Ik heb geen walnotenboom hier.quote:
Oh ja, dat hebben we hier wel op de marktquote:
Nee helemaal niet! Wat als die van mij geen walnoot heeft?! Of dat ik een zaterdag niet heen kan, dan is mijn kans gelijk verkekenquote:
Maar ik heb een eierboer aan de deur. Hij brengt ook aardappels mee.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:25 schreef Salatrel het volgende:
ik heb nog een echte notenboer die 6 dagen per week open is op 3 minuten lopen van de voordeur
daarvoor ga ik naar de supermarktquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Maar ik heb een eierboer aan de deur. Hij brengt ook aardappels mee.
Een notenboer die GEEN walnoten heeftquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:25 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nee helemaal niet! Wat als die van mij geen walnoot heeft?! Of dat ik een zaterdag niet heen kan, dan is mijn kans gelijk verkeken
Ik moet meer opties.
Als ze muf zijn, zijn ze niet goed gedroogd. Walnoten moeten goed droog bewaard worden zodat het vocht eruit trekt. Zeker de eerste maandquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:16 schreef Harajuku. het volgende:
Die van de Supercoop zijn kei smerig. 't Smaakt muf en alsof ze al jaren aan het rotten zijn.
Kom langs, in m'n tuin staan er 2..quote:
Het antwoord vind u in uw eigen postquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:50 schreef mr_vavavoom het volgende:
Hi,
Elke notenboer (die op elke markt staat), maar vaak ook groente- en kaasboeren, zal walnoten hebben. Of je moet net de pech hebben dat diens kraam net is geplunderd door een duizendtal hitsige eekhoorntjes met aids, op zoek naar walnoten, walnoten en alleen maar walnoten.
Subtopic:
Ik ben op zoek naar kaas. Waar vind ik dat?
mr_vavavoom
Ik koop ze en leg ze in de keuken dus blame Supercoopquote:Op vrijdag 18 september 2009 09:47 schreef qltel het volgende:
[..]
Als ze muf zijn, zijn ze niet goed gedroogd. Walnoten moeten goed droog bewaard worden zodat het vocht eruit trekt. Zeker de eerste maand
[..]
Kom langs, in m'n tuin staan er 2..En de eerste noten vallen intussen
Ik kom nooit bij een notenboer, want ik ga nooit naar de markt. Ik ben ook zo'n persoon zonder smaak die liever C1000 kaas heeft dus bij de kaasboer kom ik nooit, sue mequote:Op vrijdag 18 september 2009 09:50 schreef mr_vavavoom het volgende:
Hi,
Elke notenboer (die op elke markt staat), maar vaak ook groente- en kaasboeren, zal walnoten hebben. Of je moet net de pech hebben dat diens kraam net is geplunderd door een duizendtal hitsige eekhoorntjes met aids, op zoek naar walnoten, walnoten en alleen maar walnoten.
Subtopic:
Ik ben op zoek naar kaas. Waar vind ik dat?
mr_vavavoom
Zeker, de klant kan er niets aan doen. Die Chileense dingen zijn toch al maanden aan het reizen voordat ze uberhaupt in Nederland zijn. Supercoop trouwens ook niet. Het is de schuld van de producent. Alhoewel je zou zeggen dat Supercoop wel verantwoordelijk is voor het testen van die dingen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:55 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik koop ze en leg ze in de keuken dus blame Supercoop
[..]
quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:55 schreef RockBabe het volgende:
[..]
Het antwoord vind u in uw eigen post
de beste (en meest geexporteerde naar EU) walnoten komen uit India. Ze kunnen niet verkocht worden voor 2 à 3 euro de kilo, maar de kwaliteit is het best + het wordt in India getest en bij binnenkomst in EU nogmaals, vaak in NL ook (R'dam)quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:03 schreef qltel het volgende:
[..]
Zeker, de klant kan er niets aan doen. Die Chileense dingen zijn toch al maanden aan het reizen voordat ze uberhaupt in Nederland zijn. Supercoop trouwens ook niet. Het is de schuld van de producent. Alhoewel je zou zeggen dat Supercoop wel verantwoordelijk is voor het testen van die dingen.
Overigens kun je goede walnoten lang bewaren. Als je dus een goed adres hebt kun je er gerust een stukje voor reizen en ze dan "groot" inkopen. De verse van nu kun je makkelijk 1 a 2 jaar bewaren. En goede walnoten zijn veel lekkerder dan die supermarktdingen en vaak zelfs goedkoper. Hier in de streek gaan ze voor +/- 2 a 3 euro de kilo over de toonbank.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:06 schreef mr_vavavoom het volgende:
[..]
Zo. Was dat een lekker hapje?
Naar kwaliteit kijkt de supermarkt niet echt. Naar de prijs echter wel. En aangezien India bovenaan staat op de lijst van lagelonenlanden kunnen ze vast en zeker zeer grote productie leveren voor een aantrekkelijke prijs.quote:Op vrijdag 18 september 2009 10:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
de beste (en meest geexporteerde naar EU) walnoten komen uit India. Ze kunnen niet verkocht worden voor 2 à 3 euro de kilo, maar de kwaliteit is het best + het wordt in India getest en bij binnenkomst in EU nogmaals, vaak in NL ook (R'dam)
enquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:32 schreef qltel het volgende:
Naar kwaliteit kijkt de supermarkt niet echt. Naar de prijs echter wel.
Dat is natuurlijk de grootste bs. vraag aanbod. Als de klant wil betalen levert die supermarkt gewoon.quote:Supercoop trouwens ook niet.
en dan valt het alsnog mee. Als je geen kilo's eet merk je er niks vanquote:Op vrijdag 18 september 2009 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen walnoten eten die muf of schimmelig smaken, notenschimmels behoren tot de giftigste soorten die er zijn, daar is landbouwgif limonade bij (en dat is geen kromme vergelijking)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |