abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 september 2009 @ 15:30:08 #1
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_72934806
In mijn arbeidsovereenkomst is het volgende artikel opgenomen
quote:
Het is de werknemer zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de werkgever verboden om binnen een tijdstip van een jaar, nadat de arbeidsovereenkomst om welke reden dan ook is geëindigd, hetzij direct, hetzij indirect, al dan niet voor eigen rekening opdrachten te acquireren bij en/of opdrachten te aanvaarden van en/of werkzaamheden te verrichten voor ondernemingen en relaties, die ten tijde van de beëindiging van de arbeidsovereenkomst tot de directe relaties of afnemers van de werkgever, diens rechtsopvolger en/of daaraan gelieerde ondernemingen konden worden gerekend. De werknemer gaat akkoord met een concurrentiebeding ten aanzien van gelijkwaardige dan wel gelijksoortige bedrijven binnen Nederland. Dit voor de periode van niet minder dan 12 maanden na beëindiging van de arbeidsrelatie tussen werknemer en de werkgever
Ik werk als interimmanager in contact centers en mijn werkgever is één van de grootste facilitaire callcenters van Nederland. Als ik dit artikel goed lees, mag ik gedurende 12 maanden niet werken voor opdrachtgevers, relaties (whatever daar dan ook de definitie van is) en concurrenten van mijn werkgever

dus.. heeft iemand nog een leuke carriere-move voor me?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 20 september 2009 @ 15:31:43 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_72934876
Als je er genoeg van hebt, gewoon gaan.
Dit kunnen ze toch niet hard maken voor de rechter .
Mits ja natuurlijk niet bij de concurrent 1 deur verder gaat werken en al je klanten mee neemt .
pi_72934938
Gewoon ff jaartje voor de plantsoenen dienst werken, en dan kan je overal weer aan de bak
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_72934956
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:31 schreef bleiblei het volgende:
Mits ja natuurlijk niet bij de concurrent 1 deur verder gaat werken en al je klanten mee neemt .
dit dus
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zondag 20 september 2009 @ 15:39:37 #5
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_72935154
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:31 schreef bleiblei het volgende:
het is meer dat ze mij meedelen dat ik per januari mag gaan
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  zondag 20 september 2009 @ 15:48:01 #6
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_72935424
dan kunnen ze je der al helemaal niet aan houden
  Redactie Frontpage zondag 20 september 2009 @ 15:48:43 #7
38148 crew  Innisdemon
pi_72935455
Als de arbeidsovereenkoms wordt beeindigd door de werkgever, gaat het concurrentie-beding niet op !
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_72935457
Dat beding geldt alleen als je zelf opstapt, niet als je werkgever je contract niet verlengt. Trouwens, het is wel een erg zwaar beding en waarschijnlijk zou een rechter er korte metten mee maken...

Maak je dus geen zorgen Het geldt niet voor jou én als het zou gelden is het niet rechtsgeldig.
  zondag 20 september 2009 @ 15:49:22 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_72935475
helaas is het beding dan ook nog geldig hoor.. let even op het stukje
quote:
nadat de arbeidsovereenkomst om welke reden dan ook is geëindigd
pi_72935534
Wat dacht je van gewoon simpel schriftelijk toestemming vragen?

Nee heb je, ja kan je krijgen als je aangeeft dat het werk wat je gaat doen en dat dat werk geen bedreiging is voor je huidige werkgever (klanten meenemen) lijkt het mij dat ze daar niet zo'n probleem van maken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_72935778
En die schriftelijke toestemming van je werkgever krijgen gaat niet gebeuren?

Dan zou ik het alsnog doen. Spelen ze het hard, dan brengen ze het voor de rechter. En dan? Ze hebben je zelf laten gaan, door de manier van opbouw van je werkveld zou je nergens aan de bak kunnen en een jaar werkloos thuis moeten zitten... geen rechter die dat aanmoedigt en die kan stellen dat het belang van de onderneming dusdanig geschaad wordt dat zoiets te verantwoorden is.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zondag 20 september 2009 @ 16:01:23 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_72935952
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:57 schreef Mikkie het volgende:
En die schriftelijke toestemming van je werkgever krijgen gaat niet gebeuren?
Ik heb schriftelijk om matiging van het beding verzocht, maar nog geen reactie
quote:
Dan zou ik het alsnog doen. Spelen ze het hard, dan brengen ze het voor de rechter. En dan? Ze hebben je zelf laten gaan, door de manier van opbouw van je werkveld zou je nergens aan de bak kunnen en een jaar werkloos thuis moeten zitten... geen rechter die dat aanmoedigt en die kan stellen dat het belang van de onderneming dusdanig geschaad wordt dat zoiets te verantwoorden is.
het vervelende is dat ik in een relatief klein wereldje werk. Oud werkgevers voor de rechter slepen is niet echt een lekkere aanbeveling natuurlijk . Dus als het anders kan.. graag
  zondag 20 september 2009 @ 16:01:49 #13
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72935983
Treinconducteur. Grensrechter. Vuurtorenwachter. Verkeersregelaar. Fietsenmaker. Putjesschepper. Speciale gezant van de Verenigde Naties. Hulpsinterklaas. Verkiezingskandidaat voor de PVV. "Iets in de zorg". Gigolo. Garnalenpeller. Leraar. Buurtregisseur. Barman. Sleutelmaker. Beveiliger. Zanger (ze zoeken nog een Topper en een derde K). Dansleraar. Guerillero. Missionaris. Schrijver. Lachtherapeut. Schoenenpoetser. Krantenbezorger. Smit (lekker hameren in je smidse). Vuurvreter. Astronaut. Persoonlijk secretaris. Weddingplanner. Alternatief genezer.

Open your eyes, er is zo veel te doen. Niemand hoeft aan de kant te zitten.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  zondag 20 september 2009 @ 16:04:09 #14
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_72936103
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:01 schreef drijfhout het volgende:
Treinconducteur. Grensrechter. Vuurtorenwachter. Verkeersregelaar. Fietsenmaker. Putjesschepper. Speciale gezant van de Verenigde Naties. Hulpsinterklaas. Verkiezingskandidaat voor de PVV. "Iets in de zorg". Gigolo. Garnalenpeller. Leraar. Buurtregisseur. Barman. Sleutelmaker. Beveiliger. Zanger (ze zoeken nog een Topper en een derde K). Dansleraar. Guerillero. Missionaris. Schrijver. Lachtherapeut. Schoenenpoetser. Krantenbezorger. Smit (lekker hameren in je smidse). Vuurvreter. Astronaut. Persoonlijk secretaris. Weddingplanner. Alternatief genezer.

Open your eyes, er is zo veel te doen. Niemand hoeft aan de kant te zitten.

Topper lijkt me wel wat Hoef je niks voor te kunnen toch?
  zondag 20 september 2009 @ 16:11:08 #15
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_72936409
voornamelijk veel drama maken om niets en af en toe met die boulevard nicht smsen
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_72936426
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

Topper lijkt me wel wat Hoef je niks voor te kunnen toch?
Een berg misplaatste arrogantie en een grote bek zijn voldoende
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  Redactie Frontpage zondag 20 september 2009 @ 16:13:30 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_72936506
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:49 schreef teamlead het volgende:
[..]
Dit druist tegen de wet in, dus is niet rechtsgeldig !!!
pi_72936657
quote:
Op zondag 20 september 2009 15:49 schreef teamlead het volgende:
[..]

Dat kunnen ze wel in je contract zetten, maar dat wil niet zeggen dat het niet in strijd met de wet is. Als jij ergens anders gaat werken en je "oude" werkgever komt erachter dan zullen ze je echt niet voor de rechter slepen, omdat ze weten dat ze dat nooit zullen winnen. Kan je dus gerust doen. Daar hoef je dus zelf je werkgever niet voor de rechter voor te slepen.
pi_72936907
Lol, die heb ik al vaak langs zien komen. Ik heb hem zelf ook op een contract gehad en heb toen ook matiging voorgesteld (en gekregen). Blijkt maar weer dat veel werkgevers (waaronder ook grote bedrijven) toch maar aan 'copy & paste' doen als het op arbeidsovereenkomsten aan komt.
pi_72937236
quote:
Op zondag 20 september 2009 16:13 schreef Innisdemon het volgende:

[..]

Dit druist tegen de wet in, dus is niet rechtsgeldig !!!
Tegen welke wet? (een concurrentiebeding is in beginsel áltijd geldig, op welke manier het dienstverband ook is geëindigd (met een paar uitzonderingen, zoals het schadeplichtig zijn door de werkgever, maar dat is hier niet het geval))
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  Redactie Frontpage zondag 20 september 2009 @ 17:14:32 #21
38148 crew  Innisdemon
pi_72938835
Ik kan je het wetsartikel niet citeren noch noemen, maar kan je wel een aantal arresten tonen waarbij de rechter bepaald dat het concurrentiebeding komt te vervallen, wanneer de werknemer geen schuld heeft aan het ontslag.

Natuurlijk weten we hier niet de hoed en de rand van het ontslag, maar in de meeste gevallen zal dat ook hier gelden.
  zondag 20 september 2009 @ 17:17:26 #22
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_72938939
De rechter heeft in vergelijkbare gevallen het beding van tafel geveegd. Dat gebeurt als het beding onredelijk is, dus als je bijvoorbeeld dan echt geen baan meer kunt vinden omdat alles en iedereen in je branche wel onder de een of andere bepaling van het beding valt.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_72938959
De wet is redelijk duidelijk

Bij beëindigen van een arbeidsovereenkomst blijft het gewoon geldig.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  zondag 20 september 2009 @ 17:21:17 #24
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_72939097
quote:
Op zondag 20 september 2009 17:14 schreef Innisdemon het volgende:
Ik kan je het wetsartikel niet citeren noch noemen, maar kan je wel een aantal arresten tonen waarbij de rechter bepaald dat het concurrentiebeding komt te vervallen, wanneer de werknemer geen schuld heeft aan het ontslag.

Natuurlijk weten we hier niet de hoed en de rand van het ontslag, maar in de meeste gevallen zal dat ook hier gelden.
de hoed én de rand zijn redelijk duidelijk: de arbeidsovereenkomst zal per 31/12 van rechtswege eindigen en wordt niet verlengd omdat ik niet op korte termijn kan/wil verhuizen naar het midden van het land (een door de werkgever gestelde voorwaarde voor verlenging). Meer valt er niet over te vertellen eigenlijk.

Maar goed.. voorlopig moet ik er dus van uit gaan dat dit beding gewoon lekker blijft staan en ik een andere job zal moeten vinden, die niet aansluit bij mijn ervaring.
  zondag 20 september 2009 @ 17:22:09 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_72939130
Zie: http://jure.nl/bj4525 (op deze site staan 68 pagina's met vonnissen mbt concurrentiebeding)..
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')