abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72846560
Bij de Mediamarkt valt er altijd wel wat van de prijs af te krijgen. Maar kun je bij de Mediamarkt ook aankomen met een aanbiedingskrantje van vorige week om het artikel vervolgens voor de aanbiedingsprijs mee te nemen? Of zijn ze daarin niet zo coulant?
pi_72846605
Probeer het?
De aanbieding is afgelopen dus inprincipe niet maar misschien tref je een aardige verkoper.
Daar kunnen wij tich weinig zinnigs over zeggen denk ik.
pi_72846629
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:58 schreef Godtje het volgende:
Probeer het?
De aanbieding is afgelopen dus inprincipe niet maar misschien tref je een aardige verkoper.
Daar kunnen wij tich weinig zinnigs over zeggen denk ik.
Misschien dat iemand er ervaring mee had.
pi_72846656
In principe niet, het kan zijn de verkoper wel zo coulant is om dat te doen, maar dat is persoonsgebonden. Of ze moeten net van dat product nog een overvoorraad hebben of iets dergelijks, dan zullen ze ook wel bereid zijn wat te doen.
pi_72846663
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Misschien dat iemand er ervaring mee had.
Dan zal die vermoedelijk ook afhankelijk zijn geweest van de bui van een verkoper.
Het is geen recht anders zou de aanbieding wel langer lopen.
  donderdag 17 september 2009 @ 18:09:00 #6
96925 gunk77
Zo ik iets ben, ben ik ADO fan
pi_72846955
Ze zijn daar sowieso niet coulant met onderhandelen....
Dus je kan het proberen (nee heb je.....) maar geef je weinig kans.
pi_72847001
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:09 schreef gunk77 het volgende:
Vind je het gek als 9/10 van de mensen die proberen te 'onderhandelen' alleen maar korting schreeuwen. Het is dan ook geen markt.
pi_72847628
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:09 schreef gunk77 het volgende:
Ik heb anders redelijk goede ervaringen met onderhandelen bij de Media Markt... verschilt misschien per verkoper en het gesprek wat je met diegene hebt.
  donderdag 17 september 2009 @ 19:13:56 #9
251095 Purdey
Better off alone..
pi_72849210
Ik weer iets minder.Twee jaar geleden een hele huisraad (Tv,koelkast,wasmaschine,droger,magnetron) willen kopen maar er ging mooi niks van de prijs af,alles zou apart berekend worden
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 17 september 2009 @ 19:27:14 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72849675
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Vind je het gek als 9/10 van de mensen die proberen te 'onderhandelen' alleen maar korting schreeuwen. Het is dan ook geen markt.
Nee, vandaar die naam ook
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72849714
Sloeber
pi_72849743
WGR?
  donderdag 17 september 2009 @ 19:29:18 #13
96925 gunk77
pi_72849751
quote:
Op donderdag 17 september 2009 18:10 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zo zit de markt in elkaar. Er is genoeg concurrentie dus nee zeggen staat vrij, maar dat heeft er in het verleden voor gezorgd dat ik div. grote aankopen dus niet bij hen heb gedaan
pi_72849994
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:29 schreef gunk77 het volgende:

[..]

Zo zit de markt in elkaar. Er is genoeg concurrentie dus nee zeggen staat vrij, maar dat heeft er in het verleden voor gezorgd dat ik div. grote aankopen dus niet bij hen heb gedaan
Er is een groot verschil tussen fatsoenlijk onderhandelen en gelijk aan komen lopen en roepen dat je korting wilt. Een hoop mensen zien dit verschil niet en denken ze te pas en te onpas 'recht' hebben op korting.

Natuurlijk is er momenteel veel getrouwtrek om wie de meeste klanten binnen kan halen, maar zeker de Mediamarkt heeft al gegarandeerd de laagste prijs, dus die geven echt niet zomaar korting. Tuurlijk kan er bij grote aankopen over eventuele korting gesproken worden, maar begin hier als klant zijnde niet gelijk over. Ik als verkoper neem je dan al niet eens meer serieus.
pi_72850170
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:35 schreef Dennis101 het volgende:
maar zeker de Mediamarkt heeft al gegarandeerd de laagste prijs
Is dat iets nieuws?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_72850280
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:40 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Is dat iets nieuws?
Iets wat zelfs in de algemene voorwaarden staat sinds dat ze bestaan (alleen met internetwinkels gaan ze niet mee en er zitten nog een paar voorwaarden aan)
pi_72850450
MediaMarkt garandeert de laagste prijs (binnen een straal van 15 km), dat wil niet zeggen dat ze die ook hebben, want het gebeurt vaak genoeg dat ze zeker niet de goedkoopste zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_72850577
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
MediaMarkt garandeert de laagste prijs (binnen een straal van 15 km), dat wil niet zeggen dat ze die ook hebben, want het gebeurt vaak genoeg dat ze zeker niet de goedkoopste zijn.
Ze hebben het niet altijd, dat klopt, het is nagenoeg onmogelijk om elke winkel in die regio elke dag te controleren op prijzen. Neemt niet weg dat die garantie er niet is, je hebt tot 2 weken na je aankoop de tijd om het eventuele teveel betaalde bedrag terug te krijgen. En als jij als consument een product gaat kopen (zeker een duur iets als eens tv) zou het slim zijn om zelf al van te voren de prijzen te checken van verschillende winkels zodat je zeker weet dat je niet teveel betaald.
pi_72855374
tegenwoordig gaat dat niet meer zo makkelijk. Ik heb jaren geleden in verschillende electrozaken gewerkt en toen had ik als verkoper altijd de ruimte om een stukje omlaag te gaan in de prijs.Dit is echter de laatste jaren behoorlijk veranderd. Er valt vaak niets meer te onderhandelen.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_72874154
Neem het krantje mee en ga naar andere elektra winkels

Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik van elektra niets van de prijs af kreeg. Het is toch gewoon een kwestie van onderhandelen? Zij willen iets kwijt, jij wil iets hebben. Ik heb altijd geleerd van mijn vader: Het prijskaartje is een uitnodiging tot onderhandelen, een openingsbod vanuit de winkel. (en ja alleen bij grote aankopen, dus nee niet in de supermarkt of kledingwinkel)

Bij de Mediamarkt werkt het misschien niet zo...heb er zelden iets gekocht (onderhandelen over een scartkabel gaat me iets te ver...). Winkels zoals de It's, Dixons, Steenweg (Utrecht) absoluut wel...of ik heb altijd aardige verkopers getroffen.

(1 keer bij Block of Blocks (hoe heet die keten?) begon de verkoper met onderhandelen over een wasmachine waarin wij niet eens geïnteresseerd waren. Wij bleven maar aangeven dat we de wasmachine ernaast wilde...volgens hem konden onze Armani pakken daarin beschadigen. Armani pakken? Wij 2 dames in spijkerbroek...uh? Op een gegeven moment maar weggelopen, een gesprek was niet mogelijk, sterker nog ik heb ik 5 minuten tijd 10 keer het woord Armani gehoord)
pi_72874813
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:09 schreef exode het volgende:
Steenweg (Utrecht)
Dat is voor mij DE reden om naar de Steenweg te gaan. Goede prijzen, goed advies en altijd in voor een onderhandelingsspel. Ik hoef niet de bodem, zij niet de top. En zo komen we altijd op een mooie prijs uit. Mijn ervaring is dat de prijs die ik betaal bijna de laagste is op internet, maar dan met service en een vriendelijke verkoper. Mijn TV was een uitzondering, die had ik 75 euro goedkoper dan ik hem online kon vinden. Maar de kleine TV ervoor was weer 50 meer dan ik kon vinden. Het is een spel.

Maar afdingen dmv een verlopen folder, sorry. Dan ben je een sloeber.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:37:59 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_72877333
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 14:26 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat is voor mij DE reden om naar de Steenweg te gaan. Goede prijzen, goed advies en altijd in voor een onderhandelingsspel. Ik hoef niet de bodem, zij niet de top. En zo komen we altijd op een mooie prijs uit. Mijn ervaring is dat de prijs die ik betaal bijna de laagste is op internet, maar dan met service en een vriendelijke verkoper. Mijn TV was een uitzondering, die had ik 75 euro goedkoper dan ik hem online kon vinden. Maar de kleine TV ervoor was weer 50 meer dan ik kon vinden. Het is een spel.

Maar afdingen dmv een verlopen folder, sorry. Dan ben je een sloeber.
Ik vind Steenweg er altijd zo armzalig en schreeuwerig uitzien met die enorme borden met "Aktie", "Aanbieding" of "Van... Voor..."
pi_72877652
Dat is de strategie van de Steenweg, ik vind het wel wat hebben eigenlijk.
  vrijdag 18 september 2009 @ 15:56:07 #24
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72877875
ik heb ook al de ervaring dat de Steenweg een prima winkel met dito service is. En niet duur, maar ook bij mijn laatste (grotere) aankoop (laptop) bij de MM in Utrecht kon er wat "geregeld" worden. Iets van de prijs en wat rommel erbij.....
maar met een verlopen folder.... hoe serieus zou jij jezelf nemen?
Live life to the Ender :D
pi_72878912
Ik zou de prijzen over de weken rond de promotie eens gaan vergelijken. Vaak zijn de prijzen zoals vermeld in de folder helemaal geen aanbiedingen en is de prijs in de week voor of in de week na de promotie even hoog/laag. De folder is puur een tool om bepaalde TV's (en andere producten) onder de aandacht te brengen: omdat de fabrikant ervoor betaald of omdat Mediamarkt met een overschot zit.
  vrijdag 18 september 2009 @ 20:22:29 #26
96925 gunk77
pi_72886528
quote:
Op donderdag 17 september 2009 19:35 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Natuurlijk is er momenteel veel getrouwtrek om wie de meeste klanten binnen kan halen, maar zeker de Mediamarkt heeft al gegarandeerd de laagste prijs, dus die geven echt niet zomaar korting.
Nou dus niet he, het is een beetje de Makro. De aanbiedingen zijn aardig, maar over het algemeen scheelt he niet zoveel of is het zelfs duurder + dat de klantenservice mager is.
pi_72888604
quote:
Op vrijdag 18 september 2009 20:22 schreef gunk77 het volgende:

[..]

Nou dus niet he, het is een beetje de Makro. De aanbiedingen zijn aardig, maar over het algemeen scheelt he niet zoveel of is het zelfs duurder + dat de klantenservice mager is.
Zoals ik al eerder zei, het klopt de dat prijzen in de winkel soms wat hoger zijn dan bij concurrent (maar soms ook wat lager). Maar je hebt dus 2 weken lang de laagste prijs garantie, dus kunnen ze in principe nooit te duur zijn, dat is dan meer je eigen schuld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')