abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72975962
30 september (een maandje eerder dan voorzien), krijg ik de sleutel van het nieuwe huis. Moet ik vanaf dat moment ook al gas/water/licht op het nieuwe adres ingeregeld hebben, of kan dit later ook nog? Kan me misschien voorstellen dat er nog iets van een overlap tijd is?
Bij tijd en wijle aanwezig...
  maandag 21 september 2009 @ 19:13:23 #2
54408 Parzival
Where it happens
pi_72975999
Even de meterstanden noteren.. en dan iets later opgeven.. das geen probleem.. en bij je oude huis ook de meterstanden opnemen
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_72977521
ok, ik zal nog even kijken dan. Een aanvullend vraagje (kan wel een nieuw topic starten, maar kan net zo goed hier)

Is het nu verstandig voor langere tijd het tarief vast te zetten? Want de energietarieven waren toch gedaald? Wat is verstandig, 3 of 5 jaar?

En is energie via de vaste lastenbond nog steeds een goede optie?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_72979505
Ga het lekker zelf uitzoeken, er zijn 100 sites voor om te vergelijken...

We zijn hier niet van de energiedirect helpdesk..
pi_72979533
Overigens zou ik het wel van te voren regelen, gewoon aangeven dat je 30 sept de sleutel krijgt. Dan moet je tegen die tijd de meterstanden doorgeven en klaar is klara..
pi_72980591
quote:
Op maandag 21 september 2009 19:50 schreef greatgonzo het volgende:
ok, ik zal nog even kijken dan. Een aanvullend vraagje (kan wel een nieuw topic starten, maar kan net zo goed hier)

Is het nu verstandig voor langere tijd het tarief vast te zetten? Want de energietarieven waren toch gedaald? Wat is verstandig, 3 of 5 jaar?

En is energie via de vaste lastenbond nog steeds een goede optie?

Even googlen. 1 okt is de oplevering van onze nieuwbouw woning dus ik ben ook wat onderzoek aan het plegen.

Het is wel telleurstellend om te lezen wat er allemaal fout gaat bij de diverse energie maatschappijen. Volgens mij zijn het allemaal boevenbendes als ik het zo lees. Met name Oxxio brengt het er zeer slecht vanaf in de reviews.

De vastenlastenbond staat goed aangeschreven. Deze gaan momenteel dacht ik in zee met RWE,
Ik denk dat ik ook voor RWE ga. Goede tarieven en redelijke reviews.

Ik denk dat ik voor 3 jaar vast ga. 5 jaar vind ik echt te lang.
pi_72983386
quote:
Op maandag 21 september 2009 21:00 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Even googlen. 1 okt is de oplevering van onze nieuwbouw woning dus ik ben ook wat onderzoek aan het plegen.

Het is wel telleurstellend om te lezen wat er allemaal fout gaat bij de diverse energie maatschappijen. Volgens mij zijn het allemaal boevenbendes als ik het zo lees. Met name Oxxio brengt het er zeer slecht vanaf in de reviews.

De vastenlastenbond staat goed aangeschreven. Deze gaan momenteel dacht ik in zee met RWE,
Ik denk dat ik ook voor RWE ga. Goede tarieven en redelijke reviews.

Ik denk dat ik voor 3 jaar vast ga. 5 jaar vind ik echt te lang.
rwe is / wordt essent
*klikbaar*
Op dinsdag 25 september 2012 02:54 schreef dolfina-chica het volgende: zie kwiebus, zo moeilijk ben ik niet, ik geef je gewoon gelijk ;)
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:18:05 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72990953
Vastzetten zou ik nooit doen, maar dat is je eigen keuze. Ik zit ook bij de Vastelastenbond en via hen bij Greenchoice. Bevalt me prima tot nu toe.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72991939
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:36 schreef Tha_Duck het volgende:
Overigens zou ik het wel van te voren regelen, gewoon aangeven dat je 30 sept de sleutel krijgt. Dan moet je tegen die tijd de meterstanden doorgeven en klaar is klara..
Nee, niet "tegen die tijd", maar meteen daarna. "Tegen die tijd" weet je de exacte meterstand immers nog niet; die noteer je tijdens de overdracht (of beter: opleverrondje).
pi_72992793
Wij waren het bij ons vorige appartement volledig vergeten... Eneco naar 5 maanden een keer gebeld....(waar komt toch die stroom vandaan...haha) meterstanden bij woningbouw opgevraagd en alles was in orde. Ging allemaal heel netjes.

Bij ons huidige huis hadden we vantevoren de verhuizing aangegeven, meterstanden formulier ontvangen en met overdracht sleutel ingevuld en laten tekenen door oud bewoners. (nog wel wat telefoontjes aan moeten wagen...zij hadden ook de meterstanden doorgegeven maar hadden gas en lciht door elkaar gehaald)
pi_72993672
Bij regelde de makelaar het trouwens: invullen, ondertekenen door beide partijen, kopiëren en kaar.
pi_72993923
Wij kregen van Enexis (de netbeheerder bij ons) op het nieuwe adres het verzoek of we even aan hun onze leverancier kenbaar wilden maken, anders zouden ze de boel afsluiten. Blijkbaar heeft dat elkaar net 1 dag te laat gekruist, maar ze letten er dus wel op. Leuk detail is dan weer dat Enexis de netwerk-tak van Essent is, waar wij ook onze energie weghalen, maar goed..

Als je wilt gaan klussen etc is het wel handig om stroom te hebben, de netbeheerders hanteren een termijn van 6-8 weken dacht ik, dus je kan even vooruit, maar waarom moeilijk doen? Je moet er toch stroom hebben, en de beste oplossing heb je na 1 avondje internetten ook wel boven tafel.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72995770
Het blijft lastig om te zeggen of je je energietarieven op dit moment moet vastzetten of juist niet. Het blijft in principe een gokje of je moet weten wat de prijs van een vat ruwe olie over 3 of 5 jaar kost!
pi_72996413
Maak even een foto van de electra-meter(met de meterstand), handig voor als er onenigheid is.
pi_72996452
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 12:06 schreef Katinkat het volgende:
Maak even een foto van de electra-meter(met de meterstand), handig voor als er onenigheid is.
Gewoon allebei tekenen, zoals gebruikelijk, en klaar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')