abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 september 2009 @ 02:38:53 #1
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_72923389
Okeee super eng om een topic te openen maar het zit zo:

Ik ben niet gelovig als in de zin dat ik een religie volg. Mijn moeder is Katholiek en haalt daar heel erg veel voldoening uit waardoor ik er over na ben gaan denken aangezien zij mij vrij heeft opgevoed. Dat wil zeggen dat ze het niet verborgen hield en antwoord op vragen gaf maar mij nooit heeft opgedrongen dat ik Katholiek ben, daar mag ik zelf over nadenken. Mijn broertje is bijvoorbeeld atheist, dit alles heeft nog nooit een conflict gegeven wat me een klein bewijsje lijkt dat het mogelijk is dat mensen respect hebben voor elkaars mening in religie. Maar ik dwaal af.... ik ben nu dus op een punt dat ik definitief wil bepalen of er een geloof is dat bij mij past. Katholiek ( met alle respect naar mijn moeder ) is voor mij NIET het geloof. Ik geloof niet in de paus en die heeft nou eenmaal een grote rol in dat geloof. De paus is steeds een andere man die door mensen is gekozen. Het gaat er bij mij niet in om diegene dan als heilig te zien.

Daarna heb ik een poging gedaan om me in de Christenen te verdiepen, hier kom ik niet goed uit omdat
er zoveel takken zijn dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Dat alleen al doet afbreuk aan de geloofwaardigheid voor mij. Een geloof waarvan er zoveel verschillende stromingen zijn doet mij afvragen of het misschien niet allemaal niet klopt. Net als een familie waarvan iedereen ruzie maakt en een andere achternaam neemt om er niet meer bij te horen, daar kan ik dan ook moeilijk van geloven dat ze de perfecte familie zijn.

Goed, er zijn nog een heleboel andere geloven en het liefst wil ik ook van alle christelijke stromingen weten waarom zij goed zijn en de andere stromingen niet. Op dit moment ben ik echter bij de ISLAM.

Dit is GEEN bashtopic en ik hoop dan ook dat er serieus wordt gereageerd anders mag het topic meteen dicht. Ik wil serieus informatie en eventueel tegenargumenten willen geven. Ik wil Moslims die zo vriendelijk zijn om hier te reageren ook vragen om mijn argumenten niet als aanval te zien maar als nieuwsgierigheid om mijn vragen te beantwoorden.

Samenvatting: TS gelooft in god maar vind geen geloof die overtuigend is, katholiek valt af vanwege de paus, christenen twijfels bij vanwege het grote aantal stromingen en wil nu vragen stellen aan moslims. ook nodig ik andere mensen uit om ook vragen te stellen mits het oprecht en respectvol is.

Ok hier zijn de eerste vragen:

Bestaat de koran ook in meerdere talen? aangezien het een
geloof is dat over de hele wereld is verspreidt en niet elk land arabisch spreekt.

hoe weten we dat er een religie nodig is om tot god te komen?
IKzelf geloof echt in god maar doordat ik nu geen religie heb voel ik me niet
ongelovig ofzo.

Ik heb er moeite mee om een mens te eren en de islam eert als ik het goed begrijp
MOHAMMED ook. Jezus wordt door de christenen als de zoon van god aangewezen,
een zoon van iets of iemand is daar een deel van, dus ik begrijp dan nog
wel dat christenen jezus eren omdat hij volgens de bijbel de zoon van god is.
Waarom is mohammed dan de ware profeet als hij niet de zoon van god is?

Zien moslims Jezus als de zoon van god?? Zo niet waarom niet? Hij was er eerder dan
Mohammed dus waarom zouden mensen niet moeten geloven dat het christendom het ware geloof is
of waarom is jezus NIET de zoon van god?

Mensen hou het a.u.b. netjes, ik heb serieus interesse in de antwoorden van moslims die hier aan mee willen doen en wil liever niet zien dat mensen beledigd worden. bedankt
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  zondag 20 september 2009 @ 02:42:07 #2
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923419
Geloof is geen accessoire, je gelooft er heilig in of gewoon niet.
Niet zo'n mwaoh, ik kies deze maar.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  zondag 20 september 2009 @ 02:45:01 #3
262978 Moonwalk
pi_72923444
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:42 schreef cerror het volgende:
Geloof is geen accessoire, je gelooft er heilig in of gewoon niet.
Niet zo'n mwaoh, ik kies deze maar.
Maar ik zeg juist dat ik sowieso geloof, ik vraag me alleen af of er een religie is die bij mij past aangezien ik bij
de religies waar ik tot nu toe naar gekeken heb allemaal vraagtekens bij plaats
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
  zondag 20 september 2009 @ 02:46:51 #4
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923461
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:45 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Maar ik zeg juist dat ik sowieso geloof, ik vraag me alleen af of er een religie is die bij mij past aangezien ik bij
Bij een religie hoort een leer. In het geval van de Islam de Koran.
Lees dat boek van kaft tot kaft en laat ons dan weten wat je er van vind.
  zondag 20 september 2009 @ 02:51:24 #5
262978 Moonwalk
pi_72923508
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:46 schreef cerror het volgende:

[..]

Bij een religie hoort een leer. In het geval van de Islam de Koran.
Lees dat boek van kaft tot kaft en laat ons dan weten wat je er van vind.
Nou ik vind het juist interessant om eerst antwoord op mijn vragen te hebben en dan interesse te krijgen in de koran of welke leer dan ook. Het lijkt mij iet echt eerlijk als ik nog zonder overtuigd te zijn aan zoiets zou beginnen, en je zegt bij een religie hoort een leer. Ik ben juist op zoek naar het antwoord op de vraag of er uberhaupt wel een religie bij mij past. Ik vind het zelf dan logisch dat ik niet zomaar de KORAN ga lezen als ik nog niet weet wat ik er van vind en 1 van mijn vragen "bestaat de koran in andere talen dan arabisch" is.........
pi_72923551
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:45 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Waar geloof je dan in? Dat er "iets" is? Alleen je weet nog niet zeker welke naam je daar aan moet geven?
pi_72923560
Over je vraag of de Koran in het Nederlands verkrijgbaar is...

http://www.islamproducten(...)nds-en-arabisch.html

Voor de rest kan ik je niet helpen als niet-gelovige maar succes met je zoektocht.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 20 september 2009 @ 02:58:39 #8
262978 Moonwalk
pi_72923586
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Waar geloof je dan in? Dat er "iets" is? Alleen je weet nog niet zeker welke naam je daar aan moet geven?
Ik geloof in god, de maker van de aarde die zich weetikveelwaar bevindt. Dit vergelijk ik met een klein visje dat in de zee zwemt en geen ideee heeft dat er ook nog droog land bestaat en al helemaal niet dat er nog heel veel andere dieren en mensen bestaan en hoe het daar aan toe gaat. Ik ontken ook niet dat er mensen zijn die met god gesproken hebben, ik ben alleen op zoek naar welke religie de waarheid predikt en of er wel een religie is de de waarheid predikt. Daarnaast geloof ik niet in mensen eren die door mensen zijn aangewezen.
  zondag 20 september 2009 @ 02:59:58 #9
262978 Moonwalk
pi_72923596
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:55 schreef trovey het volgende:
Over je vraag of de Koran in het Nederlands verkrijgbaar is...

http://www.islamproducten(...)nds-en-arabisch.html

Voor de rest kan ik je niet helpen als niet-gelovige maar succes met je zoektocht.

Kijk dat wist ik dus niet dankjewel
  zondag 20 september 2009 @ 03:01:12 #10
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923608
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:58 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Ik geloof in god, de maker van de aarde die zich weetikveelwaar bevindt. Dit vergelijk ik met een klein visje dat in de zee zwemt en geen ideee heeft dat er ook nog droog land bestaat en al helemaal niet dat er nog heel veel andere dieren en mensen bestaan en hoe het daar aan toe gaat. Ik ontken ook niet dat er mensen zijn die met god gesproken hebben, ik ben alleen op zoek naar welke religie de waarheid predikt en of er wel een religie is de de waarheid predikt. Daarnaast geloof ik niet in mensen eren die door mensen zijn aangewezen.
Los van het eerste gedeelte dat me lichtelijk laat lachen ga ik even door naar het laatste gedeelte van je post.
Je gelooft niet in mensen eren die door mensen zijn aangewezen.

Nou, dan zit je bij elk georganiseerde religie (lees, elke religie) verkeerd.

Imams, dominees, priesters, dalai lama's etc.
  zondag 20 september 2009 @ 03:03:48 #11
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72923632
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:38 schreef Moonwalk het volgende:

Bestaat de koran ook in meerdere talen? aangezien het een
geloof is dat over de hele wereld is verspreidt en niet elk land arabisch spreekt.

Zien moslims Jezus als de zoon van god?? Zo niet waarom niet? Hij was er eerder dan
Mohammed dus waarom zouden mensen niet moeten geloven dat het christendom het ware geloof is
of waarom is jezus NIET de zoon van god?
Nee de koran als deze vertaald is mag het geen koran heten.

Jezus wordt erkend in de koran. Als het einde der tijden aan breekt komt jezus terug uit de hemel om de ongelovingen en de varkens te vermoorden. Hij zal hierna 40 jaar regeren en na zijn dood naast Mohammed worden begraven.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  zondag 20 september 2009 @ 03:05:08 #12
262978 Moonwalk
pi_72923644
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:01 schreef cerror het volgende:

[..]

Los van het eerste gedeelte dat me lichtelijk laat lachen ga ik even door naar het laatste gedeelte van je post.

Ik vind het niet erg dat je er om moet lachen hoor , ieder zijn ding Ik hecht er meer waarde aan dat je de moeite neemt om te reageren

Wat jij zegt is 1 van de problemen die ik met religies heb, van de katholieken heb ik mijn moeder gesproken. Nu wil ik het graag van Moslims weten, waarom is dat het ware geloof volgens moslims en waarom moet je Mohammed eren. Ik wil horen waarom zij dat geloven en in discussie gaan met eventuele argumenten die dan in mij opkomen zonder respectloos te zijn
pi_72923661
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:01 schreef cerror het volgende:

[..]

Je vergeet L. Ron Hubbard nog.

Alleen hoe ga je uitvinden welke religie de waarheid spreekt? Elke religie vind natuurlijk dat wat zij zeggen de waarheid is.
  zondag 20 september 2009 @ 03:06:23 #14
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923662
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:03 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Jezus wordt erkend in de koran. Als het einde der tijden aan breekt komt jezus terug uit de hemel om de ongelovingen en de varkens te vermoorden. Hij zal hierna 40 jaar regeren en na zijn dood naast Mohammed worden begraven.
Ongelovigen en varkens? En daarna gaat hij tosties eten en op polka dansen? Heerlijk die mythische verhalen. (wat vaak leentjebuur is van oudere mythen zoals de babylonische en egyptische)
  zondag 20 september 2009 @ 03:09:08 #15
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923686
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:05 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Ik vind het niet erg dat je er om moet lachen hoor , ieder zijn ding Ik hecht er meer waarde aan dat je de moeite neemt om te reageren

Wat jij zegt is 1 van de problemen die ik met religies heb, van de katholieken heb ik mijn moeder gesproken. Nu wil ik het graag van Moslims weten, waarom is dat het ware geloof volgens moslims en waarom moet je Mohammed eren. Ik wil horen waarom zij dat geloven en in discussie gaan met eventuele argumenten die dan in mij opkomen zonder respectloos te zijn
Een tip voor Moonwalk trouwens, lees eens wat over de Babyloniėrs. Die waren zo'n beetje het eerste met al die verhalen die in de Koran, bijbel, thora staan.
Misschien is dat wel jouw religie.

Tevens (zover ik weet) is het lang niet zo georganiseert als de andere religies.
  zondag 20 september 2009 @ 03:11:09 #16
262978 Moonwalk
pi_72923714
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:03 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Jezus wordt erkend in de koran. Als het einde der tijden aanbreekt komt jezus terug uit de hemel om de ongelovingen en de varkens te vermoorden. Hij zal hierna 40 jaar regeren en na zijn dood naast Mohammed worden begraven.
< edit> Waarom mag het dan geen koran heten? Ik spreek geen arabisch dus dan kan ik het nooit lezen en misschien wel nooit beseffen dat de koran de waarheid spreekt </einde edit>

Dit snap ik niet, hoezo om de varkens te vermoorden? Dat moslims ze niet mogen eten weet iedereen maar als god de almachtige is lijkt het mij dat hij ook varkens op de wereld heeft gezet ook al mag je die niet op eten. Staat bij mij niet gelijk aan moeten vermoorden in naam van religie. Wie gaat Jezus dan eigenlijk begraven als het eind der tijden is geweest ? De gelovigen gaan dan toch naar het paradijs? Maar dat zeggen de Christenen en de moslims en volgens mij nog wel meer geloven( dat ze aan het eind der tijden naar het paradijs gaan), dus eentje zou het goed doen en de rest zou allemaal dood gaan? Dat vind ik moeilijk te begrijpen aangezien ze allemaal wel in god geloven.

Please correct me if i'm wrong!
  zondag 20 september 2009 @ 03:15:39 #17
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923747
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:11 schreef Moonwalk het volgende:

[..]
Please correct me if i'm wrong!
Geen enkele god wil twijfel in zijn/haar volger.
Dus bij voorbaat ben je al gefaald voor moslima.
  zondag 20 september 2009 @ 03:16:47 #18
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923762
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtopic.php?t=13522

Hier.

edit: die staan niet open voor discussie trouwens. Want dat is niet echt mogelijk bij religie.
  zondag 20 september 2009 @ 03:17:41 #19
262978 Moonwalk
pi_72923776
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:06 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Je vergeet L. Ron Hubbard nog.

Alleen hoe ga je uitvinden welke religie de waarheid spreekt? Elke religie vind natuurlijk dat wat zij zeggen de waarheid is.
Door er naar te luisteren en er over na te denken. Net als hoe ik bij de Katholieken heb gedaan. Als ik bij elke religie geen overtuigende antwoorden kan vinden dan stel ik vast dat ik op mijn eigen manier geloof en dat daar geen religie bij past
  zondag 20 september 2009 @ 03:19:59 #20
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923795
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:17 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Door er naar te luisteren en er over na te denken. Net als hoe ik bij de Katholieken heb gedaan. Als ik bij elke religie geen overtuigende antwoorden kan vinden dan stel ik vast dat ik op mijn eigen manier geloof en dat daar geen religie bij past
Geen enkele religie heeft antwoorden, atheisme heeft zelfs niet alle antwoorden.
Nouja, religieuzen hebben wel antwoorden maar het ligt er maar net aan hoe naief je bent.
  zondag 20 september 2009 @ 03:21:25 #21
262978 Moonwalk
pi_72923808
Als een religie geen vragen accepteert van iemand die oprecht interesse toont dan hoef het van mij niet.
Ik begrijp wel wat je zegt maar ik ga er niet van uit dat elke moslim het erg vind dat er vragen uit interesse worden gesteld
  zondag 20 september 2009 @ 03:22:04 #22
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923816
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:21 schreef Moonwalk het volgende:
Als een religie geen vragen accepteert van iemand die oprecht interesse toont dan hoef het van mij niet.
Ik begrijp wel wat je zegt maar ik ga er niet van uit dat elke moslim het erg vind dat er vragen uit interesse worden gesteld
Zolang jij bij alles wil brullen: Dat was god! Dan vind een religie je wel tof.
  zondag 20 september 2009 @ 03:22:54 #23
262978 Moonwalk
pi_72923822
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:19 schreef cerror het volgende:

[..]

Geen enkele religie heeft antwoorden, atheisme heeft zelfs niet alle antwoorden.
Nouja, religieuzen hebben wel antwoorden maar het ligt er maar net aan hoe naief je bent.
Heel wazig: maar daarom geloof ik atheisten dus ook niet zomaar, de eerste atheist die mij er van overtuigt dat god niet bestaat ben ik nog niet tegen gekomen
  zondag 20 september 2009 @ 03:24:27 #24
262978 Moonwalk
pi_72923838
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:22 schreef cerror het volgende:

[..]

Zolang jij bij alles wil brullen: Dat was god! Dan vind een religie je wel tof.

Maar ik maak wel kenbaar dat ik twijfels bij ieder geloof heb dus zoo tof vinden ze me nou ook weer niet
  zondag 20 september 2009 @ 03:25:29 #25
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_72923854
quote:
Op zondag 20 september 2009 03:22 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Heel wazig: maar daarom geloof ik atheisten dus ook niet zomaar, de eerste atheist die mij er van overtuigt dat god niet bestaat ben ik nog niet tegen gekomen
Omdat er nergens vol bewijs voor is. Dat is waarom.
Maar in plaats van toe te geven dat je het gewoonweg niet weet en nooit zult weten heb je liever: Ik ga op zoek naar iets wat ik kan geloven zodat voor de rest van de tijd lekker m'n kop in het zand kan steken.

Waarom stoppen met denken? Luiheid? Naief? Zwakte?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')