abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72961808
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:31 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)
Als die er niet waren, hadden ze die zelf moeten organiseren. De overheid gaat toch niet alles voor iedereen voorkauwen?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72961836
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef isogram het volgende:

[..]

Ik vind de manier waarop jij ermee omgaat nog veel minder zinvol. Die benadering (zeg maar de jaren '70-aanpak) faalt al 30 jaar.

Wat ik al zei: repressie is nooit een doel op zich, maar soms helaas nodig. Liever zou ik zien dat beveiligingsmedewerkers en politie op zo'n dag niet in actie hoeven te komen, maar helaas is dat wel het geval. En de veroorzakers van dat gegeven zijn toch echt de rellende jongeren.
Ach kom nou, in de jaren 70 was het suikerfeest er helemaal niet op deze schaal.

Het is juist zinvol het te voorkomen. Jij wilt het door laten gaan en dan pas ingrijpen. Daar zal wel een politieke agenda achter zitten.
pi_72961861
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:28 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar goed, je gaat er dus vanuit dat de overheid moedwillig alle jongerententen en buurthuizen dicht heeft gehouden deze dag? Dat is waar je argument mee staat of valt, dus daar wil ik dan uiteraard wel een bronnetje van zien. Want dat lijkt me natuurlijk bullshit
Nee, dat vraag ik dus al vanaf het begin dat ik me in deze discussie meng. Wat is er specifiek georganiseerd, wat was de bedoeling, is er een plek waar die jongeren normaal gesproken heen zouden gaan en waar ze even hun suikerfeest ding kunnen doen?
pi_72961902
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Als die er niet waren, hadden ze die zelf moeten organiseren. De overheid gaat toch niet alles voor iedereen voorkauwen?
Moet dus wel schijnbaar, want volgens SCH en Prosac moet de overheid iig ondersteunen, adviseren, locatie aanbieden e.d.

Sowieso was er dit:
quote:
De YOUR WORLD City Games is een sport- en lifestyle evenement tijdens de autovrije zondag waarbij de 13 Rotterdamse deelgemeenten tegen elkaar uitkomen. Dit gebeurt in de volgende disciplines: Soccer (en panna), Basketbal, Dance, Streethockey en Street Art. Daarnaast zijn er veel bezoekersactiviteiten.

Geniet van de Urban Dance performances op het podium, de Freestyle skills van Soccer Showdown, de International Dunkcontest of laat uw sneakers customizen door Leyp! Natuurlijk kunt u ook meedoen aan een van de vele toffe bezoekersactiviteiten. Nieuw dit jaar op de YOUR WORLD City Games is het evenement Mind the Gap wat tevens op de Coolsingel zal plaatsvinden. Onder DJ beats kunt u de finale aanschouwen van de beste Europese Inlineskaters op de steeds vernieuwende Mind the Gap baan van Sven Boekhorst.

Locatie evenement
Het evenement vindt plaats op de Coolsingel in het centrum van Rotterdam.

Bereikbaarheid evenement
De Coolsingel is op loopafstand van Rotterdam Centraal en gelegen in het Centrum. Uitgebreide informatie over de bereikbaarheid van het evenement volgt.
  maandag 21 september 2009 @ 11:38:28 #180
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72961913
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef isogram het volgende:

[..]

Het is niet eens een argument; het is een misplaatste poging om het wangedrag van groepen jongeren te verklaren, cq. goed te praten.

Jullie vreemde beredenering zou misschien nog opgaan als die jongeren alleen op straat hadden lopen rellen, MAAR - en nu komt het - ze waren in een bioscoop! Ze waren naar een film aan het kijken! Valt het kijken naar film niet meer onder de activiteiten? Zijn ze onder dwang, met een pistool op hun hoofd, de bioscoop in gedwongen? Ik dacht het toch niet....

Jullie doen voorkomen alsof die jongeren wel naar de bioscoop moesten...
Ik niet, ik snapte enigszins het punt van SCH ook wel. Ik wil verder het gedrag van de jongeren op geen enkele wijze goedpraten. Ook als er niks anders zou zijn geweest, is dit niet goed.
Ik begrijp ook niet waarom je naar de bioscoop gaat om het vervolgens voor iedereen te verpesten.
pi_72961943
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, dat vraag ik dus al vanaf het begin dat ik me in deze discussie meng. Wat is er specifiek georganiseerd, wat was de bedoeling, is er een plek waar die jongeren normaal gesproken heen zouden gaan en waar ze even hun suikerfeest ding kunnen doen?
Suikerfeest ding doe je sowieso in de moskee lijkt me, en daarna in een zaaltje ofzo. Maar schijnbaar vind je dus wel dat er hapklaar een evenementje klaar moet liggen
pi_72961960
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:31 schreef Prosac het volgende:

[..]

Dat is nu de vraag. Als er wel andere mogelijkheden waren voor die jongeren om samen te komen, lawaai te maken en het einde van de ramadan te vieren, dan vervalt min of meer het argument van SCH (en mij)
Volgens mij heeft niemand mijn post over autovrije zondag gelezen.
quote:
Autovrije zondag 2009

Afgelopen zondag hielden Den Haag, Utrecht, Leiden en Maastricht al de 11e editie van de autovrije dag, die de Week van de Vooruitgang markeerde. Zondag 20 september volgen andere steden, niet alleen in Nederland, maar in heel Europa: het Belgische Antwerpen heeft er maar liefst drie per jaar. Automobilisten kunnen één dagje niet met hun karos de binnenstad in: die dan het domein is van fietsen, skaters en voetgangers en biedt plaats aan straatfeesten en allerlei activiteiten, zoals rommelmarkten, sport & spel, debatten en (mobiliteit)markten.

In Amsterdam is een groot deel van de stad binnen de ring A10 voor gemotoriseerd verkeer afgesloten. Automobilisten kunnen gratis parkeren op de P&R terreinen en gratis met het openbaar vervoer verder reizen. Vanuit de hoofdstad begint de jaarlijkse Dam tot Damloop naar het centrum, van Zaanstad. Naast Amsterdam doen nog zeker 26 gemeenten mee op deze dag, die de Week van de Vooruitgang en de European Mobility Week afsluit (als ze dat niet al afgelopen zondag deden).

In Rotterdam is de Coolsingel afgesloten voor de City Games, de Happy Bike Ride, een recordpoging clicsen voor Unicef en activiteiten rondom het vertrek van de Tour de France volgend jaar vanuit de Havenstad. Tilburg is gastheer van het Open NK Duatlon: lopen en fietsen voor jong en oud. Ook vindt er voor de 2e keer de Bouwmeester Wielerronde, het Stoepkrijt kampioenschap en de Tilburgse Kaaiband kampioenschappen plaats.
Er was echt heus wel genoeg te doen hoor op deze dag!
Nothing else matters †
  maandag 21 september 2009 @ 11:40:30 #183
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_72961999
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Suikerfeest ding doe je sowieso in de moskee lijkt me, en daarna in een zaaltje ofzo. Maar schijnbaar vind je dus wel dat er hapklaar een evenementje klaar moet liggen
idd, het liefst nog betaald door ons ook
pi_72962006
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Echt een heel slecht argument. Wat is er op tegen als de overheid meedenkt, adviseert en wat mogelijkheden biedt, zeker om het op gang te helpen?
Ik vind het wel vreemd dat er volgens jou iets georganiseerd had moeten worden om dit soort toestanden te voorkomen hoor, als we kerst vieren zijn er toch ook geen afleidende feesten omdat we ons anders met de familie gaan vervelen? Ik denk dat mensen vooral vallen over jouw idee omdat we dit soort ongein willen straffen, en als er dan een reactie volgt waarin gezegd wordt ' er had een feestje voor de jongeren moeten zijn ' komt dat over alsof je tegen 'n bende draaideurcriminelen zegt ' we hebben een pleziereiland voor jullie ingericht op de oceaan, als jullie daar nou verblijven, kunnen jullie dan ophouden met ons beroven? '

Lijkt me een rare oplossing. Je behoort je gewoon niet te misdragen, dus moeten jongeren die voor overlast zorgen aangepakt worden en niet na de pauze in zo'n film er uit worden gezet, maar per direct zodra er nog geschreeuwd wordt. Dan heeft de rest nog wat aan zijn of haar kaartje, en als de jongeren vervolgens buiten aan het rellen slaan komt de politie maar weer kijken.

En uiteraard moeten we kijken naar de thuissituatie van die kinders en van de ouders en waarom het toch maar niet schijnt te lukken die kids in het gareel te houden, maar dat is een langetermijnoplossing om over na te denken, we zitten nú met dit soort herrie, en we moeten daar nú mensen in bevredigen door direct op te treden, anders krijgt Wilders alle vrijheid om stemmen te verzamelen.
  maandag 21 september 2009 @ 11:40:59 #185
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72962022
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Veel jongeren leven in de veronderstelling dat ze het toch niet kunnen, niet gedaan kunnen krijgen. Geef ze een zetje in de goede richting, dat hoeft echt niet financieel.

Ik werk zelf voor de overheid en het verbaast me hoe sommige mensen denken over de overheid. "Lukt toch niet, waarom zou ik het proberen, die zijn er niet voor mij/ons"
Al zijn er voldoende voorbeelden waarin dat misschien wel opgaat. (andere discussie)
pi_72962040
Blijkbaar worden deze lui niet opgevoed door papa en mama zoals het zou moeten, want elke bioscoop-medewerken kan je vertellen dat dit soort lui altijd voor problemen zorgt. Bellen tijdens de film, hard praten en schreeuwen, fysieke en verbale intimidatie en bedreiging en natuurlijk ook gewoon de toepassing van feitelijk fysiek geweld. Een van de meest tekenende verhalen is wel het verhaal van hoe een groep Marokkanen buiten Pathé de Kuip even een andere Marokkaanse jongen de grond instampen onder toeziend oog van tig bezoekers en personeel, omdat de jongen een meisje had meegenomen en haar broer niet om toestemming had gevraagd.

Er zullen vast en zeker goed praeterts zijn die mij gaan aanvallen met hun idyllische PC gezwam, maar zij hebben dus geen enkel benul van hoe het er in het echt aan toe gaat.
pi_72962140
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:40 schreef Prosac het volgende:

[..]

Veel jongeren leven in de veronderstelling dat ze het toch niet kunnen, niet gedaan kunnen krijgen. Geef ze een zetje in de goede richting, dat hoeft echt niet financieel.

Ik werk zelf voor de overheid en het verbaast me hoe sommige mensen denken over de overheid. "Lukt toch niet, waarom zou ik het proberen, die zijn er niet voor mij/ons"
Al zijn er voldoende voorbeelden waarin dat misschien wel opgaat. (andere discussie)
Zeker in Rotterdam, en zeker met het jongerenjaar en jongerenhoofdstad gebeuren is er echt veel te doen en heb sowieso al aantal keer post thuis gehad over dat er budgetten zijn of je je kan laten sponsoren. En er is heel systeem in zuid met Lomba's ( ) soort munten die een bedrag vertegenwoordigen. Je kan een idee opperen en dan van je buurtgenoten Lomba's krijgen en zo dus een budget binneharken om wat te organiseren.
pi_72962211
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Ravenous het volgende:

[..]

Volgens mij heeft niemand mijn post over autovrije zondag gelezen.
[..]

Er was echt heus wel genoeg te doen hoor op deze dag!
Dat heeft toch ook niks met het suikerfeest te maken
  maandag 21 september 2009 @ 11:46:59 #189
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72962217
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:38 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Moet dus wel schijnbaar, want volgens SCH en Prosac moet de overheid iig ondersteunen, adviseren, locatie aanbieden e.d.

Sowieso was er dit:
[..]
Ik zeg niet dat het moet. Eerder heb je al kunnen lezen dat ik gezegd heb dat de overheid rond Kerst of Sinterklaas (of Pasen) ook niet speciaal een feest voor christen-jongeren organiseert en dat het dan ook niet zou moeten om dit gedrag te voorkomen.

Ik vraag me af of die behoefte er bij die jongeren is en of er ook mogelijkheden waren..
Als die behoefte er is, maar de mogelijkheden niet, dan mag de overheid zich enigszins achter de oren krabben, Als die behoefte er niet is, dan moet je ook niks doen.
Als de behoefte er is en de mogelijkheden, maar je krijgt nog steeds dit gedrag.. dan moet je als overheid ook gewoon je handen er af trekken en het helemaal aan de gemeenschap overlaten.

"Als het niet helpt, dan hoef je onze hulp ook niet meer te verwachten"

Mijn punt is -nogmaals- niet om dit goed te praten of om een vergoeilijkende verklaring te vinden om die relschoppers te verdedigen.
Ik vraag mij gewoon af of er andere mogelijkheden waren om samen, als moslimmarokkaan zijnde, het einde van de ramadan te vieren die avond, zonder de rest van de bioscoop dwars te zitten.
pi_72962250
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:39 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Deze post getuigt al van hoe weinig je weet van het suikerfeest. Niks moskee. Het gebeurt thuis en daarna gaan jongeren nog even de stad in. Wat nou, als er ergens een grote zaal is waar ze naar toe kunnen, speciaal voor hen. Geen bioscoop, geen gezeur meer.
  maandag 21 september 2009 @ 11:48:18 #191
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72962253
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Zeker in Rotterdam, en zeker met het jongerenjaar en jongerenhoofdstad gebeuren is er echt veel te doen en heb sowieso al aantal keer post thuis gehad over dat er budgetten zijn of je je kan laten sponsoren. En er is heel systeem in zuid met Lomba's ( ) soort munten die een bedrag vertegenwoordigen. Je kan een idee opperen en dan van je buurtgenoten Lomba's krijgen en zo dus een budget binneharken om wat te organiseren.
Dan stond in feite in Rotterdam niets de jongeren in de weg om op hun eigen feest te gaan rellen.
pi_72962266
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat heeft toch ook niks met het suikerfeest te maken
ach zit toch niet te janken. Er was een groot evenement op de Coolsingel, 2 straatjes verder dus. Net was het nog dat er geen evenement was om het te 'vieren'. En nu moet het ineens een op maat gemaakt suikerfeest party zijn. Het lijkt mij dat ze die in moskee hebben, en daarna gewoon een leuk feestje/vermaak willen. En dat was er dus. Punt.
  maandag 21 september 2009 @ 11:50:13 #193
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72962308
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:41 schreef Hamilcar het volgende:
Blijkbaar worden deze lui niet opgevoed door papa en mama zoals het zou moeten, -knip-
Volgens mij is al aangetoond dat dit met name het grootste probleem is. mama die de deur nauwelijks uitkomt en jongentjes die thuis als zijnde prinsjes behandeld worden, omdat het de naamdragers zijn. gestraft worden ze niet snel van huis uit.
pi_72962329
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Deze post getuigt al van hoe weinig je weet van het suikerfeest. Niks moskee. Het gebeurt thuis en daarna gaan jongeren nog even de stad in. Wat nou, als er ergens een grote zaal is waar ze naar toe kunnen, speciaal voor hen. Geen bioscoop, geen gezeur meer.
Ah, en je wil voor iedere subsubsubstroming die ook een eigen feest of religie heeft ook speciale zaaltjes beschikbaar stellen? Dan hoop ik dat R'dam heel wat zaaltjes heeft met 150+ verschillende nationaliteiten en een bonte verzameling van verschillende religie's.

Het punt is, het 'suikerfeest' gedeelte gebeurt niet in de stad of op een evenement, dat gebeurt dus thuis (schijnbaar, ik dacht idd moskee), en daarna moet er vermaak zijn. En dat was er dus schijnbaar wel. Verder draaf jij heeel erg ver door in wat anderen moeten organiseren en hoe hapklaar het allemaal moet zijn
pi_72962332
quote:

[..]

En wie zegt dat ze behoefte hebben aan een aparte zaal? Ik weet niet of je weleens in een moslimland geweest bent tijdens suikerfeest, maar daar gaat juist iedereen zoveel mogelijk de straat op.

Ik kan me niet voorstellen dat moslims dan zin hebben om 'gezellig' in een apart zaaltje te gaan zitten. En dat hoeft ook niet, het enige dat er gevraagd wordt is dat ze zich een beetje gedragen op het moment dat ze op een plek zitten waar ze stil horen te zijn. (zoals een bioscoop...)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72962341
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:36 schreef SCH het volgende:
Ach kom nou, in de jaren 70 was het suikerfeest er helemaal niet op deze schaal.
Het is juist zinvol het te voorkomen. Jij wilt het door laten gaan en dan pas ingrijpen. Daar zal wel een politieke agenda achter zitten.
Je snapt werkelijk niet eens wat ik bedoel met de 'jaren '70-aanpak' of je doet alsof. Mijn opmerking was geen directe verwijzing naar het fenomeen Suikerfeest, maar naar de aanpak van relschoppers in algemene zin...

Je tweede opmerking is helemaal bizar: voorkomen is altijd prima; dat heb ik allang aangegeven. Maar er is meer in de wereld dan alleen dingen voorkomen. Wanneer mensen zich misdragen en overlast veroorzaken, is het op zijn plaats om ze daarvoor te bestraffen. Ze overtreden namelijk regels en wetten; maar daar ga je wel extreem makkelijk aan voorbij.

Verder heb ik geen politieke agenda. Ik wijs je er hooguit op dat harder optreden tegen reltuig Wilders heel wat wind uit de zeilen neemt.
pi_72962400
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:51 schreef isogram het volgende:

Verder heb ik geen politieke agenda. Ik wijs je er hooguit op dat harder optreden tegen reltuig Wilders heel wat wind uit de zeilen neemt.
Het voorkomen nog veel meer maar daar wil jij niet over praten.
  maandag 21 september 2009 @ 11:53:57 #198
3542 Gia
User under construction
pi_72962415
quote:
Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Dat mag, maar je draagt wel bij aan het probleem. Als je een beeld creeërt dat Marokkanen rellen tijdens het Suikerfeest, zullen er nieuwe bijkomen die dat wel wat vinden, en als het toch al verwacht wordt.
Dat beeld creëren ze zelf!!

Wat jij zegt is: Sommigen Marokkanen rellen tijdens het suikerfeest en als iemand er iets over zegt, op tv of in de krant, dan gaan volgend jaar meer Marokkanen dat doen, omdat wij dat van ze verwachten.

Beetje dom, niet?
pi_72962427
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:48 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

ach zit toch niet te janken. Er was een groot evenement op de Coolsingel, 2 straatjes verder dus. Net was het nog dat er geen evenement was om het te 'vieren'. En nu moet het ineens een op maat gemaakt suikerfeest party zijn. Het lijkt mij dat ze die in moskee hebben, en daarna gewoon een leuk feestje/vermaak willen. En dat was er dus. Punt.
Ja tuurlijk, waarom zouden die moslimjongeren aan het einde van het suikerfeest naar een autoloze zondag feest gaan?
  maandag 21 september 2009 @ 11:58:51 #200
3542 Gia
User under construction
pi_72962550
quote:

[..]

Dan moet de moslimgemeenschap dat afhuren!!!

Geen regering of gemeentebestuur die voor een carnavalsvereniging iets organiseert. Mogen de diverse verenigingen mooi zelf doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')