abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72868075
Dag allen,

ik heb de bovenverdieping van een typisch haagse portiekwoning: mooi wonen, maar slecht geïsoleerd. Daarom wil ik dakisolatie aanbrengen. Om de kosten in de hand te houden en het snel te kunnen doen, zit ik eraan te denken om een gedeelte van het dak te isoleren volgens het omkeerdak-principe.
Gewoon balast eraf, isolatieplaten erop en balast weer terug.

Ik blijf weg van alle ontluchtingspunten/schoorstenen/dakdoorvoeren en houd aan de dakranden een stukje vrij zodat het water goed kan wegstromen.

Wat denken jullie? Is dat een goed plan of zie ik problemen over het hoofd?

Groeten,
Sander
  zondag 20 september 2009 @ 23:25:05 #2
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72954188
wil je dit doen, http://building.dow.com/europe/nl/app/flat/omkeerdak-rmmk.htm

of idd gewoon losse platen op je dak ?

Ik denk dat het laatste weinig zin heeft.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72958708
Ik zat te denken aan losse platen zonder dampopen-folie erover. Zie bijv.: http://www.dakdekkers.nl/(...)er-voor-platte-daken.

Er zijn op verschillende plaatsen teede keus of tweedehands PU-platen te koop, wat de investering wat aantrekkelijker maakt

Ik zal eens kijken wat de Roofmate MinK kost, want ik vraag me af of dat zijn geld oplevert.

Groet,
Sander
  maandag 21 september 2009 @ 10:03:24 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72959305
gewoon losse platen onder je ballast, dat gaat heel goed. Je moet alleen wel je hele dak doen, anders heeft het isoleren weinig zin. Je moet er ook rekening mee houden dat je waterlijn ook hoger komt te liggen; je dakopstand moet je mogelijk verhogen en eventueel je dakdoorvoeren hoger inplakken.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_72960859
Je moet wel XPS platen gebruiken. Andere isolatie werkt niet.
Single ply roofing, pay less, worthless.
pi_72986413
Wij hebben het hier ook .
Op onze dakbedekking liggen van die Roze piepschuimplaten, en daarbovenop liggen de dakterras tegels.
Werkt prima volgens mij.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_72998854
quote:
Op maandag 21 september 2009 11:02 schreef RoofingBurner het volgende:
Je moet wel XPS platen gebruiken. Andere isolatie werkt niet.
Waarom is dat?

Ik ben (nog ) een leek, maar het verschil zit toch vooral in brandwerendheid, watergevoeligheid, vormvastheid en isolatiewaarde? Is het verschil tussen XPS en PU/PUR de drukweerstand?

De isolatiewaarde is nml hetzelfde (volgens deze site)
pi_73000436
De eigenschappen van XPS zijn dusdanig dat alleen deze isolatie toepasbaar is:
  • gesloten celstructuur, waardoor ongevoelig voor vocht
  • laag soortelijk gewicht
  • hoge drukvastheid
  • wordt niet aangetast door ongedierte
  • Single ply roofing, pay less, worthless.
    pi_73013854
    quote:
    Op maandag 21 september 2009 10:03 schreef error_404 het volgende:
    gewoon losse platen onder je ballast, dat gaat heel goed. Je moet alleen wel je hele dak doen, anders heeft het isoleren weinig zin. Je moet er ook rekening mee houden dat je waterlijn ook hoger komt te liggen; je dakopstand moet je mogelijk verhogen en eventueel je dakdoorvoeren hoger inplakken.
    Moet je je dakopstand niet enkel ophogen vanwege eventueel afwaaien van de ballast + isolatieplaten? De waterkerende laag blijft namelijk gewoon behouden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')