niet de schoenen die ik draag hoorquote:Op maandag 21 september 2009 10:28 schreef Tja..1986 het volgende:
Er zijn mensen zat die in die landen 16 uur per dag werken voor minder dan een euro om jouw schoenen in elkaar te zetten.
Slimpie.. het was ook maar een voorbeeldje. Jij hebt ook dingen in huis die in dat soort landen gemaakt zijn, tegen een kutloontje in slechte omstandigheden. Veel van die mensen werken 2x zoveel als jij en ik. En dan ga jij een beetje lopen piepen dat ze niets doen.quote:Op maandag 21 september 2009 10:30 schreef Onnoman het volgende:
[..]
niet de schoenen die ik draag hoor
niet emotioneel geraakt worden hè.. het is niks meer dat een speculatie..quote:Op maandag 21 september 2009 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Slimpie.. het was ook maar een voorbeeldje. Jij hebt ook dingen in huis die in dat soort landen gemaakt zijn, tegen een kutloontje in slechte omstandigheden. Veel van die mensen werken 2x zoveel als jij en ik. En dan ga jij een beetje lopen piepen dat ze niets doen.
Geen idee. Maar dat is het punt niet. Jij beweert dat ze het wel fijn vinden dat wij ze 'zielig' vinden en daardoor hulp geven. En dat ze liever 'zielig' blijven, zodat die hulp blijft. Natuurlijk vinden ze het prettig dat ze hulp krijgen, maar ik denk dat ze liever geen hulp nodig zouden willen hebben. Dat geldt toch voor iedereen? Een klein kind vindt het ook fijn dat zijn veter getrikt wordt, maar hij vindt het nog fijner als hij het zelf kan.quote:Op maandag 21 september 2009 10:36 schreef Onnoman het volgende:
[..]
niet emotioneel geraakt worden hè.. het is niks meer dat een speculatie..
dat ze 1 euro per dag verdienen is voor westerse maatstaven schikbarend weinig, maar vinden die mensen dat ook?
Bwoah...quote:Op maandag 21 september 2009 10:33 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Slimpie.. het was ook maar een voorbeeldje. Jij hebt ook dingen in huis die in dat soort landen gemaakt zijn, tegen een kutloontje in slechte omstandigheden. Veel van die mensen werken 2x zoveel als jij en ik. En dan ga jij een beetje lopen piepen dat ze niets doen.
Er zit natuurlijk een klein nuanceverschil tussen geen geld hebben voor een luxe sportwagen of villa en geen geld hebben voor basale medische zorg bijvoorbeeld.quote:Op maandag 21 september 2009 11:10 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Bwoah...
In Nederland zelf zijn mensen die 2 uur per week werken en 100x zoveel verdienen als ik. Klaag ik ook niet over.
Klopt. Als ik al die geweldige spullen heb zoals een Villa en vette automobiel, zit ik lekkerder in mijn vel en voel me gelukkiger (geluk is te koop). Dat scheelt aanzienlijk in medische kosten aangezien die doktoren zelf vaak genoeg aanhalen dat genezing van binnenuit komt.quote:Op maandag 21 september 2009 14:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zit natuurlijk een klein nuanceverschil tussen geen geld hebben voor een luxe sportwagen of villa en geen geld hebben voor basale medische zorg bijvoorbeeld.
De statistische gegevens daarover laten niet bepaald een correlatie zien.quote:Op maandag 21 september 2009 16:02 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Klopt. Als ik al die geweldige spullen heb zoals een Villa en vette automobiel, zit ik lekkerder in mijn vel en voel me gelukkiger (geluk is te koop). Dat scheelt aanzienlijk in medische kosten aangezien die doktoren zelf vaak genoeg aanhalen dat genezing van binnenuit komt.
Dan mag je die statistische gegevens naast je neer leggen aangezien de werkelijkheid het wel bevestigd.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
De statistische gegevens daarover laten niet bepaald een correlatie zien.
Ah daar hebben we weer zo'n type dat z'n eigen ervaring projecteert op 'de werkelijkheid'. Ik dacht dat we in WFL dergelijk anti-intellectualisme wel achterwege konden laten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:58 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dan mag je die statistische gegevens naast je neer leggen aangezien de werkelijkheid het wel bevestigd.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:23 schreef Fok_Fok het volgende:
of wij zijn het systeem is zielig omdat we niet de perfecte leefklimaat voor de mens hebben
Een 'superstaat' die eigen landbouw subsidieert kun je toch erg moeilijk een voorbeeld van vrije marktkapitalisme noemen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 23:05 schreef Jongeheer123 het volgende:
- De protectionistische maatregelen der EU-superstaat in de vorm van landbouwsubsidies. Eerlijk hé, zo'n vrije kapitalistische economie...
Blind vertrouwen op cijfertjes en niet om je heen kijken in de wereld is ook het enige excuus van redenaars die niet buiten durven te komen en enkel vanachter een stoffig bureautje hun mening opdringen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:09 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ah daar hebben we weer zo'n type dat z'n eigen ervaring projecteert op 'de werkelijkheid'. Ik dacht dat we in WFL dergelijk anti-intellectualisme wel achterwege konden laten.
Waar denk je dat die cijfertjes vandaan komen? Het relevante punt is dat je eigen omgeving geenszins representatief is voor heel Nederland of de hele wereld. Als ik vijf bakkers ken en het zijn naar mijn mening allemaal eikels, dan kan ik wel zeggen dat alle bakkers in Nederland eikels zijn op basis van mijn ervaring, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Hetzelfde geldt dat voor factoren die geluk van de mens zouden beïnvloeden. Maar goed, lekker schreeuwen in KLB, NWS of op de FP past beter bij jou denk ik.quote:Op woensdag 23 september 2009 00:34 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Blind vertrouwen op cijfertjes en niet om je heen kijken in de wereld is ook het enige excuus van redenaars die niet buiten durven te komen en enkel vanachter een stoffig bureautje hun mening opdringen.
Over anti-intellectualisme gesproken...
Denk je dat werkelijk?quote:Op maandag 21 september 2009 16:02 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Klopt. Als ik al die geweldige spullen heb zoals een Villa en vette automobiel, zit ik lekkerder in mijn vel en voel me gelukkiger (geluk is te koop).
Tis een feit. Geluk kun je nu eenmaal kopen. Mensen die dat tegen proberen te spreken kunnen niet met geld omgaan.quote:
quote:
Definieer dan eerst eens het begrip 'geluk'. Is dat af te meten in materialisme?quote:Geluk kun je nu eenmaal kopen.
quote:Mensen die dat tegen proberen te spreken kunnen niet met geld omgaan.
Zoals al eerder gezegd: de statistieken spreken je heel hard tegen.quote:Maar uitzonderingen daar gelaten. Er zijn ook enkelingen die er nog ongelukkiger van worden. Maar uitzonderingen hebben geen invloed op het gemiddelde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |