abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72884293
Hallo WGR-lezers,

Op het werk zit ik met een behoorlijk dilemma, laat ik meteen met de deur in huis vallen, het gaat niet goed in het bedrijf, zijn al de nodige mensen ontslagen en de rest loopt zich de longen uit het lijf om alles gedaan te krijgen.

Zelf was ik een beetje een manusje van alles, systeembeheer, machine operator, koffie-automaat persoontje (bijvullen en schoonmaken), en daarnaast ook nog eens verkoper (oorspronkelijk ben ik ICT-er, MBO (geen grapjes of lollige opmerkingen aub ).

Dit beviel mij prima, tot ik afgelopen donderdag ineens bij mijn directeur mocht komen:

- Het kwam neer op het volgende: Iedereen krijgt nog maar 1 taak en de rest moet iemand anders doen (toen ik vroeg, wie dan? Wist ie het ook niet, maargoed).

De 2 keuzes die ik heb zijn als volgt:

- Verkoop, niets meer en niets minder (wat niet mijn tak van sport is, en dan zit ik ook nog eens dicht bij mijn directeur, we hebben al vaker eens in de clinch gelegen, tegenspraak en of initiatief blieft meneer niet).

- Machineoperator, maar dan ga ik er wel 2 a 300 euro bruto op achteruit (wat ik uiteraard niet wil, daar ik verwacht dat het bedrijf de kerst niet eens zal halen).

Mijn verstand zegt verkoop, en werk doen wat je niet leuk vind dat breekt je op een gegeven moment op, en mijn hart, machine operator (leukere collega's en ietsjes meer vrijheid). Heel erg diep van binnen wil ik het allebei niet, vond mijn werk prima te doen, zoals het was...

Voel mij nu gewoon zwaar klote, al mijn vrijheden worden dusdanig ingeperkt, dat ik het niet eens meer werk kan noemen, maar bijna een gevangenis. Voel me dan ook echt down op het moment...

Wie o wie heeft tips en/of info? Zijn er nog opties waar ik misschien nog helemaal niet aan gedacht heb?
pi_72884367
Verkoop: staat beter op je cv. En wellicht dat je die wel eens heel snel weer nodig gaat hebben.
pi_72884428
Kies in ieder geval niet voor het lager salaris. Dit zal ook gevolgen hebben voor een eventuele WW. Er is niks erger dan een lager salaris accepteren en een maandje later er alsnog uitgeknikkerd worden. Succes!
pi_72884472
Zou voor de verkoop gaan...misschien niet je droombaan maar ja als het betekend geen baan of veel slechter betaalde baan (in deze periode waarin we blijkbaar allemaal moeten inleveren) dan lijkt verkoop me het minste van 2 kwaden. Als de boel weer wat aantrekt kun je alsnog vanuit deze baan wat anders gaan doen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72884963
Ik zou uit de twee kwaden kiezen welke je het leukst vind om te doen - als ik je goed begrijp de operator ipv de verkoper. Dat je er iets op achteruit gaat is klote maar zoals je al zei: is het erger om werk te doen wat je niet zint. En als verkoper niet je ding is staat het ook niet beter op je CV aangezien dat alleen waarde heeft als je het in je volgende baan kunt benutten.

Uiteraard zou ik onmiddelijk naar iets anders op zoek gaan want het is geen van beiden van je wil doen.

Wellicht goed advies: kijk ook eens naar werk buiten de nederlandse grenzen. Misschien kun je het tij keren in je voordeel. Er zijn plaatsen in de wereld waar misschien ook meer te verdienen valt.....

What have you got to lose?
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
pi_72884975
Ik zou voor verkoop kiezen. En andere baan zoeken...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_72885956
Ik zou de verkoop functie doen, en nu alvast gaan zoeken naar ander werk.
pi_72887718
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Hallo WGR-lezers,
........
Wie o wie heeft tips en/of info? Zijn er nog opties waar ik misschien nog helemaal niet aan gedacht heb?
'T is vrijdagavond. Ga lekker naar de kroeg en verdrink je ellende
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_72900185
In de huidige crisis is het inderdaad niet handig om voor het lagere salaris te kiezen, dit zal ik dan ook niet doen (zul je net zien, neem je lagere salaris en mag je over 1 maand vertrekken... met als resultaat, minder WW).

Zoeken naar ander werk, pff, heb al zitten neuzen op diverse sites, en echt veel spannende dingen zitten er niet tussen. Werken in het buitenland is op het moment geen optie, zit met een huis en 2 katten.. Maar het idee is wel zeer interessant .
pi_72903929
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:30 schreef weethetevennietmeer het volgende:
Voor welke functie ben je precies aangenomen? Bestaat die functie nog? Zo ja, voorlopig weer die functie gaan doen.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72904063
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 11:02 schreef weethetevennietmeer het volgende:
In de huidige crisis is het inderdaad niet handig om voor het lagere salaris te kiezen, dit zal ik dan ook niet doen (zul je net zien, neem je lagere salaris en mag je over 1 maand vertrekken... met als resultaat, minder WW).
Hier zou ik inderdaad voor oppassen, tenzij er genoeg aanbod is in jouw werk en je de ww niet nodig hebt.
pi_72904964
voor ict kiezen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_72907661
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:50 schreef 700MB het volgende:

[..]

Voor welke functie ben je precies aangenomen? Bestaat die functie nog? Zo ja, voorlopig weer die functie gaan doen.
Oorspronkelijk ben ik aangenomen als systeembeheerder. En die functie wil hij zelf gaan bekleden (net zoals alle andere openstaande functies). Ik vermoedt namelijk dat ze straks met een nieuw contract komen, maar ik heb niet de intentie om ook maar iets te tekenen.
pi_72907748
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 13:56 schreef johandeleng het volgende:

[..]

Hier zou ik inderdaad voor oppassen, tenzij er genoeg aanbod is in jouw werk en je de ww niet nodig hebt.
Aanbod is echt een probleem, en al helemaal hier in de omgeving (oosten van het land). Plus dat ik er officieel niet de diploma's voor heb. Omscholing zou een optie kunnen zijn. Heb zelf al zitten kijken om eventueel weer een opleiding te volgen, maar dat kan ik simpelweg niet betalen...
  zondag 20 september 2009 @ 11:53:43 #15
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_72927729
Ik ben benieuwd hoe ze dit dan intern willen gaan oplossen. Als jij bepaalde taken niet meer uitvoert dan blijven ze toch liggen?
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
  zondag 20 september 2009 @ 11:56:17 #16
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_72927792
Verkoop

Kutsituatie man. Kan je echt geen raad geven.
Intelligent, but fucked up.
pi_72943536
quote:
Op zondag 20 september 2009 11:53 schreef Blue-eyes het volgende:
Ik ben benieuwd hoe ze dit dan intern willen gaan oplossen. Als jij bepaalde taken niet meer uitvoert dan blijven ze toch liggen?
Tja, daar ben ik zelf ook benieuwd naar. Schijnbaar heeft ie het al helemaal in zijn hoofd hoe dat opgelost moet worden, nu alleen de uitvoering nog. Maar als de koffie op is, dan beginnen er toch echt mensen te klagen... .

Zelf heb ik mij er al bij neergelegd en ga gewoon verkoop doen, het is en blijft wel mijn baan (lees: inkomsten), en een andere zit er voorlopig niet in (al ga ik wel rondkijken / solliciteren). En als de boel dan op de fles gaat, heb ik in ieder geval nog WW.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2009 19:40:20 ]
  zondag 20 september 2009 @ 22:16:35 #18
23218 Blue-eyes
Spanning & sensatie
pi_72950948
Laat dit dan wel schriftelijk vastleggen zodat het voor beide partijen duidelijk is wat je functie is. Dit om verwarring/gezeik te voorkomen: "maar ik had toch wel van je verwacht dat je gewoon de koffie zou blijven bijvullen".
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, blijven er 3 schroefjes over.
pi_72951263
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:33 schreef Jopen het volgende:
Kies in ieder geval niet voor het lager salaris. Dit zal ook gevolgen hebben voor een eventuele WW. Er is niks erger dan een lager salaris accepteren en een maandje later er alsnog uitgeknikkerd worden. Succes!
Je WW wordt niet alleen gebaseerd op het inkomen van de voorgaande maand. (maar van de voorgaande 14 maanden)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72973301
quote:
Op zondag 20 september 2009 22:21 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Je WW wordt niet alleen gebaseerd op het inkomen van de voorgaande maand. (maar van de voorgaande 14 maanden)
Pakken ze daar dan een gemiddelde van, of hoe mag ik dat zien? (nog nooit WW gehad heeft... (gelukkig)).

Vandaag een gesprek gehad, en het bleek allemaal niet zo zwart-wit te zijn zoals hij het voorspiegelde.. Systeembeheer wil hij toch niet zelf doen, en de koffie automaat is ook geen issue en blijft in mijn takenpakket. Al met al heeft ie mij behoorlijk op de kast gejaagd, terwijl dat niet eens nodig was.

In de loop van de week nog gesprekken ivm exacte werkzaamheden en taken. Dus voorlopig voel ik mij weer enigszins opgelucht .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')