Dat is best mogelijk, zolang dat dan ook vooraf duidelijk is gesproken dat dit kan en mag. Verreweg de meeste vrouwen gaan bij een vaste relatie echter uit van het principe trouw en eerlijkheid, dus ga daar zonder tegenbericht als man dan ook maar vanuit. In dat geval spreek je dus gewoon van bedrog en gaat het verzwijgen in werkelijkheid helemaal niet over het "de partner geen pijn willen doen", maar om het ontlopen van de consequenties van de pijn die je veroorzaakt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 19:17 schreef Defouteman het volgende:
Eerlijk zeggen vind ik eigenlijk erg gemeen. Als mijn vriendin vreemd zou gaan zou ik het ook niet willen weten. Ik zou haar alleen maar opzadelen met een kut gevoel.
'Mijn partner komt niets tekort, wordt er zelfs beter van", net zoiets als 'het is sterker dan ik'. Wordt gebruikt als een soort van rechtvaardiging, geredeneerd vanuit het standpunt van de vreemdgaander natuurlijk. Want àls het uitkomt is het dubbel bedrog, dubbele pijn en ook daar kies je voor of niet. Met compassie voor de partner heeft het in ieder geval weinig van doen, die heeft nl. geen enkele keuze gehad en wordt bewust voorgelogen. "Tuurlijk schat, jij bent voor mij de enige", maar daarmee bedoelt de één iets heel anders dan de ander.quote:Op woensdag 23 september 2009 13:00 schreef SicSicSics het volgende:
Wat een eensgezindheid hier... Blegh! Even advocaatje van de duivel spelen:
Als jij lekker wil kloten, doe je dat! Hell, sommige mensen krijgen juist weer extra energie binnen hun reguliere relatie door dit soort uitstapjes. Jij blij, vriendin blij!
Dit zegt wmb veel over jouw werkelijke motieven voor bovenstaande redenering, nl. pure eigenbelang. Glashard blijven liegen en niet schromen de ander vals te beschuldigen is typisch kleutergedrag, daarvan is ook bekend dat voor hem de wereld slechts om hemzelf draait.quote:Mocht je vriendin er toch achter komen kun je het altijd glashard ontkennen en zeggen dat haar bron liegt, tevens kun je dan meteen schoon een punt achter de relatie zetten omdat zij klaarblijkelijk te weinig vertrouwen in je heeft en je op zo'n basis geen relatie wil!
true, maar het klinkt niet als echte liefde, na een paar maandenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:26 schreef Defouteman het volgende:
[..]
Een keer zoenen en direct finito.... Dat vind ik wel erg gemakkelijk...
overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 28 september 2009 01:11 schreef Niek1001 het volgende:
Gasten zoals jij wekken bij mij braakgevoelens op. Beetje een relatie nemen met iemand en ondertussen (terwijl zij er niet eens vanaf weet) een beetje je lul achterna lopen. Jij hebt echt geen idee wat je aanricht of wel? Als je toch dergelijke gevoelens hebt kun je er beter mee stoppen. Inplaats van dat meisje te bedriegen en haar helemaal de grond in trappen omdat jij je niet in hebt kunnen houden. Misselijkmakend dit.
Waarom?quote:Op maandag 28 september 2009 23:54 schreef Niek1001 het volgende:
Stilhouden is nog veel zieliger. Gewoon niet doen
heb je dat ook aan je vriendin verteld dat ze gewoon mag rondneuken zolang je er maar niet achter komt?quote:Op donderdag 24 september 2009 12:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
[..]
Neuh, als zij haar best doet om te voorkomen dat ik erachter kom, wat iemand ongetwijfeld doet als die iemand bij mij wil blijven, en haar acties niet rond gaat lopen bazuinen dan is het prima te doen volgens mij.
[..]
Dat vind je stom!?Dat is wat anders. Ze mag in principe sex hebben met anderen, maar wel onder de voorwaarde dat ik het niet hoef te weten. Als zij ervoor zorgt dat niemand anders het te weten komt, wat echt wel mogelijk is hoor, dan weet ik het toch ook niet. Als zij bang is dat ik het op een andere manier te weten zal komen zal ze het wel moeten vertellen! Simpel
Daar ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op dinsdag 29 september 2009 00:30 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
heb je dat ook aan je vriendin verteld dat ze gewoon mag rondneuken zolang je er maar niet achter komt?
Hoezo ben je een nerd als je sowieso al meer dan 1 meid hebtquote:Op maandag 28 september 2009 23:58 schreef Niek1001 het volgende:
Omdat je een zielige nerd bent als je een meisje bedriegt?
Nounou jij bent stoer zeg! Volgens jou redenering ben je dus de man als je meerdere vrouwen tegelijkertijd hebt? Ik word zo moe van mannetjes als jij die denken dat kwantitieit belangrijker is dan kwaliteit. Ja ik heb meerdere relaties gehad. Sterker nog ik kom net uit een relatie die 15 maand geduurd heeftquote:Op dinsdag 29 september 2009 00:42 schreef roelke87 het volgende:
[..]
Hoezo ben je een nerd als je sowieso al meer dan 1 meid hebt
Klopt niet echt he? En wat maakt het uit, vreemdgaan is niet netjes, maar het is alleen erg en vreselijk als de ander het er niet mee eens is én er achter komt... Stel je niet zo aan man, heb je eigenlijk wel eens een vriendin gehad ofzo? En werd je dan ook aantrekkelijk gevonden door anderen? Of is het voor jou meer zoiets van: ok ik heb dit wijf... dat is wat ik heb, raak ik die kwijt, ben ik alleen... voor altijd...
Nou en, er zijn zoveel mensen psychopatisch.... wat jouw beleving is hoeft niet de mijne te zijn hoor. Wel blij dat je nerd aangepast hebt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 01:43 schreef Niek1001 het volgende:
Ohja en misschien is "nerd" niet helemaal de juiste bewoording voor iemand die zoiets flikt inderdaad.
Laat me dat vervangen door "harteloze zak stront".
Nee, natuurlijk niet!quote:Op dinsdag 29 september 2009 00:30 schreef zwartedoos het volgende:
heb je dat ook aan je vriendin verteld dat ze gewoon mag rondneuken zolang je er maar niet achter komt?
Ps.: je bent een kloothommel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:39 schreef Godtje het volgende:
Heel rationeel gedacht (ik ben een man) zie ik een paar mogelijkheden:
- Ik zet het andere meisje uit mijn hoofd en ga voor mijn vriendin...
- Ik spreek af met het andere meisje om te kijken of het ook klikt met alle gevolgen van dien..
- Vriendin dumpen en gewoon lekker in je eentje verder kloten.
Een foutje is menselijk inderdaad. Maar met voorbedachte rade je vriendin bedriegen is moreel verwerpelijk. Dan maar een moraalridder, ik ben het met liefde. En dat je slechts één keer leeft (wat nog maar de vraag is, maar dat terzijde) is natuurlijk geen vrijbrief om maar te doen en laten wat het hartje belieft.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:45 schreef capricia het volgende:
stelletje moraalridders hier.
Je leeft maar 1 keer, hoor. En een foutje is menselijk, toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |