Bronquote:Big Brother Bart doet huilie huilie
Het is deze week 10 jaar geleden dat Big Brother startte, en dus mogen alle talentjes van toen overal nog een keertje aanschuiven om te vertellen hoe leuk het allemaal was. Steevast afwezig hierbij is Bart, de winnaar. Reden: hij heeft het helemaal GEHAD met dat hele Big fucking Brother en baalt gruwelijk van alle aandacht.
Man man wat was Big Brother toch een dom programma, en dan die kijkers! Bart vindt het allemaal debiele mongolen... "Wat moet je in je leven allemaal wel niet missen, om je op te trekken aan Big Brother. Dan heb je toch echt een ontzettend sad life? En dat dus, heel Nederland door! Dat geldt ook voor jou, je zit wel heel vrolijk te lachen maar jij was daar ook schuldig aan, jij hebt je net zo infantiel gedragen als al die mongolen. (...) Al die mensen die voor het hek stonden, tijdens Big Brother. Zoveel debielen heb je nog nooit bij elkaar gezien! Maar het zijn wel allemaal Nederlanders, al die mensen hebben stemrecht. Dat is toch debiel? (...) Ja, en vervolgens zit ik de rest van m'n leven opgezadeld met de connectie met Ruud. 'He jij bent Bart, ben je net zo dom als die Ruud?' Oh, god."
Ja Nico Dijkshoorn, eet dat. Hoewel, Bart aandachtsmoe? Bart eigenlijk een filosoof? Right. Meneer is gewoon gefrustreerd omdat zijn laatste projectje keihard en zeer terecht geflopt is. Hé Bart, wanneer zit je weer gezellig bij Carlo en Irene?
Wat een kansloze kankermongolen zijn het toch op die redactie... (of briljant, het is maar net waar je je brood mee moet verdienen natuurlijlquote:Ik erger me eraan dat de programmamakers alle goede gesprekken eruit gelaten hebben. Alleen maar saaiheid en een enkel conflict. Ik herken me niet terug. Ik lees filosofie, dat deed ik al voor Big Brother. Niets van teruggezien. Alleen maar leegte. Tegen dat beeld valt niet te vechten. Ik had het geld moeten pakken en emigreren. Ik heb mijn 250.000 gulden uitgegeven aan reizen en wat zakelijke avonturen, maar ik had beter weg kunnen blijven."
Ik moet toch voor briljant gaan. Het is juist hun taak om alles zo slecht mogelijk uit te zenden om maar zoveel mogelijk kijkcijfers te halen.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:39 schreef Jumparound het volgende:
heerlijk stukje GS stemmingmakerij weer...
het het interview
[..]
Wat een kansloze kankermongolen zijn het toch op die redactie... (of briljant, het is maar net waar je je brood mee moet verdienen natuurlijl)
Zijn ze al op tv dan?quote:Op donderdag 17 september 2009 13:48 schreef TheThirdMark het volgende:
Ik moet toch voor briljant gaan. Het is juist hun taak om alles zo slecht mogelijk uit te zenden om maar zoveel mogelijk kijkcijfers te halen.![]()
* TheThirdMark heeft welgeteld 15Minuten gezien van alle BB's bij elkaar.
Dan had je die 250.000 gulden maar moeten gebruiken om filosofie te gaan studeren, dan was je nu een belangrijke filosoof geweest ipv een verkeersvoorlichter.quote:Ja, en vervolgens zit ik de rest van m'n leven opgezadeld met de connectie met Ruud. 'He jij bent Bart, ben je net zo dom als die Ruud?' Oh, god."
* TheThirdMark is jaloersquote:Op donderdag 17 september 2009 13:49 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zijn ze al op tv dan?
Niks van gezien
Makkelijk praten.quote:Op donderdag 17 september 2009 14:03 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Dan had je die 250.000 gulden maar moeten gebruiken om filosofie te gaan studeren, dan was je nu een belangrijke filosoof geweest ipv een verkeersvoorlichter.
okeoke, ook inderdaad een puntquote:Op donderdag 17 september 2009 13:48 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik moet toch voor briljant gaan. Het is juist hun taak om alles zo slecht mogelijk uit te zenden om maar zoveel mogelijk kijkcijfers te halen.![]()
* TheThirdMark heeft welgeteld 15Minuten gezien van alle BB's bij elkaar.
quote:Big Brother Bart: "Emigreren was beter geweest"
Gepubliceerd : 16 september 2009 - 5:41 pm | door Maurice Laparlière
Lees meer over: Bart Spring in 't Veld Big Brother Herman Reesink John de Mol reality-tv
Tien jaar na de eerste uitzending is Big Brother Bart een stuk minder gelukkig met het programma dan bedenker John de Mol. Het reality-programma veroverde de halve wereld, maar Bart zit thuis te balen.
In Zuid-Afrika heet het Groot Broer Koekeloer. Gran Hermano is het in Spanje. Maar wij kennen het natuurlijk als Big Brother. Woensdag was het precies tien jaar geleden dat de allereerste bewoners hun intrek namen in het allereerste Big Brotherhuis.
Het werd De tv-hit aller tijden en het format (idee: tv-magnaat John de Mol) wordt nog altijd in 72 landen verkocht. Zelden zal er zoveel geld zijn verdiend aan een idee voor een tv-programma. Een ook zelden zullen zoveel deelnemers na afloop last hebben gekregen van psychische problemen.
Tol
Tv-wetenschapper Herman Reesink heeft de harde feiten op een rijtje. "Alle deelnemers uit de eerste serie hebben in het eerste jaar een 'mental breakdown' gehad. Allemaal hadden ze een periode van minstens een week tot misschien wel nu, tien jaar later, waarin ze extreme straatvrees hadden, totaal in de war waren, of buitensporig gingen drinken. Kortom, ze hebben er allemaal doorheen gezeten. De belangrijkste oorzaak: er was ze verteld dat ze hoogstens nog een paar maanden op straat zouden worden herkend en daarna zou het over zijn. Maar ze zitten tot op de dag van vandaag in ons collectieve geheugen. De deelnemers van nu weten beter wat ze mogelijk te wachten staat."
De stoere Bart, de zorgzame 'vader en moeder' Karin en Willem, de 'gekke oom' Ruud, Nederland viel collectief voor ze. De storm van kritiek die vooraf woedde, ging luwen. Nee, de deelnemers vochten elkaar de tent niet uit, zoals werd gevreesd. In de vredelievende commune viel eigenlijk niets te beleven. Gitaar spelen, broodjes bakken en een incidentele spelopdracht. Maar toch was het tijdens de uitzendingen stil op straat ...
Ruud
Tien jaar na zijn overwinning kan de inmiddels 32-jarige Bart zijn irritatie nauwelijks verbergen. Het vindt het shockerend dat zijn landgenoten, meent hij, blijkbaar zo weinig inhoud toonden. "Kun je je voorstellen dat dat op mij heel infantiel overkomt? We konden ons identificeren met de mensen op televisie. Ja, fuck. Ga een supermarkt in, daar lopen ook mensen met wie je je kunt identificeren. Kun je ook elke dag naar gaan kijken. Wat moet jij in je leven allemaal niet missen om je op te trekken aan Big Brother. Dan heb je toch een ontzettend 'sad life'. Maar het zijn allemaal Nederlanders, ze hebben allemaal stemrecht. Dat kan toch niet? Weet je wat, we maken bedenker John de Mol baas van Nederland en Ruud minister van Feest, dan zijn we toch klaar?"
Het duurde even eer de bewoners door kregen dat het land om hun heen explodeerde. Ze dachten zelfs dat de serie ieder moment gestopt kon worden wegens gebrek aan kijkers. Een speciale eenmalige Big Brother-krant met maar liefst duizenden ingezonden aanmoedigingen en liefdesbetuigingen deed ze de ogen openen. De schrik sloeg goed toe. Maar op dat moment zaten ze nog veilig in hun afgegrendelde vesting.
Briljant idee
Volgens tv-wetenschapper Maarten Reesink is Big Brother samen met de permanente nieuwszender CNN het meest briljante tv-idee ooit. Je kunt er eindeloos op variëren: mensen laten zingen, dansen, een huis laten bouwen. Het is goedkoper dan drama en valt goed in de huidige samenleving waar internetgebruikers hun hele hebben en houwen bloot leggen op een website als Twitter.
"Net zo dom als Ruud?"
Winnaar Bart en de gekke, grappige Ruud die ongegeneerd harde winden liet, hebben waarschijnlijk de hardste klappen gehad. Bart durfde lange tijd de straat nauwelijks op en wordt nu, tien jaar later, nog bijna dagelijks nageroepen. "Neem Michael Jackson, zet hem bij wijze van spreken op straat en film dat een half uur. Dat overkwam mij. En nog gekker. 'Hé Bartje, roepen ze me nu nog na. Ben je net zo dom als Ruud?"
"Ik erger me eraan dat de programmamakers alle goede gesprekken eruit gelaten hebben. Alleen maar saaiheid en een enkel conflict. Ik herken me niet terug. Ik lees filosofie, dat deed ik al voor Big Brother. Niets van teruggezien. Alleen maar leegte. Tegen dat beeld valt niet te vechten. Ik had het geld moeten pakken en emigreren. Ik heb mijn 250.000 gulden uitgegeven aan reizen en wat zakelijke avonturen, maar ik had beter weg kunnen blijven."
Reality springlevend
Bedenker John de Mol zal dezer dagen met prettiger gevoelens terugkijken. Big Brother is en was in 72 landen op de buis. Israel is onlangs met de eerste reeks begonnen. Dat bevestigt wat De Mol en wetenschapper Reesink zonder een spoor van twijfel verkondigen: reality is springlevend. Het is beduidend goedkoper te produceren dan drama. Bijna alle goed scorende tv-programma's van dit moment zijn gebaseerd op reality, op de levens van gewone mensen. En of u dat leuk vindt, of niet: er is nog geen enkel teken van verzadiging bij de kijker.
misschien is het het hele oprakelen van alle standaard dingen weer.quote:Op donderdag 17 september 2009 16:05 schreef Stefan het volgende:
Los van het stuk op GS, maar nav het interview.
Ik vind de antwoorden van diene ook best zuur overkomen, waarom? BB heeft je ook veel goeds gebracht, 2,5e ton netto, bekendheid, Mickey Hoogendijk en andere lekkere bekende wijven. Kijk gewoon zonder rancune terug en laat t verder gaan zou ik zeggen.
Ik wil er eigenlijk verder niet zoveel meer over zeggen... maar je hebt hélemaal gelijk,quote:Op donderdag 17 september 2009 17:16 schreef Stefan het volgende:
Ja, maar het is nu eenmaal 10 jaar na BB. Bart heeft zelf ook interviews gedaan met realitysterren van de afgelopen 10 jaar, is ook bezig met een boek over reality. Hij haalt zelf ook herinneringen op met anderen. En nu met t 10 jaar jubileum is het logisch dat je er aan herinnerd wordt. Dus of je trekt je terug zoals Karin en praat er nooit meer over of je geeft interviews, zoals Bart nu deed. Dat hij zuur van zich aftrapt is zijn goed recht maar kijk niet vreemd op als men dit ook als zuur interpreteert
Maar toch doe je het in vrijwel ieder topic waar TBO ter sprake komt.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik wil er eigenlijk verder niet zoveel meer over zeggen...
quote:Op donderdag 17 september 2009 18:08 schreef Dementor het volgende:
[..]
Maar toch doe je het in vrijwel ieder topic waar TBO ter sprake komt.
Probeer eerst eens goed lezen en dan pas te reageren.quote:Op donderdag 17 september 2009 18:11 schreef FANN het volgende:
[..]
![]()
da's nie waar
ik reageer hier al maanden niet of amper, maar moest het effe kwijt
en nu ga ik weer in zzzzzzzzzzzennnnnnnnnn
En niet te vergeten dat die domme Ruud en Annet wel op mochten draven bij TBO. En nog wat van die debiele figuren. Wat zal hij zich rottig gevoeld hebben in dat gezelschap.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:54 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik wil er eigenlijk verder niet zoveel meer over zeggen... maar je hebt hélemaal gelijk,
en dan ook nog eens ná zijn bezoekje aan Willem van BB hier lullig gaan doen op
Fok over die man.. vond ik ook al stijlloos...
Dat ik TBO hélemaal niks vond is geen geheim, dat het afhankelijk was van vrijwillers
en het hele gedoe eromheen, ja dat moest gezien worden als een soort jongensdroom...
dat er blunders werden gemaakt bij de vleet moest iedereen maar begrip voor hebben
ook al hadden ze braaf credits gekocht en streams betaald, daarna gewoon niet
meer normaal commuiceren zelfs niet met de mensen die geholpen hadden, nou
nee, ik heb er geen goed woord voor over, jezelf in een Nazipak vertonen en ''voor de lo'l''
Guantánamo Bay naspelen met die waterdruppel actie's waarbij iemand ook nog eens gevaarlijk onderkoeld bleek te zijn, een psygoloog ergens van de straat geplukt die totaal niet spoorde,,,,,,,,,,
eh,,, dat waren maar een paar voorbeelden.
Maar dan wel zelf uit het BB Hotel lopen
en ik quote
Bart tenslotte verliet het hotel vanuit ontevredenheid met de in zijn ogen amateuristische wijze
waarop het programma werd uitgevoerd.
en ik unquote maar weer even,
en dit was notabene voor een goed doel..
10 jaar reality 1999-2009 #2
ik heb nog wel een paar voorbeelden maar ik laat het hier maar bij, als Fok weer zou meewerken
aan een TBO2 mijn zegen hebben jullie allemaal maar ikzelf zou zeggen, ja de groeten, zoek maar
een ander mongool...
amen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |