abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72914472
Ik had laatst van een vriendin gehoord dat wanneer iemands moeder of vader overlijd dat de zoon/dochter die een OV heeft en studiefinanciering, meer geld krijgt. Heeft iemand daar ervaring mee?

Dit vraag ik ook in verband omdat ik ook een tijd al geen moeder meer heb en studiefinanciering
pi_72914693
Dat wordt meegenomen in de berekening naar de hoogte van je studiefinanciering. ( volgens mij moet je het wel aan de IB groep doorgeven als 1 van je ouders overlijdt terwijl je al studiefinanciering krijgt)
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
pi_72914701
Is dat niet gewoon dat het inkomen dus omlaag gaat en je dus een aanvullende beurs krijgt? Ik ken zo'n regeling iig niet.
pi_72914746
Zie er niets over staan op de site. Er wordt alleen gekeken naar het inkomen van je ouders, als je vader dus teveel verdient heb je geen recht op aanvullende stufie.
pi_72914850
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:18 schreef Dennis101 het volgende:
Zie er niets over staan op de site. Er wordt alleen gekeken naar het inkomen van je ouders, als je vader dus teveel verdient heb je geen recht op aanvullende stufie.
Hmm, mijn vader verdiend ongeveer het maximum vna wat ie kan verdienen op zijn baan/leeftijd. Dus ik zal dus de aanvullende beurs niet krijgen?
pi_72914917
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:20 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Hmm, mijn vader verdiend ongeveer het maximum vna wat ie kan verdienen op zijn baan/leeftijd. Dus ik zal dus de aanvullende beurs niet krijgen?
Als die putjesschepper is zal dat vast wel moeten lukken, maar dat kan je zo invullen op de site van de IB groep.
pi_72915053
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:22 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Als die putjesschepper is zal dat vast wel moeten lukken, maar dat kan je zo invullen op de site van de IB groep.
Hij is een leraar...
pi_72915106
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:26 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Hij is een leraar...
Het doet er niet toe wat hij is, vul gewoon op de site in wat hij verdiend en dan zie je zo waar je recht op hebt. Ik neem aan dit je dit ook al een keer gedaan hebt bij het aanvragen van je stufi, of was toen je moeder er nog?
pi_72915425
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 20:27 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Het doet er niet toe wat hij is, vul gewoon op de site in wat hij verdiend en dan zie je zo waar je recht op hebt. Ik neem aan dit je dit ook al een keer gedaan hebt bij het aanvragen van je stufi, of was toen je moeder er nog?
Ik geloof dat de aanvraag er was nadat ze was overleden..nouja ik zal eens wat inkijk geven
  Licht Ontvlambaar zaterdag 19 september 2009 @ 20:38:07 #10
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72915452
*meeneemt naar WGR...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72915861
Been there, done that... helaas.

Maar om even uit te leggen. Mijn vader was tandarts, mijn moeder werkte mee als assistente bij praktijk aan huis, maar had zelf geen inkomsten.

Mijn vader overleed net voordat ik ging studeren. Nu is het mij destijds uitgelegd dat ze naar het inkomsten van 2 jaar geleden keken van beide ouders. Echter was mijn vader toen alleenverdiener, en was hij overleden. Zodoende kreeg ik van de IB-groep volledige aanvullende beurs (voor 2 jaar ongeveer), omdat mijn vader was overleden in tussentijd...

Daarna had mijn moeder weer te veel geld en was de beurs ook voorbij. De kans is dus best aanwezig als 1 van de ouders overlijden..

Maar het is dus niet zo dat je dingen moet gaan aanvragen om meer geld te krijgen. Ze checken het inkomen. Krijg je het, dan krijg je het. Krijg je het nu niet, dan zul je het ook niet gaan krijgen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')