Precies! Want wij dwongen ze die bioscoop in, en toen moesten ze zich een weg naar buiten vechtenquote:Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat is er geprobeerd dan op de dagen van het suikerfeest?
Volgens mij gaat het hier helemaal niet om een select groepje maar om uitgelaten jongeren die op die avond ergens in een feesttent hadden moeten staan en niet in de bioscoop hadden moeten zitten.
Het probleem bestond, maar was het ook elk jaar terugkerend en zo massaal?quote:Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Moeten we dan maar een algehele nieuwsstop invoeren? Stel je voor dat het anderen inspireert....Zelfs dan ligt het probleem nog steeds bij het tuig dat zich niet kan inhouden.
Je laten "inspireren" door een nieuwsbericht, ongeacht wat, is kansloosEn het is een slap argument, als het zo door ze aangevoerd wordt.
Ik heb toch geantwoord?quote:Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Volgens mij was het een vraag uit interesse, geen belediging hoor...
Wat een vijandigheidquote:Op maandag 21 september 2009 11:01 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat gaat jou volgens mij geen ene reet aan. Zij beslissen zelf wel hoe ze hun geloof invullen.
De vertoningen van Inglorious Bastards zorgen trouwens sowieso voor nogal wat rumoer, is een film waarbij het publiek vaak nogal druk en heftig i.squote:Op maandag 21 september 2009 11:00 schreef Ravenous het volgende:
Wat mij nog ff te binnenschoot...kan iemand mij vertellen waarom islamitische meisjes naar Inglorious Bastards gaan? Deze film is voor hen inhoudelijk toch niet interessant/halal?
Nou dan weet je het nu in ieder geval.quote:Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Wat een vijandigheidIk vroeg het mij oprecht af
Nee, dat doe ik helemaal niet voorkomen. Jij maakt er een wij/zij verhaal van. Ik vraag me gewoon af of er iets georganiseerd is en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.quote:Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Precies! Want wij dwongen ze die bioscoop in, en toen moesten ze zich een weg naar buiten vechten![]()
Ten eerste is het een zaak van die mensen zelf om te zorgen dat er wat te doen is. Het is hún suikerfeest, de gemeente of politiek organiseert toch ook met Pasen niks. Scheiding van kerk en staat heet dat...
En ze gaan zelf naar de bios, kopen kaartje (en popcorn), en gaan dan rellen.
Maar jij doet het nu net voorkomen alsof Rotterdam zo'n boerendorp is dat er geen flikker te beleven is en ze daarom maar gaan rellen, terwijl het toch echt genuanceerder ligt.
Je stelt vragen op een zodanige manier dat je suggesties wekt. En die suggestie is dat "gebrek aan activiteiten" de oorzaak is voor het wangedrag. De oorzaak van het wangedrag ligt volledig bij die reljeugd zelf; en in hun gebrekkige opvoeding.quote:Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, het is niet goed en begrijpelijk maar het was wel te verwachten als het vorig jaar ook al gebeurde.
En het zijn inderdaad de moslims zelf die iets hadden kunnen organiseren, daar ging mijn vraag ook over.
Het lijkt wel alsof jij alles meteen af wilt kappen terwijl ik toch hele logische vragen stel naar oorzaak en gevolg.
Is dit een verkapte goedpraat-post?quote:Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
De vertoningen van Inglorious Bastards zorgen trouwens sowieso voor nogal wat rumoer, is een film waarbij het publiek vaak nogal druk en heftig i.s
Dat heb ik gedaan. En ik haal je redenering genadeloos onderuit.quote:Op maandag 21 september 2009 10:59 schreef Meh7 het volgende:
Le-zen.
En dan vanavond naar de filmquote:Op maandag 21 september 2009 11:05 schreef Prosac het volgende:
[..]
ja, tussen het ontbijt en de lunch inderdaad. Daarna weer vasten tot het avondeten.
Nee, het is een constatering.quote:Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Is dit een verkapte goedpraat-post?
Nog een keer lezen en dit keer begrijpend lezen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:07 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat heb ik gedaan. En ik haal je redenering genadeloos onderuit.
Hou toch op, was jij erbij? Ik namelijk wel en van de overige bezoekers heb ik geen enkele last gehad.quote:Op maandag 21 september 2009 11:04 schreef SCH het volgende:
[..]
De vertoningen van Inglorious Bastards zorgen trouwens sowieso voor nogal wat rumoer, is een film waarbij het publiek vaak nogal druk en heftig i.s
quote:Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef SCH het volgende:
Nee, dat doe ik helemaal niet voorkomen. Jij maakt er een wij/zij verhaal van. Ik vraag me gewoon af of er iets georganiseerd is en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.
Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:11 schreef isogram het volgende:
[..]
Waarom is dat toch zo relevant? Organiseer anders volgend jaar zélf een leuk feestje voor het tuig. We behandelen hier gewoon het gegeven dat het tuig het einde van het Suikerfeest in de bioscoop wilde 'vieren'. En dat dat vervolgens betekent dat ze rellen en overlast veroorzaken.
Straks ga je ook nog verkondigen dat het begrijpelijk is dat Ajax- en Feyenoord-hooligans elkaar de hersens inslaan, "want er is niks voor ze georganiseerd"... Oja, een voetbalwedstrijd, maar dat boeit natuurlijk niet.
Kern van de zaak: tuig keihard aanpakken, heropvoeden en ouders financieel aansprakelijk stellen.
Bij een vertoning in Utrecht 2 weken geleden werd er voortdurend door de film heen geschreeuwd inderdaad en was het 10 x zo onrustig als bij een gemiddelde film.quote:Op maandag 21 september 2009 11:09 schreef Ravenous het volgende:
[..]
Hou toch op, was jij erbij? Ik namelijk wel en van de overige bezoekers heb ik geen enkele last gehad.
Dat moeten ze dan maar zelf regelenquote:Op maandag 21 september 2009 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.
Als je volgend jaar een film kunt vertonen in een feesttent waar ze helemaal los kunnen gaan, iedereen blij toch?
OK, nog een keer dan: vorig jaar is er kennelijk niet of nauwelijks over dit fenomeen bericht, want het komt nu op iedereen over als een nieuw verschijnsel. TOCH heeft het plaatsgevonden (zonder media-invloed) en TOCH heeft Pathé extra beveligiing geregeld op basis van eerdere ervaringen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:09 schreef Meh7 het volgende:
Nog een keer lezen en dit keer begrijpend lezen.
Hint: "versterkt" & "alleen maar meer"
goed punt. In het dorp waar ik vandaan kom, waren gedurende oud en nieuw jarenlang problemen. Dit omdat de gemeente besloten had dat op die dag de jeugdsoos dicht moest blijven en dat de jongeren dan maar bij de ouders moesten blijven. (quote:Op maandag 21 september 2009 11:06 schreef SCH het volgende:
[..]
- en na de ervaringen van eerdere jaren lijkt me het niet zo gek dat deelraden en dergelijke daar even naar kijken en evt. begeleiding en advies in geven.
Als dat de oplossing zou zijn ja. Ik zou zeggen, stop het in de Pathe-ideenbus. Iets verteld mij dat bepaalde groepen ervoor zullen kiezen niet naar deze tent te gaan en weer zullen gaan rellen bij Pathe, maar goed dat zullen we waarschijnlijk nooit weten, want uiteindelijk spreekt iedereen er nu schande van en morgen is iedereen het weer vergeten.quote:Op maandag 21 september 2009 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach flikker toch op man. met je repressie en gedoe.
Het is relevant omdat het daarmee voorkomen had kunnen worden. Misschien wil jij dat helemaal niet, mij lijkt dat wel een interessante optie. En wat is er mis mee om eens te kijken hoe we het kunnen voorkomen.
Als je volgend jaar een film kunt vertonen in een feesttent waar ze helemaal los kunnen gaan, iedereen blij toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |