abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72926719
Ik denk een jr of twee geleden trof ik een beroepsvereniging, het leek me wel interessant om wat meer van hun activiteiten te weten en te kijken of dit bij me past. Ik werk namelijk wel in die branche, maar het is niet mijn eigenlijke achtergrond.
Die beroepsvereniging biedt voor studenten etc een aspirant lidmaatschap aan, ik vond dat wel wat voor mij, omdat ik niet zeker wist of het bij me paste en heb me daar voor aangemeld.

Ik kreeg een bericht dat een aspirantlidmaatschap niet mogelijk was omdat ik geen student in die richting meer was(dit bericht heb ik overigens niet meer), maar dat ik wel een volledig lidmaatschap kon nemen. Dit laatste wilde ik niet, vond ik wat prijzig (bijna 200 euro per jaar).
Ik heb geen actie meer ondernomen, maar kreeg ineens wel post van die vereniging.

Toen ik een nota kreeg voor het volledige lidmaatschap, heb ik gereageerd via het emailadres dat op de nota stond en laten weten dat er kennelijk iets mis gaat/ging omdat ik me nooit voor een volledig lidmaatschap heb opgegeven. Na een tijd kwam er een herinnering, zelfde actie ondernomen-->email gestuurd. geen reactie van hen ontvangen.
Op een gegeven moment stopte de post. Opgelost dacht ik.
Toen kreeg ik wederom een aanmaning oid. Ik weer gemaild; eindelijk eens reactie en excuses dat er nooit gereageerd was op mijn mail.
Na een wat pittige emailcorrespondetie werd ik alsnog gesommeerd het openstaande bedrag te betalen. Ik heb laten weten dat ik dit niet van plan was, immers: ik heb me nooit aangemeld voor een volledig lidmaatschap. Ik heb bij die mevrouw het inschrijfinternetformulier opgevraagd waarin dan kennelijk staat dat ik mij voor een volledig lidmaatschap heb aangemeld. deze heb ik nooit ontvangen, er kwam geen reactie meer.

Nu maanden later ligt er een brief van het incassobureau; openstaande bedrag voor volledig lidmaatschap dat ik niet heb afgesloten en 65 euro kosten verhoging.

Hoe kan ik dit oplossen, zonder dat ik iets ga betalen dat ik niet besteld heb?
  zondag 20 september 2009 @ 11:16:17 #2
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72926776
Gewoon verscheuren die rekening, zij zitten fout niet jij.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72926782
gewoon je poot stijf houden, laten ze maar aan tonen dat jij jezelf heb aan gemeld.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_72926825
als ze dit willen voor laten komen bij de rechter win je het gewoon, dus ik zou die shit gewoon negeren.
  zondag 20 september 2009 @ 11:18:29 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72926832
Incassobureau een net briefje sturen dat je de vordering betwist aangezien je nooit hebt besteld. Bij geen tegenbericht ga je er vanuit dat zij de post uit hun systemen verwijderen. Cc sturen aan de vereniging.

Verder niets meer eraan doen.

Mochten ze naar de rechter gaan dan is het aan hun om te bewijzen dat je besteld hebt, en dat kunnen ze niet. Jouw standpunt kun je dan eventueel daar toelichten met je emails e.d. Maar dat zien we dan wel weer; ik denk dat het zover niet komt.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72926925
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:16 schreef badboynova het volgende:
gewoon je poot stijf houden, laten ze maar aan tonen dat jij jezelf heb aan gemeld.
dat ja
Free people own guns! Slaves do not!
pi_72927044
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:18 schreef eleusis het volgende:
Incassobureau een net briefje sturen dat je de vordering betwist aangezien je nooit hebt besteld. Bij geen tegenbericht ga je er vanuit dat zij de post uit hun systemen verwijderen. Cc sturen aan de vereniging.

Verder niets meer eraan doen.

Mochten ze naar de rechter gaan dan is het aan hun om te bewijzen dat je besteld hebt, en dat kunnen ze niet. Jouw standpunt kun je dan eventueel daar toelichten met je emails e.d. Maar dat zien we dan wel weer; ik denk dat het zover niet komt.
Oke, dan zal ik dat straks even doen...vind dit maar niets, straks komen ze spullen halen
wat een gezeik heb je door zoiets zeg...
  zondag 20 september 2009 @ 11:29:33 #8
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72927109
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:27 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

Oke, dan zal ik dat straks even doen...vind dit maar niets, straks komen ze spullen halen
wat een gezeik heb je door zoiets zeg...
Nee joh dat valt wel mee. Deurwaarders komen pas spullen meenemen nadat een rechter zich er over heeft uitgesproken. Dat gebeurt niet zomaar. Gewoon snel en effectief reageren, dan heb je het minste gezeik en stress.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72927149
Gewoon vragen om het bewijs dat zij hebben dat jij je daarvor opgegeven hebt, en dat bij gebrek daar aan je niet meer zal reageren.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72927207
Heb je je algemene voorwaarden o.i.d er nog even bij gepakt om zeker te weten dat er niet iets in staat dat als je niet reageert je automatisch aan zo'n vol lidmaatschap vast zit ofzo?
-
pi_72927239
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:33 schreef Ritmo het volgende:
Heb je je algemene voorwaarden o.i.d er nog even bij gepakt om zeker te weten dat er niet iets in staat dat als je niet reageert je automatisch aan zo'n vol lidmaatschap vast zit ofzo?
oef, nee, hebben ze ook niet naar verwezen...zal eens even op de site moeten zoeken of ik ze kan vinden?
pi_72927241
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:33 schreef Ritmo het volgende:
Heb je je algemene voorwaarden o.i.d er nog even bij gepakt om zeker te weten dat er niet iets in staat dat als je niet reageert je automatisch aan zo'n vol lidmaatschap vast zit?
lol, dat zal leuk zijn als dat zo werkt, moet je bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt wat haast niet mogelijk is.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_72927289
heb even gekeken, ze hebben 3 soorten lidmaatschappen.
Ik had me dus voor een verkeerde aangemeld, 1 waar ik niet vor in aanmerking kwam. er staat dan niet dat je automatisch een duurder lidmaatschap krijgt...vind dat overigens ook nogal onbeschoft.
pi_72927337
Metj de meeste, officiële incassobureaus die gewoon via de regeltjes werken kun je prima communiceren. Bel ze op en leg ze de situatie uit. Als zij enkel het verhaal van de andere partij kennen, zullen zij blijven proberen het geld van jou te krijgen, omdat dat hun opdracht is. Als jij ze allerminst uitlegt, op een vriendelijke en kalme toon, dat zij geen recht hebben op dit geld, is de kans aanwezig dat zij weer contact opnemen met de aanvragers om de incasso-opdracht stil te leggen tot er duidelijkheid is over deze zaak.
I had a signature once. It was awful.
  zondag 20 september 2009 @ 11:40:39 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_72927376
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:18 schreef eleusis het volgende:
Incassobureau een net briefje sturen dat je de vordering betwist aangezien je nooit hebt besteld.
Dat dus, en mochten ze de vordering wel willen incasseren, dan zie je graag een kopie van een door jou ondertekend document waaruit blijkt dat de vordering terecht is.
censuur :O
pi_72927510
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:39 schreef zoeperzazke het volgende:
Metj de meeste, officiële incassobureaus die gewoon via de regeltjes werken kun je prima communiceren. Bel ze op en leg ze de situatie uit. Als zij enkel het verhaal van de andere partij kennen, zullen zij blijven proberen het geld van jou te krijgen, omdat dat hun opdracht is. Als jij ze allerminst uitlegt, op een vriendelijke en kalme toon, dat zij geen recht hebben op dit geld, is de kans aanwezig dat zij weer contact opnemen met de aanvragers om de incasso-opdracht stil te leggen tot er duidelijkheid is over deze zaak.
Je kunt dat beter schriftelijk doen. Dan voorkom je ook misverstanden over wie wat gezegd heeft.
pi_72927565
Al zelf contact opgenomen met ze?
pi_72927583
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:45 schreef Light het volgende:

[..]

Je kunt dat beter schriftelijk doen. Dan voorkom je ook misverstanden over wie wat gezegd heeft.
Is ook een optie, maar als je een beetje een vlotte prater bent kun je telefonisch soms een heel leuk, vriendelijk gesprek voeren met zulke mensen en is de situatie ook gelijk duidelijk. Natuurlijk kun je het ook schriftelijk bevestigen, of als het idee van bellen je erg zenuwachtig maakt en je bang bent dat je niet goed uit je woorden komt kun je het ook direct in een brief uitleggen Het zijn hoe dan ook echt geen pitbulls over het algemeen die direct je tv weg komen halen, dat mogen ze helemaal niet En voor die 65 euro al helemaal niet.
I had a signature once. It was awful.
pi_72928642
ik ga vanaaf wel even dat briefje maken, zal t hier ook nog wel ff plaatsen. dank voor de tips!
Ik wil het nu zo effectief mogelijk afhandelen...suf gedoe!
pi_72928707
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:35 schreef longinus het volgende:

[..]

lol, dat zal leuk zijn als dat zo werkt, moet je bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt wat haast niet mogelijk is.
Hij heeft al een aanvraag gedaan en is daarmee waarschijnlijk ook met voorwaarden akkoord gegaan. Je weet nooit wat ze daar allemaal in kunnen zetten, geen hond die het leest.
-
pi_72971144
heb een briefje gedicht naar t incassobureau. ben benieuwd wanneer ik wat hoor. hopelijk blijft t stil
pi_72971397
Ben benieuwd. Als het stil blijft kan dat natuurlijk ook een slecht teken zijn, ik zou liever definitief antwoord krijgen.

[ Bericht 80% gewijzigd door Ritmo op 21-09-2009 17:10:18 ]
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')