De praktische nadelen van het ouderschap beginnen nu langzaam door te dringen, begrijp ik...quote:Op zaterdag 19 september 2009 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar dat probleem blijf je met een beetje pech natuurlijk nog jarenlang houden. Ik hoop dat de kleine eraan kan wennen dat wij nou eenmaal dit soort dingen doen en hij zich aan ons aan dient te passen.(Ik mag toch hopen dat er niet een toekomst voor mij in het verschiet ligt met Van Der Valk restaurants.)
Ik heb vooral het idee dat een kleine baby het niet zo lang vol kan houden en bovendien te veel ruimte in beslag neemt. Je kunt het toch niet maken om een pad te barricaderen met een kinderwagen? (Aan de andere kant: een iets groter kind kan zeker niet zo lang wakker blijven?)
Het is ook nog zo volkomen abstract allemaal.
Ik ben één keer eerder in Madrid geweest en dat was in december (er was kerstmarktquote:Op zaterdag 19 september 2009 07:30 schreef Claudia_x het volgende:
Madrid!
Ik zou er graag in het voorjaar naartoe willen, maar ik denk dat dat net te vroeg is i.v.m. de baby. Ik zie niet zo goed voor me hoe dat met zo'n klein hummeltje moet als je bijvoorbeeld uit eten wilt.
Ach, in landen als Spanje (juíst in Spanje) nemen veel mensen hun kinderen mee uit eten. Net als hun oude oma en de rest van de familie. Paar jaar geleden was ik in Haro ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Haro) en daar waren hele families 's avonds op pad om tapas te eten. Mensen zullen daar eerder vertederd in de wagen kijken, dan vervelend doen over het feit dat je kind wat lawaai maakt.quote:Op zaterdag 19 september 2009 09:55 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb vooral het idee dat een kleine baby het niet zo lang vol kan houden en bovendien te veel ruimte in beslag neemt. Je kunt het toch niet maken om een pad te barricaderen met een kinderwagen? (Aan de andere kant: een iets groter kind kan zeker niet zo lang wakker blijven?)
Het is ook nog zo volkomen abstract allemaal.
quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:55 schreef k_man het volgende:
[..]
De praktische nadelen van het ouderschap beginnen nu langzaam door te dringen, begrijp ik...
Wij zijn eind december / begin januari geweest (wat ik niemand aan zou raden, want het was er behoorlijk koud en veel restaurants zaten dicht) en ik vond het een prachtige stad. Het is geen Parijs met de ene toeristische trekpleister na de andere, maar de stad is mooi, schoon en ook modern. En de musea zijn inderdaad geweldig.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik ben één keer eerder in Madrid geweest en dat was in december (er was kerstmarkt). Nu zou het november worden. Ik vond het vorige keer - op de musea na - eigenlijk niet zo'n heel bijzondere stad, maar dat zal dan aan het jaargetijde liggen.
![]()
Bench staat tot hond als box staat tot baby?quote:
Als je de hond erbij laat is het geen probleem lijkt me.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat valt toch wel tegen. Ook met een hond, trouwens. Lekker winkelen is er niet bij, want hij eist veel aandacht op en mag niet alle winkels in. Hem konden we nog in het huisje achterlaten als we uit eten gingen, maar met een baby kun je dat niet maken. (Toch?
)
Ik denk dat je gelijk hebt. Bovendien is het daar altijd mooi weer en ga je dus op een terras zitten.quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:11 schreef mane het volgende:
[..]
Ach, in landen als Spanje (juíst in Spanje) nemen veel mensen hun kinderen mee uit eten. Net als hun oude oma en de rest van de familie. Paar jaar geleden was ik in Haro ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Haro) en daar waren hele families 's avonds op pad om tapas te eten. Mensen zullen daar eerder vertederd in de wagen kijken, dan vervelend doen over het feit dat je kind wat lawaai maakt.
Het is me deze vakantie ook voor het eerst opgevallen dat veel restaurants uitgerust zijn om gezinnen met kinderen op te vangen (je ziet vaak een hoekje met kinderstoeltjes).quote:In Nederland zijn er, zo weet ik nu uit ervaring, restaurants (ook goede) die kindvriendelijk zijn.
Ik wil zelf niet zo iemand worden die met een jankend kind op een terras of in een restaurant zit en daar anderen mee lastigvalt. Maar er is maar een manier om een welopgevoed kind te krijgen dat netjes in een restaurant kan eten, en dat is door er vroeg mee te beginnen en het regelmatig te doen. Ik vind het met de hond ook nog altijd spannend om bijvoorbeeld op een terras te gaan zitten, maar hij gedraagt zich keurig en als hij vervelend wordt gaat een van ons even een stukje met hem lopen.quote:(Mijn vriend noemt het restaurant weliswaar standaard 'de hel' omdat er zoveel kinderen zijn, maar ondertussen komt hij er maar wat graag.)
Restaurant Polder hier in de buurt bijvoorbeeld. Het lijkt wel of de moeders regelrecht uit het kraambed naar dat restaurant toe rollen.quote:Ik neem aan dat Amsterdam ook dat soort plekken kent. En zo niet, dan is het een gat in de markt.
Vraag het de ouders van dat verdwenen Engelse meisje eens...quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Dat valt toch wel tegen. Ook met een hond, trouwens. Lekker winkelen is er niet bij, want hij eist veel aandacht op en mag niet alle winkels in. Hem konden we nog in het huisje achterlaten als we uit eten gingen, maar met een baby kun je dat niet maken. (Toch?
)
Er woonden in Harskamp mensen tegenover ons die hun dochter vastgebonden in bed achterlieten. Is nooit mis gegaan.quote:Op zaterdag 19 september 2009 14:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Vraag het de ouders van dat verdwenen Engelse meisje eens...
De aflevering van Kassa ging over het beleggen dat klaarblijkelijk door goede doelen gebeurt. Veel goede doelen hebben in 2008 geld op de beurs verloren. De directeur van Natuurmonumenen was als enige naar de studio gekomen en gaf heel goed uitleg over het hoe en waarom van het beleggen (met opmerkingen als 'Nee meneer Meurders, dat geld is niet verdampt want de aandelen hebben we nog' en 'We beleggen omdat dat op lange termijn meer geld oplevert voor de natuur'). Hij bleef rustig en zakelijk maar stond ook open voor kritiek. Misschien ga ik wat geld overmaken aan Natuurmonumenten.quote:
Heb ik volgens dat boek iets aan voorraden zelfgemaakte jam, zuurkool, ingezouten bonen en schapen in de wei?quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb me van de week ook vreselijk geërgerd aan Andere Tijden. Ik word zo moe van de weinig intelligente manier waarop verklaringen worden gezocht voor De Crisis.
Daarom, mensen:
[ afbeelding ]
Als jullie dat boek nu ook even lezen dan kunnen we misschien een leuke discussie voeren.
Het boek gaat amper over de Nederlandse situatie. Ik vond het vooral interessant om te lezen wat volgens hem de verklaring voor de crisis is. De praktische tips geloof ik wel (ik weet niets van beleggen).quote:Op zaterdag 19 september 2009 20:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb ik volgens dat boek iets aan voorraden zelfgemaakte jam, zuurkool, ingezouten bonen en schapen in de wei?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |