Dit alles hadden we zonder Duitse bezetters ook, dus het voegt niets toe. En voor Duitsland zelf voegt dit ook niets toe...quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:10 schreef Sjonnjoop het volgende:
Na verloop van tijd zouden het imho geen bezetters meer zijn, mensen zien het voordeel in van onderdeel zijn van het Duitse rijk, auto's, autobahn, banen, technologie, enz.
Volgens mij reed NL nog vooral op de fiets en met paard en wagen terwijl Duitsland de VW had en de DkW en weet ik veel wat, NL was landbouw terwijl DL al grote industrieen had. Ze liepen iig een behoorlijk stukje voor op allerlei gebied. Wat t voor DL toe zou voegen is de grote vraag idd, lebensraum hadden ze blijkbaar nodig ..quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit alles hadden we zonder Duitse bezetters ook, dus het voegt niets toe. En voor Duitsland zelf voegt dit ook niets toe...
Inkoppertje: en zelfs die fiets werd nog ingepikt!quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:38 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Volgens mij reed NL nog vooral op de fiets
Lebensraum vind je niet in een zwaar overbevolkt land... Wellicht was Nederland voornamelijk bedoeld als uitvalsbasis voor de aanval op Engeland?quote:Wat t voor DL toe zou voegen is de grote vraag idd, lebensraum hadden ze blijkbaar nodig ..
Het feit dat-ie Engeland wou veroveren, zou ongetwijfeld gevolgd zijn door een aanval op het vaste land van Amerika. Denk niet dat de geallieerde tegenaanval alleen vanwege kampen was...quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:12 schreef helldeskr het volgende:
Als Hitler geen kampen had gemaakt dan had hij gewoon door kunnen gaan.
In 1940 was t nog niet zo druk en door de invasie hadden de Duitsers eindelijk Zandvoort voor zichzelfquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Inkoppertje: en zelfs die fiets werd nog ingepikt!
[..]
Lebensraum vind je niet in een zwaar overbevolkt land... Wellicht was Nederland voornamelijk bedoeld als uitvalsbasis voor de aanval op Engeland?
Nou, nee. Wel eens van Duinkerken gehoord?quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:01 schreef Sjonnjoop het volgende:
En ken de details niet genoeg om 100% zeker te zijn, maar kwamen de geallieerden niet vooral in actie nadat de Russen deze kant opkwamen..?
quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:48 schreef FoXje het volgende:
Wat ik me afvraag: als het derde rijk nooit had besloten tot Jodenvervolging, maar bv alleen het rijk uitzetten ipv concentratiekampen, hoe zou dan nu het beeld van Hitler zijn?
Napoleon is toch ook een held in Frankrijk.
Dat kan ik best ontkennen, hoor. De binnenlandse veiligheid en de economie gingen nu niet bepaald spectaculair vooruit.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:14 schreef blckbb het volgende:
Je kunt het ontkennen of niet, maar dankzij hem is Duitsland er ontzettend op vooruit gegaan,
Nee, maar de welvaart van het volk wel degelijkquote:Op zaterdag 26 september 2009 20:20 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dat kan ik best ontkennen, hoor. De binnenlandse veiligheid en de economie gingen nu niet bepaald spectaculair vooruit.
quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:14 schreef blckbb het volgende:
In een grote klap wist hij Duitsland uit het rampenvervolg van de eerste wereldoorlog te slepen, en op te peppen om het weer een groot, groeiend land te maken. Je kunt het ontkennen of niet, maar dankzij hem is Duitsland er ontzettend op vooruit gegaan,
Een blanke natie, die superieur op vrijwel alle gebieden zou zijn.quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Even een uitbreiding op de vraag: wat had Hitler/Duitsland ooit willen bereiken?! Dat is iets wat ik nooit begrepen heb... Okee, hij wilde een groot Duits rijk, maar zolang je het rijk onder de duim moet hebben, kost het je alleen maar middelen i.p.v. dat het iets oplevert.
Vergelijk het met Irak bij de inval van Koeweit: Irak had duidelijk belangen, namelijk oliebronnen en een zeehaven, terwijl het onder de duim houden van Koeweit relatief weinig middelen zou kosten (en hierbij had Irak even over het hoofd gezien hoe de internationale gemeenschap zou reageren op een bedreiging van olielanden). Ik heb voor Hitler nooit zo'n duidelijk zinnig einddoel gezien, stel dat de VS/Canada/Australie/Engeland niet zouden hebben teruggeslagen om Duitsland te verdrijven, zouden we hier dan nog steeds Duitse bezetters gehad hebben? Daar hebben zowel wij als Duitsland toch niets aan?
Zoals het onnoemelijke voordeel dat alleen al alle Joodse hoogleraren naar het buitenland vertrekken.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:29 schreef JimmyWooh het volgende:
[..]
Een blanke natie, die superieur op vrijwel alle gebieden zou zijn.
Dat levert al onnoemelijk veel meer voordelen op dan het multiculturele land waar wij thans in leven.
het nadeel is dat het minderwaardig verklaren van niet-blanken allemaal racistisch tuig schept met de gewelddadige excessen.. holocaustje hier, ethnische cleansing daar..quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:29 schreef JimmyWooh het volgende:
[..]
Dat levert al onnoemelijk veel meer voordelen op dan het multiculturele land waar wij thans in leven. Waarvan de allochtonen in 2001 al bijna 300.000 gulden per man kostten.
Duitsland ws op het gebied van kernsplitsing en naturwetenschappelijk onderzoek naar Quantum-mechanica vooroplopend totdat de nazi's de macht grepen...quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:29 schreef JimmyWooh het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier gelijk hebt. M.a.w. we kunnen de TT ook omdraaien naar "willekeurige-machtshebber met willekeurige-vervolging"... Wat zou er dan gebeurd zijn?quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Als Hitler nooit wat tegen joden had gehad, was ie nooit zo machtig geworden. Hij had die juist nodig om de Duitsers een vijandbeeld te geven, een katalisator voor de eenwording. Er was een zondebok nodig en vrijwel iedereen deed mee.
Kijk naar Mao, de grootste massamoordenaar van de 20ste eeuw, die wordt nog steeds vereerd en het NOS journaal heeft nauwelijks kritiek op hemquote:Op zondag 4 oktober 2009 10:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier gelijk hebt. M.a.w. we kunnen de TT ook omdraaien naar "willekeurige-machtshebber met willekeurige-vervolging"... Wat zou er dan gebeurd zijn?
Er gebeurt dan ook niet veel nieuws rond Maoquote:Op zondag 4 oktober 2009 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kijk naar Mao, de grootste massamoordenaar van de 20ste eeuw, die wordt nog steeds vereerd en het NOS journaal heeft nauwelijks kritiek op hem
Bericht niet gezien over Mao en het 70 60 jarig bestaan van de volksrepubliek?quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Er gebeurt dan ook niet veel nieuws rond MaoVerder gaat alles goed ?
60 jaar bedoel je?quote:Op zondag 4 oktober 2009 10:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bericht niet gezien over Mao en het 70 jarig bestaan van de volksrepubliek?
Euh, ja, 60quote:
Hij blijft brilliantquote:
Ik denk niet dat er een goed beeld over hem zou zijn gebleven. Hij stelde alle economieën van de veroverde landen in dienst van de Duitse oorlogsmachine. Dat betekende dat de inwoners van de bezette landen het niet best hadden. Op zich wel grappig daar er in een aantal landen het geloof in democratie al was verloren en ze Hitler best een kans wilden geven; als het ene niet werkt, waarom het andere dan niet proberen? Maar daar kwamen de meeste mensen al snel op terug toen bleek dat alles in werking werd gesteld voor een groot Duitsland. De rest kon de bietenbrug op.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:48 schreef FoXje het volgende:
Wat ik me afvraag: als het derde rijk nooit had besloten tot Jodenvervolging, maar bv alleen het rijk uitzetten ipv concentratiekampen, hoe zou dan nu het beeld van Hitler zijn?
Napoleon is toch ook een held in Frankrijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |