Soms hoort dat zo. Maar ik heb het liever ook consequent.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:45 schreef Mirel het volgende:
-inconsequent met nummers. één nummer is in hoofdletters geschreven, andere niet
Dit. TS hoort achter slot en grendel.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:47 schreef Penisbaard het volgende:
Had je maar niet moeten downloaden, crimineel
Downloaden is legaal schat.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:57 schreef Airlocker het volgende:
[..]
Dit. TS hoort achter slot en grendel.
Ik gebruik Wikipedia altijd.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:56 schreef Lkw het volgende:
Ik check sowieso vaak op musicmeter.nl en verbeter eventueel met de hand. Voor één album is dat wel te doen.
Eenschquote:Op zaterdag 19 september 2009 19:47 schreef Penisbaard het volgende:
Had je maar niet moeten downloaden, crimineel
Is ook een goeie ja, tegenwoordig vind je er bijna elke artiest.quote:
Gelukkig doe ik dat sinds mijn 1e album download. Ken genoeg mensen die achterlopen met 200+ albums ofzoquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:11 schreef Johan89 het volgende:
Gebruik ID3Tag It al 3 jaar tot volle tevredenheid, heb mijn gehele muziekcollectie (330GB) er mee getagd (gewoon bijhouden als je wat nieuws download), kost je ongeveer 20 seconden per album, als je er wat handig in bent. In combi met iTunes werkt het ideaal.
Onze relbelg weer hoorquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:15 schreef Arn0 het volgende:
Waarom zou je dan ook een album met nummers waarin 'feat' voorkomt downloaden?
Ik begon met het programma toen ik 60 gb muziek had, en had netjes Folder.jpg in elke map. Bleek dat mn iPod het geimpregneerd in de mp3 wou, dus teeeeeeeeeeering veel albums dat alsnog zitten doen. Maar ben nu al tijden up to date en als je het bij houdt is het kleine moeitequote:Op zaterdag 19 september 2009 20:12 schreef Mirel het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik dat sinds mijn 1e album download. Ken genoeg mensen die achterlopen met 200+ albums ofzo
Bedankt, ooit zal ik de waardering krijgen die ik verdienquote:
Mwah... Het valt op zich wel mee hoor om alles op dezelfde manier te taggen. Bijna alles wat je download is op dezelfde manier gedownload en die kan je dus allemaal in één klik de juiste indeling en tag meegeven. Van de afwijkende albums zijn er ook vast veel overeenkomsten en gaan dus ook redelijk snel. Alleen de paar albums die alleen een titel hebben duren wat langer, maar daar kom je met auto-tag al een heel eind.quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:12 schreef Mirel het volgende:
[..]
Gelukkig doe ik dat sinds mijn 1e album download. Ken genoeg mensen die achterlopen met 200+ albums ofzo
Nog vevelender is als de tags domweg niet zijn ingevuld, of alles in HOOFDLETTERS. Of mensen die zelf een lijst samenstellen en dan in het albumveld 'Andy's Top 500' zettenquote:Op zaterdag 19 september 2009 20:30 schreef HunterSThompson het volgende:
Of nog vervelender, helemaal geen tags. Heb gister complete discografie van David Bowie gedownload, ruim 5 gig. Laad ik het in iTunes. Staan er alleen de namen van de liedjes in. Albums ontbreken, en verder alles op alfabetische volgorde. Erg kut allemaal.
Ik betwijfel het. Als het album niet in de filenaam staat, hoe gaat Tag&Rename het dan oplossen?quote:Op zondag 20 september 2009 00:05 schreef slindenau het volgende:
Zucht, allemaal klagen, maar ho maar Tag&Rename downloaden. DOE DAT NOU FF, dat programma kan alle genoemde problemen met 1 à 2 klikken oplossen voor een gehele mapstructuur (inc subfolders desgewenst).
Werkt dit niet vooral bij complete albums?quote:Op zondag 20 september 2009 00:05 schreef slindenau het volgende:
Zucht, allemaal klagen, maar ho maar Tag&Rename downloaden. DOE DAT NOU FF, dat programma kan alle genoemde problemen met 1 à 2 klikken oplossen voor een gehele mapstructuur (inc subfolders desgewenst).
Goeie vraag. En de Nederlandse releasedatum? En 12inches of andere alternatieve versies?quote:Op zondag 20 september 2009 00:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Als het album niet in de filenaam staat, hoe gaat Tag&Rename het dan oplossen?
Ze gebruiken denk ik aantal nummers en lengte van de nummers om een suggestie te doen. Samen met de artiest (bepaald vanuit de directory erboven bijvoorbeeld) kom je dan 9 van de 10x wel goed uit.quote:Op zondag 20 september 2009 00:07 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik betwijfel het. Als het album niet in de filenaam staat, hoe gaat Tag&Rename het dan oplossen?
Dat is met 1 click op te lossen in Tag&Rename.quote:Op zondag 20 september 2009 08:16 schreef jeroendh het volgende:
Of al die tags die _ hebben i.p.v. gewoon spatie's.
En mijn vragen dan, waarom beantwoord je die niet? ? Kan Tag&Rename daar niet mee overweg?quote:Op zondag 20 september 2009 08:37 schreef wdn het volgende:
[..]
Ze gebruiken denk ik aantal nummers en lengte van de nummers om een suggestie te doen. Samen met de artiest (bepaald vanuit de directory erboven bijvoorbeeld) kom je dan 9 van de 10x wel goed uit.
[..]
Dat is met 1 click op te lossen in Tag&Rename.
Jouw punten zal je zelf in moeten vullen. Genre staat wel vaak bij de auto-tag, maar dat is zo slecht dat er nooit iets van klopt. Of in ieder geval niet specifiek genoeg is.quote:Op zondag 20 september 2009 09:52 schreef Lkw het volgende:
[..]
En mijn vragen dan, waarom beantwoord je die niet? ? Kan Tag&Rename daar niet mee overweg?
?quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:15 schreef Arn0 het volgende:
Waarom zou je dan ook een album met nummers waarin 'feat' voorkomt downloaden?
Ja, releasedatum is misschien wat te nauwkeurig gezegd, ik bedoel eigenlijk het jaartal van verschijnen. Soms verschillt dat voor Nederland (Europa) en de VS. Met name voor plaatjes die omtrent december / januari uitkwamen.quote:Op zondag 20 september 2009 10:02 schreef Karammel het volgende:
[..]
Jouw punten zal je zelf in moeten vullen. Genre staat wel vaak bij de auto-tag, maar dat is zo slecht dat er nooit iets van klopt. Of in ieder geval niet specifiek genoeg is.
Waar vind je trouwens de release date in de tags? Die mogelijkheid heb ik niet eens dacht ik om dat aan te passen.
Dan laat je het opzoeken in FreeDB, dan krijg je een lijstje met mogelijkheden waar je vervolgens uit kunt kiezen.quote:Op zondag 20 september 2009 10:12 schreef Lkw het volgende:
Maar even voor de orientatie. Stel ik heb het nummer Planet P Project - A Letter From The Shelter. Geen tags ingevuld. Weet Tag&Rename dan dat het van het album Pink World uit 1984 komt en dat het Progressive Rock is? En wat gebeurt er als het nummer ook op 2 verzamelaars en een live-album is uitgekomen?
Voor het opzoeken van de juiste ID3 data bij een nog niet getagged nummer is het idd handiger als je het complete album hebt gedownload...maargoed, dat doe ik sowieso. Losse nummers downloaden is zo 1999/iTunes lutsersquote:Op zondag 20 september 2009 00:09 schreef Lkw het volgende:
[..]
Werkt dit niet vooral bij complete albums?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zeik niet. Als ik op FOK! zit ben ik tenminste van de straat.
Tim Kuik heeft het altijd over het downloaden van illegale content.quote:
Dat is niet waar en Kuik liegt als hij dat beweert.quote:Op zondag 20 september 2009 13:15 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Tim Kuik heeft het altijd over het downloaden van illegale content.
Dus het downloaden an sich mag dan legaal zijn, de content zelf is dat niet (copyright en auteursrechten en wat al niet).
De "releasedatum" (jaar van uitgifte) wordt herleid adhv het album. Indien dat de nederlandse versie is krijg je die datum en als je de amerikaanse neemt dan die. Lijkt me niet zo'n probleem. Tenminste lijkt me niet.quote:Op zondag 20 september 2009 10:07 schreef Lkw het volgende:
[..]
Ja, releasedatum is misschien wat te nauwkeurig gezegd, ik bedoel eigenlijk het jaartal van verschijnen. Soms verschillt dat voor Nederland (Europa) en de VS. Met name voor plaatjes die omtrent december / januari uitkwamen.
Maar misschien ben ik wat te perfectionistisch als het om tags gaat
Het systeem weet van elk nummer hoe lang het is (bij benadering) en hoeveel nummers er zijn.quote:Op zondag 20 september 2009 10:12 schreef Lkw het volgende:
Maar even voor de orientatie. Stel ik heb het nummer Planet P Project - A Letter From The Shelter. Geen tags ingevuld. Weet Tag&Rename dan dat het van het album Pink World uit 1984 komt en dat het Progressive Rock is? En wat gebeurt er als het nummer ook op 2 verzamelaars en een live-album is uitgekomen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |