abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:20:50 #1
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_72869512
Ik kan mij herinneren dat ik zo'n 6 a 7 jaar geleden op de Havo zat. Elke week hadden we een andere discussieleider en moesten we debatteren over een onderwerp. Zo ook over het spanningsveld tussen privacy en veiligheid.

Als het voorbeeld van een database vol met gegevens van onschuldige burgers dan aan werd gehaald wist iedereen dat dat een grens was die nooit overschreven diende te worden.

Tekenend is dan het artikel wat ik vandaag op NRC.Next lees: http://www.nrcnext.nl/blo(...)-een-nieuw-paspoort/

De wet is er, nu de technische implementatie nog
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:48:12 #2
159979 G.Fawkes
pi_72870257
het leef niet zo heel erg blijkbaar. Bizar, toch wel....
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:48:49 #3
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_72870272
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:54:29 #4
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_72870392
Ach ja, de wereld is natuurlijk nu stukken onveiliger dan 7/8 jaar geleden, dus geven we graag onze vrijheid op om ons nog veilig te kunnen voelen. Ow ja en ik heb niets te verbergen.

Humans dont deserve to live...
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:39:39 #5
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72871408
Ik maak mij er niet al te druk om
AFC AJAX
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:59:16 #6
159979 G.Fawkes
pi_72871950
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:39 schreef msnk het volgende:
Ik maak mij er niet al te druk om
Omdat je wss te dom bent om te begrijpen waar je je er druk om zou moet maken. Zet overigens maar een slotje op dit topic. Parels voor de zwijnen, zo blijkt

[ Bericht 0% gewijzigd door G.Fawkes op 18-09-2009 13:04:34 ]
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:03:59 #7
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72872072
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:59 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Omdat je wss te dom bent om te begrijpen waarom je je er druk om moet maken. Zet overigens maar een slotje op dit topic. Parels voor de zwijnen, zo blijkt
Dank je wel.
AFC AJAX
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:08:19 #8
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_72872211
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:59 schreef G.Fawkes het volgende:
Zet overigens maar een slotje op dit topic. Parels voor de zwijnen, zo blijkt
Wat heb ik nou weer fout gedaan?
Humans dont deserve to live...
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:12:20 #9
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72872335
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:48 schreef G.Fawkes het volgende:
De discussie heeft een tijdje geleden best geleefd, weet niet meer waar het topic toen stond. Misschien dat mensen zich schuldig voelen omdat ze niets gedaan hebben en er nu niet meer over willen praten... ben zelf ook laf geweest en het is al bijna te laat. Ik twijfel nu heel erg of ik naar het gemeentehuis moet om nog snel een nieuwe ID aan te vragen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:12:40 #10
159979 G.Fawkes
pi_72872345
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:08 schreef L3IPO het volgende:

[..]

Wat heb ik nou weer fout gedaan?
Niets, maar een zwaluw maakt nog geen zomer.
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:13:52 #11
159979 G.Fawkes
pi_72872374
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:12 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

De discussie heeft een tijdje geleden best geleefd, weet niet meer waar het topic toen stond. Misschien dat mensen zich schuldig voelen omdat ze niets gedaan hebben en er nu niet meer over willen praten... ben zelf ook laf geweest en het is al bijna te laat. Ik twijfel nu heel erg of ik naar het gemeentehuis moet om nog snel een nieuwe ID aan te vragen
Ik heb em vanochtend aangevraagd. Niet omdat ik kosten wat kost niet traceerbaar wil zijn maar als protest. Ik hoop idd dat meer mensen het gaan doen
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:17:40 #12
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_72872496
Ik verwacht niet dat veel mensen hetzelfde zullen doen.
AFC AJAX
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:22:09 #13
159979 G.Fawkes
pi_72872632
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:17 schreef msnk het volgende:
Ik verwacht niet dat veel mensen hetzelfde zullen doen.
Ja leuk, doei
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:28:34 #14
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_72872827
Eens met de OP, het is ongelooflijk in wat voor tempo de afbraak van de privacy is gegaan. Het lijkt samen te gaan met het einde van een tijdperk: met het langzaam terugtreden van de over het algemeen met behoorlijk linkse idealen opgegroeide babyboomers uit de maatschappelijke arena verdwijnen ook hun gedeelde principes blijkbaar razendsnel. De aspecten die NL de afgelopen decennia hebben gekenmerkt, door het buitenland zelfs als vrij uniek aangeduid, zoals een hoge mate van persoonlijke vrijheid, een relatief slappe sterke arm van de wet, tolerantie, gedoogbeleid op het gebied van drugs en seks om er een paar te noemen, worden sneller de deur uitgewerkt dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

We gaan een nieuw tijdperk in. Het is niet anders, maar ik zie op tegen de gevolgen. .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_72872926
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:48 schreef G.Fawkes het volgende:
Het leeft bij mij wel degelijk. Er gaat bijna geen dag voorbij of ik denk er wel een keer aan. Hier vind je gelijkgestemden http://www.vrijbit.nl/
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:35:25 #16
159979 G.Fawkes
pi_72873048
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:28 schreef keesjeislief het volgende:
Eens met de OP, het is ongelooflijk in wat voor tempo de afbraak van de privacy is gegaan. Het lijkt samen te gaan met het einde van een tijdperk: met het langzaam terugtreden van de over het algemeen met behoorlijk linkse idealen opgegroeide babyboomers uit de maatschappelijke arena verdwijnen ook hun gedeelde principes blijkbaar razendsnel. De aspecten die NL de afgelopen decennia hebben gekenmerkt, door het buitenland zelfs als vrij uniek aangeduid, zoals een hoge mate van persoonlijke vrijheid, een relatief slappe sterke arm van de wet, tolerantie, gedoogbeleid op het gebied van drugs en seks om er een paar te noemen, worden sneller de deur uitgewerkt dan ik ooit voor mogelijk had gehouden.

We gaan een nieuw tijdperk in. Het is niet anders, maar ik zie op tegen de gevolgen. .
Het is niet alleen zo dat de generatie die zoveel aanspraak maakte op onze vrijheden verdwijnt. Het lijkt alsof de nieuwe generatie een aversie heeft tegen diezelfde verworvenheden. Het is een nieuwe politieke correctheid die zegt dat je een hippie bent als je op de dam staat op te protesteren. Raar maar waar...
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:39:44 #17
159979 G.Fawkes
pi_72873187
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:32 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Het leeft bij mij wel degelijk. Er gaat bijna geen dag voorbij of ik denk er wel een keer aan. Hier vind je gelijkgestemden http://www.vrijbit.nl/
Bedankt voor de link. Ik ga eens neuzen
pi_72873196
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:35 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Het is niet alleen zo dat de generatie die zoveel aanspraak maakte op onze vrijheden verdwijnt. Het lijkt alsof de nieuwe generatie een aversie heeft tegen diezelfde verworvenheden. Het is een nieuwe politieke correctheid die zegt dat je een hippie bent als je op de dam staat op te protesteren. Raar maar waar...
Ieder volk krijgt de regering (en daarmee de shit) die ze verdient. Schijnbaar is het merendeel van de Nederlanders dommer dan dom, fantasieloos, heeft men geen kennis van geschiedenis en ga zo maar door.

Hoe dan ook, mijn vingerafdruk krijgt niemand vrijwillig. Dat is een principebesluit waar ik vermoedelijk op termijn enorm veel last van ga krijgen, maar genoeg is genoeg.
pi_72873277
Mensen maken zich er wel zorgen om, merk ik aan de borreltafel, maar niet genoeg om er echt mee bezig te gaan. Het merendeel is ook totaal slecht geinformeerd. Ik bijvoorbeeld: als ik eerder over het initiatief van die man gelezen had had ik graag meegedaan, maar nu er pas achterkom om tien over half twee op de allerlaatste dag dat het kan, gaat het niet meer lukken.

Ik denk dat de meesten het gevoel hebben dat het toch niet tegen te houden valt.
pi_72873376
Hier nog een linkje http://www.volksopstand.net/
pi_72873590
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:42 schreef ShadyLane het volgende:

Ik denk dat de meesten het gevoel hebben dat het toch niet tegen te houden valt.
Het gaat ook sluipenderwijs, stap voor stap kom je in een keurslijf terecht. Koppelen van databases en slimme software die zoekt naar afwijkingen binnen patronen en je bent zomaar opeens verdacht.

Mensen hebben bijvoorbeeld ook niet door dat die AH kortingskaart voor bijvoorbeeld zorgverzekeraars goud waard is.
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:51:48 #22
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_72873597
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:35 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

De nieuwe generatie heeft geen idee. Die hebben niet hoeven ontsnappen uit een verstikkende na-oorlogse jaren-50-sfeer. Ze werden geboren in een rijk land met nauwelijks sociale onrechtvaardigheid. Het gespreide bedje heeft ze doen opgroeien tot luie, kortzichtige, narcistische individualisten continu alleen maar op zoek naar in godsnaam een béétje spanning in hun kantoorleven. Nu schoppen ze de fundamenten onder hun eigen bestaan (en die van toekomstige generaties) vandaan. [/Youp van het Hek].

[ Bericht 0% gewijzigd door keesjeislief op 18-09-2009 13:56:49 ]
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:53:13 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72873642
Er was zo'n (audio only) filmpje op youtube die perfect liet zien waar die opslag van allerlei gegevens in databases toe kon leiden. Dan mocht een man niet eens meer een pizza bestellen omdat de pizzeria kon zien dat de man hoog cholesterol had oid. Heeft iemand de link daarvan?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72873830
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:51 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Mensen hebben bijvoorbeeld ook niet door dat die AH kortingskaart voor bijvoorbeeld zorgverzekeraars goud waard is.
Ik heb een jaar of zeven geleden gewerkt met iemand die er een sport van maakte in zo min mogelijk databases terecht te komen. Dat vonden we toen vooral erg grappig (en we haalden met alle liefde koffie voor 'm omdat hij dat zelf niet kon, bij gebrek aan chippas), maar tegelijkertijd kregen we door hem wel door hoeveel van die databases er wel niet zijn.
pi_72873938
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 13:53 schreef ethiraseth het volgende:
Er was zo'n (audio only) filmpje op youtube die perfect liet zien waar die opslag van allerlei gegevens in databases toe kon leiden. Dan mocht een man niet eens meer een pizza bestellen omdat de pizzeria kon zien dat de man hoog cholesterol had oid. Heeft iemand de link daarvan?
quote:
Het zal je maar overkomen!
Telefoniste: "Pizza Hut, goede morgen."
Klant: "Goede morgen, ik wil een paar pizza's bestellen."
Telefoniste: "Mag ik uw identificatienummer van het Rijksregister, meneer?"
Klant: "Dat is JJ.12.06-425.36"
Telefoniste: "Dank U, meneer Jan Vandersloot. Uw adres is Haagstraat 256 en uw vaste telefoonnummer is 000- 26 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Xyz is 00 - 451 89 65 en uw GSM 0000 - 58 25 32. Vanuit welke locatie belt U ons?"
Klant: "Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?"
Telefoniste: "Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer."
Klant: (zucht diep) "Goed dan! Mag ik twee pizza's met ham, mozzarella en..."
Telefoniste: "Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer."
Klant: "Hoezo?"
Telefoniste: "U lijdt volgens uw medisch dossier aan hoge bloeddruk en u hebt ook een te hoog cholesterolgehalte; uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen. Bovendien krijgen wij ook een boete voor het leveren ervan."
Klant: "Oei! Wat raadt u mij dan aan?"
Telefoniste: "Probeert u onze Pizza met yoghurt en sojabrokjes eens. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden."
Klant: "Waarom denkt u dat ik dat zal lusten?"
Telefoniste: "Uw vrouw heeft onlangs het boek 'Lekkere recepten met soja ' in de lokale bibliotheek geleend."
Klant: "OK?... stuurt u daar dan twee van. Voor mij en mijn vrouw."
Telefoniste: "Goed. Dat kost samen dertig euro."
Klant: "Prima. Ik geef u het nummer van mijn creditkaart. Dat is...."
Telefoniste: "Sorry, meneer, maar u hebt uw toegestane bedrag al overschreden. U zult cash moeten betalen."
Klant: "Okay! Ik haal het bedrag wel uit de muur voordat uw bezorger arriveert."
Telefoniste: "Dat zal niet lukken, meneer, er staat niets meer op uw bankrekening."

Klant (boos): "Dat is uw zaak niet! Stuur die pizza's en ik zorg wel dat ik het geld heb. Hoelang duurt het?"
Telefoniste: "U krijgt de pizza's over een uur bij u thuis. Hebt u haast, dan kunt u ze hier afhalen en contant betalen. Maar pizza's per motor vervoeren is niet aan te raden, meneer."
Klant (getergd): "Hoe weet u dat ik een motor heb?"
Telefoniste: "Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen in beslag is genomen. Maar uw motor is betaald, dus ik veronderstel dat u die gebruikt."
Klant: "@#%/$@&?#!"
Telefoniste: "Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer? U bent al eens veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdienaar. Een tweede aanklacht zou niet best zijn."
Klant: (Sprakeloos)
Telefoniste: "Nog iets anders, meneer?"
Klant: "Neen... Of ja, toch wel: vergeet niet om ook de gratis twee liter Cola te leveren zoals in uw folder staat."
Telefoniste: "Sorry, meneer, een uitsluitingclausule in onze vergunning verbiedt ons om gratis dranken, die suiker bevatten, aan diabetici te geven.... wat dacht u van suikervrije Rivella, meneer? Die moet u natuurlijk wel betalen, maar..."
Klant: hangt op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')