abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72923170
quote:
AMSTERDAM - Een Marokkaanse man die strijdt voor het opheffen van het verbod op eten in het openbaar tijdens de islamitische vastenmaand ramadan, heeft afgelopen week zo'n honderd doodsbedreigingen gekregen. De activist stelt dat zijn groepering, de Alternatieve Beweging voor Individuele Vrijheden, niet anti-islamitisch is, berichtte de BBC vrijdag.

Zes collega's van activist Radi Omar zijn in voorlopige hechtenis geplaatst, nadat ze eerder deze week van plan waren geweest in het openbaar te gaan eten. Omar eist hun vrijlating. De beweging heeft ruim 1200 leden op netwerksite Facebook.

Omar zei dat zijn collega's goed worden behandeld, maar hij neemt aan dat ze geen eten krijgen tijdens de dagelijkse vastenperiode van zonsopgang tot zonsondergang. Onder de Marokkaanse wet kunnen mensen die tijdens de ramadan overdag in het openbaar eten, tot zes maanden celstraf krijgen.

De politie voorkwam dat de leden van de beweging in het openbaar aten, aldus Omar. Daarom hadden ze volgens hem nooit gearresteerd mogen worden. De activisten zijn vooralsnog niet in staat van beschuldiging gesteld
Laat iedereen zijn eigen keuze maken. Diegene die willen eten tijdens de ramadan moeten die gewoon kunnen doen.
  zondag 20 september 2009 @ 02:54:32 #2
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72923545
Dat kan volgens mij prima in het topic Marokko: eten tijdens ramadan is strafbaar besproken worden.
pi_72924825
quote:
Op zondag 20 september 2009 02:54 schreef freako het volgende:
Dat kan volgens mij prima in het topic Marokko: eten tijdens ramadan is strafbaar besproken worden.
Dat topic is dood ge-Meki-d
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72924844
Altijd lachen, mensen die er niet mee om kunnen gaan en dan maar een doodsbedreiging gaan sturen. Laat de mensen zelf kiezen hoe ze met hun godsdienst om gaan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_72925822
een voorbeeld

Men wilt alcohol verbieden in Nederland, men krijgt daar ook doodsbedreigingen..

regels zijn regels in Marokko daar moet iedereen zich aan houden.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_72928143
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:24 schreef Meki het volgende:
een voorbeeld

Men wilt alcohol verbieden in Nederland, men krijgt daar ook doodsbedreigingen..

Neen, die mensen lachen wij uit. Zo doen wij dat hier. Doodsbedreigingen zijn voor mensen van wie je weet dat ze gelijk hebben maar dat je ze het niet gunt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  † In Memoriam † zondag 20 september 2009 @ 12:27:48 #7
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_72928682
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:24 schreef Meki het volgende:
een voorbeeld

Dus je stelt verslaving aan het geloof gelijk aan een verslaving aan alcohol. Neem aan dat alcoholisten nog wel doodsbedreigingen kunnen gaan uitten. Meeste mensen zullen zich er gewoon niks van aantrekken.

Maar je voorbeeld is wel raar, want in marokko gaat het om iets dat verboden is, en in jouw geval iets wat verboden wordt. In Marokko willen ze de keuze NIET mee te doen. Beter zou zijn dat iedereen hier verplicht alcohol moet drinken en er dan mensen zijn die dit niet verplicht willen.

Je moet hetzelfde recht hebben om wel/niet te kunnen eten wanneer je wilt net zoals wel/niet drinken.
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')