abonnement Unibet Coolblue
pi_74371198
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:12 schreef r8ality het volgende:

[..]

Vooral als ik weer eens in de spits rijd heb ik dat gevoel ook altijd. Ben af en toe in staat om het ding langs de kant te kwakken en desnoods verder te lopen. Maar als ik dan een keer 's nachts of op rustige tijdstippen een teringeind moet rijden vind ik het weer heerlijk .
Ik rij dan ook nooit in de file, dus ik kan vrijwel altijd doorrijden..
Nee.
  woensdag 4 november 2009 @ 13:46:57 #155
78748 Amun-Ra
Fok! this shit!
pi_74383781
afbeelding
Eigenlijk best wel een schaamteloze foto

Wel een lekker kontje iig.
(ja, die is bijzonder dubbelzinnig bedoeld)
Ex nihilo nihil fit
pi_74387005
quote:
Op woensdag 4 november 2009 13:46 schreef Amun-Ra het volgende:
afbeelding
Eigenlijk best wel een schaamteloze foto

Wel een lekker kontje iig.
(ja, die is bijzonder dubbelzinnig bedoeld)
Was in Helsinki
  vrijdag 6 november 2009 @ 21:46:57 #157
277806 Dhr_Pannecouck
Nu ook met spek.
pi_74468641
Samen met een paar maten ben ik van plan een soort van roadtrip te doen door Zweden. Nu is er natuurlijk geen betere auto om naar Zweden te gaan dan een volvo. Een auto huren is geen optie (niet oud genoeg, niet lang genoeg rijbewijs).

We zijn in totaal met z'n 3'en, dus ik zat een beetje te kijken richting een 340. deze autootjes zijn met een fatsoenlijke KM stand voor weinig te krijgen, maar hoe zit het met de betrouwbaarheid van deze wagens? ik heb een beetje rond zitten neuzen op volvo300club, en daar zitten wel fans die een goed onderhouden auto verkopen voor niet al te veel geld (<1000 euro). Zijn deze auto's betrouwbaar genoeg om een roadtrip van een KM of 3000-4000 te overleven? of zijn er nog andere betrouwbare volvo's te krijgen voor onder de 1500 euro's?

pi_74469306
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 21:46 schreef Dhr_Pannecouck het volgende:
Samen met een paar maten ben ik van plan een soort van roadtrip te doen door Zweden. Nu is er natuurlijk geen betere auto om naar Zweden te gaan dan een vVolvo.
Ik kan vier Zweedse automerken bedenken, maar een Volvo is natuurlijk een goede keus Ik zou alleen niet voor een 3xx gaan als je naar Zweden gaat, maar iets meer uitgeven aan een 740/960/850/240 oid. Je hebt een hoop meer ruimte voor je bagage en als je er netjes mee rijd (lees: niet crashen) moet je die na 4000 km toch wel weer kunnen verkopen.
  zaterdag 7 november 2009 @ 19:00:36 #159
277806 Dhr_Pannecouck
Nu ook met spek.
pi_74488487
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik kan vier Zweedse automerken bedenken, maar een Volvo is natuurlijk een goede keus Ik zou alleen niet voor een 3xx gaan als je naar Zweden gaat, maar iets meer uitgeven aan een 740/960/850/240 oid. Je hebt een hoop meer ruimte voor je bagage en als je er netjes mee rijd (lees: niet crashen) moet je die na 4000 km toch wel weer kunnen verkopen.
Allereerst bedankt voor de reply , Ik zal is een beetje rondneuzen in de richting van een 740/960/850. Gelukkig hebben we nog even de tijd (reis gepland in juli-augustus 2010). Ik zie veel Volvo's met KM standen van 200K-400K. Op google zeggen veel mensen dat dit nog helemaal niks is voor een Volvo ?
pi_74491575
Als je eenmaal in Zweden rond rijdt dan zul je genoeg Volvo's tegenkomen die meer dan 400K op de teller hebben.
  zaterdag 7 november 2009 @ 21:17:36 #161
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_74492172
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 19:00 schreef Dhr_Pannecouck het volgende:

[..]

Allereerst bedankt voor de reply , Ik zal is een beetje rondneuzen in de richting van een 740/960/850. Gelukkig hebben we nog even de tijd (reis gepland in juli-augustus 2010). Ik zie veel Volvo's met KM standen van 200K-400K. Op google zeggen veel mensen dat dit nog helemaal niks is voor een Volvo ?
Dat klopt, Volvo's kunnen over het algemeen veel hebben. De 300-400 serie was wat dat betreft iets minder betrouwbaar, maar zou ook wel prima auto's verder hoor

Overigens neem ik aan dat je 'eens' bedoelt en niet 'is'
pi_74530589
740. Goed en voor een habbekrats te krijgen.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_74534011
Als ik niet meer zoveel hoeft te rijden dan ruil ik mijn C200 CDI weer in voor een Volvo!
  maandag 9 november 2009 @ 11:06:32 #164
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74534462
Dit weekend op en neer naar keulen gereden in de S60, hij wou niet boven de 225 (op de teller) uit komen...
Roept m'n vrouw "Is dat alles ? Valt een beetje tegen !"...
zzz
pi_74534561
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:06 schreef _Led_ het volgende:
Dit weekend op en neer naar keulen gereden in de S60, hij wou niet boven de 225 (op de teller) uit komen...
Roept m'n vrouw "Is dat alles ? Valt een beetje tegen !"...
R-versie kopen .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
  maandag 9 november 2009 @ 11:13:38 #166
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74534673
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:09 schreef r8ality het volgende:

[..]

R-versie kopen .
Loterij winnen
zzz
pi_74534872
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:13 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Loterij winnen
Heb je de 2.5 20V ?
  maandag 9 november 2009 @ 11:22:26 #168
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74534968
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:19 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Heb je de 2.5 20V ?
2.4 170pk
zzz
pi_74535025
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:22 schreef _Led_ het volgende:

[..]

2.4 170pk
Ik had een 2.5 170 pk 850 en die kwam ook rond de 220 uit.
  maandag 9 november 2009 @ 11:25:17 #170
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74535061
225 is ook exact de opgegeven max snelheid voor mijn S60.
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=43414&cache=no
(Alleen heb ik een 2001, geen 2006)
zzz
pi_75190241
Schop!

Vandaag klonk de 740 ineens minder lekker, denk de uitlaat lek ergens bij het u.spruitstuk..
Nee.
pi_75190275
Heb trouwens wilde plannen met de 740.. Matzwart maken, verlagen, zo'n dikke rallylampen voor op de grille.

En tsja, ik wil hem graag nog motorisch eens wat kietelen maargoed.. Dat is heel erg lange termijn..
Nee.
pi_75308892
Ik meld me ook..........................heb sinds 13 oktober 2009 een volvo 440 1.8 . (automaat)
Was van de eerste eigenaar, met een lage km.stand.
Het enige nadeel vind ik...................... in de stad rijd hij 1 op 7. Is dat niet te duur ???
volvo 440 uit 1994
pi_75309526
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:02 schreef trixxie het volgende:
Ik meld me ook..........................heb sinds 13 oktober 2009 een volvo 440 1.8 . (automaat)
Was van de eerste eigenaar, met een lage km.stand.
Het enige nadeel vind ik...................... in de stad rijd hij 1 op 7. Is dat niet te duur ???
Mijn 850 2.5 20V reed 1 op 9 op de snelweg en 1 op 7 in de stad.

Lijkt me dat er iets mis is.

Ik heb ook een 440 gehad, een 1.6 en die liep 1 op 14 op snelweg en 1 op 11 stad.
  zaterdag 5 december 2009 @ 11:34:43 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_75309546
Er trouwde vrijdag iemand in Gouda in een rode P1800:


Niet slecht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_75314423
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:33 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Mijn 850 2.5 20V reed 1 op 9 op de snelweg en 1 op 7 in de stad.

Lijkt me dat er iets mis is.

Ik heb ook een 440 gehad, een 1.6 en die liep 1 op 14 op snelweg en 1 op 11 stad.
Moet idd terug naar de garage........vraag ik of ze ernaar willen kijken.

thnx
volvo 440 uit 1994
pi_75318951
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:33 schreef Pas259 het volgende:

[..]

Mijn 850 2.5 20V reed 1 op 9 op de snelweg en 1 op 7 in de stad.

Lijkt me dat er iets mis is.

Ik heb ook een 440 gehad, een 1.6 en die liep 1 op 14 op snelweg en 1 op 11 stad.
Was jouw 440 ook een automaat? ik moet met mijn s40 2.0 automaat echt bijzonder rustig rijden in de stad (als ik zuinig probeer te rijden). Ik kom meestal op een gemiddelde van 1:9 - 1:9,5 uit. Daar zit dan niet zo veel stad bij. Veelal provinciale wegen. Kan nog onzuiniger zijn uiteraard...
  zaterdag 5 december 2009 @ 23:01:55 #178
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75326243
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:48 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

Was jouw 440 ook een automaat? ik moet met mijn s40 2.0 automaat echt bijzonder rustig rijden in de stad (als ik zuinig probeer te rijden). Ik kom meestal op een gemiddelde van 1:9 - 1:9,5 uit. Daar zit dan niet zo veel stad bij. Veelal provinciale wegen. Kan nog onzuiniger zijn uiteraard...
Ik vind het nog aardig stevig eigenlijk, voor een doorsnee 2.0! Ik heb met een oude Chrysler Stratus 2.5 V6 automaat 1:7,5 gehaald met lekker doorrijden. 1:9 voor een ordinaire 2.0 is best veel, heb ik het idee...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75326949
Oeps, ik heb nu 6 Volvo's. Nog een 740 Estate erbij gehaald een tijdje terug maar nu is de dynamo gaar. :/ Ik had namelijk mijn 240 Tubo zo goed als zeker verkocht, maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan omdat de koper door zijn verhuizing toch financieel niet helemaal rond kwam. :/

Dus de 244 Turbo (uit 83) staat nog steeds te koop, maar de 740 mag misschien ook wel weg. Het is een '86'er dus wordt nog belastingvrij. Nu is 't nog een grijs kenteken dus lekker cheap cruisen op LPG! 8)
pi_75328903
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:01 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik vind het nog aardig stevig eigenlijk, voor een doorsnee 2.0! Ik heb met een oude Chrysler Stratus 2.5 V6 automaat 1:7,5 gehaald met lekker doorrijden. 1:9 voor een ordinaire 2.0 is best veel, heb ik het idee...
Ja hij is idd redelijk onzuinig. Maar dat neem ik maar voor lief
pi_75330805
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 23:31 schreef Bart-Willem het volgende:
Oeps, ik heb nu 6 Volvo's. Nog een 740 Estate erbij gehaald een tijdje terug maar nu is de dynamo gaar. :/ Ik had namelijk mijn 240 Tubo zo goed als zeker verkocht, maar dat is op het laatste moment niet doorgegaan omdat de koper door zijn verhuizing toch financieel niet helemaal rond kwam. :/

Dus de 244 Turbo (uit 83) staat nog steeds te koop, maar de 740 mag misschien ook wel weg. Het is een '86'er dus wordt nog belastingvrij. Nu is 't nog een grijs kenteken dus lekker cheap cruisen op LPG! 8)
Must..... not...... buy..... 740......
Nee.
pi_75333806
quote:
Op zondag 6 december 2009 03:30 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Must..... not...... buy..... 740......
Goedkoop cruisen baasje!
pi_75335028
Jammer dat ie op grijs kenteken staat.
pi_75336050
Mijn DLS is nu helemaal blauw . En de rubberen strip boven de bumper gemonteerd. Nu nog de stoelen maken, schokbrekers en draagarmrubbers vervangen en het ding is weer enigzins netjes .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_75340866
quote:
Op zondag 6 december 2009 13:19 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Jammer dat ie op grijs kenteken staat.
Ombouwen naar geel is makkelijk met zo'n ding: een reservebank + gordels zitten er al in (keuringstechnisch maakt het niet uit, verzekeringstechnisch wel dus niet met mensen achterin rijden ), en omdat het een oud ding is op grijs kenteken heb je geen verhoogd dak en overal normale ruiten zitten (geen geblindeerde stuff dus) en da's wettelijk ook niet verplicht. Omkeuren naar geel kenteken is alleen eventjes naar de RDW rijden en laten zien dat er nu een achterbank en gordels in zitten. Dan heb je dus ook geen problemen meer voor de verzekering.
pi_75359581
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 17:48 schreef mithrandirrr het volgende:

[..]

Was jouw 440 ook een automaat? ik moet met mijn s40 2.0 automaat echt bijzonder rustig rijden in de stad (als ik zuinig probeer te rijden). Ik kom meestal op een gemiddelde van 1:9 - 1:9,5 uit. Daar zit dan niet zo veel stad bij. Veelal provinciale wegen. Kan nog onzuiniger zijn uiteraard...
Beide wagens waren handgeschakeld, nu rij ik wel automaat.
pi_75435353
4 goede kwaliteitswinterbanden met stalen velgen en plastic dingen erop voor V40 te koop, pakweg 20 k mee gereden (1 seizoen), nog zeker 3 mm profiel, vraagprijs 175 euro
af te halen in landgraaf
pm indien interesse
pi_75441474
3mm is te weinig, 4mm is eigenlijk wel minimum voor een winterband. Daarna moet je ze zelf eigenlijk al weggooien .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_75463245
Winterbanden met 4mm of minder kun je in de zomer oprijden. Met meer profiel moet je dat dan weer niet doen.
  woensdag 9 december 2009 @ 23:14:45 #190
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75465577
Ik heb m'n zomerbanden met nog misschien 2mm profiel aan de voorzijde, maar het is vast niet de bedoeling dat ik die in de winter op rij?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75465909
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:14 schreef Mikkie het volgende:
Ik heb m'n zomerbanden met nog misschien 2mm profiel aan de voorzijde, maar het is vast niet de bedoeling dat ik die in de winter op rij?
Toevallig had ik twee weken geleden hetzelfde probleem, heb er nieuwe (zomer) banden onder laten zetten en het verschil is enorm. Erg fijn nu er meer regen op komst is.

Overigens normaal gesproken altijd winterbanden eronder maar dit jaar gewoonweg geen tijd gehad.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  woensdag 9 december 2009 @ 23:31:04 #192
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75466136
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:25 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Toevallig had ik twee weken geleden hetzelfde probleem, heb er nieuwe (zomer) banden onder laten zetten en het verschil is enorm. Erg fijn nu er meer regen op komst is.

Overigens normaal gesproken altijd winterbanden eronder maar dit jaar gewoonweg geen tijd gehad.
Winterbanden zie ik nog niet helemaal zitten eerlijk gezegd. Flinke aanschaf voor een auto die over een half jaar tot een jaar toch de deur uit gaat... dat is me de investering niet waard (en ik heb ook echt het geld niet). Misschien komt er dan wel een Volvo .

Zit wel te twijfelen om nieuwe bandjes te gaan halen, gewoon doorsnee all-weathers. Want om hier nou nog 20k mee te rijden met de winter op komst... ik betwijfel of dat verstandig is. Zou toch zonde zijn als ik een keer ga glijden en m'n vehikel tegen een boom parkeer .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75471388
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:31 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Winterbanden zie ik nog niet helemaal zitten eerlijk gezegd. Flinke aanschaf voor een auto die over een half jaar tot een jaar toch de deur uit gaat... dat is me de investering niet waard (en ik heb ook echt het geld niet). Misschien komt er dan wel een Volvo .

Zit wel te twijfelen om nieuwe bandjes te gaan halen, gewoon doorsnee all-weathers. Want om hier nou nog 20k mee te rijden met de winter op komst... ik betwijfel of dat verstandig is. Zou toch zonde zijn als ik een keer ga glijden en m'n vehikel tegen een boom parkeer .
Je kan toch nu winterbanden kopen en die straks op Volvo-velgen laten leggen? Zo duur is dat niet.
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_75471391
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:25 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

Toevallig had ik twee weken geleden hetzelfde probleem, heb er nieuwe (zomer) banden onder laten zetten en het verschil is enorm. Erg fijn nu er meer regen op komst is.

Overigens normaal gesproken altijd winterbanden eronder maar dit jaar gewoonweg geen tijd gehad.
Had er dan winters op laten leggen .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_75473585
quote:
Op woensdag 9 december 2009 23:31 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Winterbanden zie ik nog niet helemaal zitten eerlijk gezegd. Flinke aanschaf voor een auto die over een half jaar tot een jaar toch de deur uit gaat... dat is me de investering niet waard (en ik heb ook echt het geld niet). Misschien komt er dan wel een Volvo .

Zit wel te twijfelen om nieuwe bandjes te gaan halen, gewoon doorsnee all-weathers. Want om hier nou nog 20k mee te rijden met de winter op komst... ik betwijfel of dat verstandig is. Zou toch zonde zijn als ik een keer ga glijden en m'n vehikel tegen een boom parkeer .
Ik geef je groot gelijk, zou het waarschijnlijk ook niet doen wanneer je naar een andere auto aan het kijken bent/deze wil verkopen. Uiteraard zou ik wel nieuwe banden eronder laten zetten. Scheelt een hoop in de regen.
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

Had er dan winters op laten leggen .
Ik heb stalen velgen met winterbanden liggen bij een garage, maar dan moet ik 1.5 uur heen, en 1.5 uur terugrijden (het erop zetten is geen probleem). Past op dit moment helaas niet in mijn schema. Het zou dus een beetje zonde zijn om er winterbanden onder te schroeven terwijl ik ze al heb liggen en ik volgend jaar dan alsnog weer zomer/all weather banden moet kopen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_75473786
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:00 schreef ArcticBlizzard het volgende:

Ik heb stalen velgen met winterbanden liggen bij een garage, maar dan moet ik 1.5 uur heen, en 1.5 uur terugrijden (het erop zetten is geen probleem). Past op dit moment helaas niet in mijn schema. Het zou dus een beetje zonde zijn om er winterbanden onder te schroeven terwijl ik ze al heb liggen en ik volgend jaar dan alsnog weer zomer/all weather banden moet kopen.
Dat zei je er niet bij .

En hoe kun je het nu zo druk hebben dat dat niet ff (desnoods op een zaterdag) kan. Ach, als je ergens bovenop knalt heb je iig tijd genoeg, alleen geen auto meer .
Act like you know || Autofans.nl!
Op woensdag 19 november 2008 12:15 schreef Stormqueen het volgende:
WAT BEN JE TOCH EEN ONMEUNIGE KANKERHUFTER MET EEN GIETIJZEREN PLAAT VOOR JE HARSES :')
pi_75474186
quote:
Op donderdag 10 december 2009 10:08 schreef r8ality het volgende:

[..]

Dat zei je er niet bij .

En hoe kun je het nu zo druk hebben dat dat niet ff (desnoods op een zaterdag) kan. Ach, als je ergens bovenop knalt heb je iig tijd genoeg, alleen geen auto meer .
Omdat ik op zaterdag bijna de hele dag sport, ben dan om 5 uur thuis en dan is de garage helaas al een behoorlijk lange tijd dicht. Volgende week heb ik op vrijdag tijd dus is het de bedoeling ze dan op te halen. Zijn ze eenmaal in huis dan heb ik ze in een kwartiertje eronder zitten.

Ik heb altijd heel veel afstand tussen mij en mijn voorganger zitten De keren dat de auto niet geheel deed wat ik wilde was met winterbanden onder de auto. Dus eigenlijk ligt het aan de winterbanden, die krengen zijn levensgevaarlijk
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  vrijdag 11 december 2009 @ 00:32:58 #198
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_75504369
quote:
Op donderdag 10 december 2009 07:58 schreef r8ality het volgende:

[..]

Je kan toch nu winterbanden kopen en die straks op Volvo-velgen laten leggen? Zo duur is dat niet.
Klopt, maar dat ligt weer helemaal aan de bandenmaat, dikke kans dat die niet overeen komen, dan is het zonde geld. Bovendien heb ik het geld op dit moment ook gewoon echt niet voor een setje winterbanden. Dan liever een nieuw setje doorsnee rubbers eronder. Kost ook geld, maar minder, en daar red ik het ook al zeven winters mee...
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_75522961
quote:
Op zaterdag 5 december 2009 11:02 schreef trixxie het volgende:
Ik meld me ook..........................heb sinds 13 oktober 2009 een volvo 440 1.8 . (automaat)
Was van de eerste eigenaar, met een lage km.stand.
Het enige nadeel vind ik...................... in de stad rijd hij 1 op 7. Is dat niet te duur ???
Ik heb ook een 440 1.8 automaat (cvt) uit 94. En haal gemiddeld toch 1:13,5.
Ik rijd niet veel in de stad maar 1:7 lijkt me toch echt een beetje te veel.
Daarentegen rijd ik meestal wel volgens "het nieuwe rijden" en probeer met optrekken het toerental tussen de 2000 en 2500 te houden.
pi_75651188
Ah de 740 houdt niet zo van khet oude weer.. benieuwd of de accu de winter overleefd.

Sowieso volgende maand nieuw APK'tje, ben benieuwd.. Er moeten ronden nieuwe banden en remblokken op en de schokbrekers achter zijn niet meer al te best.. Dan is ook nog eens de uitlaat niet meer zo goed bij het spruitstuk, hmpf..

Toch maar eens kijken wat ik van de sloop 960 af kan halen. De andere 960 rijdt overigens weer, kop geheel gereviseerd en op het onderblok van de sloop 960 gemaakt. Ding rijdt perfect, ( ) alleen nog even naar de versnellingsbak kijken, die zingt wat.
Nee.
pi_75662539
Toch hier even proberen... gezien ik het idee heb dat hier wel wat Volvo kennis zit...

Ik heb sinds maandag dat het Lambasonde lampje aan gaat in mijn V40.
Het lampje met dit logootje:

Eerst zo op de helft naar mn werk toe(+/- 12km van huis). Op de terugweg bleef ie weg, dus ik had hoop op een korte storing, tot ik een kilometer of 4 gereden had en hij dus weer aanging.

Ben toen langs de Volvo garage geweest, waar ik 'm ook in onderhoud heb. (Onderweg daarheen bleef ie weer wel uit) die hebben 'm uitgelezen en gereset.
Zij gaven aan, als ie wegblijft is het een storingkje geweest, komt ie terug zal de lambasonde vervangen moeten worden. Vandaag van en naar mn werk was hij ook weggebleven dus ik had hoop... maar zojuist ging hij weer aan dus.

Ben vrij ontechnisch als t op auto's afkomt, dus heb wat zitten googlen... maar daar lees ik dus niet specifiek dat meldingen van de lambasonde ook daadwerkelijk slaan op dat metertje zelf, dus dat daarom dat metertje zelf vervangen zou moeten worden (wat ik dus begrijp van de dealer).

Dat meterje kan toch ook wat verkeerds meten, wat een andere oorzaak kan hebben? (Naar wat ik lees kan het dan heel wat zijn)... of wil dat lampje echt zeggen dat die meter niet goed is?

Bedragen van rond de 300 vielen meteen al... dus dat is wel weer pittig, zeker na de flinke beurt die hij onlangs heeft gehad, wat ook de nodige duiten heeft gekost (zat nl ook distributieriem bij, aircobeurt e.d.)

Nu ben ik op auto gebied een te grote leek, dat ik t ook niet zomaar toevertrouw aan van die 'vakgarages' of andere beunhazen, gezien onze ontzettende slechte ervaringen daarmee. Niet dat een dealer altijd eerlijk zal zijn, maar daar is mijn gevoel toch beter bij

Kan ik nog iets checken? Of kan ik fijn de afspraak gaan plannen?
En is het heel ernstig zo door te rijden? Gezien ik vroeg op mn werk moet zijn, wat ik hier vandaan ook niet met t OV redt (althans zo vroeg)
pi_75698469
WAAR ZIJN AL DIE VOLVO COUREURS!?
Driften met dit weer ofzo?
Nee.
pi_75698487
Overigens kan dat hier dus wel. (Ja kan sowieso maar ik bedoelde dus dat er sneeuw ligt)

Zojuist al vrolijk rondgeschoven over wat rotonde's en parkeerplaatsen.
Nee.
  woensdag 16 december 2009 @ 21:14:08 #204
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_75704799
quote:
Op dinsdag 15 december 2009 19:48 schreef Dennis121 het volgende:
Toch hier even proberen... gezien ik het idee heb dat hier wel wat Volvo kennis zit...

Ik heb sinds maandag dat het Lambasonde lampje aan gaat in mijn V40.
Het lampje met dit logootje:
[ afbeelding ]
Eerst zo op de helft naar mn werk toe(+/- 12km van huis). Op de terugweg bleef ie weg, dus ik had hoop op een korte storing, tot ik een kilometer of 4 gereden had en hij dus weer aanging.

Ben toen langs de Volvo garage geweest, waar ik 'm ook in onderhoud heb. (Onderweg daarheen bleef ie weer wel uit) die hebben 'm uitgelezen en gereset.
Zij gaven aan, als ie wegblijft is het een storingkje geweest, komt ie terug zal de lambasonde vervangen moeten worden. Vandaag van en naar mn werk was hij ook weggebleven dus ik had hoop... maar zojuist ging hij weer aan dus.

Ben vrij ontechnisch als t op auto's afkomt, dus heb wat zitten googlen... maar daar lees ik dus niet specifiek dat meldingen van de lambasonde ook daadwerkelijk slaan op dat metertje zelf, dus dat daarom dat metertje zelf vervangen zou moeten worden (wat ik dus begrijp van de dealer).

Dat meterje kan toch ook wat verkeerds meten, wat een andere oorzaak kan hebben? (Naar wat ik lees kan het dan heel wat zijn)... of wil dat lampje echt zeggen dat die meter niet goed is?

Bedragen van rond de 300 vielen meteen al... dus dat is wel weer pittig, zeker na de flinke beurt die hij onlangs heeft gehad, wat ook de nodige duiten heeft gekost (zat nl ook distributieriem bij, aircobeurt e.d.)

Nu ben ik op auto gebied een te grote leek, dat ik t ook niet zomaar toevertrouw aan van die 'vakgarages' of andere beunhazen, gezien onze ontzettende slechte ervaringen daarmee. Niet dat een dealer altijd eerlijk zal zijn, maar daar is mijn gevoel toch beter bij

Kan ik nog iets checken? Of kan ik fijn de afspraak gaan plannen?
En is het heel ernstig zo door te rijden? Gezien ik vroeg op mn werk moet zijn, wat ik hier vandaan ook niet met t OV redt (althans zo vroeg)
Praktijk is vaak dat de lambasonde het begeeft en een storing veroorzaakt. Hij checkt je uitlaatgas. Als hij verkeerde waardes waarneemt zal de ecu dit aanpassen. Nu kan je verbrandign misschien niet optimaal zijn.

Uiteindelijk hoef dat ook niet, het gaat vooral om de werking van je cat en je uitstoot. Je kan dus prima zonder lamdasonde maar ik zou het gewoon vervangen. Goed schoonmaken wil soms wel eens helpen. Tank een paar keer BP ultimate en rijd een lang stuk, met af en toe goed toeren maken. Misschien eruit halen en alleen schoonmaken als je dat kan.

Dan heb je ook nog ene imitatie die een stuk goedkoper is, als de dealer dit niet aanbied kan je hiernaar vragen. Verder is een V40 echt geen specialistische auto dus die kan je prima bij een BOVAG garage neerzetten met een gerust hart. Zowieso voor ene second opion.

Succes!
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')