abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72977103
Een Brits tienermeisje dat regelmatig gepest werd op sociale netwerksites als Facebook, heeft vorige week zelfmoord gepleegd. Dat meldt de Britse krant The Times.

Holly Grogan was 15 jaar oud toen ze in de buurt van de stad Gloucester van een brug sprong. Volgens haar ouders kon hun dochter niet omgaan met de pesterijen die ze ontving via netwerksites en vriendengroepen op het internet, zoals Facebook, Bebo en MySpace.

Vrienden verklaarden dat meerdere meisjes Holly beledigden op haar Facebook-pagina. "Meisjes pestten haar op Facebook en lieten commentaren op haar prikbord achter, waarin ze scheldnamen kreeg toegeworpen. Waarschijnlijk hebben ze die commentaren nu wel weggehaald", zegt een 16-jarige vriendin in The Times. Volgens de krant werd haar Facebook-pagina ondertussen afgesloten. Holly Grogan werd ook op school gepest en leed aan een gebrek aan zelfvertrouwen.

Eind augustus werd voor het eerst in Groot-Brittanniė een tiener veroordeeld wegens pesterijen op internet. De 18-jarige dader kreeg een gevangenisstraf van drie maanden, onder meer wegens doodsbedreigingen die geuit werden via Facebook. (dpa/belga/lpb)

Bron

Vind het wel erg dat zo'n toestanden gebeuren. Langs de andere kant kon dat meisje haar "vrienden" toch deleten???
pi_72977180
Inderdaad. Een gebrek aan zelfvertrouwen is vervelend, maar ze had die reacties danwel volledige facebook kunnen verwijderen.

Tenzij ze structureel gepest werd en dus niet alleen via internet.
BE YOUR DOG
  maandag 21 september 2009 @ 19:52:22 #3
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72977589
Ze werd ook op school gepest, waarom werd ze alleen veroordeeld wegen pesterijen op internet?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
  maandag 21 september 2009 @ 19:54:45 #4
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_72977691
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:52 schreef L.no het volgende:
Ze werd ook op school gepest, waarom werd ze alleen veroordeeld wegen pesterijen op internet?
Omdat daar bewijs van is lijkt mij.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_72977718
Triest.

Rare titel overigens. Dat je zo stuk kan gaan door pesterijen op INTERNET alleen? Ik bedoel, dan moet je toch min op meer op het internet leven als je daarom zelfmoord pleegt.

Gepest worden in het 'echt' lijkt me veel erger dan wat scheldwoorden op internet. Dat internet de hoofdoorzaak is, lijkt me een beetje vreemd...
  maandag 21 september 2009 @ 19:56:34 #6
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72977756
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:54 schreef Kali-Mist1 het volgende:

[..]

Omdat daar bewijs van is lijkt mij.
Hoe weten ze dan dat ze ook op school werd gepest? daar moet je ook bewijs voor hebben?
pi_72977773
Hoeveel Fokkers zullen dan al zelfmoord gepleegd hebben
  maandag 21 september 2009 @ 19:57:48 #8
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72977813
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:55 schreef Desunoto het volgende:
Triest.

Rare titel overigens. Dat je zo stuk kan gaan door pesterijen op INTERNET alleen? Ik bedoel, dan moet je toch min op meer op het internet leven als je daarom zelfmoord pleegt.

Gepest worden in het 'echt' lijkt me veel erger dan wat scheldwoorden op internet. Dat internet de hoofdoorzaak is, lijkt me een beetje vreemd...
Ik denk dat je iemand heel diep kan raken via internet. Het is eenmaal zo dat mensen veel botter kunnen zijn dan IRL.
pi_72977866
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:57 schreef L.no het volgende:

[..]

Ik denk dat je iemand heel diep kan raken via internet. Het is eenmaal zo dat mensen veel botter kunnen zijn dan IRL.
Botter klopt. Maar beledigingen op internet raken je toch minder dan in het echt, lijkt mij? Of denk ik nou helemaal verkeerd?
  maandag 21 september 2009 @ 20:00:31 #10
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72977914
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:59 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Botter klopt. Maar beledigingen op internet raken je toch minder dan in het echt, lijkt mij? Of denk ik nou helemaal verkeerd?
Tja, de meerderheid kan er gewoon tegen, genoeg mensen die depressief van worden. Dat meisje leed sowieso al aan gebrek aan zelfvertrouwen.
pi_72978090
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:00 schreef vosss het volgende:

[..]

Weer een faalhaas minder.

Een kniesoor die daar om geeft.

Mja, blijkbaar is "internetpesten" in sommige landen een strafbaar feit. Ik zie dat hier ook nog wel eens gebeuren.
BE YOUR DOG
pi_72978140
Vreemd verhaal inderdaad. Juist op internet kun je banden met mensen zo breken.
pi_72978176
Komop jongens, internet is 1 grote speeltuin en moet je verre van serieus nemen.

Als je dat wel doet en daar boos over word en zelfs zelfmoord pleegt, ja dan ben je wel compleet mislukt in je leven ja
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_72978264
Ik vind het zo erg om zulke dingen te horen, zulke jonge mensen die hun eigen leven ontnemen alleen maar omdat er mensen zijn die niet na denken met wat ze doen. Als mensen gewoon meer bewust van hun gedrag waren dan hoefde dit allemaal niet, vind echt vreselijk.
pi_72978387
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:39 schreef devuser_250 het volgende:
Volgens haar ouders kon hun dochter niet omgaan met de pesterijen die ze ontving via netwerksites en vriendengroepen op het internet, zoals Facebook, Bebo en MySpace.
De ouders wisten er dus van af? Dan ga je toch als ouder interveniėren?
  maandag 21 september 2009 @ 20:12:24 #16
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72978405
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:07 schreef vosss het volgende:
Komop jongens, internet is 1 grote speeltuin en moet je verre van serieus nemen.

Als je dat wel doet en daar boos over word en zelfs zelfmoord pleegt, ja dan ben je wel compleet mislukt in je leven ja
Best wel onlogisch eigenlijk. In fok! is het verschijnsel normaal om iedereen te bashen zonder na te denken hoe anderen zich voelen.
Maargoed, het blijft zo.
  maandag 21 september 2009 @ 20:12:33 #17
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_72978414
Pics? Pas na zien van pics kan ik het besluit nemen of de pestkoppen gestraft dienen te worden of een lintje verdienen.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_72978516
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:12 schreef L.no het volgende:

[..]

Best wel onlogisch eigenlijk. In fok! is het verschijnsel normaal om iedereen te bashen zonder na te denken hoe anderen zich voelen.
Maargoed, het blijft zo.
Ja, ik begin me daar behoorlijk aan te ergeren.
  maandag 21 september 2009 @ 20:15:59 #19
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_72978551
Yep. Ik ben op school ook gepest (Oh, Pikkebaas, dat verklaart veel) maar in mijn tijd was je thuis gewoon verilig. Tegenwoordig kunnen de E-Bullies je ook gewoon thuis verder treiteren. Dan heb je als onzekere puber maar weinig nodig om dramatische stappen te nemen.

Triest. Hopelijk beseffen de daders wat ze hebben gedaan.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_72978606
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:15 schreef Pikkebaas het volgende:
Yep. Ik ben op school ook gepest (Oh, Pikkebaas, dat verklaart veel) maar in mijn tijd was je thuis gewoon verilig. Tegenwoordig kunnen de E-Bullies je ook gewoon thuis verder treiteren. Dan heb je als onzekere puber maar weinig nodig om dramatische stappen te nemen.

Triest. Hopelijk beseffen de daders wat ze hebben gedaan.
Juist thuis kun je die bullies makkelijker vermijden.
pi_72978723
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Niet als ze Facebook wilt blijven gebruiken en ze door blijven gaan. Ik vind het trouwens wel verschrikkelijk om dit te horen.
pi_72978830
Nou ben je op je 15e ook een stuk gevoeliger voor sociale druk/afwijzing en vanwege de puberteit emotioneel niet heel stabiel. Het lijkt me niet dat dit erg uniek is.

Tragisch wel!
  maandag 21 september 2009 @ 20:23:32 #23
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_72978899
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:17 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ja, je liet ze gewoon op school achter. Thuis konden ze je niet bereiken.

Nu wil je als puber toch je facebook/hyves/whatever hebben om toch mee te doen in het sociale leven, hoezeer ze je ook uitkotsen, je hunkert toch naar erkenning van ze. Maar ze gaan je pagina's alleen maar gebruiken om je nog verder de grond in te trappen en je bent nergens meer veilig.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_72979063
Waarom voegde ze die pestkoppen dan uberhaupt toe op FB?
Cool story, Hansel.
pi_72979108
Maar als je als ouder weet dat je kind word gepest op het internet, dan hoor je als ouder daar iets aan te doen, en je kind steunen, vooral als je weet dat je kind geen zelfvertrouwen heeft, blijkbaar heeft ze geen steun van haar ouders gehad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')