abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72917110
quote:
Sinds 2007 zijn zeven mensen gestorven omdat zij op een verkeerde manier het medicijn methotrexaat voorgeschreven hebben gekregen.

Apotheker
De farmaceutische brancheorganisatie KNMP trekt aan de bel na de dood van een Utrechtse vrouw door een verkeerde dosering. Die was haar voorgeschreven door een apotheker, die voor zijn blunder voor de rechter moet komen.

Reuma
Het middel wordt vooral voorgeschreven bij reuma en psoriasis in een dosering van eenmaal per week. In alle fatale gevallen was sprake van verwisseling van eenmaal per week met eenmaal daags. Alleen bij kankerpatiënten wordt methotrexaat ook wel eens eenmaal per dag voorgeschreven.

Recept
Als artsen bij het voorschrijven van methotrexaat voortaan de reden van voorschrijven, bijvoorbeeld reuma, op het recept vermelden, kan dat volgens de apothekersorganisatie ernstige doseerfouten voorkomen.

bron
Daar komen ze dan behoorlijk laat achter.
  zaterdag 19 september 2009 @ 21:37:34 #2
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_72917131
om ziekte en dood te vermijden is het beter om de artsen en ander onkundig geboefte te vermijden.
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  zaterdag 19 september 2009 @ 21:38:34 #3
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_72917157
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:36 schreef Comedylocal het volgende:

[..]

Daar komen ze dan behoorlijk laat achter.
ze hadden wel een bericht gestuurd - maar ja - die apothekers zitten al zo in de stress door teruglopende opbrengsten dat ze helemaal geen tijd meer hebben om dit soort nutteloze berichten te lezen, nietwaar?
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_72917280
Voor de rechter komen
Kom op man, elke ondernemer maakt fouten, een fietsenmaker die een wiel scheef terugzet hoeft toch ook niet voor de rechter te komen?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72918241
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 21:42 schreef Rosbief het volgende:
Voor de rechter komen
Kom op man, elke ondernemer maakt fouten, een fietsenmaker die een wiel scheef terugzet hoeft toch ook niet voor de rechter te komen?
Als ik zin heb kan jij voor de rechter komen. Dat wil nog niet zeggen dat je wordt veroordeeld.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72918519
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 22:15 schreef eleusis het volgende:

[..]

Als ik zin heb kan jij voor de rechter komen. Dat wil nog niet zeggen dat je wordt veroordeeld.
Daar hoef ik toch niet mee akkoord te gaan? Ik verscheur de uitnodiging netjes.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')