hij zit bij de SNS, de rekening waar t naar toegegaan is is INGquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:27 schreef Mellow_ het volgende:
Bij ING krijg je een melding als je de naam en het nummer niet overeen komen..
Of zit je nou bij de SNS?
je kunt niet laten storneren, dat gaat alleen bij een automatische incasso, dit is zelf overgemaakt, t enige wat je dan kunt doen is hopen dat de ontvanger t terug stort, of dat de bank van de ontvanger wil bemiddelenquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:30 schreef LasTeR het volgende:
Dat van ING is geen optie voor TS, ze zit bij SNS namelijk. Laat het je bank storneren.
wat staat er dan nu bij t bedrag dat is afgeschreven op je eigen afschrift/online afschriftquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:29 schreef cristel1986 het volgende:
ik heb zelf sns bank ik heb het overgeboekt naar een postbank/ingnummer dus wat je voorstelde om te kijek dat kan ik zel dus niet doen.
ik heb ook al gebeld om t te laten storneren maar dat doen ze dus ook niet.
maarja de naam komt niet overeen met t rekening nummer maar mijn eigenbank wil niks doen.
en ing ook al gebeld. ja die zeggen je eigenbank moet dan een onderzoek in stellen.
daarom wilde ik de gegevens bij het postbanknummer zoeken maar dat schijnt onmogelijk te zijn
quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:32 schreef cristel1986 het volgende:
het probleem is dus bij sns dat de naam gewoon blijft staan zoals ik m heb ngevoerd ik kan dus niet kijken waar het nu wel naartoe is gegaan.
Stuur maar naar mij, ik check het wel even voor je.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:31 schreef JJdJ1984 het volgende:
Of TS pm't het even naar iemand die ING heeft om zo achter de juiste gegevens te komen?
Pfffquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:31 schreef Mellow_ het volgende:
Maargoed, hier staan zováák topics over. Geloof dat het enige wat je bank voor je kan doen is een brief sturen naar degene waar je het aan gestort hebt, met de vraag of ze het terug willen storten. Als ze dat niet doen kan je eigenlijk verder niks doen.
Stuur mij even een PM met het gironummerquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:34 schreef cristel1986 het volgende:
precies de bank ze dus als de ing geen check uitvoerd of de naam plaats en rekenng ummer kloopen dat ik het geld min of meer kwijt ben.. en sinds ik van iedereen hoor dat ing vrijwel nooit checkt zie ik de bui al hangen daarom wil ik de mensen naar wie ik het geld dan wel heb overgemaakt even een email sturen of bellen. maarja als die gegevens nergens te vinden zijn of niemand die ze wil geven gaat dat dus moeilijk. dus ik baal er nogal van
Tot 200 euro ofzo is er verder niks aan te doen.. Meen ik ooit in een ander topic te hebben gelezen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:38 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Pfff
Incassobureautje erop en je hebt je geld zo hoor. Probleem is het adres//naam krijgen.
Je mag niet een foutieve betaling houden, je moet die teruggeven
ah, ga ik gelijk doen, naar een boel willekeurige bankrekeningenquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Simpel trucje, maar slechts weinig mensen kennen het.
Maak hetzelfde bedrag negatief over. -60,50 dus in jouw geval.
Dat werkt alleen als je net van te voren hetzelfde bedrag (maar dan positief) hebt overgeschreven, neem ik aan? Of hoe zit dat?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Werkte dat maarquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:33 schreef __Saviour__ het volgende:
quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:33 schreef __Saviour__ het volgende:
Dyscalculie is een ernstige ziekte!quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Gezien de spelfouten van TS vind ik het al wonderbaarlijk dat niet elke transactie die TS maakt verkeerd gaat
Ja spellingchecker is natuurlijk ook te moeilijkquote:Op vrijdag 18 september 2009 15:53 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Dyscalculie is een ernstige ziekte!
Niet iedereen heeft Firefox.quote:Op vrijdag 18 september 2009 15:55 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja spellingchecker is natuurlijk ook te moeilijk
Alleen jammer dat deze overboeking naar een voormalig postbank rekening is, waar die elfproef niet voor werkt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:29 schreef RJD het volgende:
Bij het maken van een schrijffout in het rekeningnummer voldoet het nummer 9 van de 10 keer niet aan de elfproef en is het dus een niet bestaand rekeningnummer. Dan geeft krijg je een melding bij het overboeken, óf het bedrag wordt na overboeken gewoon weer retour gestort na een aantal dagen.
Denk je echt dat ING in dit geval de verantwoordelijke partij is voor het controleren? SNS is namelijk de partij die dat bij Equens (bankcentrale) moet doen. Maar in het geval van internetbankieren gebeurt die controle alleen als het binnen de bank blijft en niet als het naar een andere bank wordt overgemaakt (staat in de voorwaarden van je internetbankieren).quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:34 schreef cristel1986 het volgende:
precies de bank ze dus als de ing geen check uitvoerd of de naam plaats en rekenng ummer kloopen dat ik het geld min of meer kwijt ben.. en sinds ik van iedereen hoor dat ing vrijwel nooit checkt zie ik de bui al hangen daarom wil ik de mensen naar wie ik het geld dan wel heb overgemaakt even een email sturen of bellen. maarja als die gegevens nergens te vinden zijn of niemand die ze wil geven gaat dat dus moeilijk. dus ik baal er nogal van
amenquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:26 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Denk je echt dat ING in dit geval de verantwoordelijke partij is voor het controleren? SNS is namelijk de partij die dat bij Equens (bankcentrale) moet doen. Maar in het geval van internetbankieren gebeurt die controle alleen als het binnen de bank blijft en niet als het naar een andere bank wordt overgemaakt (staat in de voorwaarden van je internetbankieren).
Gelukkig bestaat het rekeningnummer dus niet en kan equens het niet overmaken, dat houdt in dat je het de eerstvolgende werkdag terug op je rekening krijgt.
Mocht het toch een bestaand rekeningnummer zijn geweest, dan kan SNS voor je bemiddelen dmv een brief naar de tegenpartij. Als de tegenpartij hier binnen x weken niet op reageert krijg jij de contactgegevens van de tegenpartij en is het aan jezelf.Mocht je er niet uit komen en het zou gaan om een bedrag boven de 220 euro dan wil in dat geval je rechtsbijstandverzekering je vaak wel helpen.
Oke, dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:06 schreef anboni het volgende:
[..]
Alleen jammer dat deze overboeking naar een voormalig postbank rekening is, waar die elfproef niet voor werkt.
De ING gebruikt voor girorekeningen nummers van één tot en met zeven cijfers (waarbij de Nederlandse Staat rekening nummer 1 heeft), zonder controlemogelijkheid in het nummer zelf. De ING controleert de geldigheid van het nummer met een naam/nummercontrole.quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:29 schreef RJD het volgende:
Bij het maken van een schrijffout in het rekeningnummer voldoet het nummer 9 van de 10 keer niet aan de elfproef en is het dus een niet bestaand rekeningnummer. Dan geeft krijg je een melding bij het overboeken, óf het bedrag wordt na overboeken gewoon weer retour gestort na een aantal dagen.
En als het niet om een bedrag boven de 220 euro gaat kan je ook zelf stappen gaan ondernemen mocht de ontvanger het niet binnen een redelijke termijn willen terugstorten. Aangezien het een onverschuldigde betaling betreft zal je juridisch gezien de zaak altijd winnen, al is de vraag of je voor lagere bedragen zoveel stress op je af wil halen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 17:26 schreef Mr.Mojito het volgende:
[..]
Denk je echt dat ING in dit geval de verantwoordelijke partij is voor het controleren? SNS is namelijk de partij die dat bij Equens (bankcentrale) moet doen. Maar in het geval van internetbankieren gebeurt die controle alleen als het binnen de bank blijft en niet als het naar een andere bank wordt overgemaakt (staat in de voorwaarden van je internetbankieren).
Gelukkig bestaat het rekeningnummer dus niet en kan equens het niet overmaken, dat houdt in dat je het de eerstvolgende werkdag terug op je rekening krijgt.
Mocht het toch een bestaand rekeningnummer zijn geweest, dan kan SNS voor je bemiddelen dmv een brief naar de tegenpartij. Als de tegenpartij hier binnen x weken niet op reageert krijg jij de contactgegevens van de tegenpartij en is het aan jezelf.Mocht je er niet uit komen en het zou gaan om een bedrag boven de 220 euro dan wil in dat geval je rechtsbijstandverzekering je vaak wel helpen.
quote:ALMELO - Een man uit Wageningen heeft bij het overboeken van 43.000 euro een duur foutje gemaakt. Eind juni wilde de man dit bedrag overboeken op de rekening van zijn zoon, maar door een typefout kwam het geld terecht op de rekening van een vrouw in Almelo.
Zij heeft ruim driekwart van het geld meteen gebruikt om gokschulden af te betalen en een auto te kopen.
Een verzoek van de man en de bank aan de vrouw om het geld terug te storten liep op niks uit. Vervolgens is de politie ingeschakeld, die bij een huiszoeking in de woning van de vrouw 10.000 euro aan contant geld vond.
Kort geding
Via een kort geding dinsdag bij de rechtbank in Almelo wil de Wageninger deze 10.000 euro plus het bedrag dat de auto bij verkoop oplevert, terugkrijgen.
Het Openbaar Ministerie in Almelo is inmiddels een strafrechtelijke procedure tegen de vrouw begonnen. Deze kan tot terugvordering van het resterende bedrag leiden. Voordat het zo ver is, kan het nog wel een jaar duren.
Bron: nu.nl
Zag het inderdaad ook net staan op Telegraaf.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:31 schreef RJD het volgende:
Dit bericht past wel mooi bij dit topic:
[..]
De vrouw zal normaliter worden veroordeeld tot terugbetaling van het bedrag + rente vanaf het moment dat de redelijke termijn van terugstorting is verstreken.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:51 schreef Nizno het volgende:
[..]
Zag het inderdaad ook net staan op Telegraaf.
Ben benieuwd hoe het afloopt eerlijk gezegd.
quote:Vrouw moet ten onrechte gestort geld terugbetalen
Uitgegeven: 29 september 2009 16:14
Laatst gewijzigd: 29 september 2009 16:14
ALMELO - Een vrouw uit Almelo moet de 43.000 euro terugbetalen die deze zomer door een fout op haar bankrekening was bijgeschreven. Dat heeft de civiele rechtbank in Almelo dinsdagmiddag besloten.
De man die het geld per ongeluk op haar bankrekening had gestort, had een kort geding aangespannen.
De man uit Wageningen wilde eind juni het bedrag overmaken op de bankrekening van zijn zoon. Door een typefout kwam het geld terecht op de bankrekening van de vrouw uit Almelo. Toen verzoeken aan haar om het geld terug te storten op niets uitliepen, is de politie ingeschakeld. Deze trof bij huiszoeking 10.000 euro aan contant geld bij de vrouw aan. Naar eigen zeggen had ze met de rest van het geld schulden afbetaald en een auto aangeschaft. De 10.000 euro en de auto zijn in beslag genomen.
Terugbetalen
Of de vrouw daadwerkelijk het totale bedrag zal kunnen terugbetalen is de vraag. Zelf was ze bij het kort geding niet aanwezig. Inmiddels loopt ook een strafrechtelijk onderzoek tegen haar. Dat kan naast een veroordeling leiden tot terugvordering van de rest van het geld. Dat kan echter nog wel een jaar duren.
strafrechterlijk onderzoek... Waar is die nog voor nodig?quote:Terugbetalen
Of de vrouw daadwerkelijk het totale bedrag zal kunnen terugbetalen is de vraag. Zelf was ze bij het kort geding niet aanwezig. Inmiddels loopt ook een strafrechtelijk onderzoek tegen haar. Dat kan naast een veroordeling leiden tot terugvordering van de rest van het geld. Dat kan echter nog wel een jaar duren.
Deze uitspraak gaat over de civiele zaak die de man heeft aangespannen omdat de vrouw de onverschuldigde betaling niet terug wilde geven.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
strafrechterlijk onderzoek... Waar is die nog voor nodig?
Er is toch al een uitspraak van de rechter?
En loonbeslag oid.... is dat niet mogelijk dmv deze civiele uitspraak?quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Deze uitspraak gaat over de civiele zaak die de man heeft aangespannen omdat de vrouw de onverschuldigde betaling niet terug wilde geven.
Wat nu wordt onderzocht of de vrouw ter kwader trouw was, in een strafrechterlijke procedure, dan kan ze tot een boete of gevangenisstraf veroordeeld worden.
Nu is het laatste (gevangenisstraf) het enige waar de vrouw voor moet vrezen, want voor zover ik kan beoordelen is dit een kale kip, en hoewel ze is veroordeeld, moet de man maar hopen dat de vrouw betaald, als dat niet gebeurd kan hij met dit vonnis in de civiele zaak wel een deurwaarder inschakelen om geld te halen bij de betreffende vrouw, oftewel het vonnis wordt ter executie gebracht, als mevrouw niets heeft, is er ook niks te halen.
En dat weer een deurwaarder eigenlijk ook wel, dus totdat zij bijvoorbeeld een postcodeloterij wint en dit wordt in de dagbladen bekend gemaakt, zal er niet veel te halen zijn...
Dat kan wel dat loonbeslag, als de man een deurwaarder inschakelt voor executie van het vonnis, of 'loonbeslag' op een uitkering. Maar het is dan niet zo dat je dan al je geld moet afstaan, iedereen heeft recht op een bestaansminimum, en aangezien mevrouw in de bijstand zit, is dat zo ongeveer het bestaansminimum.quote:Op dinsdag 29 september 2009 19:55 schreef Nizno het volgende:
[..]
En loonbeslag oid.... is dat niet mogelijk dmv deze civiele uitspraak?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |