abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73850247
Even een klein vraagje van iemand die geen verstand heeft van economie etc. Kan het salaris van het personeel van SdB er op achteruit gaan? Aangezien je bij SdB meer verdient dan bij de Jumbo...
pi_73850643
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:21 schreef SLP_ het volgende:
Even een klein vraagje van iemand die geen verstand heeft van economie etc. Kan het salaris van het personeel van SdB er op achteruit gaan? Aangezien je bij SdB meer verdient dan bij de Jumbo...
Neuh in de meeste gevallen word het personeel en de lopende contracten daarmee gewoon overgenomen

Maar ben ook geen econoom, als je het je echt afvraagt zou ik het ff in WGR (SC) vragen?
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:32:47 #103
3185 Adelante
To let it go now
pi_73850736
Vaste contracten moeten worden gerespecteerd. Nieuwe medewerkers, en die met een tijdelijk contract, zullen onder de Jumbo CAO gaan vallen met dito salarisbestand.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_73851095
Hmm, ok dan vrees ik dat ik dan zal werken onder de Jumbo CAO Balen
pi_73851468
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:03 schreef Loveless85 het volgende:
Is Jumbo eigenlijk beursgenoteerd?
Nee, dat is een familiebedrijf.

Ik ben wel benieuwd of ze hier in de buurt de SdB ook om gaan bouwen. Want dan zit er eindelijk een Jumbo in de buurt.
pi_73851487
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:53 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Nee, dat is een familiebedrijf.

Ik ben wel benieuwd of ze hier in de buurt de SdB ook om gaan bouwen. Want dan zit er eindelijk een Jumbo in de buurt.
Nou, stel dat ze dan kapitaal nodig hebben zouden ze met een eventuele beursgang toch ook een partij knaken binnenhalen, of zie ik dat verkeerd?
pi_73851506
Voor de parttime medewerkers zoals vakkenvullers en dergelijke zal het niet zo'n groot verschil maken. Die bedragen liggen grotendeels gewoon vast in de landelijke supermarkten CAO.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73851538
Ik haat Jumbo.

Lelijke kut winkels, beter doet AH nog een bod, alleen zal dat natuurlijk niet mogen i.v.m. dominante positie en dat soort gezeik.
pi_73851652
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:54 schreef du_ke het volgende:
Voor de parttime medewerkers zoals vakkenvullers en dergelijke zal het niet zo'n groot verschil maken. Die bedragen liggen grotendeels gewoon vast in de landelijke supermarkten CAO.
Nou het verschil met SdB en andere supermarkten is dat bij de SdB je je vakantiegeld per uur krijgt en niet zoals bij andere supermarkten je je vakantiegeld in mei [?] krijgt. Ik verdien bij de SdB [17 jaar] 6,13 en als ik volgende maand 18 wordt gaat dat naar 6,98. Bij andere supermarkten verdien je met mijn leeftijd meestal tussen 3,80 en 4,50 oid. Ik vind het iig een superfijn systeem! Dus het zou wel flink balen zijn als dat gaat veranderen..
pi_73851755
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:59 schreef SLP_ het volgende:

[..]

Nou het verschil met SdB en andere supermarkten is dat bij de SdB je je vakantiegeld per uur krijgt en niet zoals bij andere supermarkten je je vakantiegeld in mei [?] krijgt. Ik verdien bij de SdB [17 jaar] 6,13 en als ik volgende maand 18 wordt gaat dat naar 6,98. Bij andere supermarkten verdien je met mijn leeftijd meestal tussen 3,80 en 4,50 oid. Ik vind het iig een superfijn systeem! Dus het zou wel flink balen zijn als dat gaat veranderen..
Maar uiteindelijk houd je evenveel over als je naar een heel jaar kijkt. Kan me voorstellen dat het per maand minder lijkt. Maar aan het einde van het jaar houd je net zoveel over.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_73857199
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:17 schreef DikVoormekaar het volgende:
Aannames over praten met poep gesproken.
Jumbo de publiekslievelimg ? In het gat waar ijj woont zal je bedoelen, jumbo vakkenvuller.
AHOLD is en blijft gewoon verruit de onbetwiste marktleider , daar kan een familiebedrijfje nooit tegen op.
Dikinelkaar: ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt: het feit dat een bedrijf een 'onbetwiste' marktleider is wil niet zeggen dat het een publiekslieveling is. Misschien moet je even terugkijken in je economie-boeken van een aantal jaar geleden.

Daarnaast en dat is waar ik veel analisten, reageerders e.d. de fout in zie gaan, is dat ze de markt bekijken in zijn geheel. In deze industrie is het echter net zo belangrijk te kijken naar lokale markten, dit is ondermeer de reden dat formules als Deen, Hoogvliet e.d. (i.s.m. een krachtige inkoopclub als Superunie*) succesvol zijn. Het is niet puur marktaandeel.

*Voor zover deze club de komende tijd krachtig blijft.. wat nog maar de vraag is.
pi_73864560
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 17:53 schreef Loveless85 het volgende:
Nou, stel dat ze dan kapitaal nodig hebben zouden ze met een eventuele beursgang toch ook een partij knaken binnenhalen, of zie ik dat verkeerd?
Dat kunnen ze doen, maar het is de vraag of dit de geschikte tijd is om naar de beurs te gaan en of de leiding van Jumbo überhaupt zin heeft in de bijkomende rompslomp.

Ik heb begrepen dat een flink aantal van de overgenomen supermarkten sowieso doorverkocht wordt, dus het bedrag dat betaald wordt, komt daarmee lager te liggen. Ik vraag me wel af wat er gebeurt met eventuele SdB-franchisenemers. Krijgen die de keus waar ze bij willen horen?
pi_73867069
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:18 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat kunnen ze doen, maar het is de vraag of dit de geschikte tijd is om naar de beurs te gaan en of de leiding van Jumbo überhaupt zin heeft in de bijkomende rompslomp.

Ik heb begrepen dat een flink aantal van de overgenomen supermarkten sowieso doorverkocht wordt, dus het bedrag dat betaald wordt, komt daarmee lager te liggen. Ik vraag me wel af wat er gebeurt met eventuele SdB-franchisenemers. Krijgen die de keus waar ze bij willen horen?
Ik gok dat dit afhankelijk is van hun contract en het feit of het pand waar ze in zitten van hunzelf is of van SdB...
  dinsdag 8 december 2009 @ 12:22:46 #114
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_75404523
De NMa was al akkoord en inmiddels de aandeelhouders van SdB ook, de overname zal nu dus vrijwel zeker doorgaan.

http://www.volkskrant.nl/(...)akkoord_met_overname
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_75405276
De eerste SdB wordt op dit moment zelfs al omgebouwd
pi_75889382
AH grijpt misschien naast de boot.
quote:
AMSTERDAM – Het is onduidelijk of Albert Heijn nog winkels krijgt uit het deel dat Schuitema overneemt uit de Super de Boer-boedel. Schuitema onttrekt zich mogelijk aan een eerdere afspraak met Ahold.

Dat meldt Het Financieele Dagblad. Toen Ahold dochter Schuitema vorig jaar overkocht aan investeerder CVC, bedong het concern een recht op 36 winkels als Schuitema een aanzienlijk aantal supermarkten van een concurrent zou overnemen. Nu Schuitema 80 Super de Boer-winkels in handen krijgt, wil Ahold daaruit zijn deel.

Uitgesloten
In de regeling tussen Ahold en Schuitema worden echter zelfstandige ondernemers nadrukkelijk uitgesloten. Daardoor blijven er van die tachtig winkels nog twintig over. Vraag is of het dan nog gaat om de overname van een 'aanzienlijk aantal' winkels.
bron
  maandag 21 december 2009 @ 18:41:47 #117
141482 Q.
JurassiQ
pi_75889653
AH heeft nu wel genoeg winkels vind ik.
For great justice!
pi_75890885
Ik denk niet dat Jumbo iets kan met de kleine Super De Boer winkels, dus die zullen ze echt wel weer doorverkopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')