abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72933158
Goedemiddag allemaal,

Het volgende; de dikke beeldbuis begint naar de klote te gaan, en vandaar dat er binnekort een nieuwe tv komt. Daarbij maar gelijk de keuze voor digitale tv om dan maar gelijk voorbereid te zijn op te toekomst.
Na wat gekeken te hebben op de ziggo site heb je ook de all in one pakketten.

Alleen de site zelf is zo onduidelijk als de pest, vandaar (omdat ik ook die mensjes aan de telefoon niet zo snel geloof) aan jullie wat vragen om het één en ander wat duidelijker te krijgen.

Het all in one pakket is 50 euro, voor internet, digitale tv en telefonie. Telefonie is duidelijk en daar heb ik dan ook geen vragen over.

Internet
Ik heb hier een eigen router+modem (draadloos) staan, een speedtouch 585i (ISDN). Deze draait nu gewoon simpel op de kpn internet verbinding. Kan dit apparaat de 20 mb down / 3 up aan, of moet ik straks een nieuwe gaan kopen?
Op hun site staat dat je anders een kabelzooi krijgt, alleen dus niet draadloos wat wel nodig is. Wat voor extra kosten zou ik moeten maken wil ik het werkend krijgen met hun zooi?

Digitale tv
Wat je van hun krijgt is een decoder, met smartcard. Naar mijn weten kan je die decoder maar voor één tv gebruiken, en aangezien we meerdere tv's in huis hebben hebben we er meer nodig. Zo'n startersset (digitale decoder+card) kost 99 euro. Betekent dit dat ik dus nog 200 euro kosten moet maken om op alle tv's hier in huis digitale tv te krijgen?

Alvast bedankt
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72933370
speedtouch 585i is een adsl modem? bij ziggo ga je via de kabel internetten. je krijgt hiervoor dus van ziggo een modem.

wat betreft televisie (ik zit zelf bij upc dus ziggo kan hierop afwijken) mijn mediabox heeft ook nog een coax uitgang die je door kunt lussen naar de overige tv's. op de overige tv's kun je nog gewoon de standaard zenders uit het analoge pakket bekijken
pi_72933457
Dus op 1 pc heb je gewoon de digitale tv zitten, en op de rest kan je gewoon via analoog blijven kijken?

De speedtoucht is adsl modem/router inderdaad.
Wat moet ik dan aanschaffen om het internet draadloos te krijgen, en hoeveel zal dat ongeveer kosten?
Top 5 China producten
  zondag 20 september 2009 @ 14:55:19 #4
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_72933527
quote:
Op zondag 20 september 2009 14:45 schreef rene90 het volgende:
(...)
Internet
Ik heb hier een eigen router+modem (draadloos) staan, een speedtouch 585i (ISDN). Deze draait nu gewoon simpel op de kpn internet verbinding. Kan dit apparaat de 20 mb down / 3 up aan, of moet ik straks een nieuwe gaan kopen?
Je moet een nieuwe kopen, je huidige router doet alleen ADSL.
quote:
Op hun site staat dat je anders een kabelzooi krijgt, alleen dus niet draadloos wat wel nodig is. Wat voor extra kosten zou ik moeten maken wil ik het werkend krijgen met hun zooi?
Nieuwe (draadloze) router heb je vanaf een paar tientjes, kan uiteraard duurder als je een betere wilt.
quote:
Digitale tv
Wat je van hun krijgt is een decoder, met smartcard. Naar mijn weten kan je die decoder maar voor één tv gebruiken, en aangezien we meerdere tv's in huis hebben hebben we er meer nodig. Zo'n startersset (digitale decoder+card) kost 99 euro. Betekent dit dat ik dus nog 200 euro kosten moet maken om op alle tv's hier in huis digitale tv te krijgen?
Wel als je op alle TV's digitaal wilt. Je krijgt er ook een analoog signaal bij, dus je kan er ook voor kiezen om alleen je hoofd-TV digitaal te doen en de rest analoog (heb je dus wel iets minder zenders).
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 20 september 2009 @ 14:57:35 #5
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_72933636
Ik zou voor een 802.11n router gaan, zie hier voor 802.11n routers in de t.net pricewatch
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_72933673
ik zag op de website van ziggo dat zij modems aanbieden met wireless ondersteuning. even naar vragen als je gaat bestellen dus.! heb je ook geen gezeik met storingen.

ze willen het nog wel eens op routers en dergelijke afschuiven zeker als het een niet door hun ondersteund product is
pi_72933679
Die iets minder zenders doet er niet zo toe, heb toch boven nog beeldbuizen staan dus maakt weinig uit. Anders moet je dus aparte digitale decoders + smartcards aanschaffen.

Thanks voor de informatie in ieder geval, ga het overwegen om om te zetten.
Top 5 China producten
pi_72934332
Vraag even in je omgeving na hoe het bereik is van de digitale tv van Ziggo! Ik heb het gehad en ben er ook zeer snel weer vanaf gestapt, programma's bleven hangen, haperden en werden blokkerig. Mijn ouders die in dezelfde stad wonen hebben precies hetzelfde probleem. Daarnaast hebben zowel mijn ouders als ik zeer slechte ervaringen met Ziggo als het aankomt op de klantenservice bij problemen. Reken maar op lange wachttijden, geen oplossingen en een torenhoge telefoonrekening als bonus. Ik zit nu bij Orange, als ik bel wordt ik snel geholpen en als het lang duurt dan bellen ze me terug.
Aan ieder provider zitten nadelen, maar kijk even goed naar dingen als ontvangst enzo
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_72934561
Goede tip, zal ik zeker even doen
Top 5 China producten
pi_72934901
Wij hebben zelf all in 1 van ziggo (den haag) Eigenlijk loopt alles wel lekker. Je krijgt van ziggo inderdaad een modem mee. Nog wel een tip: de 'gratis' decoders zijn geen HD decoders! Wil je die hebben, moet je er aardig voor dokken (200 euro dacht ik), of ze hebben eens een keer een aanbieding dat je het krijgt voor de halve prijs.
Voor de rest hadden we alleen maar was verhuis perikelen maar dat was gelukkig vrij snel opgelost. sindsdien loopt alles lekker soepel.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_72934929
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:32 schreef kipptje het volgende:
Wij hebben zelf all in 1 van ziggo (den haag) Eigenlijk loopt alles wel lekker. Je krijgt van ziggo inderdaad een modem mee. Nog wel een tip: de 'gratis' decoders zijn geen HD decoders! Wil je die hebben, moet je er aardig voor dokken (200 euro dacht ik), of ze hebben eens een keer een aanbieding dat je het krijgt voor de halve prijs.
Voor de rest hadden we alleen maar was verhuis perikelen maar dat was gelukkig vrij snel opgelost. sindsdien loopt alles lekker soepel.
Weet jij toevallig de prijs om het draadloos te krijgen via ziggo? Een HD decoder is niet nodig dus dat scheelt

En heb jij ook nog digitale tv op andere tv's in je huis? Hoeveel extra moest je betalen voor een decoder / smartcard extra, of is daar een speciale regeling voor?

[ Bericht 7% gewijzigd door rene90 op 20-09-2009 15:38:08 ]
Top 5 China producten
pi_72942045
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:33 schreef rene90 het volgende:

[..]

Weet jij toevallig de prijs om het draadloos te krijgen via ziggo? Een HD decoder is niet nodig dus dat scheelt

En heb jij ook nog digitale tv op andere tv's in je huis? Hoeveel extra moest je betalen voor een decoder / smartcard extra, of is daar een speciale regeling voor?
we hebben maar 1 tv in huis dus we hoeven niet moeilijk te doen met meerdere decoders.
Ik heb even nog aan mijn vriend gevraagd of ze een draadloze modem ook kunnen leveren maar toen wij het aangevraagd hadden boden ze het niet aan. Je kan het natuurlijk altijd even aan ziggo zelf vragen. Ziggo vraagt voor een extra smartcart 30 euro, maar als je een beetje gaat googelen kan je ze veel goedkoper krijgen. Let wel op! je mag volgens mij maximaal 3 smartcard gratis activeren, anders moet je voor het activeren ook nog extra betalen (was mij bekend).
Zelfde geldt ook voor de decoders. Nieuw zijn ze tussen de 50 en 100 euro (niet HD) maar je kan ze (2e hands) rond de 25 euro krijgen. Ze slijten amper en gaan heel lang mee, dus mijn advies: snuffel even rond op internet!

Hoorde net van mn vriend dat als je een hd tv hebt, het zeker aan te raden is om een hd decoder te nemen, anders is heel de hd eigenlijk voor niks (je betaalt dus voor iets wat je niet/amper gebruikt)

Hopelijk kom je hiermee een stuk verder!
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  zondag 20 september 2009 @ 19:07:59 #13
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_72942532
quote:
Op zondag 20 september 2009 18:54 schreef kipptje het volgende:

[..]

we hebben maar 1 tv in huis dus we hoeven niet moeilijk te doen met meerdere decoders.
Ik heb even nog aan mijn vriend gevraagd of ze een draadloze modem ook kunnen leveren maar toen wij het aangevraagd hadden boden ze het niet aan.
Ziggo biedt uiteraard geen draadloze modems. (Dat ding wat TS nu heeft is ook geen draadloos modem btw. maar gewoon een modem met ingebouwde draadloze router). Wat Ziggo wel bied is een draadloze router die je via Ziggo kan aanschaffen, alleen is dat niet zo'n goed ding en kan je beter zelf een router kopen ergens.
pi_72942710
Thanks voor de info weer, is een stuk duidelijker allemaal. Wat is een goede draadloze router? Iemand tips hiervoor? Liefst een beetje goedkoop.
Top 5 China producten
pi_72944194
TVP, zelfde situatie.(ongeveer)
pi_72944428
quote:
Op zondag 20 september 2009 19:13 schreef rene90 het volgende:
Thanks voor de info weer, is een stuk duidelijker allemaal. Wat is een goede draadloze router? Iemand tips hiervoor? Liefst een beetje goedkoop.
Ga niet bezuinigen op een router... Verbroken verbindingen, slecht bereik... allemaal waardeloos.

Pak gewoon een goede van Linksys o.i.d.. Ik heb hier de WRT610N die goed bevalt maar wel redelijk prijzig is. Je kunt voor iets mindere kwaliteit ook een WRT160N of WRT320N pakken.
pi_72944713
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:04 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ga niet bezuinigen op een router... Verbroken verbindingen, slecht bereik... allemaal waardeloos.

Pak gewoon een goede van Linksys o.i.d.. Ik heb hier de WRT610N die goed bevalt maar wel redelijk prijzig is. Je kunt voor iets mindere kwaliteit ook een WRT160N of WRT320N pakken.
Ok, ga ik niet doen dan. Zeker omdat er twee mensen sowieso gebruik maken van een laptop. Wat is nu nog verder aan te raden, ik las ergens dat je een nieuw type draadloos hebt, iets mimo ofzo ?

Waar moet ik verder op letten bij de aanschaf?
Top 5 China producten
pi_72945040
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:10 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ok, ga ik niet doen dan. Zeker omdat er twee mensen sowieso gebruik maken van een laptop. Wat is nu nog verder aan te raden, ik las ergens dat je een nieuw type draadloos hebt, iets mimo ofzo ?

Waar moet ik verder op letten bij de aanschaf?
Mimo? Nooit van gehoord. Pak in ieder geval een Wireless-N router. En let op praktische, geen theoretische snelheden (reviews). Niets is zo kut dat als je een router koopt, Ziggo de boel weer sneller maakt en vervolgens je router van 80 euro de bottleneck is geworden. Ik neem aan dat je dan AIE Plus gaat gebruiken, die gaan binnenkort alweer naar 40 mbit volgens mij en volgend jaar wellicht nog hoger, dus pak in ieder geval een fatsoenlijke router die praktisch meer dan 70 of 80 mbit via wireless haalt.
pi_72945159
Ja ik pak de middelste, die gaat nu op 20 mb (zit nu op 6 dus is al een mooi stuk sneller). Zal wel ruimte houden voor de toekomst inderdaad.
Top 5 China producten
pi_72945222
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:21 schreef rene90 het volgende:
Ja ik pak de middelste, die gaat nu op 20 mb (zit nu op 6 dus is al een mooi stuk sneller). Zal wel ruimte houden voor de toekomst inderdaad.
Wat is je maximale budget dan? Anders zou ik gewoon effe door de zure appel heenbijten en de WRT610N halen, dan zit je de komende jaren sowieso goed.
pi_72946092
Linksys gebruiken in combinatie met Ziggo?

Je denkt dat ze voor de lol Sitecom aanraden zeker ?
pi_72946160
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:22 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wat is je maximale budget dan? Anders zou ik gewoon effe door de zure appel heenbijten en de WRT610N halen, dan zit je de komende jaren sowieso goed.
80 euro vind ik toch wel een beetje een max.
Top 5 China producten
pi_72946241
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:41 schreef Tazar_Yoot het volgende:

Ik en duizenden anderen gebruiken al jarenlang Ziggo i.c.m. Linksys en dat werkt perfect

Misschien dat Ziggo en Sitecom een samenwerkingsverband hebben, maar het slaat nergens op dat daardoor ineens Linksys minder goed zou zijn.
pi_72946325
Maar speciale zooi hoef ik ook niet op dat ding. Hoger dan 50 mb/s down zal het de komende paar jaar hier toch niet worden omdat we nu met 6 mb down al voldoende hebben.
Top 5 China producten
pi_72946506
quote:
Op zondag 20 september 2009 20:41 schreef Tazar_Yoot het volgende:

Linksys werkt al jaren prima hier icm ziggo/multikabel modem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')