abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72906116
Iedereen kent ze; van de mensen die, wanneer je over je hifi-set praat en je laat terloops vallen wat die gekost heeft, beweren dat ze 'het verschil toch niet horen'. Meestal zijn dat mensen die nog nooit iets anders gehoord hebben dan een Flips alles-in-één HT setje en voor wie een Bose set (dat noemen ze dan omdat dat alles is wat ze kennen!) een onbereikbaar Walhalla lijkt.

Erger nog is dat ze je dan semi-belachelijk gaan maken omdat je er geld aan uitgegeven hebt. 'Ja, uit mijn setje komt toch ook muziek?' zeggen ze dan.

Wat moet je toch met dat volk? Je kunt niet in discussie gaan want zaken als 'ruimte tussen de instrumenten' of 'stereobeeld' zegt ze helemaal niets! Het enige dat ze weten is hoeveel watt hun setje 'is'. En ja, meer is beter, in de ogen van de onwetenden....

Klacht: paupers die claimen het verschil niet te horen.

EDIT: er zijn hier blijkbaar mensen die denken dat ik een Bose set heb, omdat ze niet zo goed zijn in begrijpend lezen. Ik heb de OP een beetje aangepast om het die mensen wat gemakkelijker te maken.

[ Bericht 18% gewijzigd door sinadO op 19-09-2009 15:46:30 ]
Op maandag 8 augustus 2011 09:53 schreef McBlackLake het volgende:
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72906128
Ik hoor het verschil ook niet
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_72906134
Muziek nerd
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:01 schreef wise het volgende:
neem dan een hond. Golden retriever ofzo. Die kan je veel makkelijker penetreren dan een kat :')¡¡¡
kansloos om een kat te "nemen"
pi_72906136
Dit is zo waar

Je hebt ook van die paupers die t verschil tussen blueray en dvd niet zien

[ Bericht 38% gewijzigd door StefanKollaart op 19-09-2009 15:47:38 ]
Maakt fantastische podcasts voor jouw bedrijf bij https://podcast-fabriek.nl
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:34:55 #5
137556 L.no
Midlife crisis
pi_72906145
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:34 schreef Mortaxx het volgende:
Ik hoor het verschil ook niet
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_72906158
Oja, en mensen die 'terloops' laten vallen wat een fantastisch duur iets ze wel niet hebben
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:33 schreef sinadO het volgende:
en je laat terloops vallen wat die gekost heeft
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_72906160
Wat is nou het verschil tussen een superdeluxe Bose-setje als een of ander merk van de Expert, als je toch maar 2 a 3 uren per week achter de TV zit een film te kijken.

Uitgaande van een 36-urige werkweek.
Google is your friend, abuse your friends
pi_72906179
quote:
Wat moet je toch met dat volk? Je kunt niet in discussie gaan
Dan doe je dat toch ook gewoon niet? Probleem opgelost. Jij blij met je dure set, zij blij met een goedkopere set. Verder nog iets?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:36:27 #9
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72906182
Er komt meer kwalitatief geluid uit mijn koptelefoon dan menig box
pi_72906194
Als je al denkt dat Bose een goeie prijs-kwaliteits verhouding heeft.
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:37:02 #11
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72906199
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:35 schreef Metalfrost het volgende:
Wat is nou het verschil tussen een superdeluxe Bose-setje als een of ander merk van de Expert, als je toch maar 2 a 3 uren per week achter de TV zit een film te kijken.

bose
pi_72906201
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:35 schreef Metalfrost het volgende:

Geen verschil, beide zijn kut. Ik heb het over échte apparatuur.
Als alles fokkers de algemene consument zouden vertegenwoordigen zou de hele wereldeconomie in elkaar storten omdat ze alles kut en kanker vinden ;(
pi_72906203
quote:
en voor wie een Bose set een onbereikbaar Walhalla lijkt.
Over rommel gesproken
pi_72906228
Ik zie het verschil niet
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_72906255
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:37 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Over rommel gesproken
True. Maar omdat dat het enige merk is dat enige vorm van reclame maakt is dat wat menig mens ziet als ultieme hifi. Dat doen ze goed, marketing...
pi_72906258
quote:
Iedereen kent ze; van de mensen die, wanneer je over je hifi-set praat en je laat terloops vallen wat die gekost heeft, beweren dat ze 'het verschil toch niet horen'. Meestal zijn dat mensen die nog nooit iets anders gehoord hebben dan een Flips alles-in-één HT setje en voor wie een Bose set een onbereikbaar Walhalla lijkt.

Erger nog is dat ze je dan semi-belachelijk gaan maken omdat je er geld aan uitgegeven hebt. 'Ja, uit mijn setje komt toch ook muziek?' zeggen ze dan.

Wat moet je toch met dat volk? Je kunt niet in discussie gaan want zaken als 'ruimte tussen de instrumenten' of 'stereobeeld' zegt ze helemaal niets! Het enige dat ze weten is hoeveel watt hun setje 'is'. En ja, meer is beter, in de ogen van de onwetenden....

Klacht: paupers die claimen het verschil niet te horen.
waarom noem je Bose
pi_72906275
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:39 schreef loonytik het volgende:

[..]

waarom noem je Bose
Zie boven?
pi_72906296
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:39 schreef sinadO het volgende:

[..]

True. Maar omdat dat het enige merk is dat enige vorm van reclame maakt is dat wat menig mens ziet als ultieme hifi. Dat doen ze goed, marketing...
Marketing is het enige waar Bose heel erg goed in is.
En distributie ook, ben ik dat magazijn geweest.

Maar de kwaliteit is echt om te janken. Ook op Pro AV gebied.
Dus niet alleen die thuis setjes zijn crap.
pi_72906324
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:39 schreef loonytik het volgende:

[..]

waarom noem je Bose
Omdat mensen die geen flauw benul hebben van dergelijke apparatuur, gelijk aan Bose denken als je het over een goede HiFi-set hebt.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:41:55 #20
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72906325
Een vriend wou eens zijn stereo-setje showen; de helft van de tonen hoorde je niet en er zat geen diepte in
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:43:13 #21
215011 Placenta
eating your placenta
pi_72906361
Muzieknerds die te graag patsen met hun Bose setje van 3 ruggen
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
pi_72906366
Geluid
pi_72906471
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:40 schreef sinadO het volgende:

[..]

Zie boven?
zie postingstijd
quote:
Omdat mensen die geen flauw benul hebben van dergelijke apparatuur, gelijk aan Bose denken als je het over een goede HiFi-set hebt.
true maar goed is dan ook weer iets Vooral leuk dat mensen zo Bose set kopen voor veel geld en er blij mee zijn terwijl je voor goedkoper een beter setje kan krijgen(En dat ook hun verteld)
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:48:14 #24
269746 Keesbroekheid
Gedurfd adverteren doe je hier
pi_72906488
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:43 schreef Pieter-utd het volgende:
Geluid
Zien
voor maar ¤5,- per 2 weken. PM me.
pi_72906526
Ach, de een luistert naar muziek, de ander naar zijn muziekinstallatie.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_72906530
Een Bose-setje...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_72906532
sinadO, mijn pa heeft boxen van Martin Logan en een Denon versterker. Is dat goed? Altijd al willen weten, heeft ook aardig wat gekost dacht ik
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_72906535
Ik moet wel zeggen dat ik het bloedirritant vindt dat bij HiFi-materiaal de prijs exponentieel toeneemt met de kwaliteit. Nou is het normaal dat je voor betere kwaliteit meer betaald, maar als je al een goede set hebt, moet je vreselijk veel geld neerleggen voor een relatief kleine verbetering in geluidskwaliteit. En daar spelen de fabrikanten ook handig op in door audiofielen (de mensen bij wie het echt een ziekte is) kabeltjes aan te bieden voor tienduizenden euro's. Ik ben er van overtuigd dat het op dat moment meer "gevoel" is dan daadwerkelijk een verschil in kwaliteit kunnen horen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_72906564
We weten nou wel dat jij hier de audiofiel bent, en het plebs geen verschil hoort
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_72906592
TIETEN BIER FRIET EN PATAT
pi_72906593
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:49 schreef Adfundum het volgende:
Ach, de een luistert naar muziek, da ander naar zijn muziekinstallatie.
Is dat jouw manier om de gemiddelde audiofiel af te serveren? De installatie staat in dienst van de muziek, niet andersom. Muziek klinkt gewoon beter op een dure set. Simpel.
pi_72906620
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_72906626
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:51 schreef sinadO het volgende:

[..]

Is dat jouw manier om de gemiddelde audiofiel af te serveren? De installatie staat in dienst van de muziek, niet andersom. Muziek klinkt gewoon beter op een dure set. Simpel.
Nee, muziek klinkt beter op een goede set. Dat hoeft niet per se tienduizenden euro's te kosten.
pi_72906644
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:51 schreef sinadO het volgende:

[..]

Correct. Maar metal klinkt op een goede installatie nog steeds kut
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_72906655
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:53 schreef afcajos het volgende:

[..]

Correct. Maar metal klinkt op een goede installatie nog steeds kut[ afbeelding ]
kutmuziek klinkt op een goede set nog veel kutterder.
pi_72906669
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:52 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, muziek klinkt beter op een goede set. Dat hoeft niet per se tienduizenden euro's te kosten.
Da's waar. Maar duur is relatief. In vergelijking met een Mediamarkt setje, en voor de gemiddelde Mediamarkt klant, is het al snel duur nietwaar?
pi_72906686
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:49 schreef Agiath het volgende:
sinadO, mijn pa heeft boxen van Martin Logan en een Denon versterker. Is dat goed? Altijd al willen weten, heeft ook aardig wat gekost dacht ik

dit topic en deze TS:
! x 8599
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_72906700
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:55 schreef Flashwin het volgende:

[..]

dit topic en deze TS:
! x 8599
Ah, we hebben er eentje die het verschil niet hoort.
pi_72906772
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:54 schreef sinadO het volgende:

[..]

Da's waar. Maar duur is relatief. In vergelijking met een Mediamarkt setje, en voor de gemiddelde Mediamarkt klant, is het al snel duur nietwaar?
wat ik al zei, de prijs stijgt exponentieel met de kwaliteit.

Ik gebruik zelf meestal de instappers van de betere merken. Op die manier heb je de grootste verbetering in geluidskwaliteit (vergeleken met basic setjes) voor een normale prijs. Bij alles van betere kwaliteit is het verschil in kwaliteit met de instapper relatief klein (in ieder geval véél kleiner dan het verschil tussen de instapper en de basic), terwijl je al snel het dubbele of driedubbele aan geld kwijt bent. En ik hoor het verschil in kwaliteit wel, maar die relatief kleine verbetering is me gewoon niet die enorme smak geld waard.
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:00:47 #40
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_72906789
Ik heb geen zin om een paar duizend euro neer te tikken voor een Hifi set, het verschil hoor ik wel, maar is het mij niet waard, tevens moet ik dan al mijn muziek in FLAC gaan vinden, wat op zich al een lastige uitdaging is, en daarnaast neemt het ook veel ruimte in beslag(muziek en apparatuur). Het verschil tussen MP3 320kbits en FLAC vind ik niet zo groot en tevens speelt mijn iPhone ook geen FLAC af. Lekker losgaan op speakers van 70 euro en oordoppen van zo'n zelfde bedrag bevalt me veel beter. Merk wel dat je met de "goedkope speakers" veel details mist, wat je wel weer hoort met in-ears.

Ach, ieder z'n hobby zeggen we dan

Tevens

TS is HOMO!
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:01:02 #41
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72906793
Audiofielen Pretentieuzer volk bestaat niet.
pi_72906799
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

wat ik al zei, de prijs stijgt exponentieel met de kwaliteit.

Ik gebruik zelf meestal de instappers van de betere merken. Op die manier heb je de grootste verbetering in geluidskwaliteit (vergeleken met basic setjes) voor een normale prijs. Bij alles van betere kwaliteit is het verschil in kwaliteit met de instapper relatief klein (in ieder geval véél kleiner dan het verschil tussen de instapper en de basic), terwijl je al snel het dubbele of driedubbele aan geld kwijt bent. En ik hoor het verschil in kwaliteit wel, maar die relatief kleine verbetering is me gewoon niet die enorme smak geld waard.
Daarom koop ik 2e hands. De gemiddelde audiofiel gaat superzuinig met z'n spullen om dus dat is meestal wel vertrouwd.
pi_72906818
Ik lach me altijd rot om die verstokte HIFI mafkezen
Kabels van honderden euro's de meter die je om de zoveel tijd moet omdraaien hahahahaha.
En over hifi sets het volgende

De hele dure spullen geven gewoon niet meer informatie weer dan bijv mijn studio monitoren op mijn lem versterker
Waar mensen op geilen is de kleuring en dat is in mijn ogen not done want je wilt het afspelen zoals de producer het heeft opgenomen tenminste ik wel.

klacht : hifi paupers de denken verstand van zaken te hebben en zichzelf laten oplichten door dure merken die kleuring aan het geluid toevoegen en zo het origineel verneuken /anders dan bedoeld weergeven.
pi_72906826
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:55 schreef sinadO het volgende:

[..]

Ah, we hebben er eentje die het verschil niet hoort.
Maar is het goed? Dan kan ik ook afgeven op kaffers die pimpen met hun JVC setje van de It's
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_72906850
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:00 schreef Drinky het volgende:
Ik heb geen zin om een paar duizend euro neer te tikken voor een Hifi set, het verschil hoor ik wel, maar is het mij niet waard, tevens moet ik dan al mijn muziek in FLAC gaan vinden, wat op zich al een lastige uitdaging is, en daarnaast neemt het ook veel ruimte in beslag(muziek en apparatuur). Het verschil tussen MP3 320kbits en FLAC vind ik niet zo groot en tevens speelt mijn iPhone ook geen FLAC af. Lekker losgaan op speakers van 70 euro en oordoppen van zo'n zelfde bedrag bevalt me veel beter. Merk wel dat je met de "goedkope speakers" veel details mist, wat je wel weer hoort met in-ears.

Ach, ieder z'n hobby zeggen we dan

Tevens

TS is HOMO!
sowieso geven hoofdtelefoons relatief veel kwaliteit voor een zacht prijsje. Bij hoofdtelefoons kan je het ook te gek maken, maar een hoofdtelefoon+versterker van samen ¤200 geven geluid met een kwaliteit die vergelijkbaar is met een speakerset (dus speakers en versterker) van minimaal het tienvoudige bedrag.
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:04:41 #46
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72906893
Ah, weer een sinadO topic. Zelfs bij het lezen van de TT wist ik al dat hij het was.

Maarum, het is wel zo... het verschil is doorgaans miniem.
Het verschil tussen een set van 100 en 200 euro is wel te horen. Volgend niveau van merkbaar verschil is al pas bij 500, dan komt 2500 wat iets hoorbaar extra oplevert...... en pas bij het volgende niveau van 6000+ euro, ja, dan hoor je inderdaad iets helderder geluid.... Moeten wel alle ramen dicht zijn, precies 230Volt door Essent aangeboden, de termperatuur op precies 22 graden bij een luchtvochtigheid van 34.4%, 10 dagen lang rose ruis door de luidsprekerkabels zijn gespeeld zodat de atomen goed gericht staan,....

Je moet astronomisch meer betalen voor een niet evenredig verhoging van de kwaliteit des audio.
How can I make this topic about me?
pi_72906977
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:03 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

sowieso geven hoofdtelefoons relatief veel kwaliteit voor een zacht prijsje. Bij hoofdtelefoons kan je het ook te gek maken, maar een hoofdtelefoon+versterker van samen ¤200 geven geluid met een kwaliteit die vergelijkbaar is met een speakerset (dus speakers en versterker) van minimaal het tienvoudige bedrag.
Meh. Je hoort wellicht wat eerder wat meer details, omdat je met de gemiddelde (dichte) hoofdtelefoon het omgevingsgeluid buitensluit. Het is wel zo dat wat je via een hoofdtelefoon hoort in feite niet vergeleken mag worden met een set stereo speakers omdat het geen stereo ís.
quote:
Stereophonic sound, commonly called stereo, is the reproduction of sound using two or more independent audio channels through a symmetrical configuration of loudspeakers in such a way as to create the impression of sound heard from various directions, as in natural hearing. It is often contrasted with monophonic, or "mono" sound, where audio is in the form of one channel, often centered in the sound field (analogous to a visual field).
In feite is wat je met een hoofdtelefoon bereikt eerder mono dan stereo als je bovenstaande definitie aanhoudt. En heeft het dus met hifi (werkelijkheidsgetrouwe weergave) niets te maken.
pi_72907024
zeg TS. jij bent echt zo iemand die op elke verjaardag over z'n hifi installatie gaat lopen lullen he?
pi_72907068
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 16:10 schreef koemleit het volgende:
zeg TS. jij bent echt zo iemand die op elke verjaardag over z'n hifi installatie gaat lopen lullen he?
Ikke wel!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 19 september 2009 @ 16:12:23 #50
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_72907075
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:49 schreef Adfundum het volgende:
Ach, de een luistert naar muziek, de ander naar zijn muziekinstallatie.
Exactly. Ik kan super genieten van een YouTube muziekstuk in HD. Dat is al echt supergoede kwaliteit, hoewel TS daar waarschijnlijk anders over denkt. Een mooi stukje piano via youtube raakt me emotioneel dieper dan een kristalhelder U2 nummer van de zuiverste kwaliteit.
How can I make this topic about me?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')