abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 21:23:45 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72854941

Het begint zo weer, nieuwe presentator Robert ten Brink, vlgs mij vandaag (of voorlopig) zonder Peter vd Hurk maar ik ben zeker weer benieuwd wat we voor bijzondere zaken te zien krijgen.

Bedoeling van dit topic, net als bij het vorige seizoen.. kijken naar de kunde van de deelnemers, geven van verklaringen (is het cold reading te verklaren) open gesprek tussen believer en non believer, zonder elkaar in de haren te vliegen. Sta open voor de verklaring of de gedachtegang van de ander, en dan wordt dit net zo'n vermakelijk topic als eerder

* Bastard gaat zo kijken.
The truth was in here.
pi_72855136
The Amazing Randi FTW!
pi_72855711
Een mens heeft 9 zintuigen. Wat is het zesde dan?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 17 september 2009 @ 21:43:01 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_72855842
quote:
Op donderdag 17 september 2009 21:40 schreef teknomist het volgende:
Een mens heeft 9 zintuigen. Wat is het zesde dan?
Ik ken er eigenlijk 6 (waarbij het evenwichtsorgaan wat mij betreft plek 6 in neemt) wat zijn die andere 3 dan?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 17 september 2009 @ 21:44:22 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72855905
Right.. het tv programma word hier besproken.. niet waar die zit

-edit- en alweer opgeruimd! Mensen.. move on als je niet over het programma wilt praten.

[ Bericht 38% gewijzigd door Bastard op 17-09-2009 21:55:24 ]
The truth was in here.
  donderdag 17 september 2009 @ 23:59:33 #6
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_72862390
De 2de aflevering is echt supergoed, overigens zijn ze allemaal te bekijken op www.rtlgemist.nl... ik vind het soweiso heerlijk om naar te kijken, er word een juiste sfeer gecreerd en die alleen al is voldoende om dit programma te bekijken.
Minds are like parachutes. They only function when open.
  vrijdag 18 september 2009 @ 07:52:30 #7
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72865314
Dit was toch de eerste aflevering? Nou ja ik heb het eerste deel aandachtig bekeken, tot aan de mw die naar boven ging en kon vertellen wat ze voelde op de gang... daarna ging de telefoon en ben ik uit het programma gerukt.
The truth was in here.
  vrijdag 18 september 2009 @ 07:57:06 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_72865345
Heeft het vorige seizoen iets opgeleverd? Behalve een paar knullige tips die op niets uitlopen.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  vrijdag 18 september 2009 @ 08:22:47 #9
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72865591
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 07:57 schreef Harajuku. het volgende:
Heeft het vorige seizoen iets opgeleverd? Behalve een paar knullige tips die op niets uitlopen.
Tis vlgs mij niet opgelost.. maar de vraag is hoe welwillend iedereen het dan ook oppakt.
Hoewel.. was er niet iets met die auto van doen in de Vaatstra zaak laatst?
The truth was in here.
  vrijdag 18 september 2009 @ 09:40:54 #10
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_72866966
Peter was er vorige week en deze week ook en volgende week weer .

[ Bericht 10% gewijzigd door Summers op 18-09-2009 11:33:29 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:14:35 #11
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72869312
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 07:57 schreef Harajuku. het volgende:
Nee er is niks opgelost. En die tips liepen ook op niks uit.

De politie kan nu eenmaal niet veel met:

"Het zijn meerdere daders",.
"Een ervan heeft bruin haar"
"wacht.. ik zie dat een ervan een moedervlekje op zijn kin heeft"

Waar begin je met zoeken? Waar komen ze vandaan. Tsja, zover kunnen de paragnosten helaas niet hun gave gebruiken. Ik heb het gezien en het zijn feitelijk herhalingen van elke "het zesde zintuig" die al zijn uitgezonden, inclusief dezelfde lines. Valt dit nu niemand op? Krabt niemand zich even achter de oren ofzo .

Nja, leuke afleveringen maar cold reading is nergens uit te sluiten. Er zijn ondertussen al 3 afleveringen geweest btw.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:32:03 #12
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_72869837
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 07:52 schreef Bastard het volgende:
Dit was toch de eerste aflevering? Nou ja ik heb het eerste deel aandachtig bekeken, tot aan de mw die naar boven ging en kon vertellen wat ze voelde op de gang... daarna ging de telefoon en ben ik uit het programma gerukt.
tessa bedoel je denk ik ... die zakte op de grond in de gang boven waar die man was doodgegaan en ze zag iemand over haar heenbuigen ( man die in de bus zat en die de cafe eigenaar had gevonden terwijl die in zijn armen stierf )
ze voelde gerochel in haar keel enz , bijzonder toch weer wat mensen toch kunnen zien en herbeleven .
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:32:55 #13
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72869853
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:32 schreef Summers het volgende:

[..]

tessa bedoel je denk ik ... die zakte op de grond in de gang boven waar die man was doodgegaan en ze zag iemand over haar heenbuigen ( man die in de bus zat en die de cafe eigenaar had gevonden terwijl die in zijn armen stierf )
ze voelde gerochel in haar keel enz , bijzonder toch weer wat mensen toch kunnen zien en herbeleven .
of hoe mensen kunnen acteren.
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:36:40 #14
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_72869947
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:32 schreef Michielos het volgende:

[..]

of hoe mensen kunnen acteren.
wat toevallig op de plek waar die man is doodgegaan , in de smalle gang bovenaan de trap .
En de nabestaanden acteren mee , die gebruiken hun geliefde die door een misdaad om het leven is gekomen om interessant te doen op tv .
pi_72870007
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:36 schreef Summers het volgende:

[..]

wat toevallig op de plek waar die man is doodgegaan , in de smalle gang bovenaan de trap .
En de nabestaanden acteren mee , die gebruiken hun geliefde die door een misdaad om het leven is gekomen om interessant te doen op tv .
Nee, die trappen er gewoon in. Net als jij en de rest van de die-hard crew die hier post
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:40:20 #16
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72870045
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:36 schreef Summers het volgende:

[..]

ze wordt toch naar de plek delict gebracht ???? Dan is het niet lastig te doen alsof je "een gevoel" krijgt. Het is echt niet zo alsof ze niks te horen krijgen en zelf op eigen houtje naar het huis toe moeten gaan (dan werkt het immers "opeens" niet meer).
En over de nabestaanden. Die stinken er net zo hard in en zijn wanhopig. En op wanhopige mensen zijn er altijd mensen die "iets" kunnen verkopen (wat dat in dit geval ook moge zijn). Het is SBS6 for fucks sake !
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:45:47 #17
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_72870198
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:38 schreef Flammie het volgende:

[..]

Nee, die trappen er gewoon in. Net als jij en de rest van de die-hard crew die hier post
je gaat er steeds vanuit dat iedereen op dezelfde plek staat als jij staat en het van de buitenkant moet bekijken en dat is niet zo .
Alles wat ik zie op tv weet ik dat het bestaat uit eigen ervaringen .
Ik heb niemand buiten mezelf nodig om het me te doen laten geloven .
Dat is dus niet aan de orde , ook niet bij die-hards die hier posten ,
zo moet jij dingen benaderen wegens gebrek aan ervaring , jij moet het blijkbaar hebben van wel of niet geloven in wat je op tv ziet .
  vrijdag 18 september 2009 @ 11:46:48 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_72870226
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:40 schreef Michielos het volgende:

[..]

ze wordt toch naar de plek delict gebracht ???? Dan is het niet lastig te doen alsof je "een gevoel" krijgt. Het is echt niet zo alsof ze niks te horen krijgen en zelf op eigen houtje naar het huis toe moeten gaan (dan werkt het immers "opeens" niet meer).
En over de nabestaanden. Die stinken er net zo hard in en zijn wanhopig. En op wanhopige mensen zijn er altijd mensen die "iets" kunnen verkopen (wat dat in dit geval ook moge zijn). Het is SBS6 for fucks sake !
Tessa werd in het cafe gebracht net als de andere paragnosten en ze ging zelf naar boven .
Jij en Flammie zijn zowiezo tegen en hebben al een beeld dat iedereen maar zielige gelovers zijn
en goed gefopt door tv programma's en dat het niet bestaat .
Ik ga niet eens met jullie in discussie , dan bestaat het toch niet voor jullie en voor mij wel .
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:01:17 #19
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72870472
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:46 schreef Summers het volgende:

[..]

Tessa werd in het cafe gebracht net als de andere paragnosten en ze ging zelf naar boven .
Jij en Flammie zijn zowiezo tegen en hebben al een beeld dat iedereen maar zielige gelovers zijn
en goed gefopt door tv programma's en dat het niet bestaat .
Ik ga niet eens met jullie in discussie , dan bestaat het toch niet voor jullie en voor mij wel .
ok

Ze wordt al naar een cafe gebracht. Zullen we cold reading echt uitsluiten? Niemand is er bij, camera's zijn enkel bevestigd van buitenaf (onzichtbare camera's), Je dumpt haar in een dorp en zegt.. hier ergens is iets gebeurd. Daarna rij je weg en laat je haar zich tot energieën en gaven aanwenden.. Hoe goed denk je dat ze het dan doet? Ik maak alvast een voorspelling: nog slechter dan in het programma.
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:07:29 #20
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72870586
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:45 schreef Summers het volgende:

[..]

je gaat er steeds vanuit dat iedereen op dezelfde plek staat als jij staat en het van de buitenkant moet bekijken en dat is niet zo .
Alles wat ik zie op tv weet ik dat het bestaat uit eigen ervaringen .
Ik heb niemand buiten mezelf nodig om het me te doen laten geloven .
Dat is dus niet aan de orde , ook niet bij die-hards die hier posten ,
zo moet jij dingen benaderen wegens gebrek aan ervaring , jij moet het blijkbaar hebben van wel of niet geloven in wat je op tv ziet .
Jij baseert je op ervaringen waarvan je geen flauw benul hebt wat het exact kan zijn (wegens gebrek aan relevante studie) of aan twijfelachtige zaken die voor duizend verklaringen vatbaar zijn en ik baseer me op relevante studie, wetenschap en basislogica. What else is new?

ow en niet de minste: ik baseer me ook op ervaringen.. mijn ervaringen wel te verstaan. Waarom zijn mijn ervaringen fout en die van jou niet?
  vrijdag 18 september 2009 @ 13:17:48 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72872501
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 11:32 schreef Summers het volgende:

[..]

Ja! En dat vond ik dus ook een mooi staaltje van wat het nou is. Erg bijzonder

He we zijn er weer
The truth was in here.
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:04:26 #22
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_72874006
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 12:07 schreef Michielos het volgende:

[..]

Jij baseert je op ervaringen waarvan je geen flauw benul hebt wat het exact kan zijn (wegens gebrek aan relevante studie) of aan twijfelachtige zaken die voor duizend verklaringen vatbaar zijn en ik baseer me op relevante studie, wetenschap en basislogica. What else is new?
Jij hebt geen flauw benul van mijn ervaringen , ik wel .
Niks twijfelsachtig aan , weet jij veel .
Ik verdiep me al 17 jaar in het paranormale naast dat ik het mijn hele leven al ervaar .
Ik weet nog niet eens 1/1000 deel los van dat je nooit klaar bent met kennis opdoen in dit gebied .
Weet ik nu ook alles van CR en zelfs meer dan jij ??
Als ik me 17 jaar in CR had verdiept had ik nog niks geweten , zelfs niet de basis
( kijk maar naar jou )
hooguit dat ik kan faken dat ik iets kan ( zonder het te kunnen )
quote:
ow en niet de minste: ik baseer me ook op ervaringen.. mijn ervaringen wel te verstaan. Waarom zijn mijn ervaringen fout en die van jou niet?
Ik zeg niet dat die van jou fout zijn alleen heb je ervaring op andere gebieden en onderwerpen .
Jij denkt dat je klaar bent met de gebieden waar jij je in verdiept om het paranormale te kennen
omdat het voor jou niet bestaat en het wel CR moet zijn want iets anders overweeg je niet .

[ Bericht 1% gewijzigd door Summers op 18-09-2009 14:11:43 ]
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:12:37 #23
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72874287
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:04 schreef Summers het volgende:

[..]

Jij hebt geen flauw benul van mijn ervaringen , ik wel .
Niks twijfelsachtig aan , weet jij veel .
Ik verdiep me al 17 jaar in het paranormale naast dat ik het mijn hele leven al ervaar .
Weet ik nu ook alles van CR en zelfs meer dan jij ??
Als ik me 17 jaar in CR had verdiept had ik nog niks geweten , zelfs niet de basis
( kijk maar naar jou )
[..]
Het punt is dat het "maar" ervaringen zijn. Wanneer beide ervaringen botsen, moet er een , lees: objectieve, middenweg gevonden worden. Hier kan de wetenschappelijke methode uitkomst bieden.
En de rest van bovenstaand bericht, begrijp ik niet. Zou je dit misschien kunnen toelichten? (waar stel ik dit?)
quote:
Ik zeg niet dat die van jou fout zijn alleen heb je ervaring op andere gebieden en onderwerpen .
Jij denkt dat je klaar bent met de gebieden waar jij je in verdiept om het paranormale te kennen
omdat het voor jou niet bestaat en het wel CR moet zijn want iets anders overweeg je niet .
Eehm, dit is omgedraaid toch ook waar? JIj weigert om ook maar een andere uitleg behalve een bizarre te horen. I.p.v. open te staan dat dit ook iets anders dan power ranger krachten kunnen zijn, zeg je bij voorbaat al dat het iets bovennatuurlijks is. Nogmaals, dan zoeken we een objectieve middenweg. Zoals het voorbeeld wat ik in een eerdere post al aangaf. indien ze dat zo kan, zou ik verbaasd zijn (maar we zagen hoe dat afliep in de finale van plaats delict seizoen 1.. beiden konden opeens niet veel meer).

ergo: ervaren is niet hetzelfde als weten. We kunnen iets ervaren, de ervaring is echt, maar de verklaring die er dan terloops bij verzonnen wordt, is niet echt. Dat is waar onderzoek in het spel komt.

Ik vind het iig verbijsterend te zien dat TRU echt zo een openminded forum moet zijn, en men daarna klakkeloos iets van TV aanneemt, zonder ook maar 1x openminded te kijken: is dit wel echt? maar meteen aan een conclusie vast te grijpen.

openminded is NIET: altijd de bizarre oplossing nastreven
maar WEL: altijd alles open houden. Dit doe ik. Ik wil graag zien hoe Tessa het doet zonder de 1000 hulpmiddelen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Michielos op 18-09-2009 14:18:59 ]
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:17:57 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72874485
Nou dat is toch mooi he, keer op keer dezelfde discussie

Maar niet in dit topic svp!

Laten we kijken hoe de verschillende onderdelen verklaarbaar zou zijn door CR. Of denken we allemaal dat het opgezet is van te voren? Iets wat ik persoonlijk niet geloof, ogen liegen niet.
The truth was in here.
  vrijdag 18 september 2009 @ 14:20:06 #25
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72874572
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:17 schreef Bastard het volgende:
Nou dat is toch mooi he, keer op keer dezelfde discussie

Maar niet in dit topic svp!

Laten we kijken hoe de verschillende onderdelen verklaarbaar zou zijn door CR. Of denken we allemaal dat het opgezet is van te voren? Iets wat ik persoonlijk niet geloof, ogen liegen niet.
het ging toch om discussie in dit topic? Dit doe ik dus

Ik zeg niet dat alles verklaarbaar is met CR (althans niet direct), allleen dat het niet altijd per direct een bewijs van iets bovennatuurlijks is. Hiervoor is onderzoek nodig, geen kermis tv programma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')