Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)_Europa_een_postcodequote:DUBLIN -
Vanaf 2011 moeten alle Ierse huizen en bedrijven een postcode hebben. Daarmee voert Ierland als laatste land in Europa het postcodesysteem in. Het moet de kwakkelende economie een kleine duw geven.
‘We zijn het enige land in Europa dat geen postcode heeft en dat vinden we prettig op een nostalgische manier’, zei minister van Communicatie Eamon Ryan maandag tegen de publieke radiozender RTE. ‘Maar de realiteit is dat het niet efficiënt is en niet goed werkt. We moeten aansluiten bij een nieuwe digitale economie en postcodes maken daar deel van uit.’
Volgens de bewindsman zijn de kosten van de invoering beperkt, terwijl de voordelen groot zijn. De kosten om het om te zetten worden in eerste aanleg geschat op 10 tot 15 miljoen euro.
Voorstanders beweren dat door het postcodesysteem niet alleen de postbezorging zal verbeteren, maar dat het ook andere bedrijven zal helpen. Werkgevers verwelkomden het besluit.
quote:Op maandag 21 september 2009 17:24 schreef Synthesist het volgende:
post is bijna uitgestorven, en dan komen ze er nu mee
hoezo is post nou weer bijna uitgestorven, debiel. er worden alleen maar meer spullen verstuurd.quote:Op maandag 21 september 2009 17:24 schreef Synthesist het volgende:
post is bijna uitgestorven, en dan komen ze er nu mee
Ik denk dat het juist bergafwaarts gaat. Alle bedrijven moeten nu nieuw briefpapier en nieuwe visitekaartjes laten drukken. De enigen die eraan verdienen zijn drukkerijen.quote:Het moet de kwakkelende economie een kleine duw geven.
Precies, al die spullen die online besteld worden moeten toch afgeleverd wordenquote:Op maandag 21 september 2009 17:30 schreef currywurst het volgende:
[..]
hoezo is post nou weer bijna uitgestorven, debiel. er worden alleen maar meer spullen verstuurd.
Ons huis in Ierland heeft geen straat, laat staan nummer.quote:Op maandag 21 september 2009 17:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)_Europa_een_postcode
![]()
Welkom in de 21e eeuw, Ierland![]()
Geen "26 Riverwood Hall, Dublin 15" meer, maar eindelijk iets van deze tijd 50 jaar geleden dat ingevoerd wordt in Ierland
Zie boven.quote:Op maandag 21 september 2009 17:45 schreef ExTec het volgende:
Kan iemand uitleggen hoe het nu dan gaat, en waarom dat 'zoveel slechter is'?
Nee, ze hebben in Ierland volgens mij wel straatnamen en nummers. Ze hebben geen postcodes.quote:Op maandag 21 september 2009 17:59 schreef Undergod het volgende:
[..]
Zie boven.
"Waar woon je?"
--> daar en daar
"is dat bij de weg naar dinges?"
--> nee dat is verderop wij zitten bij Tom de garage man in de buurt.
En dan weten ze het of ze komen niet uit de buurt en heeft het geen zin
oh nee, nieuw briefpapier en visitekaartjes!quote:Op maandag 21 september 2009 17:48 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Ik denk dat het juist bergafwaarts gaat. Alle bedrijven moeten nu nieuw briefpapier en nieuwe visitekaartjes laten drukken. De enigen die eraan verdienen zijn drukkerijen.
Bij ons hebben ze ook geen straatnamenquote:Op maandag 21 september 2009 18:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ze hebben in Ierland volgens mij wel straatnamen en nummers. Ze hebben geen postcodes.
het sorteren van post zal veel efficiënter verlopen al kunnen de huidige sorteermachines eigenlijk alweer zonder postcodequote:Op maandag 21 september 2009 17:45 schreef ExTec het volgende:
Kan iemand uitleggen hoe het nu dan gaat, en waarom dat 'zoveel slechter is'?
Ja, na een paar minuutjes met the thinking cap op bedacht ik me dat er nu effectief 1 'postcode' per OU (stad/dorp) is. De stadsaanduiding zelf.quote:Op maandag 21 september 2009 20:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het sorteren van post zal veel efficiënter verlopen al kunnen de huidige sorteermachines eigenlijk alweer zonder postcode
Dit postje had ik even gemist, duidelijkquote:Op maandag 21 september 2009 17:56 schreef Undergod het volgende:
[..]
Ons huis in Ierland heeft geen straat, laat staan nummer.
Nu is er enkel een huisnaam en de regio
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |