Echter: uit puur praktisch oogpunt is het voor mij geen optie om op korte termijn (lees: binnen een jaar) te verhuizen. Dit heb ik mijn werkgever dan ook laten weten, waarop men besloten heeft mijn contract per januari niet te verlengen.quote:Ondanks het feit dat je altijd flexibel bent geweest ten aanzien van afstanden woon werk verkeer vinden we het zowel vanuit veiligheid- als vanuit kostenaspecten niet verantwoord om onze interim managers te verplichten zulke grote afstanden woon-werkverkeer af te leggen
die zijn dicht nuquote:
voor mijn functie rijd ik een lease auto met tankpas. Ik tank momenteel gemiddeld zo'n 100 euri's per week aan dieselquote:Op zondag 20 september 2009 12:01 schreef Salatrel het volgende:
veiligheidsaspect is 100% bullshit.. en wat betreft kostenaspect.. ik mag aannemen dat er een max aan reiskostenvergoeding vastgesteld is?
bij mij wel in ieder geval (al woon ik maar 2km bij mijn werk vandaan dus ik kom toch niet aan de max)
Heb je die "niet binnen een jaar, wellicht later wel" ook laten weten? Sowieso is verhuizen niets iets wat je in 2 maanden regelt...quote:Op zondag 20 september 2009 11:56 schreef teamlead het volgende:
Echter: uit puur praktisch oogpunt is het voor mij geen optie om op korte termijn (lees: binnen een jaar) te verhuizen. Dit heb ik mijn werkgever dan ook laten weten, waarop men besloten heeft mijn contract per januari niet te verlengen.
Is niet direct 100% bullshit. Als hij lange dagen maakt en dan bijv. ook nog eens enkele reistijden van 1,5 tot 2 uur heeft, dan is het risico op ongelukken (maar bijv. ook op oververmoeidheid) nu eenmaal groter. Structurele reistijden van meer dan 3 uur per dag in totaal zijn gewoon niet goed en moet je als bedrijf enkel voor korte periodes toestaan.quote:Op zondag 20 september 2009 12:01 schreef Salatrel het volgende:
veiligheidsaspect is 100% bullshit.. en wat betreft kostenaspect.. ik mag aannemen dat er een max aan reiskostenvergoeding vastgesteld is?
bij mij wel in ieder geval (al woon ik maar 2km bij mijn werk vandaan dus ik kom toch niet aan de max)
Het 'verwijtbaar werkloos' verhaal gaat alleen op als je:quote:Op zondag 20 september 2009 11:56 schreef teamlead het volgende:
Nu ga ik er voor het gemak van uit dat ik in januari wel weer een andere baan heb, maar het is altijd handig om voorbereid te zijn. Stel dat ik in januari aanspraak zou willen/moeten maken op een WW uitkering: in hoeverre zal de werkeloosheid dan als verwijtbaar gezien worden
(en dus: wat zouden dan de gevolgen kunnen zijn?)
Oftewel: je moet het vrij bont maken om niet in aanmerking te komen voor ww. Maar dan nog, je contract eindigt van rechtswege (jaarcontract). Dus officieel wordt je niet eens ontslagen; je gaat gewoon uit dienst.quote:Wanneer u verwijtbaar werkloos bent, heeft dit gevolgen voor uw uitkering. U bent verwijtbaar werkloos als u:
* zich zo hebt gedragen dat u had kunnen weten dat u ontslagen zou worden (bijvoorbeeld als u van uw werkgever hebt gestolen of als u voortdurend te laat komt op uw werk);
* zelf ontslag hebt genomen.
Een concurrentiebeding is vaak minder goed opgesteld dan zou moeten, en daardoor vernietigbaar.quote:Op zondag 20 september 2009 14:56 schreef teamlead het volgende:
minder blij werd ik van het concurrentiebeding dat er in staat en ik blijkbaar verdrongen had
Punt 1 klopt half. Sinds enige tijd kun je instemmen met een ontbindingsvoorstel, mits de reden daarvoot buiten jouw schuld vallen.quote:Op zondag 20 september 2009 14:53 schreef justanick het volgende:
[..]
Het 'verwijtbaar werkloos' verhaal gaat alleen op als je:
1) Zelf ontslag neemt cq accoord gaat met een ontbindingsvoorstel
2) Een gevalletje 'staande voet' bent (dan ben je sowieso zeeeer fout bezig geweest)
3) Er een ontslagvergunning is verleend door het UWV omdat je als werknemer je werk slecht deed en/of jezelf onmogelijk hebt gemaakt op je werk (en het UWV is daar vrij streng in richting werkgever)
4) De kantonrechter heeft geoordeeld dat je zelf (aanzienlijke) schuld hebt aan je ontslag. Ook daarvoor moet je het vrij bont hebben gemaakt.
Disclaimer: ik ben geen (arbeids)jurist, dus ik kan iets vergeten.
Waar het hier om gaat, is dat je jaarcontract niet verlengd wordt. De reden daarachter is niet eens zo heel relevant; een jaarcontract eindigt immers van rechtswege op x datum. Of je werkgever dat nu niet wil verlengen omdat je haarkleur hem niet aanstaat, of omdat je je werk niet goed genoeg deed, is iets waar het UWV weinig mee kan.
de geografische beperking is Nederlandquote:Op zondag 20 september 2009 21:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Een concurrentiebeding is vaak minder goed opgesteld dan zou moeten, en daardoor vernietigbaar.
Is er bv. een periode opgenomen? Verhindert het je de werkzaamheden waarvoor je bent opgeleid uit te voeren? Is er een geografische beperking in opgenomen (bv. niet werken bij concurrenten binnen 50 km)?
Heb ik al gereageerd inmiddelsquote:Op zondag 20 september 2009 21:23 schreef teamlead het volgende:
[..]
de geografische beperking is Nederland![]()
tja.. en wat voor baan mag dan wel nog?
Daar hoef je je geen zorgen over te maken zodra je contract niet verlengd wordt. Ik mijn WW periode kon ik ook solliciteren op een vergelijkbare functie als voorheen, in een concurrerend bedrijf. Het UWV attendeerde me daarop, dat dat een goeie kans vor mij was en ik voerde als bezwaar het concurrentiebeding aan. De werkcoach vertelde me dat het concurrentiebeding bij ontslag/contracteinde weinig meer voorsteld. Had je werkgever je maar in dienst moeten houden. In het ergste geval zou het UWV een rechtzaak starten tegen de bezwaarde partij(=ex-werkgever).quote:Op zondag 20 september 2009 14:56 schreef teamlead het volgende:
minder blij werd ik van het concurrentiebeding dat er in staat en ik blijkbaar verdrongen had
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |