verkeersdeelnemers?quote:
O ja er zijn mensen die beginnen te schuimbekken natuurlijk als mijn kipperlicht 2 keer knippert waar anderen 1 keer knipperenquote:Op woensdag 23 september 2009 15:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Je begrijpt niet dat het hinderlijk en zelfs gevaarlijk kan zijn voor overige verkeersdeelnemers?
Daarnaast, waarom zou je met een op hol geslagen knipperlichtinstallatie willen rondrijden? Omdat het effect van een LED beter is?
Dat niet zo zeer.quote:Op woensdag 23 september 2009 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O ja er zijn mensen die beginnen te schuimbekken natuurlijk als mijn kipperlicht 2 keer knippert waar anderen 1 keer knipperen
zijn dat niet stadslichtjes? ik kom toch grotere knippelichtjes tegen dagelijksquote:Op woensdag 23 september 2009 13:57 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hier lapzwans....hier heb je je halogeen (gloeidraad) knipperlichten. En die onderste is dus led die ik nu heb, heb dat glasje wat opgeschuurd om het licht wat te diffuseren.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat zen de zelfde petjes die op xenon geilen in een golf2quote:Op woensdag 23 september 2009 15:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
O ja er zijn mensen die beginnen te schuimbekken natuurlijk als mijn kipperlicht 2 keer knippert waar anderen 1 keer knipperen
Dat zijn bij mij de knipperlichtjes aan de zijkant.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:24 schreef T42 het volgende:
[..]
zijn dat niet stadslichtjes? ik kom toch grotere knippelichtjes tegen dagelijks
Een bilboard van Sloggy ookquote:Op woensdag 23 september 2009 16:08 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat niet zo zeer.
Het zou wel de aandacht van sommige bestuurders kunnen afleiden van het verkeer waardoor er een gevaarlijke situatie zou kunnen ontstaan.
Waarom zou je ze vervangen voor de APK als het niet gevaarlijk zou zijn? APK is immers een controle waarbij vooral de veiligheid van je auto wordt gecontroleerd.
Waarom denk je dat ze niet snel mogen knipperen?quote:Op woensdag 23 september 2009 17:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Een bilboard van Sloggy ook
Omdat ze volgens de apk niet zo snel mogen knipperen..daarom.
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat zijn bij mij de knipperlichtjes aan de zijkant.
goed gedachtquote:Op woensdag 23 september 2009 17:04 schreef Bartje1981 het volgende:
Maar zijn dat halogeen lampjes dan? Of zijn het gewoon 'kleine' gloeilampjes?
Dacht altijd dat het gewoon soort van gloeilampjes waren, op het gote- en dimlicht na dan.
Dus ze geven niet veel licht. Als er wel veel licht vanaf komt is er namelijk wél koeling nodig, en dat past niet/nauwelijks in een standaard autofitting/lampje formaat. Het lijkt alsof 5mm ledjes(die geen koellichaam hebben) die in de meeste producten zitten veel licht geven omdat ze scherp zijn als je er presies in kijkt. Maar ze geven dus licht in een hele kleine stralingshoek, terwijl een gloeilampje een 360 graden lichtbron is.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:32 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ja maar wij hebben het over ledjes in een autofitting op 12 v. Daar is koeling niet echt van toepassing dus je theorie is wat overbodig in dit topic
Een vette weerstand er tussen hangen is ook nog een optie, zodat je weer terug bent bij het oude wattage,quote:Op woensdag 23 september 2009 14:25 schreef Sounddragon het volgende:
En dat je dan ook nog te beroerd bent om een bijbehorend knipperrelais aan te schaffen, zodat de je knippers er niet uitzien als een stroboscoop op kruipolie..
prutsert...
Ik heb 2 extra remlichten op me achterraam dus dat zien ze echt wel.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:38 schreef Frezer het volgende:
[..]
Je geeft ook zelf een aantal posts terug ook aan dat het alleen feller is/lijkt als je er recht achter staat. En zelfs dat het overdag slechter is. Het lijkt me opzich wel handig dat ook iemand die overdag schuin achter je staat kan zien dat je remt of wil afslaan.
Dus als alles eigenlijk slechter is (minder licht, te snelle knipperlichten) wat is dan het voordeel?quote:Op woensdag 23 september 2009 19:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik heb 2 extra remlichten op me achterraam dus dat zien ze echt wel.
Je rijdt er NU toch mee rond? Dus of je nu over een maand of over 5 jaar een relais er tussen hangt maakt verder voor de situatie niet uit.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
Heb al eerder aangegeven dat er nog eens een relais tussenkomt maar lezen is niet hun sterkste kant.
Jij bent echt achterlijk.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Zijn die 2 extra remlichten overigens ook LED's?
Ik zeg het je.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:50 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat vraag ik niet.
Ik vraag of die 2 extra remlichten uit LED's bestaan of niet.
Niet halogeen (volgens mij heeft Sounddragon al uitgelegd waarom) maar ik heb inderdaad genoeg conventionele derde remlichten gezien.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik zeg het je.
Heb jij wel eens aftermarked remlichten gezien die achter het raam zitten die halogeen zijn?( nee ik kom niet bij de Halfords)
Die warmteproduktie heeft weinig met de lichtopbrengst te makenquote:Op woensdag 23 september 2009 18:38 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dus ze geven niet veel licht. Als er wel veel licht vanaf komt is er namelijk wél koeling nodig, en dat past niet/nauwelijks in een standaard autofitting/lampje formaat. Het lijkt alsof 5mm ledjes(die geen koellichaam hebben) die in de meeste producten zitten veel licht geven omdat ze scherp zijn als je er presies in kijkt. Maar ze geven dus licht in een hele kleine stralingshoek, terwijl een gloeilampje een 360 graden lichtbron is.
Je geeft ook zelf een aantal posts terug ook aan dat het alleen feller is/lijkt als je er recht achter staat. En zelfs dat het overdag slechter is. Het lijkt me opzich wel handig dat ook iemand die overdag schuin achter je staat kan zien dat je remt of wil afslaan.
Maakt Oxy niets uit! Gaat om het "LED effect", dat medeweggebruikers hem niet duidelijk kunnen zien en z'n knipperlichten niet fatsoenlijk werken is bijzaak.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:49 schreef Frezer het volgende:
Overigens nog een probleem van die 5mm rommel: een reflector van een autolamp is gebaseerd op het feit dat de gloeispiraal van een gloeilampje de lichtbron is, door zo'n retrofit lamp (die kwa vormfactor meestal compleet niet overeenkomt met het oorspronkelijke gloeilampje) te plaatsten verplaats je dus de lichtbron en werkt de reflector niet meer zoals het hoort.
mensen die epileptische aanvallen krijgen mogen niet rijdenquote:Op woensdag 23 september 2009 23:34 schreef Sounddragon het volgende:
15 ¤ en 20 seconden en dat is gefikst.. maja, da's niet pimp, want dan hoeft hij niet uit te leggen dat hij LED's heeft en dat het daarom zo snel knippert
Dat er af en toe mensen achter hem voor het verkeerslicht een spontane epileptische aanval krijgen van dat hysterische geflits voor hun neus boeit ook niks.. wát ?? da's VET man
Zul je nog van staan te kijken......quote:Op donderdag 24 september 2009 07:41 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
mensen die epileptische aanvallen krijgen mogen niet rijden
Verder nog iets inhoudelijks te melden? of dat niet....quote:Op donderdag 24 september 2009 09:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zul je nog van staan te kijken......
Zorg gewoon dat jij je eigen spul op orde hebt, stop daar eens tijd en moeite in ipv. een verloren zaak/mening te verdedigen in dit topic.
heeft ie vast al en dan een goedkoop verkeerde type die 20 meter te hoog afgesteld isquote:Op donderdag 24 september 2009 17:46 schreef Googolplexian het volgende:
Niet weten wat een Halogeen-lamp is is toch wel beetje beschamend hoor ...
Nu niet vertellen dat je Xenon-setjes in je auto hebt, of dat wil.
Die kans is inderdaad zeer groot. Het gaat immers alleen om het effect!quote:Op donderdag 24 september 2009 18:12 schreef T42 het volgende:
[..]
heeft ie vast al en dan een goedkoop verkeerde type die 20 meter te hoog afgesteld is
zelfde met de gordels en airbags alleen voor de sierquote:Op donderdag 24 september 2009 19:13 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Die kans is inderdaad zeer groot. Het gaat immers alleen om het effect!
Je hebt gelijk. Ik ga bashers negeren.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
Hahaha, maar de manier waaróp je het doet trekt juist aan dat je verder wordt afgebrand![]()
doet eens een gooi ??
geen led?quote:Op donderdag 24 september 2009 20:47 schreef OxygeneFRL het volgende:
Nee hoor heb H4 Halogeen stelletje nerdsheerlijk die vooroordelen.
Nee ... DIT zijn normale opmerkingen in een topic waar iemand iets over een lampje vraagt. Volwassen.quote:Op donderdag 24 september 2009 21:01 schreef Sounddragon het volgende:
Heej Oxymoron, wat ik me nou afvraag he..![]()
Heb je irl nou ook zo'n bijdehante grote smoel, of ben je eigenlijk gewoon een ielig insectje met een brilletje, een zgn internetwarrior ??
Volgens mij ben je gewoon veel gepest op school vroeger, of ben je sexueel misbrukt door de pastoor ofzo..
Het lijkt wel of je er een sport van maakt om te schoppen tegen elke scheen die binnen je bereik komt.. is dat een soort van wraakaktie tegen de wereld om je slechte jeugd te compenseren ofzo ??
Echt he.. ik hoop dat je een internet typetje bent, anders heb ik echt medelijden met je![]()
Wil je anders een schouder om op uit te huilen of af en toe eens lekker tegen te rammen ofzo ?? ik ben de rotste niet.. mag wel hoor.. als ik je miserabele leventje daarmee een beetje kan verbeteren wil ik me daar best voor lenen, zo ben ik.. gewoon omdat ik het kan...
vin em wel grappigquote:Op vrijdag 25 september 2009 14:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ... DIT zijn normale opmerkingen in een topic waar iemand iets over een lampje vraagt. Volwassen.
Ach.. ik heb ook wel eens van die momenten dat ik beter integreer op FOK als de bedoeling is, en dan valt dat op hequote:Op vrijdag 25 september 2009 14:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nee ... DIT zijn normale opmerkingen in een topic waar iemand iets over een lampje vraagt. Volwassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |