Redelijk te verkrijgen in slovenie ja, en dan betaal je je nog blauw.quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:07 schreef fs180 het volgende:
Gewoon nos onderdelen, zijn wel redelijk te verkrijgen.
Een Puch kan, maar ik zou voor een Tomos 4L gaan. Frame is veel degelijker dan een MV/VS/MS Je hebt 4 of 5 versnellingen tot je beschikking ipv 2, 3 of 4. Waarbij een Puch 3 bak een relatief tere schakelas heeft die je wel 150 euro kost alstie kapot gaat. Met een 2bak haal je de 90 niet en een 4bak is niet heel goedkoop. Van een Tomos 4L blok zijn àlle onderdelen nog nieuw te krijgen en een 4L blok kost maar een paar tientjes.quote:Op maandag 14 december 2009 21:04 schreef Posergoth6667 het volgende:
iemand hier een idee? ik heb al een puch (maxi) en een tomos (a35q), maar wil nog een tour ding gaan bouwen. ik wil dan een oud puch frame (ms/vs50 ofzo, in ieder geval met een ei tank) en een blok. ik wil minimaal 90 kunnen rijden voor langere afstanden (tour dus moet echt duizenden kilometers kunnen maken zonder problemen). iemand een idee waar te beginnen kwa specs? wat voor cilinder/carb/spruitstuk/uitlaat etc.
Ben benieuwd wat het gaat wordenquote:Op maandag 14 december 2009 21:02 schreef R4m0n_46 het volgende:
[..]
No man, brommer, schakelbrommer dan.
Zit te kijken naar zo'n mooie old school Kreidler.
ik snap wat je zegt, maar ik kan helaas niet met een tomos aankomen (ik wil ook van mijn huidige tomos af, maar daar moet eerst een goede puch voor in de plaats komen. de tomos was een nood-oplossing). ik wil een frame met kenteken (alleen vanwege het kenteken) en die of restaureren of de nummers overzetten in een nieuwe frame (nieuw frame is zo te krijgen, enkele tientjes). en wat betreft de kosten, die zullen niet zo hoog zijn voor mij.quote:Op maandag 14 december 2009 21:22 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Een Puch kan, maar ik zou voor een Tomos 4L gaan. Frame is veel degelijker dan een MV/VS/MS Je hebt 4 of 5 versnellingen tot je beschikking ipv 2, 3 of 4. Waarbij een Puch 3 bak een relatief tere schakelas heeft die je wel 150 euro kost alstie kapot gaat. Met een 2bak haal je de 90 niet en een 4bak is niet heel goedkoop. Van een Tomos 4L blok zijn àlle onderdelen nog nieuw te krijgen en een 4L blok kost maar een paar tientjes.
Remmerij van een 4L is ook beter dan van een Puch MV/MS/VS. Een 4L is goedkoper in aanschaf en goedkoper in onderdelen. Èn een 4L loopt makkelijker harder dan een Puch. Past er makkelijker een grote cilinder op en is houdt je het blok veel langer heel bij veel vermogen.
Verder trekt de achterbrug van een 4L niet zo snel krom als bij een Puch.
Als jij 90 wilt rijden met een 4L begin dan met de volgende zaken:
- Gaten dichten tussen de loze kamer en de krukasruimte
- 5e versnelling installeren
- Kopje afdraaien of een hogedruk kop op de kop tikken
- Inlaatpoort symetrisch maken
- Uitlaat poort gelijk maken als de uitlaatpoort van een Tomos TS50
- Grotere carburateur. Een 13mm is in principe al genoeg, maar een zogenaamde bolle bing 15 past ook zonder veel te veranderen.
- Laag stuurtje en laag zadel. (90 met een hoog/origineel stuur wil je ècht niet)
- Expansie uitlaat kan, maar met een sigaar kom je ook al heel erg ver. Een originele uitlaat doet het ook heel goed, maar die zijn heel duur.
als je connecties hebtquote:Op maandag 14 december 2009 22:20 schreef SwiffMeister het volgende:
Ben toch benieuwd waar jij een nieuw frame voor enkele tientjes haalt :S
Ik heb zelf namelijk ook een nieuw frame nodig omdat 1 van mijn brommers helemaal weg is gerot onder de lak, van achterkantje tot onder het zadel. Op dat frame zit een kenteken dus ik zit in hetzelfde schuitje als jij.
Klinkt als maxi... Ik dacht dat je het over MV/MS/VS had?quote:Op maandag 14 december 2009 22:58 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
als je connecties hebt
ligt er ook aan wat voor frame. vooral oude modellen zijn nog goed te krijgen. via de normale weg had jarno eerst maxi frames voor 100 euro, rinke had een zwarte met ebr kort staan voor 70. weet niet of ze ze nog hebben.
Er zijn geen immitatieframes van mv/ms/vs. Dat zijn NOS frames waar nooit een nummer ingeslagen is. En die kosten heel wat meer dan een paar tientjes...quote:Op dinsdag 15 december 2009 00:09 schreef Posergoth6667 het volgende:
daarom zei ik: via de normale weg.
mv/ms/vs frames zijn ook aan te komen. het zijn alleen immitatieframes.
maar daar gaat het nu niet om. iemand een idee wat een goede setup zou zijn met een puch frame/blok? moet dus minimaal 90 kunnen om te touren.
Watjequote:Op dinsdag 15 december 2009 11:42 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Kymco Super8.
Hij rijdt wel lekker overigens, met een snelheid van 60 km/uur. Maar ik ga nu met de bus naar school, veel te koud op d'n brommert.
quote:Op dinsdag 15 december 2009 11:46 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
Watje, ik ga alleen met de bus als mn brommer kapot is, zoals nu
Fatsoenlijke handschoenenquote:Op dinsdag 15 december 2009 11:48 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
![]()
Gisteren op de brommer gegaan, een uur rijden na school, en mijn handen vroren er bijna vanaf. Dus geen brommer meer voor mij voorlopig.
Met deze kou is het niet te houden hoor. Tenzij je een speciaal pak koopt net als die motorlui = fucking duur voor een scootertje.quote:
Als ik met 120+ niet koud heb aan mijn handen kun jij het ookquote:Op dinsdag 15 december 2009 14:17 schreef Dionysiou het volgende:
[..]
Met deze kou is het niet te houden hoor. Tenzij je een speciaal pak koopt net als die motorlui = fucking duur voor een scootertje.
Bij mij vroren mijn tenen, benen en handen er zowat af vannochtend
Heb redelijk duren handschoenen van leer. En mijn Aprilia is nog breder maar nog steeds bevriezen mijn benen. Misschien komt het omdat ik 30 min langs het kanaal rijdt en volop 70 ga en wind van alle kanten komt?quote:Op dinsdag 15 december 2009 14:25 schreef fs180 het volgende:
[..]
Als ik met 120+ niet koud heb aan mijn handen kun jij het ook![]()
Al heb ik wel handvatverwarming![]()
, maar die zet ik niet altijd aan. Je handen kun je zo verhelpen met handschoenen, nieteens zo duur. Voeten en benen moeten toch wel warm blijven op een scooter? met dat kuip gebeuren erop?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |