met dank aan bron:quote:CU wil uitstel antikraakwet uit woede om VVD-motie
zaterdag 19 september 2009 09:14
De ChristenUnie (CU) is boos op de VVD, door de motie van wantrouwen die partijleider Mark Rutte tijdens de Algemene Beschouwingen tegen het kabinet indiende. De ChristenUnie wil daarom de antikraakwet uit stellen.
CU-partijleider Arie Slob zegt vandaag in de Volkskrant de behandeling van de wet om die reden even te hebben 'geparkeerd'.
Het CDA, de CU en de VVD zijn initiatiefnemer voor de antikraakwet.
Crisis
Volgens Slob heeft de VVD donderdag een 'tekort aan verantwoordelijkheidsbesef' getoond.
'Ik vind dat als je met z'n drieën in het regeringsvak gaat zitten, je wel echt een eenheid moet zijn. Als je je een week voor de verdediging zo opstelt als de VVD heeft gedaan, ben je dat duidelijk niet. Daarom heb ik de Kamervoorzitter gevraagd de behandeling te verplaatsen naar een later moment,' zegt Slob.
Verband
Bij de VVD zien ze het verband niet zo. 'Er ligt een panklaar voorstel. Laten we in dit land nu eindelijk eens een beslissing nemen.'
De PVV steunt waarschijnlijk het voorstel, waardoor de antikraakwet steun van een meerderheid van de Kamer zou krijgen.
Een kabinet ook. Enig idee hoeveel tijd het kost als een kabinet valt door een motie, voordat er een nieuw is? En al die tijd ligt het regeren stil.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:33 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
met dank aan bron:
www.elsevier.nl/web/Nieuws/Politiek/246333/CU-wil-uitstel-antikraakwet-uit-woede-om-VVDmotie.htm
Kinderachtig van de CU natuurlijk terwijl de antikraakwet gewoon hard nodig is.
Ik weet niet wat schadelijker voor het land is. Een tijdelijk demissionair kabinet en daarnaquote:Op zaterdag 19 september 2009 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een kabinet ook. Enig idee hoeveel tijd het kost als een kabinet valt door een motie, voordat er een nieuw is? En al die tijd ligt het regeren stil.
Maakt dat het terecht om op een geheel ander vlak wetgeving uit te stellen, enkel omdat je ruzie hebt met een van je 'collega's'? De discussie over of die motie terecht was of niet is een andere, maar ongeacht de uitkomst van die discussie vind ik dit een overtrokken en kinderachtige actie.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Een kabinet ook. Enig idee hoeveel tijd het kost als een kabinet valt door een motie, voordat er een nieuw is? En al die tijd ligt het regeren stil.
Dat dus, dat pluche zit veel te lekker, ze zitten hun tijd uit met rekken en rekken. Het volgende kabinet mag hún troep opruimen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:40 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik weet niet wat schadelijker voor het land is. Een tijdelijk demissionair kabinet en daarna
een nieuwe ploeg die fris en fruitig van start gaat of een voortzetting van dit besluitloze kabinet.
Dit kabinet zal overigens, gezien de peilingen, wel uitkijken om eea op een spits te drijven
anders waren ze allang opgestapt.
Democratie loopt op z'n eind. Ze doen niets of ze vallen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:01 schreef SiGNe het volgende:
CU verwijt de VVD dat ze onverantwoordelijk bezig zijn en daarom stellen ze het maken van wetten uit? Zijn ze dan zelf ook niet onverantwoordelijk bezig??
Voor de VVD alleen maar een extra reden om het kabinet te wantrouwen en ik geef ze opzich groot gelijk alleen is het nu niet echt een mooi moment om naar de stembus te gaan.
Ik denk dat als men nu verkiezingen gaat houden dat er een kabinet gevormd gaat worden dat binnen de kortste keren ook op z'n gat ligt: óf we krijgen een kabinet met Wilders als hoofd die met wetten komt waar de oppositie tegen is óf we krijgen een kabinet met Wilders als grootste oppositie waardoor voorgestelde wetten elke keer worden tegengehouden..hoe dan ook schiet Nederland er niets mee op.
Wat dat betreft is er in de loop der jaren niets veranderdquote:Op zaterdag 19 september 2009 19:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat dus, dat pluche zit veel te lekker, ze zitten hun tijd uit met rekken en rekken. Het volgende kabinet mag hún troep opruimen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |