abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72904983
Ik werd net gebeld door mijn zusje. Ze heeft een maand geleden een sim-only abonnement afgesloten met daarbij een 'onbeperkt' internet abonnement. De aanvraag van dit abonnement heeft ze bevestigd gekregen via de e-mail. Deze e-mail heeft ze nu ook.

Nu kwam ze er gisteren achter dat de KPN een bedrag van 1400 euro van haar rekening af heeft gehaald. Dit bedrag werd volgens de vriendelijke dame van de KPN veroorzaakt omdat ze geen internetabonnement afgesloten zou hebben en ze konden er helaas niets aan doen. Mijn zus heeft uitgelegd dat ze toch echt een internetabonnement heeft afgesloten en dat ze daarvoor het bewijs heeft, en de mevrouw van de KPN zei dat dat niet waar was.

Zijn er hier meer mensen die zoiets hebben meegemaakt? Wat is nu de beste actie? Gelijk maar het bedrag storneren?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72905061
Storneren sowieso. Klacht indienen via 0900 0244. Als je zus bewijs heeft is het snel klaar.
Big dick.
pi_72905090
Overigens zou ik in die mail eens goed kijken naar de ingangsdatum van het abonnement..
Big dick.
pi_72905105
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:45 schreef HassieBassie het volgende:
Storneren sowieso. Klacht indienen via 0900 0244. Als je zus bewijs heeft is het snel klaar.
Ik had weleens begrepen dat het storneren van telefoonrekeningen net altijd de slimste actie is omdat telefoonabonnementen worden aangemeld bij het BKR. En registraties die je kan oplopen door het storneren van een rekening zijn daar niet zo makkelijk te muteren en te verwijderen volgens mij.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72905162
Op wat voor manier is dat gegaan? Je hebt wel als je bijvoorbeeld over gaat naar een andere provider met nummer behoud, je een tijdelijk nummer hebt op je simkaart voordat het echt overgaat naar je oude nummer.

Bel je dus met dat nummer betaal je iets van 24 cent / min en 12 cent per sms. Internet zal dus ook wel flink aantikken. Wat is de ingangsdatum van het contract inderdaad?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72905166
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:46 schreef HassieBassie het volgende:
Overigens zou ik in die mail eens goed kijken naar de ingangsdatum van het abonnement..
Ik krijg net op mijn sodemieter van mijn zusje, het abonnement ging iets meer dan een maand geleden in. Het was al veel eerder afgesloten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:50:44 #7
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72905182
Wat is het bewijs dat je zusje heeft? Heeft ze een rekening gehad waarbij het internetabonnement in rekening werd gebracht?

Volgens mij zijn providers meestal wel coulant als het om dit soort vergissingen gaat trouwens, ik acht de kans redelijk groot dat je zusje geen ¤1400 zal hoeven op te hoesten.
2000 light years from home
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:50:45 #8
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_72905184
Als het mogelijk is die rekening gewoon betalen, en een brief sturen naar desbetreffende bedrijf waarin je aangeeft dat het niet klopt, kopie van contract/bewijs erbij en aangeven dat wanneer het binnen X aantal dagen niet teruggestort word, je het laat storneren. Of iets dergelijks.

Direct laten storneren kan wel eens vervelende situaties opleveren.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_72905193
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:49 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ik krijg net op mijn sodemieter van mijn zusje, het abonnement ging iets meer dan een maand geleden in. Het was al veel eerder afgesloten.
Kortom, er is gebruik gemaakt van het nummer, terwijl er op dat nummer pas later het contract in ging...dan ben je gewoon de lul ben ik bang Hoeveel tijd is er dan gebruik van gemaakt?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72905200
Gewoon storneren en een brief sturen met een kopie van het bewijs dat het wel degelijk aangevraagd is.

Toen ik mijn abonnement verlengde was er ook een foutje mee gemaakt, en kreeg ik een klein bedrag op de factuur, wat gewoon gecorrigeerd is toen ik erover belde.

0900-0244 hoef je niet te bellen, dat is een nummer van de klantenservice voor vaste telefonie etc., voor mobiel kun je gewoon (061200)1200 bellen. Maar beter is om het gewoon schriftelijk te doen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_72905214
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:49 schreef rene90 het volgende:
Op wat voor manier is dat gegaan? Je hebt wel als je bijvoorbeeld over gaat naar een andere provider met nummer behoud, je een tijdelijk nummer hebt op je simkaart voordat het echt overgaat naar je oude nummer.

Bel je dus met dat nummer betaal je iets van 24 cent / min en 12 cent per sms. Internet zal dus ook wel flink aantikken. Wat is de ingangsdatum van het contract inderdaad?
Ze bleef bij dezelfde provider (KPN), alleen betrof het een sim-only abonnement. (omdat ze zelf een telefoon gekocht had).
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  zaterdag 19 september 2009 @ 14:52:52 #12
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72905223
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:51 schreef rene90 het volgende:

[..]

Kortom, er is gebruik gemaakt van het nummer, terwijl er op dat nummer pas later het contract in ging...dan ben je gewoon de lul ben ik bang Hoeveel tijd is er dan gebruik van gemaakt?
Ik neem aan dat zijn zusje geen gebruik heeft gemaakt van het internetabonnement voordat haar nieuwe abonnement in ging.
2000 light years from home
pi_72905241
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:51 schreef rene90 het volgende:

[..]

Kortom, er is gebruik gemaakt van het nummer, terwijl er op dat nummer pas later het contract in ging...dan ben je gewoon de lul ben ik bang Hoeveel tijd is er dan gebruik van gemaakt?
Ze heeft er een maand gebruik van gemaakt. Dit is haar eerste rekening van het nieuwe abonnement.

(ik ben overigens niet de lul hoor.... )
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72905243
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zijn zusje geen gebruik heeft gemaakt van het internetabonnement voordat haar nieuwe abonnement in ging.
Blijkbaar wel als ik TS goed begrijp. Het is verlengt en dat kan al 4 maanden van tevoren. Dan gaat het nieuwe contract dus pas in na het aflopen van je huidige contract.
Klopt dat TS?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72905252
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:52 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat zijn zusje geen gebruik heeft gemaakt van het internetabonnement voordat haar nieuwe abonnement in ging.
Nope, die liepen naadloos in elkaar over.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72905282
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:54 schreef rene90 het volgende:

[..]

Blijkbaar wel als ik TS goed begrijp. Het is verlengt en dat kan al 4 maanden van tevoren. Dan gaat het nieuwe contract dus pas in na het aflopen van je huidige contract.
Klopt dat TS?
Dat klopt, en ze had dus bij haar oude abonnement ook een internetabonnement (was precies hetzelfde abonnement alleen niet sim-only als ik me net vergis). Ze heeft pas van haar nieuwe abonnement gebruik gemaakt op het moment dat het inging.

(dat was het eerste wat ik haar vroeg...)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72905296
Geeft de online rekening wat duidelijkheid?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72905317
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:50 schreef Merkie het volgende:
Wat is het bewijs dat je zusje heeft? Heeft ze een rekening gehad waarbij het internetabonnement in rekening werd gebracht?

Volgens mij zijn providers meestal wel coulant als het om dit soort vergissingen gaat trouwens, ik acht de kans redelijk groot dat je zusje geen ¤1400 zal hoeven op te hoesten.
Ze heeft een bevestiging (e-mail) dat ze een sim-only abonnement met een internet abonnement heeft aangevraagd.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72905343
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:57 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Ze heeft een bevestiging (e-mail) dat ze een sim-only abonnement met een internet abonnement heeft aangevraagd.
Toen heeft ze een contract thuis gekregen, en deze getekend moeten terugsturen? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer ? Als dat wel het geval was, wat staat er in het contract?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72905344
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:56 schreef rene90 het volgende:
Geeft de online rekening wat duidelijkheid?
Vast wel, maar die kan ik niet inzien. Ik ben 35 en woon al een tijdje op mezelf, en mijn zus is 23 en woont nog thuis.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72905403
tvp
  zaterdag 19 september 2009 @ 15:05:03 #22
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_72905487
Gewoon nogmaals naar de klantenservice van de KPN bellen, misschien krijg je ditmaal iemand aan de lijn die je WEL wil helpen. Of anders flink boos worden en vragen naar de chef/supervisor/afdelingshoofd.
Als je bewijs hebt dat het wel internetabonnement wel is afgesloten moet KPN dit gewoon gaan oplossen.
KPN is een kutbedrijf
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_72905746
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:58 schreef rene90 het volgende:

[..]

Toen heeft ze een contract thuis gekregen, en deze getekend moeten terugsturen? Of hoeft dat tegenwoordig niet meer ? Als dat wel het geval was, wat staat er in het contract?
Okee, na enig uitvragen van mevrouw warhoofd is me wat meer duidelijk. Ze werd gebeld door de KPN met de vraag of ze haar HI-abonnement wilde verlengen. Ze meldde toen dat ze liever een abonnement wilde bij KPN omdat die flexibel hadden. De mevrouw aan de telefoon wist toen te melden dat haar HI-abonnement verlengd kon worden in een KPN flexibel abonnement inclusief een internetabonnement. De mevrouw aan de telefoon heeft dat toen geregeld voor haar en heeft haar een bevestiging via de e-mail gestuurd.

Dit is de eerste factuur van het KPN abonnement, hierop stonden netjes haar belkosten vermeld en de internetkosten die inderdaad belachelijk hoog waren, maar geen GEEN kosten voor het internetabonnement. Het lijkt er dus op dat er iets fout is gegaan bij de creatieve actie van de KPN-mevrouw om het abonnement te verlengen.

Ze heeft geen contract gehad, en dus geen contract hoeven tekenen en/of insturen.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_72905826
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 14:51 schreef heiden6 het volgende:
Gewoon storneren en een brief sturen met een kopie van het bewijs dat het wel degelijk aangevraagd is.

Toen ik mijn abonnement verlengde was er ook een foutje mee gemaakt, en kreeg ik een klein bedrag op de factuur, wat gewoon gecorrigeerd is toen ik erover belde.

0900-0244 hoef je niet te bellen, dat is een nummer van de klantenservice voor vaste telefonie etc., voor mobiel kun je gewoon (061200)1200 bellen. Maar beter is om het gewoon schriftelijk te doen.
een deskundige van KPN
pi_72905951
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 15:15 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Okee, na enig uitvragen van mevrouw warhoofd is me wat meer duidelijk. Ze werd gebeld door de KPN met de vraag of ze haar HI-abonnement wilde verlengen. Ze meldde toen dat ze liever een abonnement wilde bij KPN omdat die flexibel hadden. De mevrouw aan de telefoon wist toen te melden dat haar HI-abonnement verlengd kon worden in een KPN flexibel abonnement inclusief een internetabonnement. De mevrouw aan de telefoon heeft dat toen geregeld voor haar en heeft haar een bevestiging via de e-mail gestuurd.

Dit is de eerste factuur van het KPN abonnement, hierop stonden netjes haar belkosten vermeld en de internetkosten die inderdaad belachelijk hoog waren, maar geen GEEN kosten voor het internetabonnement. Het lijkt er dus op dat er iets fout is gegaan bij de creatieve actie van de KPN-mevrouw om het abonnement te verlengen.

Ze heeft geen contract gehad, en dus geen contract hoeven tekenen en/of insturen.
Maar dat soort gesprekken worden wel altijd opgenomen zodat ze een bewijs hebben dat ze een contract heeft afgesloten. Als ze dat naluisteren (en dat moet zij ook op kunnen vragen, het is immers een overeenkomst!) zullen ze wel horen dat ze wel dat internet er bij wilde en dat die doos bij de KPN het verkeerde aan heeft gevinkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')