abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 september 2009 @ 16:20:02 #1
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_72843232
Hoogbejaarde vrouw veroorzaakt ravage in Heemskerk

HEEMSKERK - Een 96-jarige vrouw uit Heemskerk heeft donderdag met haar auto een ravage aangericht in het centrum van haar woonplaats. Op nog onverklaarbare wijze raakten vier personen gewond.

De vrouw is ook onder de gewonden. Dit heeft de politie donderdag bekendgemaakt.

De hoogbejaarde vrouw verklaarde van het ongeluk niets meer te weten. Ze kon zich alleen herinneren dat zij een fietser had aangereden.

De politie weet nog niet wat er precies is gebeurd. Het rijbewijs van de vrouw is ingenomen.

BRON: NU . NL

Had dat niet eerder gekund het innemen want ik vind 96 toch wel heel erg oud en onverantwoordelijk voor het deelnemen met een auto aan het verkeer?
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_72843268
vrouw 96 auto rijbewijs
You dream it, I live it.
pi_72843336
Alles boven de 70 mag van mij elke jaar weer rijexamen doen i.p.v. de keuring die enkel kijkt of ze uberhaupt nog een auto kunnen besturen. Die mensen hebben het rijbewijs gehaald in de tijd dat het overige verkeer uit postkoetsen en trekschuiten bestond, onverantwoord.
  donderdag 17 september 2009 @ 16:25:19 #4
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_72843399
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:20 schreef Meddo het volgende:
vrouw 96 auto rijbewijs
Idd zeg. Krijg direct koude rillingen
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_72843508
Er zijn genoeg ouderen die nog prima veilig en vlot kunnen rijden en genoeg jongeren die dat niet kunnen, maar goed bovenstaande reacties zijn natuurlijk te verwachten.

Liever zie ik een punterrijbewijs voor iedereen om de echte idioten van de weg te kunnen halen op een gegeven moment.
  donderdag 17 september 2009 @ 16:35:09 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_72843721
Ik geef de voorkeur aan een regelmatig herexamen, iets van elke 5 jaar, voor alle bestuurders, en dan theorie en praktijk. Hierbij zou zeker getoetst moeten worden op kennis van nieuwe en aangepaste verkeers-regels, want er zijn heel veel bestuurders die van oordeel schijnen te zijn dat na hun rijexamen er nooit meer wat kan veranderen.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_72844476
Hoop dat nu eindelijk de discussie een keer op gang komt over ouderen met een rijbewijs.

Ik zeg een Medische keuring:

- Boven de 50 iedere 5 jaar
- Boven de 60 iedere 2 jaar
- Boven de 70 ieder jaar

En een rijvaardigheidstest (reactiesnelheid, goed mee kunnen komen met het verkeer, enz.) vanaf je 55 en daarna iedere 5 jaar opnieuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')