abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72877343
Volg deze kruising tussen Materazzi, Pogatetz en Ferdinand uit Heerlen in zijn heldenavontuur naar het grote oranje! Houd u deel 2 alvast in de gaten, voordat u de spannende ontwikkelingen rond deze wereldtopper mist!

Roel maakte ooit de verstandige keuze om de negerhut van oom Nol uit Kerkrade te verruilen voor sleeping giant SC Paderborn, dat ook een voetbalclub schijnt te zijn. Daarna maakte hij een carrieremove naar Borussia Mönchengladbach.

Met zijn 27 lentes jong een topper in de dop.

quote:
Brouwers had eigenlijk telefoontje Van Marwijk verwacht

18/09/2009 14:58

Borussia Mönchengladbach is het seizoen in Duitsland prima gestart en een van de uitblinkers is Roel Brouwers. De verdediger scoorde dit seizoen al twee keer en hoopt op het Nederlands elftal.

Na vijf competitiewedstrijden staan Die Fohlen op de negende plaats en Brouwer speelde een belangrijke rol met zijn treffers. De voormalig Roda JC-verdediger hoopt dan ook op een kans bij Bert van Marwijk, want hij hoopt komende zomer graag af te reizen naar het WK in Zuid-Afrika.

'Ik heb vroeger één keer bij Jong Oranje gezeten', aldus de 27-jarige verdediger. 'Maar daar zat ik negentig minuten op de bank. Dat is alles. Ik heb nooit contact gehad met bondscoach Van Marwijk en weet eerlijk gezegd niet waarom ik niet in beeld ben. Het zou mooi zijn als hij me eens belt.'

'Mijn probleem is misschien dat ik niet bij Ajax, PSV of Feyenoord gespeeld heb', vervolgde Brouwers in gesprek met Bild. 'Ik ben nooit echt in beeld in mijn vaderland. Ik ben in Duitsland bekender dan in Nederland. Natuurlijk hoop ik naar het WK te gaan, maar ik blijf realistisch.'

'Ik ben tot nu toe nog nooit geselecteerd geweest, dus de kansen zijn niet groot. Ik blijf nu vooral mijn best doen en concentreer me vooral op Borussia Mönchengladbach. Mijn contract loopt na dit seizoen af, maar ik zou hier graag langer willen blijven spelen.'
pi_72877494
Dit is Roel in een stripverhaal, gemaakt door mij.

pi_72877876
Seizoen is net bezig weetje wel.

Als die niet 2x had gescoord had niemand het erover
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:57:07 #4
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72877906
Roel Brouwers, inderdaad zeer onterecht dat hij nog nooit is geselecteerd. Deze man is nog beter dan Jaapie Stam in zijn hoogtijdagen. Ik heb het altijd een beetje een kruising gevonden tussen Rinus Israel en Maldini.
Hij kan dan wel onbekend zijn voor vele Nederlanders, in Duitsland zijn er talloze straten naar hem vernoemd, ook komt er binnenkort een standbeeld van hem te staan op het grote plein in Monchengladbach.

Nee, het is voor mij volstrekt onduidelijk waarom deze held nog nooit is geselecteerd voor Oranje.
pi_72878036
Alleen de naam al. Roel. Wie heet er tegenwoordig nog Roel?

Maximum Respect!
  vrijdag 18 september 2009 @ 16:11:01 #6
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_72878295
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 15:38 schreef BertMaalderink het volgende:
Roel maakte ooit de verstandige keuze om de negerhut van oom Nol uit Kerkrade te verruilen
Je weet idd waar je het over hebt.

Maar Brouwers is Scoorde een goal voor Roda, en was daarmee meteen matchwinner (Heerenveen 3-4 Roda).
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_72878415
Lees ook het heldenverhaal in Bild.

Termen als Der fliegende Holländer, Er rockt die Bundesliga en der gefährlichste „Abwehr-Stürmer“ der Liga, zijn niet van de lucht.

pi_72878447
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:11 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Je weet idd waar je het over hebt.

Maar Brouwers is Scoorde een goal voor Roda, en was daarmee meteen matchwinner (Heerenveen 3-4 Roda).
Ga ergens anders janken. Dit topic gaat over Roel Brouwers, niet over die pauperclub van je.
pi_72878924
Goede speler, dit verhaal is alleen wel uit zijn verband gerukt.
¡ʞǝb sı ʇsǝǝן ʇıp ǝıʍ
pi_72879265
Scoorde een mooie goal tegen Twente in de voorbereiding. Oh nee, dat was voor Twente
Real Madrid CF | Getafe CF | Rayo Vallecano de Madrid | Liverpool FC | Udinese Calcio
Winnaar Butragueño en Harry Been-awards 2007, 2008 en 2009
pi_72881346
Ach ja, zo ging het wel vaker met Nederlandse verdedigers die in de Bundesliga goed speelden. Neem Frank Verlaat, Nico-Jan Hoogma en Dick van Burik. Volgens mij deden die het zelfs wel beter dan Brouwers en in elk geval over een langere periode. Een uitnodiging kregen ze echter niet, al mocht Verlaat nog eens opdraven toen Ajacieden een oefeninterland boycotten.

Ik vind het wel knap dat hij zich toch in de basis heeft gespeeld daar, want bij Roda JC was hij nooit echt een opvallende speler.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_72881980
Vergeet Marco van Hoogdalem niet. Ook zo'n stralend licht in de Duitsernis (zie de woordgrap ). En Roel is minstens 8 keer zo goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door BertMaalderink op 18-09-2009 18:37:26 ]
pi_72882259
Lekker happen jongens .
pi_72883163
hele goeie speler, staat niet voor niets hoog op het verlanglijstje van Inter en Real Madrid.
Op zondag 7 juni 2009 18:20 schreef phpmystyle het volgende:
Nee, wie post nou z'n prive gegevens op Fok!..
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:00:28 #15
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_72883233
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:16 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ga ergens anders janken. Dit topic gaat over Roel Brouwers, niet over die pauperclub van je.
Als dit topic over Roel Brouwers gaat gaat het indirect ook over "die pauperclub".
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_72883326
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:00 schreef DarkShine het volgende:

Als dit topic over Roel Brouwers gaat gaat het indirect ook over "die pauperclub".
Nou vooruit. Omdat jij het bent.
pi_72885216
Potentiële wereldtopper!
  vrijdag 18 september 2009 @ 19:56:21 #18
131603 Afwazig
Serious business
pi_72885444
Onbegrijpelijk inderdaad. Het zegt ook genoeg over het scoutingsapparaat van de topclubs. Die scouts zitten de hele dag een beetje te Youtuben en hun geld binnen te harken.
pi_72898225
Hopelijk binnenkort bij Ajax te bewonderen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 19 september 2009 @ 08:20:19 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_72898546
quote:
Op zaterdag 19 september 2009 04:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hopelijk binnenkort bij Ajax te bewonderen

Onhaalbaar , die gaat voor het grote geld in Spanje , Italie of Engeland
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 19 september 2009 @ 11:53:53 #21
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_72901254
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 19:00 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ghehe, hij woonde toch zowat naast jou! 3 of 4 huizen verder!
Forza Roda
pi_72992832
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 16:16 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Ow ik dacht dat het topic ging over arrogante kuthollanders die niet bergijpen dat er leven is buiten hun stinkende moerasdelta.

Tip: zoek eens het woordje humor op
pi_72992978
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:07 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

Ow ik dacht dat het topic ging over arrogante kuthollanders die niet bergijpen dat er leven is buiten hun stinkende moerasdelta.

Tip: zoek eens het woordje humor op
Wie ben jij?
pi_72993310
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:14 schreef BertMaalderink het volgende:

[..]

Wie ben jij?
Iemand die wel snapt dat Brouwers een beetje ligt te dollen en dat de Duitse pers dat leuk vindt.

Wie ben jij eigenlijk en hoe verzuurd door het leven ben je al?
pi_72994153
Roel is wel een baas hoor. Samen met Dante in het centrum bij Gladbach, opbouwend vermogen 0. Maar wel best populair in Gladbach.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')