Je moet een nieuwe kopen, je huidige router doet alleen ADSL.quote:Op zondag 20 september 2009 14:45 schreef rene90 het volgende:
(...)
Internet
Ik heb hier een eigen router+modem (draadloos) staan, een speedtouch 585i (ISDN). Deze draait nu gewoon simpel op de kpn internet verbinding. Kan dit apparaat de 20 mb down / 3 up aan, of moet ik straks een nieuwe gaan kopen?
Nieuwe (draadloze) router heb je vanaf een paar tientjes, kan uiteraard duurder als je een betere wilt.quote:Op hun site staat dat je anders een kabelzooi krijgt, alleen dus niet draadloos wat wel nodig is. Wat voor extra kosten zou ik moeten maken wil ik het werkend krijgen met hun zooi?
Wel als je op alle TV's digitaal wilt. Je krijgt er ook een analoog signaal bij, dus je kan er ook voor kiezen om alleen je hoofd-TV digitaal te doen en de rest analoog (heb je dus wel iets minder zenders).quote:Digitale tv
Wat je van hun krijgt is een decoder, met smartcard. Naar mijn weten kan je die decoder maar voor één tv gebruiken, en aangezien we meerdere tv's in huis hebben hebben we er meer nodig. Zo'n startersset (digitale decoder+card) kost 99 euro. Betekent dit dat ik dus nog 200 euro kosten moet maken om op alle tv's hier in huis digitale tv te krijgen?
Weet jij toevallig de prijs om het draadloos te krijgen via ziggo? Een HD decoder is niet nodig dus dat scheeltquote:Op zondag 20 september 2009 15:32 schreef kipptje het volgende:
Wij hebben zelf all in 1 van ziggo (den haag) Eigenlijk loopt alles wel lekker. Je krijgt van ziggo inderdaad een modem mee. Nog wel een tip: de 'gratis' decoders zijn geen HD decoders! Wil je die hebben, moet je er aardig voor dokken (200 euro dacht ik), of ze hebben eens een keer een aanbieding dat je het krijgt voor de halve prijs.
Voor de rest hadden we alleen maar was verhuis perikelen maar dat was gelukkig vrij snel opgelost. sindsdien loopt alles lekker soepel.
we hebben maar 1 tv in huis dus we hoeven niet moeilijk te doen met meerdere decoders.quote:Op zondag 20 september 2009 15:33 schreef rene90 het volgende:
[..]
Weet jij toevallig de prijs om het draadloos te krijgen via ziggo? Een HD decoder is niet nodig dus dat scheelt
En heb jij ook nog digitale tv op andere tv's in je huis? Hoeveel extra moest je betalen voor een decoder / smartcard extra, of is daar een speciale regeling voor?
Ziggo biedt uiteraard geen draadloze modems. (Dat ding wat TS nu heeft is ook geen draadloos modem btw. maar gewoon een modem met ingebouwde draadloze router). Wat Ziggo wel bied is een draadloze router die je via Ziggo kan aanschaffen, alleen is dat niet zo'n goed ding en kan je beter zelf een router kopen ergens.quote:Op zondag 20 september 2009 18:54 schreef kipptje het volgende:
[..]
we hebben maar 1 tv in huis dus we hoeven niet moeilijk te doen met meerdere decoders.
Ik heb even nog aan mijn vriend gevraagd of ze een draadloze modem ook kunnen leveren maar toen wij het aangevraagd hadden boden ze het niet aan.
Ga niet bezuinigen op een router... Verbroken verbindingen, slecht bereik... allemaal waardeloos.quote:Op zondag 20 september 2009 19:13 schreef rene90 het volgende:
Thanks voor de info weer, is een stuk duidelijker allemaal. Wat is een goede draadloze router? Iemand tips hiervoor? Liefst een beetje goedkoop.
Ok, ga ik niet doen dan. Zeker omdat er twee mensen sowieso gebruik maken van een laptop. Wat is nu nog verder aan te raden, ik las ergens dat je een nieuw type draadloos hebt, iets mimo ofzoquote:Op zondag 20 september 2009 20:04 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ga niet bezuinigen op een router... Verbroken verbindingen, slecht bereik... allemaal waardeloos.
Pak gewoon een goede van Linksys o.i.d.. Ik heb hier de WRT610N die goed bevalt maar wel redelijk prijzig is. Je kunt voor iets mindere kwaliteit ook een WRT160N of WRT320N pakken.
Mimo? Nooit van gehoord. Pak in ieder geval een Wireless-N router. En let op praktische, geen theoretische snelheden (reviews). Niets is zo kut dat als je een router koopt, Ziggo de boel weer sneller maakt en vervolgens je router van 80 euro de bottleneck is geworden. Ik neem aan dat je dan AIE Plus gaat gebruiken, die gaan binnenkort alweer naar 40 mbit volgens mij en volgend jaar wellicht nog hoger, dus pak in ieder geval een fatsoenlijke router die praktisch meer dan 70 of 80 mbit via wireless haalt.quote:Op zondag 20 september 2009 20:10 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ok, ga ik niet doen dan. Zeker omdat er twee mensen sowieso gebruik maken van een laptop. Wat is nu nog verder aan te raden, ik las ergens dat je een nieuw type draadloos hebt, iets mimo ofzo?
Waar moet ik verder op letten bij de aanschaf?
Wat is je maximale budget dan? Anders zou ik gewoon effe door de zure appel heenbijten en de WRT610N halen, dan zit je de komende jaren sowieso goed.quote:Op zondag 20 september 2009 20:21 schreef rene90 het volgende:
Ja ik pak de middelste, die gaat nu op 20 mb (zit nu op 6 dus is al een mooi stuk sneller). Zal wel ruimte houden voor de toekomst inderdaad.
80 euro vind ik toch wel een beetje een max.quote:Op zondag 20 september 2009 20:22 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wat is je maximale budget dan? Anders zou ik gewoon effe door de zure appel heenbijten en de WRT610N halen, dan zit je de komende jaren sowieso goed.
Ik en duizenden anderen gebruiken al jarenlang Ziggo i.c.m. Linksys en dat werkt perfectquote:Op zondag 20 september 2009 20:41 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Linksys gebruiken in combinatie met Ziggo?
Je denkt dat ze voor de lol Sitecom aanraden zeker?
Linksys werkt al jaren prima hier icm ziggo/multikabel modem.quote:Op zondag 20 september 2009 20:41 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Linksys gebruiken in combinatie met Ziggo?
Je denkt dat ze voor de lol Sitecom aanraden zeker?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |