abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 11:44:46 #276
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75241430
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 3 december 2009 @ 12:00:18 #277
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_75242003
Ik vraag me wel eens af hoe dat productie team van FFI voor de NES gereageerd had als je ze destijds beelden van FFXIII had kunnen laten zien.
  donderdag 3 december 2009 @ 12:05:25 #278
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_75242167
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:00 schreef Ixnay het volgende:
Ik vraag me wel eens af hoe dat productie team van FFI voor de NES gereageerd had als je ze destijds beelden van FFXIII had kunnen laten zien.
Dat vraag ik me wel vaker af "hoe zouden ze in 1997 regeageren op games uit 2007" bijvoorbeeld. Of "als ik nu met de PS3 terug ga in de tijd, zouden we in 2009 dan NOG mooiere graphics krijgen"

En tot slot "waar houdt het op"
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  donderdag 3 december 2009 @ 12:22:02 #279
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_75242680
Als je nu terugkijkt naar games uit 1989, dan denken we allemaal:
Denken we ook zo in 2029 over de games van nu?
  donderdag 3 december 2009 @ 16:02:13 #280
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_75250143
quote:
Op donderdag 3 december 2009 12:05 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat vraag ik me wel vaker af "hoe zouden ze in 1997 regeageren op games uit 2007" bijvoorbeeld.
Ze zouden niet schrikken. FF7 kwam toen uit!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_75251806
quote:
Cactuar !!!
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  vrijdag 4 december 2009 @ 06:22:30 #282
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_75271496
Die menu's lijken op FFXII vind ik.
pi_75277298
Ik word nu wel een beetje enthousiast over deeltje 13.
Zelfs een beetje opgewonden.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_75290847
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 4 december 2009 @ 18:49:31 #285
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75291776
Wat stoeipoezerig
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_75293112
Jongens lijkt final fantasy 13 meer op 10 kwa gevechtsysteem of meer op dat van 12 want ik vond 10 zo'n relaxt systeem hebben en 12 vond ik zo kut dat ik het na een uur spelen spuugzat was.
pi_75293873
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:21 schreef Kingboekie het volgende:
Jongens lijkt final fantasy 13 meer op 10 kwa gevechtsysteem of meer op dat van 12 want ik vond 10 zo'n relaxt systeem hebben en 12 vond ik zo kut dat ik het na een uur spelen spuugzat was.
Een heel nieuw battlesysteem dat voort borduurt op hun bekende ATB systeem.
Het is niet te vergelijken met 10 of 12.

Vooral het systeem van 12 is in het begin erg wennen, omdat het met geen een enkel ander battlesysteem uit de FF serie te vergelijken is.

Bij dit spel is het gewoon de bedoeling om gebruik te maken van de gambits anders zit je om de paar seconden in de menu's te kloten om je party orders te geven.
Bij FF 12 werkte dit ook gewoon perfect en voor mij was het tof om te zien hoe makkelijk mijn party afrekende met alle monsters met goed ingestelde gambits.

Het verhaal in FF 12 is te verwaarlozen, maar ik heb mij uitstekend vermaakt met het battlesysteem en de Hunters Board Quests. Het hele offline MMO gevoel sprak mij zelf toch al wel aan.

Geef het spel gewoon nog een kans, want na 1 uur kun je echt nog niet zeggen of het spel slecht is of niet.
pi_75294327
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:37 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Een heel nieuw battlesysteem dat voort borduurt op hun bekende ATB systeem.
Het is niet te vergelijken met 10 of 12.

Vooral het systeem van 12 is in het begin erg wennen, omdat het met geen een enkel ander battlesysteem uit de FF serie te vergelijken is.

Bij dit spel is het gewoon de bedoeling om gebruik te maken van de gambits anders zit je om de paar seconden in de menu's te kloten om je party orders te geven.
Bij FF 12 werkte dit ook gewoon perfect en voor mij was het tof om te zien hoe makkelijk mijn party afrekende met alle monsters met goed ingestelde gambits.

Het verhaal in FF 12 is te verwaarlozen, maar ik heb mij uitstekend vermaakt met het battlesysteem en de Hunters Board Quests. Het hele offline MMO gevoel sprak mij zelf toch al wel aan.

Geef het spel gewoon nog een kans, want na 1 uur kun je echt nog niet zeggen of het spel slecht is of niet.
Bedankt voor de uitleg. Ik heb wel nog wat vragen. Kijk bij final fantasy 10 kwam je zeg maar in een battle scherm terecht en kon je door middel van keuzes je gevecht winnen. Bij 12 was dat doormiddel van te voren al gambits voornamelelijk in te stellen en kwam je niet in een battlescherm maar gewoon real life op het screen zeg maar. Ik vraag me meer af of ze meer de feeling van 10 maken of verder boorduren op het in mijn ogen gefllopte 12 concept.
pi_75295391
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:48 schreef Kingboekie het volgende:
Bedankt voor de uitleg. Ik heb wel nog wat vragen. Kijk bij final fantasy 10 kwam je zeg maar in een battle scherm terecht en kon je door middel van keuzes je gevecht winnen. Bij 12 was dat doormiddel van te voren al gambits voornamelelijk in te stellen en kwam je niet in een battlescherm maar gewoon real life op het screen zeg maar. Ik vraag me meer af of ze meer de feeling van 10 maken of verder boorduren op het in mijn ogen gefllopte 12 concept.
Je ziet net als in FF 12 de monsters op je scherm en als je bij ze in de buurt komt dan gaat het scherm naadloos over naar de battle.
Hier komt je party ouderwets tegenover de monsters te staan en kun je gewoon commands in geven.
Er zitten dus geen random encounters meer in zoals in FF 10 en helemaal realtime zoals in 12 is het ook weer niet.

FF 13 leent wel een aantal andere aspecten van FF 12.
Namelijk een nieuwe variant op de Hunters Board Quests en de Espers.
Laten we hopen dat de summons nu meer nut hebben dan in FF 12.

Ook kent FF 13 geen escape optie meer. Bij een game over start je gewoon weer bij de battle die je had verloren.

Of ik hier zo blij mee moet zijn weet ik niet. Wordt het alleen maar makkelijker van.
  vrijdag 4 december 2009 @ 20:51:23 #290
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_75296827
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 18:19 schreef Strolie75 het volgende:
[ afbeelding ]
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_75300843
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 20:11 schreef torn_Machina het volgende:

[..]


Ook kent FF 13 geen escape optie meer. Bij een game over start je gewoon weer bij de battle die je had verloren.

Of ik hier zo blij mee moet zijn weet ik niet. Wordt het alleen maar makkelijker van.
Lijkt net alsof ze elk deel makkelijker maken
pi_75301241
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:30 schreef the_legend_killer het volgende:
Lijkt net alsof ze elk deel makkelijker maken
Daar lijkt het wel op, maar ik weet dus niet precies hoe zit dit in het spel gaan verwerken.
Elke rpg wordt ook al te makkelijk door een overvloed aan savepoints.
pi_75302136
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 22:42 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Daar lijkt het wel op, maar ik weet dus niet precies hoe zit dit in het spel gaan verwerken.
Elke rpg wordt ook al te makkelijk door een overvloed aan savepoints.
De meesten doen al aan auto-save
  zaterdag 5 december 2009 @ 04:22:40 #294
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_75306815
Ik vond gambits een goed systeem. Je doet hetzelfde als bij een turn based battle bij een oude Final Fantasy, alleen nu gaat het wat sneller en je hoeft niet steeds op dezelfde knopjes te drukken.
Ik vond FFXII helemaal niet zo slecht qua spel. Alleen zijn de characters en het verhaal wat minder goed uitgewerkt, dat klopt. En dat laatste is wat veel mensen erg belangrijk vinden in FF.
  zaterdag 5 december 2009 @ 08:56:08 #295
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_75307413
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 04:22 schreef Ixnay het volgende:
Ik vond gambits een goed systeem. Je doet hetzelfde als bij een turn based battle bij een oude Final Fantasy, alleen nu gaat het wat sneller en je hoeft niet steeds op dezelfde knopjes te drukken.
Ik vond FFXII helemaal niet zo slecht qua spel. Alleen zijn de characters en het verhaal wat minder goed uitgewerkt, dat klopt. En dat laatste is wat veel mensen erg belangrijk vinden in FF.
Eens,... misschien een wat minder verhaal, maar zeer zeker een heerlijke game. Vond de setting erg cool,... kwam KOTOR-achtig over bij me. Muziek was ook geweldig. Maar om eerlijk te zijn vond ik elke FF leuk,.... althans,... op FFX-2 na dan.
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_75315985
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:37 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Een heel nieuw battlesysteem dat voort borduurt op hun bekende ATB systeem.
Het is niet te vergelijken met 10 of 12.

Vooral het systeem van 12 is in het begin erg wennen, omdat het met geen een enkel ander battlesysteem uit de FF serie te vergelijken is.

Bij dit spel is het gewoon de bedoeling om gebruik te maken van de gambits anders zit je om de paar seconden in de menu's te kloten om je party orders te geven.
Bij FF 12 werkte dit ook gewoon perfect en voor mij was het tof om te zien hoe makkelijk mijn party afrekende met alle monsters met goed ingestelde gambits.

Het verhaal in FF 12 is te verwaarlozen, maar ik heb mij uitstekend vermaakt met het battlesysteem en de Hunters Board Quests. Het hele offline MMO gevoel sprak mij zelf toch al wel aan.

Geef het spel gewoon nog een kans, want na 1 uur kun je echt nog niet zeggen of het spel slecht is of niet.
Maar heb je wel dat je eerst een soort "battle arena" ingaat en een battle tune hoort, met turned based attacks? Dat vind ik typisch FF, erg jammer dat ze dat in XII zomaar eruit gesloopt hebben. Hoe zit dat in XIII?
  zaterdag 5 december 2009 @ 16:05:30 #297
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_75316142
Ik vond het juist fijn dat ze dat er in XII uitgesloopt hadden, typisch FF of niet.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_75316434
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 15:58 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Maar heb je wel dat je eerst een soort "battle arena" ingaat en een battle tune hoort, met turned based attacks? Dat vind ik typisch FF, erg jammer dat ze dat in XII zomaar eruit gesloopt hebben. Hoe zit dat in XIII?
Kijk gewoon even wat video's op Youtube. Het heeft weer genoeg weg van een traditionele FF en natuurlijk weer een battle theme.

pi_75318860
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 08:56 schreef Chocobo het volgende:

[..]

Eens,... misschien een wat minder verhaal, maar zeer zeker een heerlijke game. Vond de setting erg cool,... kwam KOTOR-achtig over bij me. Muziek was ook geweldig. Maar om eerlijk te zijn vond ik elke FF leuk,.... althans,... op FFX-2 na dan.
ffX-2 vond ik wel grappig , heb de game ook 100%
je moet het ook niet als echte volwaardige ff game zien , maar als een extratje voor ff10 een soort van DLC
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  zondag 6 december 2009 @ 09:20:30 #300
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_75331714
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 16:17 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Kijk gewoon even wat video's op Youtube. Het heeft weer genoeg weg van een traditionele FF en natuurlijk weer een battle theme.


Muziek werkt,... kippenvel hier!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')