tokkiequote:Op zaterdag 19 september 2009 05:03 schreef remlof het volgende:
Ik vind het prima, zeg pas U tegen iemand als ie 20 jaar ouder is dan ik.
Nee dank uquote:Op zaterdag 19 september 2009 05:32 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Open een topic op een engels of een amerikaans forum en ga daar zeiken dat ze geen onderscheid maken tussen u en je.
hihiihiiquote:Op zaterdag 19 september 2009 05:02 schreef FB14 het volgende:
Of collega;s die een mail typen naar een klant en daarin én tutoyeren en als aanhef 'beste kees'
Dat dusquote:Op zaterdag 19 september 2009 09:34 schreef Desunoto het volgende:
TS is zo'n persoon die zich belangrijk wil voelen door met u aangesproken te worden?
Leg die 's uit? Vreemden niet met een beleefd persoonlijk voornaamwoord aanspreken is vriendelijker?quote:Op zaterdag 19 september 2009 09:52 schreef banaantjeEE het volgende:
Er is toch niets mis met tutoyeren? Dat komt klantvriendelijker over vind ik trouwens.
Het komt over alsof een bedrijf persoonlijk bezig is met die klant... en die klant persoonlijk kent...Het geeft niet zo'n stijf en afstandelijk gevoel. Je moet natuurlijk wel zien in welke context je het gebruikt en bij welk type klanten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 09:57 schreef LuxAeterna het volgende:
[..]
Leg die 's uit? Vreemden niet met een beleefd persoonlijk voornaamwoord aanspreken is vriendelijker?
Wát zeg je?quote:Op zaterdag 19 september 2009 08:14 schreef JaapB het volgende:
Ik snap dit wel, ik laat zelfs af en toe een scheet om [b]b[/] tegen te zeggen
U wordt vaak gebruikt in geschreven taal en minder in spreektaalquote:Op zaterdag 19 september 2009 10:01 schreef gateway het volgende:
U zeg ik echt bijna nooit! klinkt zo raar!
En je vraagt altijd eerst naar iemand zijn leeftijdquote:Op zaterdag 19 september 2009 05:03 schreef remlof het volgende:
Ik vind het prima, zeg pas U tegen iemand als ie 20 jaar ouder is dan ik.
"hoe bent u"quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:04 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
En je vraagt altijd eerst naar iemand zijn leeftijd
Remlof:
"Hoe bent u ?" (of jij??)
Persoon: "35, maar waarom wil je dat weten?"
Remlof:
"Oh, dan zeg ik u..."
Meeste mensen zeggen: "Hoe gaat het?" of "Alles goed?", behalve hijquote:Op zaterdag 19 september 2009 10:09 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
"hoe bent u"
Wat is dat nu voor boeren dialect?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |