Ik had weleens begrepen dat het storneren van telefoonrekeningen net altijd de slimste actie is omdat telefoonabonnementen worden aangemeld bij het BKR. En registraties die je kan oplopen door het storneren van een rekening zijn daar niet zo makkelijk te muteren en te verwijderen volgens mij.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:45 schreef HassieBassie het volgende:
Storneren sowieso. Klacht indienen via 0900 0244. Als je zus bewijs heeft is het snel klaar.
Ik krijg net op mijn sodemieter van mijn zusje,quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:46 schreef HassieBassie het volgende:
Overigens zou ik in die mail eens goed kijken naar de ingangsdatum van het abonnement..
Kortom, er is gebruik gemaakt van het nummer, terwijl er op dat nummer pas later het contract in ging...dan ben je gewoon de lul ben ik bangquote:Op zaterdag 19 september 2009 14:49 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ik krijg net op mijn sodemieter van mijn zusje,het abonnement ging iets meer dan een maand geleden in. Het was al veel eerder afgesloten.
Ze bleef bij dezelfde provider (KPN), alleen betrof het een sim-only abonnement. (omdat ze zelf een telefoon gekocht had).quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:49 schreef rene90 het volgende:
Op wat voor manier is dat gegaan? Je hebt wel als je bijvoorbeeld over gaat naar een andere provider met nummer behoud, je een tijdelijk nummer hebt op je simkaart voordat het echt overgaat naar je oude nummer.
Bel je dus met dat nummer betaal je iets van 24 cent / min en 12 cent per sms. Internet zal dus ook wel flink aantikken. Wat is de ingangsdatum van het contract inderdaad?
Ik neem aan dat zijn zusje geen gebruik heeft gemaakt van het internetabonnement voordat haar nieuwe abonnement in ging.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:51 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kortom, er is gebruik gemaakt van het nummer, terwijl er op dat nummer pas later het contract in ging...dan ben je gewoon de lul ben ik bangHoeveel tijd is er dan gebruik van gemaakt?
Ze heeft er een maand gebruik van gemaakt. Dit is haar eerste rekening van het nieuwe abonnement.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:51 schreef rene90 het volgende:
[..]
Kortom, er is gebruik gemaakt van het nummer, terwijl er op dat nummer pas later het contract in ging...dan ben je gewoon de lul ben ik bangHoeveel tijd is er dan gebruik van gemaakt?
Blijkbaar wel als ik TS goed begrijp. Het is verlengt en dat kan al 4 maanden van tevoren. Dan gaat het nieuwe contract dus pas in na het aflopen van je huidige contract.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zijn zusje geen gebruik heeft gemaakt van het internetabonnement voordat haar nieuwe abonnement in ging.
Nope, die liepen naadloos in elkaar over.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat zijn zusje geen gebruik heeft gemaakt van het internetabonnement voordat haar nieuwe abonnement in ging.
Dat klopt, en ze had dus bij haar oude abonnement ook een internetabonnement (was precies hetzelfde abonnement alleen niet sim-only als ik me net vergis). Ze heeft pas van haar nieuwe abonnement gebruik gemaakt op het moment dat het inging.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:54 schreef rene90 het volgende:
[..]
Blijkbaar wel als ik TS goed begrijp. Het is verlengt en dat kan al 4 maanden van tevoren. Dan gaat het nieuwe contract dus pas in na het aflopen van je huidige contract.
Klopt dat TS?
Ze heeft een bevestiging (e-mail) dat ze een sim-only abonnement met een internet abonnement heeft aangevraagd.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:50 schreef Merkie het volgende:
Wat is het bewijs dat je zusje heeft? Heeft ze een rekening gehad waarbij het internetabonnement in rekening werd gebracht?
Volgens mij zijn providers meestal wel coulant als het om dit soort vergissingen gaat trouwens, ik acht de kans redelijk groot dat je zusje geen ¤1400 zal hoeven op te hoesten.
Toen heeft ze een contract thuis gekregen, en deze getekend moeten terugsturen? Of hoeft dat tegenwoordig niet meerquote:Op zaterdag 19 september 2009 14:57 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Ze heeft een bevestiging (e-mail) dat ze een sim-only abonnement met een internet abonnement heeft aangevraagd.
Vast wel, maar die kan ik niet inzien. Ik ben 35 en woon al een tijdje op mezelf, en mijn zus is 23 en woont nog thuis.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:56 schreef rene90 het volgende:
Geeft de online rekening wat duidelijkheid?
Okee, na enig uitvragen van mevrouw warhoofd is me wat meer duidelijk. Ze werd gebeld door de KPN met de vraag of ze haar HI-abonnement wilde verlengen. Ze meldde toen dat ze liever een abonnement wilde bij KPN omdat die flexibel hadden. De mevrouw aan de telefoon wist toen te melden dat haar HI-abonnement verlengd kon worden in een KPN flexibel abonnement inclusief een internetabonnement. De mevrouw aan de telefoon heeft dat toen geregeld voor haar en heeft haar een bevestiging via de e-mail gestuurd.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:58 schreef rene90 het volgende:
[..]
Toen heeft ze een contract thuis gekregen, en deze getekend moeten terugsturen? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer? Als dat wel het geval was, wat staat er in het contract?
een deskundige van KPNquote:Op zaterdag 19 september 2009 14:51 schreef heiden6 het volgende:
Gewoon storneren en een brief sturen met een kopie van het bewijs dat het wel degelijk aangevraagd is.
Toen ik mijn abonnement verlengde was er ook een foutje mee gemaakt, en kreeg ik een klein bedrag op de factuur, wat gewoon gecorrigeerd is toen ik erover belde.
0900-0244 hoef je niet te bellen, dat is een nummer van de klantenservice voor vaste telefonie etc., voor mobiel kun je gewoon (061200)1200 bellen. Maar beter is om het gewoon schriftelijk te doen.
Maar dat soort gesprekken worden wel altijd opgenomen zodat ze een bewijs hebben dat ze een contract heeft afgesloten. Als ze dat naluisteren (en dat moet zij ook op kunnen vragen, het is immers een overeenkomst!) zullen ze wel horen dat ze wel dat internet er bij wilde en dat die doos bij de KPN het verkeerde aan heeft gevinkt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:15 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Okee, na enig uitvragen van mevrouw warhoofd is me wat meer duidelijk. Ze werd gebeld door de KPN met de vraag of ze haar HI-abonnement wilde verlengen. Ze meldde toen dat ze liever een abonnement wilde bij KPN omdat die flexibel hadden. De mevrouw aan de telefoon wist toen te melden dat haar HI-abonnement verlengd kon worden in een KPN flexibel abonnement inclusief een internetabonnement. De mevrouw aan de telefoon heeft dat toen geregeld voor haar en heeft haar een bevestiging via de e-mail gestuurd.
Dit is de eerste factuur van het KPN abonnement, hierop stonden netjes haar belkosten vermeld en de internetkosten die inderdaad belachelijk hoog waren, maar geen GEEN kosten voor het internetabonnement. Het lijkt er dus op dat er iets fout is gegaan bij de creatieve actie van de KPN-mevrouw om het abonnement te verlengen.
Ze heeft geen contract gehad, en dus geen contract hoeven tekenen en/of insturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |