Maar ik zeg juist dat ik sowieso geloof, ik vraag me alleen af of er een religie is die bij mij past aangezien ik bijquote:Op zondag 20 september 2009 02:42 schreef cerror het volgende:
Geloof is geen accessoire, je gelooft er heilig in of gewoon niet.
Niet zo'n mwaoh, ik kies deze maar.
Bij een religie hoort een leer. In het geval van de Islam de Koran.quote:Op zondag 20 september 2009 02:45 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Maar ik zeg juist dat ik sowieso geloof, ik vraag me alleen af of er een religie is die bij mij past aangezien ik bij
de religies waar ik tot nu toe naar gekeken heb allemaal vraagtekens bij plaats
Nou ik vind het juist interessant om eerst antwoord op mijn vragen te hebben en dan interesse te krijgen in de koran of welke leer dan ook. Het lijkt mij iet echt eerlijk als ik nog zonder overtuigd te zijn aan zoiets zou beginnen, en je zegt bij een religie hoort een leer. Ik ben juist op zoek naar het antwoord op de vraag of er uberhaupt wel een religie bij mij past. Ik vind het zelf dan logisch dat ik niet zomaar de KORAN ga lezen als ik nog niet weet wat ik er van vind en 1 van mijn vragen "bestaat de koran in andere talen dan arabisch" is.........quote:Op zondag 20 september 2009 02:46 schreef cerror het volgende:
[..]
Bij een religie hoort een leer. In het geval van de Islam de Koran.
Lees dat boek van kaft tot kaft en laat ons dan weten wat je er van vind.
Waar geloof je dan in? Dat er "iets" is? Alleen je weet nog niet zeker welke naam je daar aan moet geven?quote:Op zondag 20 september 2009 02:45 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Maar ik zeg juist dat ik sowieso geloof, ik vraag me alleen af of er een religie is die bij mij past aangezien ik bij
de religies waar ik tot nu toe naar gekeken heb allemaal vraagtekens bij plaats
Ik geloof in god, de maker van de aarde die zich weetikveelwaar bevindt. Dit vergelijk ik met een klein visje dat in de zee zwemt en geen ideee heeft dat er ook nog droog land bestaat en al helemaal niet dat er nog heel veel andere dieren en mensen bestaan en hoe het daar aan toe gaat. Ik ontken ook niet dat er mensen zijn die met god gesproken hebben, ik ben alleen op zoek naar welke religie de waarheid predikt en of er wel een religie is de de waarheid predikt. Daarnaast geloof ik niet in mensen eren die door mensen zijn aangewezen.quote:Op zondag 20 september 2009 02:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waar geloof je dan in? Dat er "iets" is? Alleen je weet nog niet zeker welke naam je daar aan moet geven?
quote:Op zondag 20 september 2009 02:55 schreef trovey het volgende:
Over je vraag of de Koran in het Nederlands verkrijgbaar is...
http://www.islamproducten(...)nds-en-arabisch.html
Voor de rest kan ik je niet helpen als niet-gelovige maar succes met je zoektocht.
Los van het eerste gedeelte dat me lichtelijk laat lachen ga ik even door naar het laatste gedeelte van je post.quote:Op zondag 20 september 2009 02:58 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ik geloof in god, de maker van de aarde die zich weetikveelwaar bevindt. Dit vergelijk ik met een klein visje dat in de zee zwemt en geen ideee heeft dat er ook nog droog land bestaat en al helemaal niet dat er nog heel veel andere dieren en mensen bestaan en hoe het daar aan toe gaat. Ik ontken ook niet dat er mensen zijn die met god gesproken hebben, ik ben alleen op zoek naar welke religie de waarheid predikt en of er wel een religie is de de waarheid predikt. Daarnaast geloof ik niet in mensen eren die door mensen zijn aangewezen.
Nee de koran als deze vertaald is mag het geen koran heten.quote:Op zondag 20 september 2009 02:38 schreef Moonwalk het volgende:
Bestaat de koran ook in meerdere talen? aangezien het een
geloof is dat over de hele wereld is verspreidt en niet elk land arabisch spreekt.
Zien moslims Jezus als de zoon van god?? Zo niet waarom niet? Hij was er eerder dan
Mohammed dus waarom zouden mensen niet moeten geloven dat het christendom het ware geloof is
of waarom is jezus NIET de zoon van god?
Ik vind het niet erg dat je er om moet lachen hoor , ieder zijn dingquote:Op zondag 20 september 2009 03:01 schreef cerror het volgende:
[..]
Los van het eerste gedeelte dat me lichtelijk laat lachen ga ik even door naar het laatste gedeelte van je post.
Je gelooft niet in mensen eren die door mensen zijn aangewezen.
Nou, dan zit je bij elk georganiseerde religie (lees, elke religie) verkeerd.
Imams, dominees, priesters, dalai lama's etc.
Je vergeet L. Ron Hubbard nog.quote:Op zondag 20 september 2009 03:01 schreef cerror het volgende:
[..]
Los van het eerste gedeelte dat me lichtelijk laat lachen ga ik even door naar het laatste gedeelte van je post.
Je gelooft niet in mensen eren die door mensen zijn aangewezen.
Nou, dan zit je bij elk georganiseerde religie (lees, elke religie) verkeerd.
Imams, dominees, priesters, dalai lama's etc.
Ongelovigen en varkens? En daarna gaat hij tosties eten en op polka dansen? Heerlijk die mythische verhalen. (wat vaak leentjebuur is van oudere mythen zoals de babylonische en egyptische)quote:Op zondag 20 september 2009 03:03 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee de koran als deze vertaald is mag het geen koran heten.
Jezus wordt erkend in de koran. Als het einde der tijden aan breekt komt jezus terug uit de hemel om de ongelovingen en de varkens te vermoorden. Hij zal hierna 40 jaar regeren en na zijn dood naast Mohammed worden begraven.
Een tip voor Moonwalk trouwens, lees eens wat over de Babyloniėrs. Die waren zo'n beetje het eerste met al die verhalen die in de Koran, bijbel, thora staan.quote:Op zondag 20 september 2009 03:05 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Ik vind het niet erg dat je er om moet lachen hoor , ieder zijn dingIk hecht er meer waarde aan dat je de moeite neemt om te reageren
![]()
Wat jij zegt is 1 van de problemen die ik met religies heb, van de katholieken heb ik mijn moeder gesproken. Nu wil ik het graag van Moslims weten, waarom is dat het ware geloof volgens moslims en waarom moet je Mohammed eren. Ik wil horen waarom zij dat geloven en in discussie gaan met eventuele argumenten die dan in mij opkomen zonder respectloos te zijn
< edit> Waarom mag het dan geen koran heten? Ik spreek geen arabisch dus dan kan ik het nooit lezen en misschien wel nooit beseffen dat de koran de waarheid spreekt </einde edit>quote:Op zondag 20 september 2009 03:03 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee de koran als deze vertaald is mag het geen koran heten.
Jezus wordt erkend in de koran. Als het einde der tijden aanbreekt komt jezus terug uit de hemel om de ongelovingen en de varkens te vermoorden. Hij zal hierna 40 jaar regeren en na zijn dood naast Mohammed worden begraven.
Geen enkele god wil twijfel in zijn/haar volger.quote:
Door er naar te luisteren en er over na te denken. Net als hoe ik bij de Katholieken heb gedaan. Als ik bij elke religie geen overtuigende antwoorden kan vinden dan stel ik vast dat ik op mijn eigen manier geloof en dat daar geen religie bij pastquote:Op zondag 20 september 2009 03:06 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Je vergeet L. Ron Hubbard nog.
Alleen hoe ga je uitvinden welke religie de waarheid spreekt? Elke religie vind natuurlijk dat wat zij zeggen de waarheid is.
Geen enkele religie heeft antwoorden, atheisme heeft zelfs niet alle antwoorden.quote:Op zondag 20 september 2009 03:17 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Door er naar te luisteren en er over na te denken. Net als hoe ik bij de Katholieken heb gedaan. Als ik bij elke religie geen overtuigende antwoorden kan vinden dan stel ik vast dat ik op mijn eigen manier geloof en dat daar geen religie bij past
Zolang jij bij alles wil brullen: Dat was god! Dan vind een religie je wel tof.quote:Op zondag 20 september 2009 03:21 schreef Moonwalk het volgende:
Als een religie geen vragen accepteert van iemand die oprecht interesse toont dan hoef het van mij niet.
Ik begrijp wel wat je zegt maar ik ga er niet van uit dat elke moslim het erg vind dat er vragen uit interesse worden gesteld
Heel wazig: maar daarom geloof ik atheisten dus ook niet zomaar, de eerste atheist die mij er van overtuigt dat god niet bestaat ben ik nog niet tegen gekomenquote:Op zondag 20 september 2009 03:19 schreef cerror het volgende:
[..]
Geen enkele religie heeft antwoorden, atheisme heeft zelfs niet alle antwoorden.
Nouja, religieuzen hebben wel antwoorden maar het ligt er maar net aan hoe naief je bent.
Maar ik maak wel kenbaar dat ik twijfels bij ieder geloof heb dus zoo tof vinden ze me nou ook weer nietquote:Op zondag 20 september 2009 03:22 schreef cerror het volgende:
[..]
Zolang jij bij alles wil brullen: Dat was god! Dan vind een religie je wel tof.
Omdat er nergens vol bewijs voor is. Dat is waarom.quote:Op zondag 20 september 2009 03:22 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Heel wazig: maar daarom geloof ik atheisten dus ook niet zomaar, de eerste atheist die mij er van overtuigt dat god niet bestaat ben ik nog niet tegen gekomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |