abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73203705
Jarig zijn is toch leuk?! Vind Kim wel. Elke dag is een andere pop/knuffel jarig. Ze kent al heel wat liedjes daarover. Wil graag jarig zijn, "want dan bent ik 4 en als je 4 bent, mag je naar de groooooote basisschool". Denk dat het pas januari wordt, omdat ze 6 dec jarig is. En 1x per maand komen de instroomkindjes.
pi_73203719
Ik vroeg me nog af hoeveel speelgoed jullie hebben?
En hoe doe je dat met spelen? 1 ding per keer? Of maakt niet uit.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:42:44 #228
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_73207368
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 09:05 schreef snoopy het volgende:
Lis is donderdag jarig, maar ze 'wil niet jarig zijn'
Raar kind
Huh? Da'sraar ja , Dean loopt hele dag op te noemen wat ie allemaal voor zijn verjaardag wil. Erg irrtant af en toe.

Maar eerst zijn papa en mama jarig volgende week en hij moet nog bijna 4 mnd wachten .

Ingrid, wij hebben euh.. *veel* speelgoed. Er staan hier een stuk of drie kisten vol. En hij pakt gewoon zelf wat ie wil.Ik ben hem nu aan het leren ook op te ruimen tussendoor . Boekjes staan ook gewoon in de onderste vakjes om te pakken.

En als ie zich echt eens verveelt dan haal ik de knutselkist tevoorschijn. Dat mag ie niet zelf pakken .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:50:59 #229
144006 chacama
Ondernemend!
pi_73207565
Maud is ook bezig met jarig zijn. Maar eerst papa jarig. En die krijgt dan ook een muts. Dat zal mama dan moeten regelen volgens haar.

Ingrid, in elk geval wel al wat tips. Mooi!

Dean, wat goed van jou! En ook van jou vief. Je hebt het hem toch maar mooi uit weten te leggen, zodat hij het kon begrijpen.

Anna, hoe ging het in je grote bed?

En een voor de mama's met wegbreng-perikelen. Wij zijn er gelukkig overheen hier. *klopt af*

Moonah, hoe is het met Thies en het praten. Heb je al weer terugkopeling gehad van de psz?
pi_73207742
Wat leuk, al die slimme peutertjes

Ingrid, hier ligt het speelgoed door kamer verdeeld in kasten, in lades of opbergdozen. Beetje verdeeld in auto's, duploblokken, duplotrein, houten treinbaan, boekjes, spelletjes/puzzels, knutselspullen. En dan staat er nog een werkbank (lkopers hier?'), een glijbaan, een loopbakfiets en een tafel+stoetltjes in de kamer. Eigenlijk best een hoop. Meer dan genoeg voor ons jochie, maar hij ook net jarig geweest.. Dus op naar sinterklaas
Die auto's zwerven eigenlijk altijd wel door de woonkamer, de rest proberen we wel wat op te ruimen. Die treinbaan gaat aan de kant als hij met wat anders wil spelen, al is het alleen maar vanwege de ruimte. Chris krijgt in het najaar een grotere kamer, met meer kastruimte. En dan willen we een gedeelte van het speelgoed boven houden. En dan 's ochtends 1 krat mee naar beneden om te spelen.
Ik merk wel dat als we meer opruimen, hij ook wat beter overzicht heeft waarmee hij kan spelen. Dan is het voor hem makkelijker om iets nieuws uit te zoeken.
pi_73213408
Hier mag Kim ook alles pakken. Alleen is het soms een (gezellig) rommeltje. Wil het wel wat veranderen. Als ze ergens mee speelt, dat eerst opruimen en dan wat anders.
Ze heeft een keukentje. Dan hebben we het "kopjes thee" mandje. De poppen. En kleine pony's poppenspul etc in bak. Boekjes, tasjes ed in kast. Verder nog een speelboogdinges van Tyler. Is samen met de wipstoel een lekkere sta in de weg. En nog een ballenboom. En een wandelwagen voor de pop. En nog een la met tekenspul. Knutselspul ligt ergens waar ze niet bij kan.
pi_73215015
Ik kreeg net een brief van wza. Kim moet 16 okt naar de anesthesist. Hopelijk dan ook snel de operatie.
pi_73215475
Ingrid, Wij hebben een aantal speelgoedbakken (één met duplo, één met poppen en één met losse spulletjes) en wat losse dingen zoals het hobbelpaard, de keuken, de poppenwagen en de wheelybug. Die mag ze allemaal door elkaar pakken, ze hoeft niet eerst op te ruimen voor ze iets anders pakt want ik vind het belangrijk dat ze creatief speelt.

Maar een paar keer per dag ruimen we samen op. Meestal voor het middageten, een keer rond 4 uur en voor het slapen. Dan is alles weer even aan kant en is er ruimte om op nieuw rommel te maken
pi_73216318
Dat is ook wel een idee owlet.
Net een pakket binnen met kleertjes wat ik van chaca heb gekocht. Superveel en leuk. Kim is helemaal door het dolle, wil alles passen en heeft al een favoriete rok.
Ze wil nu meteen de stad in om wat andere kleding etc te kopen. [sub]oa effen maillot en longsleeve, warme trui, schoenen)
Vandaag ging het heel goed gelukkig. Wel stout soms, das normaal. Maar goed luisteren en niet op de gang.
pi_73216732
Vivi wat knap van Dean zeg

En hier gaat het met het speelgoed een beetje zoals bij owlet.

Pff vanmiddag even grote schrik hier. Net op een moment dat Esmee erge honger had, natuurlijk net ook tijdens onze lunch. Dus wij beiden in rep en roep. Voeding maken, kind troosten, boterham voor Linde maken etc. Hoor ik ineens als ik in de keuken een fles aan het maken ben: "Pitje in mij neus, kan niet uit!". Heeft Linde een zonnebloempitje van haar brood gehaald en in haar neus gestopt Gelukkig kwam het na een paar keer flink neus snuiten eruit.... Ben meteen weer een jaar ouder volgens mij...
pi_73217791
Oeh, Stiemie, spitsuur met pitjes is niet handig..

Hier is het ook niet zo strikt hoor qua opruimen. Maar vooral de grote onhandige dingen (zoals die treinbaan), of breekbare dingen/kwijtraak dingen (puzzels, spelletjes) gaan wel snel terug. Chris weet ook precies waar hij zijn speelgoed kan vinden, dus niet echt problemen met "creatief spelen" (of bedoelde je dat niet zo owlet).
Dat is wel weer het nadeel van speelgoed boven. Maar dat is dan ook meer voor de treinen/duplo, de kleine speeltjes blijven wel beneden..
pi_73222449
Nee, ik bedoel meer dat ik het niet nodig vind om heel precies het ene stukje speelgoed op te ruimen voor ze ergens anders mee mogen spelen.
Ik vind het juist fijn en belangrijk dat ze volledig vrij zijn in wat ze combineren en bij elkaar verzinnen. Met uitzondering van de kleurpotloden, die moeten streng op tafel blijven

Daarom kies ik er voor om het gerust een enorme bende te laten worden maar door het een paar keer per dag samen op te ruimen blijft het overzichtelijk én krijgen ze weer een impuls om met iets anders te spelen.
pi_73222666
oke, op die manier. Klinkt ook wel gezellig
Ik merk wel aan Chris dat hij met zo'n chaos (wat echt wel gebeurd) niet echt meer aan spelen toekomt. Waarschijnlijk is hij dan het overzicht kwijt ofzo? Dus het is hier wel handiger om het een beetje opgeruimd te houden de dag door..
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:21:44 #239
271986 MemmelDePemmel
Boe!...schrok je?
pi_73222922
Afgelopen nacht is heel goed gegaan! Anna vond het helemaal geweldig. En vanmorgen zat ze in haar bed te spelen zoals ze dat ook deed in haar kleine bed. Maar ik wacht even af....als de nieuwigheid eraf is, dan zal ze wel gaan keten. We hebben ook eindelijk ons beweegbare planetaire stelsel aan haar plafond gehangen (met afstandsbediening en zon die licht geeft), dus daar ligt ze lekker naar te kijken.
Ik zeg maar zoo, want dierentuin is te lang.
pi_73223019
knappe Anna!

Amber ws daarstraks totaal in paniek. Ze heeft maar zo'n pijn aan haar been/voet maar ik zie helemaal niks. Ik denk dat ze groeipijn heeft.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73223161
Nou, hier ook veel speelgoed. Dat komt gewoon omdat er 2 kinderen zijn dus 2x zoveel spul.
Ook hier aparte bakken voor auto's, Duplo en de treinen van Morris. En Lis heeft nog een keukentje in de hal onder de trap staan met veel spul. En een open kastje ernaast met de spelletjes en boekjes.

Morris maakt ook prachtige combinaties met treinen en Duplo en 's avonds ruimen we losse spullen weer op. En Lis speelt vaak ook met dat spul. Ze is niet zo van de poppen.

Knutseldingen staan hier ook apart en tekenen moet altijd aan tafel. Ook dat doen ze graag en veel.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_73223217
Goed van Anna zeg!!! Robin slaapt sinds een half jaar ongeveer in een peuterbed en daar slaapt hij ook heel erg goed in!

We zijn vandaag weer naar peutergym geweest en ik ben er wederom bijgebleven. Hij vind het hartstikke leuk, zolang ik maar in de buurt ben. Even kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen!

Hier is het overdag trouwens ook een explosie aan speelgoed en we ruimen het meestal zo'n 2 keer per dag samen op. Opruimen gaat ook steeds beter gelukkig en bij anderen ruimt hij het zelfs automatisch op! Ben trots op 'm .
And so the lion fell in love with the lamb
pi_73223256
Arme Amber!! Hopelijk kan ze wel lekker slapen!
And so the lion fell in love with the lamb
pi_73223265
Fijn Memmel

Vervelend Vicky Vooral als je niets kan zien.

Lis stapte vanavond mis op het IKEA-trapje toen ze tanden ging poetsen en viel heel hard op de grond.
Daarbij bezeerde ze haar beentje, helemaal geschaafd. Ze was behoorlijk overstuur. Ik heb het een poos bekeken maar ze kan er nog op lopen en het werd niet dik. Volgens mij is ze nogal geschrokken door de losse velletjes die eraan hingen. En nu slaapt ze gelukkig.
pi_73223568
Pfffff zucht morgen maar weer in gesprek op de opvang....
Ze vinden daar dat pepijn niet met minder toe kan dan 2-2,5 uur middagslaap... maar 's avonds is hij niet in bed te krijgen, en dan is hij dus de volgende ochtend moe en valt op de opvang tijdens de lunch in slaap en dus ook weer middagslaap nodig. Beetje vicieus cirkeltje...

Terwijl als we hem als hij niet naar de opvang gaat de hele dag ophouden slaapt hij 's nachts keurig van 19.30-7.00. Maar als hij 2 uur slaapt overdag dan is hij zelden voor 21.30/22.00 in slaap en wordt hij 's nachts 2-3 x wakker
  dinsdag 29 september 2009 @ 21:50:22 #246
160778 t_igger
"T I, double G-ER"
pi_73224065
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 21:38 schreef p_iglet het volgende:
Pfffff zucht morgen maar weer in gesprek op de opvang....
Ze vinden daar dat pepijn niet met minder toe kan dan 2-2,5 uur middagslaap... maar 's avonds is hij niet in bed te krijgen, en dan is hij dus de volgende ochtend moe en valt op de opvang tijdens de lunch in slaap en dus ook weer middagslaap nodig. Beetje vicieus cirkeltje...

Terwijl als we hem als hij niet naar de opvang gaat de hele dag ophouden slaapt hij 's nachts keurig van 19.30-7.00. Maar als hij 2 uur slaapt overdag dan is hij zelden voor 21.30/22.00 in slaap en wordt hij 's nachts 2-3 x wakker
Hopelijk doen ze morgen WEL wat we vragen!
Anders maar de leidinggevende aan der jasje trekken ofzo?!
Rabbit: "Tigger where are your manners?"
Tigger: "I don't know but I bet they're havin' more fun than I am."
pi_73225139
Julliw bepalen toch de regels mbt Pepijns slaap.

Amber werd net weer helemaal in paniek wakker van de pijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_73227058
Wat sneu zeg voor Amber. Wist niet dat groeipijn nu al kan.

Arme Lis.

Kim viel vandaag van de bank. Op de leuning staan en dan eraf springen is geen goed idee. 2x gewaarschuwd en toen ging het mis. we schrokken ons rot. Gigi knal. Maar lijkt mee te vallen.
Tijdje erna ging ze weer spelen.
pi_73232763
En, heeft Amber nog steeds pijn? Zielig
  woensdag 30 september 2009 @ 09:11:20 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73233159
Och arme Lis, hoe gaat het nu met haar?
Anna lekker he zo;n groot bed
Thies en Moonah veel plezier in de efteling, misschien kom je EG nog tegen

P_iglet & T_igger, wat vervelend dat ze niet luisteren naar jullie wensen, nu is een KDV wel vermoeiender denk ik als thuis, want meer kindjes etc. dat geeft ook wat meer onrust,, maar vervelend is het wel.

Vivi wat onwijs knap van Dean, hier wou ik soms dat het soms wat makkelijker ging zoiets, maar dat heeft hier vooral te maken met het feit dat de moeder van M. dus echt gewoon voor de zomaar dingen als treinbanen van 100 euro oid koopt lief bedoeld enzo maar niet echt handig enzo.

Qua heet het speelgedoe, hier zelfde idee als Owlet, soms verzucht ik het wel, maar dan ze ik weer hoe heerlijk ze aan het spelen is, en ook wel alles door elkaar gebruikt, dus de treinen gaan een dutje doen in het poppenhuis, kikker moet eten van het keukentje, met de schiinletters en nummers kan ze al heel goed haar naam "schrijven"
En s' avonds voor het eten wordt alles op zijn plaats gezet. op het kleed.
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')