quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:33 schreef sinadO het volgende:
en je laat terloops vallen wat die gekost heeft
Dan doe je dat toch ook gewoon niet? Probleem opgelost. Jij blij met je dure set, zij blij met een goedkopere set. Verder nog iets?quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:33 schreef sinadO het volgende:
Wat moet je toch met dat volk? Je kunt niet in discussie gaan
bosequote:Op zaterdag 19 september 2009 15:35 schreef Metalfrost het volgende:
Wat is nou het verschil tussen een superdeluxe Bose-setje als een of ander merk van de Expert, als je toch maar 2 a 3 uren per week achter de TV zit een film te kijken.
Uitgaande van een 36-urige werkweek.
Geen verschil, beide zijn kut. Ik heb het over échte apparatuur.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:35 schreef Metalfrost het volgende:
Wat is nou het verschil tussen een superdeluxe Bose-setje als een of ander merk van de Expert, als je toch maar 2 a 3 uren per week achter de TV zit een film te kijken.
Uitgaande van een 36-urige werkweek.
Over rommel gesprokenquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:33 schreef sinadO het volgende:
en voor wie een Bose set een onbereikbaar Walhalla lijkt.
True. Maar omdat dat het enige merk is dat enige vorm van reclame maakt is dat wat menig mens ziet als ultieme hifi. Dat doen ze goed, marketing...quote:
waarom noem je Bosequote:Op zaterdag 19 september 2009 15:33 schreef sinadO het volgende:
Iedereen kent ze; van de mensen die, wanneer je over je hifi-set praat en je laat terloops vallen wat die gekost heeft, beweren dat ze 'het verschil toch niet horen'. Meestal zijn dat mensen die nog nooit iets anders gehoord hebben dan een Flips alles-in-één HT setje en voor wie een Bose set een onbereikbaar Walhalla lijkt.
Erger nog is dat ze je dan semi-belachelijk gaan maken omdat je er geld aan uitgegeven hebt. 'Ja, uit mijn setje komt toch ook muziek?' zeggen ze dan.
Wat moet je toch met dat volk? Je kunt niet in discussie gaan want zaken als 'ruimte tussen de instrumenten' of 'stereobeeld' zegt ze helemaal niets! Het enige dat ze weten is hoeveel watt hun setje 'is'. En ja, meer is beter, in de ogen van de onwetenden....
Klacht: paupers die claimen het verschil niet te horen.
Zie boven?quote:
Marketing is het enige waar Bose heel erg goed in is.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:39 schreef sinadO het volgende:
[..]
True. Maar omdat dat het enige merk is dat enige vorm van reclame maakt is dat wat menig mens ziet als ultieme hifi. Dat doen ze goed, marketing...
Omdat mensen die geen flauw benul hebben van dergelijke apparatuur, gelijk aan Bose denken als je het over een goede HiFi-set hebt.quote:
zie postingstijdquote:
true maar goed is dan ook weer ietsquote:Omdat mensen die geen flauw benul hebben van dergelijke apparatuur, gelijk aan Bose denken als je het over een goede HiFi-set hebt.
Is dat jouw manier om de gemiddelde audiofiel af te serveren? De installatie staat in dienst van de muziek, niet andersom. Muziek klinkt gewoon beter op een dure set. Simpel.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:49 schreef Adfundum het volgende:
Ach, de een luistert naar muziek, da ander naar zijn muziekinstallatie.
Nee, muziek klinkt beter op een goede set. Dat hoeft niet per se tienduizenden euro's te kosten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:51 schreef sinadO het volgende:
[..]
Is dat jouw manier om de gemiddelde audiofiel af te serveren? De installatie staat in dienst van de muziek, niet andersom. Muziek klinkt gewoon beter op een dure set. Simpel.
Correct. Maar metal klinkt op een goede installatie nog steeds kutquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:51 schreef sinadO het volgende:
[..]
Is dat jouw manier om de gemiddelde audiofiel af te serveren? De installatie staat in dienst van de muziek, niet andersom. Muziek klinkt gewoon beter op een dure set. Simpel.
kutmuziek klinkt op een goede set nog veel kutterder.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:53 schreef afcajos het volgende:
[..]
Correct. Maar metal klinkt op een goede installatie nog steeds kut[ afbeelding ]
Da's waar. Maar duur is relatief. In vergelijking met een Mediamarkt setje, en voor de gemiddelde Mediamarkt klant, is het al snel duur nietwaar?quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:52 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nee, muziek klinkt beter op een goede set. Dat hoeft niet per se tienduizenden euro's te kosten.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:49 schreef Agiath het volgende:
sinadO, mijn pa heeft boxen van Martin Logan en een Denon versterker. Is dat goed? Altijd al willen weten, heeft ook aardig wat gekost dacht ik
Ah, we hebben er eentje die het verschil niet hoort.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:55 schreef Flashwin het volgende:
[..]
dit topic en deze TS:! x 8599
wat ik al zei, de prijs stijgt exponentieel met de kwaliteit.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:54 schreef sinadO het volgende:
[..]
Da's waar. Maar duur is relatief. In vergelijking met een Mediamarkt setje, en voor de gemiddelde Mediamarkt klant, is het al snel duur nietwaar?
Daarom koop ik 2e hands. De gemiddelde audiofiel gaat superzuinig met z'n spullen om dus dat is meestal wel vertrouwd.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:00 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
wat ik al zei, de prijs stijgt exponentieel met de kwaliteit.
Ik gebruik zelf meestal de instappers van de betere merken. Op die manier heb je de grootste verbetering in geluidskwaliteit (vergeleken met basic setjes) voor een normale prijs. Bij alles van betere kwaliteit is het verschil in kwaliteit met de instapper relatief klein (in ieder geval véél kleiner dan het verschil tussen de instapper en de basic), terwijl je al snel het dubbele of driedubbele aan geld kwijt bent. En ik hoor het verschil in kwaliteit wel, maar die relatief kleine verbetering is me gewoon niet die enorme smak geld waard.
Maar is het goed? Dan kan ik ook afgeven op kaffers die pimpen met hun JVC setje van de It'squote:Op zaterdag 19 september 2009 15:55 schreef sinadO het volgende:
[..]
Ah, we hebben er eentje die het verschil niet hoort.
sowieso geven hoofdtelefoons relatief veel kwaliteit voor een zacht prijsje. Bij hoofdtelefoons kan je het ook te gek maken, maar een hoofdtelefoon+versterker van samen ¤200 geven geluid met een kwaliteit die vergelijkbaar is met een speakerset (dus speakers en versterker) van minimaal het tienvoudige bedrag.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:00 schreef Drinky het volgende:
Ik heb geen zin om een paar duizend euro neer te tikken voor een Hifi set, het verschil hoor ik wel, maar is het mij niet waard, tevens moet ik dan al mijn muziek in FLAC gaan vinden, wat op zich al een lastige uitdaging is, en daarnaast neemt het ook veel ruimte in beslag(muziek en apparatuur). Het verschil tussen MP3 320kbits en FLAC vind ik niet zo groot en tevens speelt mijn iPhone ook geen FLAC af. Lekker losgaan op speakers van 70 euro en oordoppen van zo'n zelfde bedrag bevalt me veel beter. Merk wel dat je met de "goedkope speakers" veel details mist, wat je wel weer hoort met in-ears.
Ach, ieder z'n hobby zeggen we dan
Tevens
TS is HOMO!
Meh. Je hoort wellicht wat eerder wat meer details, omdat je met de gemiddelde (dichte) hoofdtelefoon het omgevingsgeluid buitensluit. Het is wel zo dat wat je via een hoofdtelefoon hoort in feite niet vergeleken mag worden met een set stereo speakers omdat het geen stereo ís.quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:03 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
sowieso geven hoofdtelefoons relatief veel kwaliteit voor een zacht prijsje. Bij hoofdtelefoons kan je het ook te gek maken, maar een hoofdtelefoon+versterker van samen ¤200 geven geluid met een kwaliteit die vergelijkbaar is met een speakerset (dus speakers en versterker) van minimaal het tienvoudige bedrag.
In feite is wat je met een hoofdtelefoon bereikt eerder mono dan stereo als je bovenstaande definitie aanhoudt. En heeft het dus met hifi (werkelijkheidsgetrouwe weergave) niets te maken.quote:Stereophonic sound, commonly called stereo, is the reproduction of sound using two or more independent audio channels through a symmetrical configuration of loudspeakers in such a way as to create the impression of sound heard from various directions, as in natural hearing. It is often contrasted with monophonic, or "mono" sound, where audio is in the form of one channel, often centered in the sound field (analogous to a visual field).
Ikke wel!quote:Op zaterdag 19 september 2009 16:10 schreef koemleit het volgende:
zeg TS. jij bent echt zo iemand die op elke verjaardag over z'n hifi installatie gaat lopen lullen he?
Exactly. Ik kan super genieten van een YouTube muziekstuk in HD. Dat is al echt supergoede kwaliteit, hoewel TS daar waarschijnlijk anders over denkt. Een mooi stukje piano via youtube raakt me emotioneel dieper dan een kristalhelder U2 nummer van de zuiverste kwaliteit.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:49 schreef Adfundum het volgende:
Ach, de een luistert naar muziek, de ander naar zijn muziekinstallatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |