afgelopen vrijdagmiddag de 11e bij completer.nl telefonische een PC besteld.
Daar kreeg ik te horen: als u het geld vandaag nog overmaakt, sturen we het maandag op de post.
zo gezegd, zo gedaan, geld overgemaakt, printcreentje gemaakt en naar m'n hotmail gestuurd.
Ik vond het raar dat ik geen bevestiging kreeg via de e-mail, maar was ziek de hele week en wachtte maar af.
nu kom ik op m'n werk vandaag, en lees tot mijn zeer grote schrik dat de zaak falliet is gegaan, en vorderingen bij de curator moeten gedaan worden.
sommige mensen schijnen een e-mail gekregen te hebben, maar ik niet.
quote:
Beste Klant,
Bij deze berichten wij u dat op 15 september 2009 door de rechtbank Rotterdam het faillissement is uitgesproken van Completer BV, gevestigd te Rotterdam aan de Boezemstraat 370. De rechtbank stelde mr F.J. Lewis (Thöenes, Van der Hoeff & Lichtenveldt Advocaten, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam, e-mail: floris.lewis@thladvocaten.nl) aan tot curator, met wiens medeweten en mede namens wie deze email wordt gestuurd.
Geen leveringen meer.
Het faillissement brengt met zich mee dat alle door klanten bestelde producten in beginsel niet, althans niet zonder medewerking van de curator, kunnen worden geleverd. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de curator.
Besteld en nog niet betaald:
Indien u een bestelling heeft gedaan die u zelf zou afhalen of die onder rembours geleverd zou worden, betekent dat gelukkig dat aan uw zijde geen schade is ontstaan. Immers zou betaling dan plaatsvinden bij levering. Voor informatie over levering van deze zaken kunt u contact opnemen met de curator.
Besteld en wel betaald:
Indien u een product besteld heeft dat reeds vooruit betaald is, dient u als volgt te werk te gaan. Uw schade is in feite het vooruit betaalde bedrag. U dient uw vordering aan te melden bij de curator. Dat dient u te doen bij brief aan hem (Mr F.J. Lewis, Postbus 13215, 3004 HE Rotterdam) met daarin vermeld het bedrag van uw schadevordering en een kopie van uw order(bevestiging). De curator verzocht nadrukkelijk om een en ander per e-mail te doen, gelet op de omvang van het gedupeerde klantenbestand.
Reparaties:
Tenslotte kunnen er nog klanten zijn die een product in reparatie hebben gegeven, al dan niet uit hoofde van garantie. De curator inventariseert deze reparaties. Een aantal zaken bevinden zich onder transporteurs. Enkele van hen zullen zich wellicht beroepen op een retentierecht. U wordt namens de curator verzocht hem schriftelijk (per brief, niet mer email) op de hoogte te stellen indien u goederen in reparatie hebt gegeven die nog niet naar u retour zijn gekomen. De curator zal dan vervolgens inventariseren of ten aanzien van uw goederen een retentierecht wordt geclaimd, zodat hij rechtsreeks met u in contact kan treden.
Gelieve in de correspondentie richting de curator uw adres, email- en telefoongegevens te vermelden.
Nadrukkelijk verzocht de curator ons aan u mede te delen dat de curator op dit moment geen informatie kan geven anders dan hierboven aangegeven. Eerst dient inventarisatie plaats te vinden, alvorens met u in contact kan worden getreden.
Wij beseffen dat de informatie die de curator van u wil hebben ook in onze systemen aanwezig is. Echter, de curator dient vanuit zijn wettelijke taak de informatie van de schuldeisers zelf te ontvangen. Een vordering moet door de schuldeiser zelf bij hem worden ingediend. Hij mag op grond van de wet niet zonder meer uitgaan van de informatie uit onze systemen. Daarom moet hij de bekende schuldeisers aanschrijven met het verzoek hun vordering in te dienen, hetgeen bij deze e-mail namens hem wordt gedaan.
Rest ons u mede te delen dat wij de afloop van onze onderneming betreuren en dat het ons spijt u niet beter te kunnen berichten.
Met vriendelijke groet,
Completer B.V.
Ik heb dus geen mail, geen niets behalve
- een ordernummer wat ik over de telefoon kreeg
- een printscreen van de betaling
Ik begin aardig te panieken hier, wat kan ik nu doen om zsm m'n geld terug te krijgen? En krijg ik dit zeker weten terug of bestaat er een kans dat ik de lul ben?
help