abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72946512
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:47 schreef rene90 het volgende:
Maar speciale zooi hoef ik ook niet op dat ding. Hoger dan 50 mb/s down zal het de komende paar jaar hier toch niet worden omdat we nu met 6 mb down al voldoende hebben.
Dat zeg je nu. Ik kan je vertellen dat als je de nieuwe snelheid hebt, dit ook heel snel gaat wennen. Als ik nu beslis om een film op dvd te kijken die nog gedownload en gebrand moet worden, zit ik om 21:15 uur voor de televisie...

Maar goed, koop in ieder geval een degelijke en ik kan je vertellen dat Linksys daar over het algemeen prima in is (beter dan Sitecom).
pi_72946584
Dan zullen die problemen alleen zijn met adsl.
ik snap het niet
pi_72946640
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:52 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Dan zullen die problemen alleen zijn met adsl.
ik snap het niet
Wat heeft Ziggo met adsl te maken?
  zondag 20 september 2009 @ 20:55:27 #29
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_72946731
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:18 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Mimo? Nooit van gehoord. Pak in ieder geval een Wireless-N router. (...)
MIMO wordt gebruikt door 802.11n, het is een vorm van spatial multiplexing
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_72946753
wij gebruiken hier inderdaad ook een linksys. Nooit problemen mee gehad. Een keer problemen met de router zelf gehad maar dat kwam niet omdat die het niet goed deed met het ziggo-signaal. was puur hardware matig.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  zondag 20 september 2009 @ 21:00:10 #31
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_72946975
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ga niet bezuinigen op een router... Verbroken verbindingen, slecht bereik... allemaal waardeloos.

Pak gewoon een goede van Linksys o.i.d.. Ik heb hier de WRT610N die goed bevalt maar wel redelijk prijzig is. Je kunt voor iets mindere kwaliteit ook een WRT160N of WRT320N pakken.
Sitecom Gamingrouter ftw
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_72947226
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:45 schreef rene90 het volgende:
Goedemiddag allemaal,

Het volgende; de dikke beeldbuis begint naar de klote te gaan, en vandaar dat er binnenkort een nieuwe tv komt. Daarbij maar gelijk de keuze voor digitale tv om dan maar gelijk voorbereid te zijn op te toekomst.
Na wat gekeken te hebben op de ziggo site heb je ook de all in one pakketten.

Alleen de site zelf is zo onduidelijk als de pest, vandaar (omdat ik ook die mensjes aan de telefoon niet zo snel geloof) aan jullie wat vragen om het één en ander wat duidelijker te krijgen.

Het all in one pakket is 50 euro, voor internet, digitale tv en telefonie. Telefonie is duidelijk en daar heb ik dan ook geen vragen over.

Internet
Ik heb hier een eigen router+modem (draadloos) staan, een speedtouch 585i (ISDN). Deze draait nu gewoon simpel op de kpn internet verbinding. Kan dit apparaat de 20 mb down / 3 up aan, of moet ik straks een nieuwe gaan kopen?
Op hun site staat dat je anders een kabelzooi krijgt, alleen dus niet draadloos wat wel nodig is. Wat voor extra kosten zou ik moeten maken wil ik het werkend krijgen met hun zooi?

Digitale tv
Wat je van hun krijgt is een decoder, met smartcard. Naar mijn weten kan je die decoder maar voor één tv gebruiken, en aangezien we meerdere tv's in huis hebben hebben we er meer nodig. Zo'n startersset (digitale decoder+card) kost 99 euro. Betekent dit dat ik dus nog 200 euro kosten moet maken om op alle tv's hier in huis digitale tv te krijgen?

Alvast bedankt
Ik wil graag even reageren op het TV gedeelte van je hele verhaal. Als je toch toe bent aan een nieuwe TV en je zit bij Ziggo, dan is het uitermate raadzaam om te kiezen voor een TV met een ingebouwde DVB-C tuner en een CI+ slot (let op dat plusteken). Ziggo ondersteunt de nieuwe CI+ standaard officieel, en dat betekent dat je met een (moderne) HDTV geen losse decoder of extra afstandsbediening meer nodig hebt om digitale TV te ontvangen. Ziggo heeft een aantal toestellen met een CI+ slot getest en inmiddels officieel goedgekeurd. Op de site van Ziggo, maar vooral op het Ziggo gebruikersforum vind je daar alles over.

Met een HDTV met CI+ slot kun je ook HD uitzendingen ontvangen, en dat wordt steeds belangrijker omdat Nederland 1,2 en 3 al in HD beschikbaar zijn, en naar verwachting de 4 RTL zenders nog dit najaar ook in HD beschikbaar komen. Niet onbelangrijk is dat een HDTV met een ingebouwde DVB-C (HD) tuner niet alleen veel meer bedieningsgemak geeft, maar je ook nog eens goedkoper uit bent, omdat de aanschaf van een HD decoder hierdoor komt te vervallen. De decoder die Ziggo meelevert in het alles-in-één pakket is niet HD, maar deze zou je dan bijvoorbeeld voor een TV in de slaapkamer kunnen gebruiken. Je kunt bij Ziggo tot maximaal drie smartcards registreren zonder dat daarvoor extra abonnementskosten in rekening worden gebracht.
pi_72947290
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:53 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat heeft Ziggo met adsl te maken?
Ik trek me terug
pi_72947348
Ik zal eens kijken bij tv's hoeveel dat in prijs scheelt zo'n slot erbij. Bedankt voor het duidelijke verhaal
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72948110
Ik lees ook even mee, al enkele maanden een discussie punt hier (wel of niet overstappen)
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 22:26:50 #36
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72951568
Wijzelf hebben het 50 euro pakket.

Doorgaans is de download 18mbit/19mbit, maar ik ben op het moment mijn download aan het dichtslibben Net zo als mijn upload. Tevreden hierover dus! Je krijgt met een beetje overhead eraf rekende je snelheid, dat moet je bij ADSL nog maar voor elkaar zien te krijgen

Toentertijd hebben wij een digitale TV kastje gekregen toen wij overstapten van analoog naar digitale TV. Daarbij zat een smart card en we konden dus met 1 TV digitaal kijken, de overigen nog gewoontjes op een analoge aansluiting.

Toen wij gingen overstappen naar ALL in One kregen wij prompt nog een digitale TV kastje als aanbieding, vervolgens nog een kaartje aanvragen en voila, voor hetzelfde geld digitale TV. Het leuke is: wij hebben op de 'hoofd TV' (om het zo te noemen) een uitgebreid pakket. Dit pakket krijgen de overige digitale decoders ook!!

Mijn broer heeft hierna nog een decoder op de kop weten te tikken omdat hij in de detailhandel bij werkt en nu hebben wij 3 TVs op digitale TV met uitbreidingspakket á 9,95 per maand.

Als router wil ik een N router adviseren die in ieder geval 50mbit doorsluist, en zo niet dan nog meer. Deze zijn duurder maar zeker beter gebouwd op de toekomst, want na 20mbit down komt de volgende verhoging welke al is aangekondigd naar ik geloof 30mbit.

Vergeet overigens niet dat je bovenop de 50 euro nog de televisiegelden moet betalen die standaard zijn voor het analoge he
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_72951887
Handig om het van mensen te horen die het ook hebben. De extra kosten voor analoog zijn iets van 16 euro dacht ik toch? Kortom, je betaald het all in one pakket, plus nog 16 euro voor analoge lijn. En dus eenmalig een draadloze router.

Blijft denk ik sowieso wel goedkoper, aangezien we nu kpn hebben voor 35 p/maand, televisie voor 16 en dan nog telefonie voor een x bedrag.
Top 5 China producten
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 22:37:26 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72952169
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:32 schreef rene90 het volgende:
Handig om het van mensen te horen die het ook hebben. De extra kosten voor analoog zijn iets van 16 euro dacht ik toch? Kortom, je betaald het all in one pakket, plus nog 16 euro voor analoge lijn. En dus eenmalig een draadloze router.

Blijft denk ik sowieso wel goedkoper, aangezien we nu kpn hebben voor 35 p/maand, televisie voor 16 en dan nog telefonie voor een x bedrag.
35, 16, + telefonie + sneller internet + digitale TV kwaliteit. En sowieso: mijn ouders bellen nu veel langer met vrienden omdat deze ook ziggo telefonie hebben Dat is gratis namelijk.

Je bent wb. internet gewoon gegarandeerd van je snelheid, en dat is gewoon fijn. Met ADSL zou ik niet verder komen dan 6mbit van de 20 ! Nu download ik op het moment 2MB gewoon dicht !
pi_72952229
Die digitale kwaliteit ga k niet merken denk ik op mijn beeldbuis Maar van 6 mb naar 20 wel
Top 5 China producten
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 22:39:25 #40
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72952265
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:38 schreef rene90 het volgende:
Die digitale kwaliteit ga k niet merken denk ik op mijn beeldbuis Maar van 6 mb naar 20 wel
Ik merkte het wel op mijn beeldbuis. Al vrij snel stiller beeld. Maar dat had er ook mee te maken dat mijn TV kabel niet een stuk is maar toch zeker opgebouwd is uit 3 eindjes !
pi_72952466
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:37 schreef Renesite het volgende:

[..]

35, 16, + telefonie + sneller internet + digitale TV kwaliteit. En sowieso: mijn ouders bellen nu veel langer met vrienden omdat deze ook ziggo telefonie hebben Dat is gratis namelijk.

Je bent wb. internet gewoon gegarandeerd van je snelheid, en dat is gewoon fijn. Met ADSL zou ik niet verder komen dan 6mbit van de 20 ! Nu download ik op het moment 2MB gewoon dicht !
Geweldig hè? Ben ook weer helemaal ziggo fan met mijn totaalpakket van 50 euro en vrijwel altijd gewoon de volle snelheid (20/3), niks geen gezeur over "druk op het internet" en "afstand tot de centrale".

ADSfaiL
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72952493
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:38 schreef rene90 het volgende:
Wel degelijk, is echt een wereld van verschil.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72952625
Wij zitten al jaren bij ziggo (Casema), af en toe was het een beetje rot als we een storing hadden, maar over het algemeen is het best oké. We hadden eerst alleen internet, toen telefonie erbij. Weet-niet-wat-voor routertje, waar een internetkabel uitkwam. Daar kan je gewoon je modem op aansluiten om draadloos internet te krijgen, wij ook gedaan.

Sinds een tijdje digitale televisie, er was een actie dat je het kastje gratis kreeg en het alles-in-1 pakket was ook nog een paar euro goedkoper dan alles los, wat wij hadden omdat we stap-voor-stap naar casema gingen. Inderdaad op één televisie de digitale televisie, maar als je in bed ligt hoef je niet echt digitale kwaliteit te hebben.

Waar wij wel last van hadden toen we overschakelden, was het blokkerige beeld, toevallig als we ook aan het bellen en/of heftig aan het internet waren (dat viel dan ook meer dan regelmatig uit!). Een en ander opgezocht, en het scheen te helpen om de kabels uitgerold en niet langs elkaar te laten lopen. Heeft misschien te maken met wat karige kabels, maar toen we het een beetje uit elkaar legden werkte het plotsing probleemloos! Kan wel zijn dat je een beetje creatief moet zijn om de kabels uitgerold te leggen en niet langs elkaar te krijgen (dus geen kabels oprollen!).

Snelheid internet is dik in orde sinds die upgrade, haal de snelheid wel:

zondag 20 september 2009 @ 22:48:51 #44
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_72952669
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:32 schreef rene90 het volgende:
(...) De extra kosten voor analoog zijn iets van 16 euro dacht ik toch? Kortom, je betaald het all in one pakket, plus nog 16 euro voor analoge lijn..
Analoge TV bedoel je ? Dat zit er altijd bij, zit in de prijs van alles-in-1.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 20 september 2009 @ 22:52:11 #45
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_72952826
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:47 schreef nVincible het volgende:
(...)
Kan wel zijn dat je een beetje creatief moet zijn om de kabels uitgerold te leggen en niet langs elkaar te krijgen (dus geen kabels oprollen!).
Kabel oprollen is vrijwel altijd een slecht idee, zeker bij electriciteit nooit doen.
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 22:53:06 #46
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72952860
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:48 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Analoge TV bedoel je ? Dat zit er altijd bij, zit in de prijs van alles-in-1.
Serieus? Dan ben ik per abuis geweest !
pi_72952940
Oke dat scheelt weer 16 euro
Top 5 China producten
pi_72952977
Dus ik ben in principe al goedkoper uit, internet 35 euro vervalt, en 16 euro analoog,
Top 5 China producten
  Moderator zondag 20 september 2009 @ 22:57:35 #49
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72953053
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:55 schreef rene90 het volgende:
Dus ik ben in principe al goedkoper uit, internet 35 euro vervalt, en 16 euro analoog,
35 internet
16 analoog
9,95 bellen (KPN basis, maar normale KPN is ~14,95)
_________
60,95 á 64,95.

en dan heb je het gedonder van meerdere bedrijven, deel internet niet de digitale TV hetgeen je best zal bevallen
pi_72953140
En van 6down/512kb up naar 20 down 3 up, dat vind ik nou een stuk aangenamer
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')