Dat zeg je nu. Ik kan je vertellen dat als je de nieuwe snelheid hebt, dit ook heel snel gaat wennen. Als ik nu beslis om een film op dvd te kijken die nog gedownload en gebrand moet worden, zit ik om 21:15 uur voor de televisie...quote:Op zondag 20 september 2009 20:47 schreef rene90 het volgende:
Maar speciale zooi hoef ik ook niet op dat ding. Hoger dan 50 mb/s down zal het de komende paar jaar hier toch niet worden omdat we nu met 6 mb down al voldoende hebben.
Wat heeft Ziggo met adsl te maken?quote:Op zondag 20 september 2009 20:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Dan zullen die problemen alleen zijn met adsl.ik snap het niet
MIMO wordt gebruikt door 802.11n, het is een vorm van spatial multiplexingquote:Op zondag 20 september 2009 20:18 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Mimo? Nooit van gehoord. Pak in ieder geval een Wireless-N router. (...)
Sitecom Gamingrouter ftwquote:Op zondag 20 september 2009 20:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ga niet bezuinigen op een router... Verbroken verbindingen, slecht bereik... allemaal waardeloos.
Pak gewoon een goede van Linksys o.i.d.. Ik heb hier de WRT610N die goed bevalt maar wel redelijk prijzig is. Je kunt voor iets mindere kwaliteit ook een WRT160N of WRT320N pakken.
Ik wil graag even reageren op het TV gedeelte van je hele verhaal. Als je toch toe bent aan een nieuwe TV en je zit bij Ziggo, dan is het uitermate raadzaam om te kiezen voor een TV met een ingebouwde DVB-C tuner en een CI+ slot (let op dat plusteken). Ziggo ondersteunt de nieuwe CI+ standaard officieel, en dat betekent dat je met een (moderne) HDTV geen losse decoder of extra afstandsbediening meer nodig hebt om digitale TV te ontvangen. Ziggo heeft een aantal toestellen met een CI+ slot getest en inmiddels officieel goedgekeurd. Op de site van Ziggo, maar vooral op het Ziggo gebruikersforum vind je daar alles over.quote:Op zondag 20 september 2009 14:45 schreef rene90 het volgende:
Goedemiddag allemaal,
Het volgende; de dikke beeldbuis begint naar de klote te gaan, en vandaar dat er binnenkort een nieuwe tv komt. Daarbij maar gelijk de keuze voor digitale tv om dan maar gelijk voorbereid te zijn op te toekomst.
Na wat gekeken te hebben op de ziggo site heb je ook de all in one pakketten.
Alleen de site zelf is zo onduidelijk als de pest, vandaar (omdat ik ook die mensjes aan de telefoon niet zo snel geloof) aan jullie wat vragen om het één en ander wat duidelijker te krijgen.
Het all in one pakket is 50 euro, voor internet, digitale tv en telefonie. Telefonie is duidelijk en daar heb ik dan ook geen vragen over.
Internet
Ik heb hier een eigen router+modem (draadloos) staan, een speedtouch 585i (ISDN). Deze draait nu gewoon simpel op de kpn internet verbinding. Kan dit apparaat de 20 mb down / 3 up aan, of moet ik straks een nieuwe gaan kopen?
Op hun site staat dat je anders een kabelzooi krijgt, alleen dus niet draadloos wat wel nodig is. Wat voor extra kosten zou ik moeten maken wil ik het werkend krijgen met hun zooi?
Digitale tv
Wat je van hun krijgt is een decoder, met smartcard. Naar mijn weten kan je die decoder maar voor één tv gebruiken, en aangezien we meerdere tv's in huis hebben hebben we er meer nodig. Zo'n startersset (digitale decoder+card) kost 99 euro. Betekent dit dat ik dus nog 200 euro kosten moet maken om op alle tv's hier in huis digitale tv te krijgen?
Alvast bedankt
Ik trek me terugquote:Op zondag 20 september 2009 20:53 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat heeft Ziggo met adsl te maken?
35, 16, + telefonie + sneller internet + digitale TV kwaliteit. En sowieso: mijn ouders bellen nu veel langer met vrienden omdat deze ook ziggo telefonie hebbenquote:Op zondag 20 september 2009 22:32 schreef rene90 het volgende:
Handig om het van mensen te horen die het ook hebben. De extra kosten voor analoog zijn iets van 16 euro dacht ik toch? Kortom, je betaald het all in one pakket, plus nog 16 euro voor analoge lijn. En dus eenmalig een draadloze router.
Blijft denk ik sowieso wel goedkoper, aangezien we nu kpn hebben voor 35 p/maand, televisie voor 16 en dan nog telefonie voor een x bedrag.
Ik merkte het wel op mijn beeldbuis. Al vrij snel stiller beeld. Maar dat had er ook mee te maken dat mijn TV kabel niet een stuk is maar toch zeker opgebouwd is uit 3 eindjesquote:Op zondag 20 september 2009 22:38 schreef rene90 het volgende:
Die digitale kwaliteit ga k niet merken denk ik op mijn beeldbuisMaar van 6 mb naar 20 wel
Geweldig hè? Ben ook weer helemaal ziggo fan met mijn totaalpakket van 50 euro en vrijwel altijd gewoon de volle snelheid (20/3), niks geen gezeur over "druk op het internet" en "afstand tot de centrale".quote:Op zondag 20 september 2009 22:37 schreef Renesite het volgende:
[..]
35, 16, + telefonie + sneller internet + digitale TV kwaliteit. En sowieso: mijn ouders bellen nu veel langer met vrienden omdat deze ook ziggo telefonie hebbenDat is gratis namelijk.
Je bent wb. internet gewoon gegarandeerd van je snelheid, en dat is gewoon fijn. Met ADSL zou ik niet verder komen dan 6mbit van de 20! Nu download ik op het moment 2MB gewoon dicht
!
Wel degelijk, is echt een wereld van verschil.quote:Op zondag 20 september 2009 22:38 schreef rene90 het volgende:
Die digitale kwaliteit ga k niet merken denk ik op mijn beeldbuisMaar van 6 mb naar 20 wel
Analoge TV bedoel je ? Dat zit er altijd bij, zit in de prijs van alles-in-1.quote:Op zondag 20 september 2009 22:32 schreef rene90 het volgende:
(...) De extra kosten voor analoog zijn iets van 16 euro dacht ik toch? Kortom, je betaald het all in one pakket, plus nog 16 euro voor analoge lijn..
Kabel oprollen is vrijwel altijd een slecht idee, zeker bij electriciteit nooit doen.quote:Op zondag 20 september 2009 22:47 schreef nVincible het volgende:
(...)
Kan wel zijn dat je een beetje creatief moet zijn om de kabels uitgerold te leggen en niet langs elkaar te krijgen (dus geen kabels oprollen!).
Serieus? Dan ben ik per abuis geweestquote:Op zondag 20 september 2009 22:48 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Analoge TV bedoel je ? Dat zit er altijd bij, zit in de prijs van alles-in-1.
35 internetquote:Op zondag 20 september 2009 22:55 schreef rene90 het volgende:
Dus ik ben in principe al goedkoper uit, internet 35 euro vervalt, en 16 euro analoog,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |