quote:do 17 sep 2009, 08:59 Weinig animo in Nederland om melk in riool te dumpen
AMSTERDAM - In heel Europa laten melkveehouders melk het riool inlopen zodat de melkprijs kan stijgen. Volgens de Nederlandse Melkveehouders Vakbond doen in heel Europa 40.000 boeren mee. In Nederland is er maar heel weinig animo: volgens de Nederlandse Zuivelorganisatie doen 14 van de 19.000 melkveehouders mee.
Waar meer enthousiasme voor kan worden opgebracht is het langzaam rijden op de snelweg. Een aantal melkveehouders heeft op de A12 tussen Arnhem-Noord en de Duitse grens zo langzaam gereden dat er een file ontstond. De lengte van de file varieerde van anderhalve tot vier kilometer. Dat meldden het Korps landelijke politiediensten (KLPD) en de ANWB.
Het is de melkveehouders een doorn in het oog dat de melkprijs onder de kostprijs ligt. Zo wordt vaak maar tussen de 22 en 24 cent voor een kilo melk betaald, terwijl de kosten om een kilo melk te produceren volgens de boeren rond de 40 cent liggen.
idd verkoop die shit dan niet voor een te lage prijsquote:Op donderdag 17 september 2009 12:17 schreef Yi-Long het volgende:
Ik snap sowieso helemaal niets van de logica achter de huidige melkprijzen, en het gigantische verschil tussen de kostprijs en de winkelprijs, en dat de boeren daar dan vevrolgens zo verschrikkelijk weinig van terugzien.
Ze hebben er echt een compleet zootje van gemaakt, in die sector
Precies. Als boer zou ik dan gewoon zeggen: weet je wat? Ik zet naast mijn boerderij een mooi klein winkeltje, dump daar mijn vrouw in zodat zij ook wat anders doet dan tegen de geiten praten, en daar ga ik gewoon lekker gezonde verse melk en kaas en whatever verkopen, voor mooie prijsjes".quote:Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd verkoop die shit dan niet voor een te lage prijs
In het verleden heeft het wel altijd gewerkt trouwens, de boeren zijn trouw stemvee van het CDAquote:Op donderdag 17 september 2009 12:43 schreef voyeur het volgende:
Boeren zijn sowieso niet al te snugger. Klagen dat je de prijs te laag vindt en dan je spullen massaal weggooien. Ik hoop dat een bedrijf als Dell binnenkort boos wordt over de te lage marges en 10.000 laptops weggooit Iergens in mijn buurt liefst)
quote:Bush wekt ergernis met extra landbouwsubsidie
Van onze verslaggever
Gepubliceerd op 14 mei 2002 00:00, bijgewerkt op 20 januari 2009 17:17
President Bush heeft maandag een wet ondertekend die Amerikaanse boeren 6,4 miljard dollar extra subsidie geeft. Dat is tegen het zere been van Australië, Brazilië, Canada en de Europese Unie. Zij noemen de nieuwe steun concurrentievervalsend.
Het beste is te gaan produceren in Megastallen, dus de koeien uit het weilandquote:Op donderdag 17 september 2009 13:00 schreef zquing het volgende:
Kunnen er niet massaal prijsafspraken gemaakt worden, niemand verkoopt zn melk meer onder de 60cent en wie dat wel doet kan een bezoekje verwachten van een hoop boze boeren.
Agrarische kennis is ook een stevig onderdeel van die kenniseconomie hoor..quote:Op donderdag 17 september 2009 13:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niet zo heel vreemd dat CDA al jaren niet meer investeert in de kenniseconomie...
Ja de bloemensector schijnt het goed te doen, die importeren ook veel rozen uit Kenia en vliegen het zo door naar alle delen ter wereldquote:Op donderdag 17 september 2009 13:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Agrarische kennis is ook een stevig onderdeel van die kenniseconomie hoor..
Ondernemers? Ze zijn toch al een jaar of twintig subsidietrekkers?quote:Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wanneer leren boeren nu eens dat ze ondernemers zijn.
Ga bijzondere kazen maken en direct aan kaasboeren, horeca of op de markt verkopen.
Das nie veelquote:In Nederland is er maar heel weinig animo: volgens de Nederlandse Zuivelorganisatie doen 14 van de 19.000 melkveehouders mee.
Erg he?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ondernemers? Ze zijn toch al een jaar of twintig subsidietrekkers?
Het is godgeklaagd (wat wel verklaart waarom ze allemaal hun heil bij het CDA zoeken)quote:Op donderdag 17 september 2009 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erg he?
En maar klagen, het zijn net oostduitsers
ik denk eerder een tegenbeweging. de boeren worden de graaiende managers van nu.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:16 schreef henkway het volgende:
De hele Melkprocductie in de EU moet minimaal halveren en in Nederland is het beter alleen nog een 100 tal huisverkoopboeren te houden, die redden het wel.
Over 20 jaar is de ouderwetse boerderij een relikwie net als de molens, dan ga je die bekijken met je kleinkinderen, en koop je een pakje ongezonde echte boter en veel te jonge kaas
met beursgenoteerde boerderijen en de knecht die met een aanhanger achter de ferrari de stront gaat wegrijdenquote:Op donderdag 17 september 2009 21:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk eerder een tegenbeweging. de boeren worden de graaiende managers van nu.
Het probleem is dat de hele wereld de concurrrent is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:54 schreef voyeur het volgende:
De Nederlandse boeren hebben nu ook 100.000 liter melk geloosd. Ze eisen een productieverlaging, maar hebben kennelijk niet door dat ze dat kunnen bereiken door dit elke vrijdag te doen.
quote:Op vrijdag 18 september 2009 16:54 schreef voyeur het volgende:
De Nederlandse boeren hebben nu ook 100.000 liter melk geloosd. Ze eisen een productieverlaging, maar hebben kennelijk niet door dat ze dat kunnen bereiken door dit elke vrijdag te doen.
Dat mag niet van Kroes.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:00 schreef zquing het volgende:
Kunnen er niet massaal prijsafspraken gemaakt worden, niemand verkoopt zn melk meer onder de 60cent en wie dat wel doet kan een bezoekje verwachten van een hoop boze boeren.
Gaan die boeren toch wat anders maken? Als er geen vraag meer is naar interim managers, of de tarieven dalen, komt ook niemand mij te hulp. Ik moet dan ook wat anders gaan doen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 18:47 schreef henkway het volgende:
[..]
Het probleem is dat de hele wereld de concurrrent is.
Gaan ze hier 20% minder melken en een aantal koeien slachten, dan daalt de grondprijs , en dus het onderpand, dus daar zijn de banken niet voor, en de meesten boeren moeten bij de bank toestemming vragen.
Daarnaast zal het EU buitenland onmiddellijk in het open gat springen, dus haalt het niets uit.
Maar het is wel tijd dat er een paar 1000 failliet gaan
Dat de grondprijs onderuit gaat is wel duidelijk, de bouw ligt stil en de akkerbouw en fruitteelt wordt ook steeds minder in Nederland
[ afbeelding ]
Doen ze bij de Jumbo in Zeist al..quote:Op donderdag 17 september 2009 20:52 schreef zoalshetis het volgende:
wat dacht je van boerenmarkten? zouden ze ook eens in nederland moeten doen. goede prijs voor goed vlees. en kassa!
uiteraard, denk aan de grondprijzen als 50% van de boeren in de EU moeten stoppen, dat gaat de banken, verzekeraars en de speculanten vele miljarden kostenquote:Op zaterdag 19 september 2009 02:56 schreef Nobu het volgende:
Dit is nou echt een sector waar marktwerking een goede zaak zou zijn en juist die wordt natuurlijk door de EU overgeslagen.
nee stoppenquote:Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wanneer leren boeren nu eens dat ze ondernemers zijn.
Ga bijzondere kazen maken en direct aan kaasboeren, horeca of op de markt verkopen.
quote:Vetgehalte
Volle melk, kaas, room, boter, roomijs, zure room, en alle andere zuivelproducten behalve afgeroomde en vetvrije producten bevatten beduidende hoeveelheden verzadigd vet en cholesterol, die bijdragen tot cardiovasculaire ziekten en bepaalde vormen van kanker. De vroege veranderingen van hartziekte zijn gedocumenteerd bij Amerikaanse tieners. Al hebben kinderen een zekere hoeveelheid vet nodig in hun voeding, toch is er geen nutritionele behoefte aan het vet van de koemelk. In tegendeel, koemelk is rijk aan verzadigde vetten, maar arm aan het essentiële vetzuur linoleic zuur.
Heb ik nooit gezien daar.quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:02 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Doen ze bij de Jumbo in Zeist al..
Nu ik vind het niet gek dat de EU er voor zorgt dat er altijd een minimale hoeveelheid voedsel verbouwt wordt in de EU om de eigen bevolking te voeden. Echter zijn ze te ver doorgeslagenquote:Op zaterdag 19 september 2009 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaan die boeren toch wat anders maken? Als er geen vraag meer is naar interim managers, of de tarieven dalen, komt ook niemand mij te hulp. Ik moet dan ook wat anders gaan doen.
Als die boer niet voldoende voor zijn melk krijgt moet ie of wat anders gaan produceren, of een meerwaarde aan zijn melk gaan geven. Kaas maken, melkeiwitproducten, wat dan ook. Maar nee, door subsidies lui gemaakt wil men een vaste hoge prijs. Zo werkt dat natuurlijk niet.
Boe fucking hoe, je gaat overal dood aan, Mensen die oud worden gaan dood, dus maar niet oud worden? Flikker toch op met je ongeinformeerde bangmakerij en paniekzaaien.quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:03 schreef henkway het volgende:
[..]
nee stoppen
dus geen Joris Driepinter
[..]
lees nu eens, en probeer niet de waarheid te veroordelen of te ontkennenquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Boe fucking hoe, je gaat overal dood aan, Mensen die oud worden gaan dood, dus maar niet oud worden? Flikker toch op met je ongeinformeerde bangmakerij en paniekzaaien.
een glaasje bier is beter dan een glaasje melkquote:Aanbevelingen
Er is geen nutritionele behoefte aan zuivelprodukten, en er zijn ernstige problemen die het gevolg kunnen zijn van de proteïnen, het suiker, het vet en de contaminanten in melkprodukten. Daarom, worden de volgende aanbevelingen gedaan:
1. Borstvoeding is de verkieslijke methode voor voeding van zuigelingen. Zoals aanbevolen door de Amerikaanse Academie van Pediaters, zou volle koemelk niet mogen gegeven worden aan peuters onder de leeftijd van een jaar.
2. Ouders zouden moeten gewezen worden op de potentiële risico's voor hun kinderen van het gebruik van koemelk.
3. Koemelk zou niet vereist noch aanbevolen mogen worden in overheidsrichtlijnen.
4. Overheidsprogamma's, zoals school lunch progamma's en het WIC progamma, zouden consistent moeten zijn met deze bevindingen.
hier heeft hij gelijk in melk is helemaal niet zo gezond als dat de overheid jarenlang heeft lopen te bewerenquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Boe fucking hoe, je gaat overal dood aan, Mensen die oud worden gaan dood, dus maar niet oud worden? Flikker toch op met je ongeinformeerde bangmakerij en paniekzaaien.
Noem mij eens iets waar nog nooit een artikel over verschenen is dat het ongezond is?quote:Op zaterdag 19 september 2009 12:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hier heeft hij gelijk in melk is helemaal niet zo gezond als dat de overheid jarenlang heeft lopen te beweren
Ik snap je puntquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Noem mij eens iets waar nog nooit een artikel over verschenen is dat het ongezond is?
Ik heb eens een geval gelezen van een vrouw die wat schoonmaakmiddel had binnengekregen en het advies kreeg van de huisarts veel water te drinken, de Engelse dame dronk 8 liter en overleed aan de gevolgen daarvan.
Bier (in beperkte mate) is heel gezondquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Noem mij eens iets waar nog nooit een artikel over verschenen is dat het ongezond is?
Ik heb eens een geval gelezen van een vrouw die wat schoonmaakmiddel had binnengekregen en het advies kreeg van de huisarts veel water te drinken, de Engelse dame dronk 8 liter en overleed aan de gevolgen daarvan.
En?quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik snap je punt![]()
Maar hier ging het over normale hoeveelheden
Ik herhaalquote:Op zaterdag 19 september 2009 13:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Bier (in beperkte mate) is heel gezond
boter, kaas en volle melk zijn uit de schijf van vijf gegooid en vervangen door water en zonnebloemboter
http://www.voedingscentru(...)schijf-van-vijf.aspx
In jip en janneke taal dan maar. Als boeren een productieverlaging willen kunnen ze dat ook bereiken door elke vrijdag hun melk weg te flikkeren.quote:
Melk en kaas zijn twee jaar terug per onmiddellijk uit de schijf van vijf geflikkerd als zijnde ongezond, hoe duidelijk wil je het hebben ??quote:Op zaterdag 19 september 2009 13:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik herhaal
Noem eens iets waar nog nooit een artikel over verschenen is dat het ongezond is.
De overheid kan toch niet doorgaan daar ieder jaar 8 miljard in te pompen terwijl we steggelen over onderwijs en zorg voor de ouderenquote:Moet ik geen melk drinken?
Melk: niet langer aanbevolen noch nodig
Je hebt de vraag nog steeds niet beantwoord, en aan het voedingscentrum wat prijzen verleend aan kant en klaar maaltijden als beste voeding heb ik lakquote:Op zaterdag 19 september 2009 14:50 schreef henkway het volgende:
[..]
Melk en kaas zijn twee jaar terug per onmiddellijk uit de schijf van vijf geflikkerd als zijnde ongezond, hoe duidelijk wil je het hebben ??
[..]
ok, over twee glazen zuiver water per dag is nog nooit een artikel verschenen dat het ongezond is, en dat is ook in de plaats van melk en kaas gekomen, op de schijf van vijfquote:Op zaterdag 19 september 2009 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt de vraag nog steeds niet beantwoord, en aan het voedingscentrum wat prijzen verleend aan kant en klaar maaltijden als beste voeding heb ik lak
En vette vis is goed voor je omdat vissen nooit klagen over obesitas.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:10 schreef henkway het volgende:
[..]
ok, over twee glazen zuiver water per dag is nog nooit een artikel verschenen dat het ongezond is, en dat is ook in de plaats van melk en kaas gekomen, op de schijf van vijf
Maar men zegt dat broccoli, tomaten en koolsoorten het gezondste voedsel zijn
Juist broccoli omdat dat wel calcium bevat in een voor de botten opneembare vorm , (indien men aan beweging doet) en dan osteoporose voorkomt
Betere gezondheid door minder 'slecht vet' en meer vis, groenten en fruit
En worteltjes zijn goed voor je ogen, want konijnen dragen geen bril![]()
Worteltjes produceren gifstoffen,quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:10 schreef henkway het volgende:
[..]
ok, over twee glazen zuiver water per dag is nog nooit een artikel verschenen dat het ongezond is, en dat is ook in de plaats van melk en kaas gekomen, op de schijf van vijf
Maar men zegt dat broccoli, tomaten en koolsoorten het gezondste voedsel zijn
Juist broccoli omdat dat wel calcium bevat in een voor de botten opneembare vorm , (indien men aan beweging doet) en dan osteoporose voorkomt
Betere gezondheid door minder 'slecht vet' en meer vis, groenten en fruit
En worteltjes zijn goed voor je ogen, want konijnen dragen geen bril![]()
Ach ja, ik hou ook van Kaas, lekkere hele oude kaas en ik drink ook magere melk voor in de cruesliquote:Op zaterdag 19 september 2009 16:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Worteltjes produceren gifstoffen,
http://books.google.de/books?id=ebW4QzlolAUC&pg=PA33&lpg=PA33&dq=Carrots+natural+poison&source=bl&ots=YwyR0nZQtv&sig=9Sc1drXAhUzUc8HP6k4S6n8ieuY&hl=de&ei=Q-60SrfLN52CnQOn1rHUDw&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=5#v=onepage&q=&f=false
En broccolie bevat isothiocyanate, voer een hond een flinke stronk en hij zal verschrikkelijke pijnen lijden.
Sla en Spinazie bevatten veel nitraten, over alle eten kan je wel een lulverhaal ophangen dat het ongezond is. Ergens achter de comma heb je gelijk, maar dat is waar voor vrijwel alles. Feit blijft dat we steeds ouder worden. We eten al duizenden jaren kaas, niets mis mee.
oooooh paniek, er zit zout in kaas
ooooooooooh paniek, er zit vet in kaas
ooooooooooooooooooooooooh paniek, paniek paniek
Astronomisch veel belangrijker is hygiene in de keuken, geen beschimmelde levensmiddelen eten (en dan bedoel ik niet de wit en blauwschimmels op kaas of salami), en gevarieerd en matig eten.
Echt ongezond is maar 1 ding, en dat is roken.
Subsidie is een andere discussie, en ja, ook ik vind subsidie heel erg fout.quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:01 schreef henkway het volgende:
[..]
Ach ja, ik hou ook van Kaas, lekkere hele oude kaas en ik drink ook magere melk voor in de cruesli
Maar om dat nu grof te subsidiëren, dat is echt totaal van de gekke, zeker omdat die koeien zeer milieuvervuilend zijn en veel te veel dure grond in beslag nemen
Melk subsidiëren en het dan gratis weggeven aan Afrika , waarmee de Afrikaanse boer dan ook failliet gaat![]()
Stop dan die 8 miljard in de AOW pot
Ja, dat is melk naar de koe dragen of zo ietsquote:Op maandag 21 september 2009 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Waardoor het aantal melkveehouders hoog blijft, er overproductie blijft en daardoor de prijs laag
Ja dat doen ze ook, en daar zijn de Afrikaanse boeren niet blij mee.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:51 schreef Chadi het volgende:
Kunnen ze die melk dan niet aan een zooitje afrikanen geven die er naar snakken?
Dat is te ver, die afrikanen zijn ten dode opgeschrevenquote:Op dinsdag 22 september 2009 11:51 schreef Chadi het volgende:
Kunnen ze die melk dan niet aan een zooitje afrikanen geven die er naar snakken?
heb je wel eens bosbessen geplukt, dat duurt echt te langquote:Op dinsdag 22 september 2009 20:33 schreef kawotski het volgende:
Kunnen ze niet massaal bosbessen ofzo gaan verbouwen, die krengen zijn me toch duur..
Hoewel zuivel met mate bij een gezond persoon misschien geen kwaad kan, valt het me wel op dat bij veel ziektes zuivel een problematisch voedingsmiddel is en daarnaast zijn er veel meer mensen in de wereld die moeite hebben met het verteren van zuivel dan met het verteren van groente of fruit. Denk aan lactose-intolerantie, koemelkeiwitallergie, COPD, chronische verkoudheid, allerlei darmklachten, hypoglykemie, allerlei dieten voor kankerpatienten raden zuivel af, zuivel zou volgens verschillende theorieen een product zijn dat tot meer zuur in het lichaam leidt en daardoor tot spierkrampen of gewrichtspijnen, etc.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt de vraag nog steeds niet beantwoord, en aan het voedingscentrum wat prijzen verleend aan kant en klaar maaltijden als beste voeding heb ik lak
Ik vind het nog het ergste dat Nederland per jaar 8,5 miljard aan landbouwsubsidie afdraagt aan Brussel, waar van dan weliswaar 3,2 miljard terug komt.quote:Op zaterdag 26 september 2009 12:29 schreef Maeghan het volgende:
Kan me niet voorstellen dat die ideeen uit de lucht zijn komen vallen. Behalve synthetische producten ken ik geen ander voedingsmiddel waar zo veel discussie over is.
Voor wat betreft het voedingscentrum ben ik het wel met je eens trouwens.
Ik vind dat van de 19.000 melkboeren er 18.000 asap moeten stoppenquote:Studies in verschillende landen hebben een sterke correlatie aangetoond tussen het gebruik van zuivelprodukten en de incidentie van diabetes.4. Een recent rapport in de New England Journal of Medicine5 voegt belangrijke steun toe aan de oude theorie dat proteïnen van koemelk de produktie van antilichamen stimuleren6 die op hun beurt de insuline-producerende cellen van de pancreas vernietigen.7
mijn twee kinderen hadden allebei een koemelk allergie, nou dat is vreselijk hoor, dat wens je niemand toe, als je je kinderen zo ziet krabben en huilen de hele dag en nachtquote:Op zaterdag 26 september 2009 13:04 schreef Matteüs het volgende:
Al die ophef over een product wat niet eens goed is voor de mens.
Wel eens meegekregen dat vet niet ongezond is? Dat je zelfs vetten nodig hebt?quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:52 schreef esreality het volgende:
Teveel melk zal inderdaad niet goed zijn omdat er ook vet inzit enzo, aan de andere kant zitten er ook nuttige dingen in zoals eiwitten en vitamines.
geen verzadige vettenquote:Op zaterdag 26 september 2009 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens meegekregen dat vet niet ongezond is? Dat je zelfs vetten nodig hebt?
quote:Zichtbaar en verborgen vet
http://www.voedingscentru(...)n/verzadigd-vet.aspx
Verzadigd vet komt voor in harde pakjes margarine en bak- en braadvet in een wikkel. Veel voedingsmiddelen bevatten verzadigd vet zonder dat dat meteen zichtbaar is. Het vet is als het ware in het product ‘verborgen’. Het gaat dan bijvoorbeeld om volvette kaas (48+), worst, vet vlees, volle melkproducten, koek, gebak, snacks en zoutjes.
Wel eens van de franse paradox gehoord?quote:Op zaterdag 26 september 2009 22:58 schreef henkway het volgende:
[..]
geen verzadige vetten
onverzadigde vetten wel ja
Als het voedingscentrum melk en kaas van de schijf van vijf af haalt, dan doet ze dat niet voor niets
[..]
paarlen vs zwijnen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens van de franse paradox gehoord?
In de natuur is melk enkel voor zuigelingen. Dat is niet voor niks.quote:Op zaterdag 26 september 2009 18:46 schreef henkway het volgende:
[..]
mijn twee kinderen hadden allebei een koemelk allergie, nou dat is vreselijk hoor, dat wens je niemand toe, als je je kinderen zo ziet krabben en huilen de hele dag en nacht
Toen dacht men nog dat Melk noodzakelijk was, nu zou je ze gewoon drinkwater met een kleurtje geven, maar ja
quote:Op zondag 27 september 2009 00:09 schreef Matteüs het volgende:
[..]
In de natuur is melk enkel voor zuigelingen. Dat is niet voor niks.
Ik denk dat de combinatie van gematigd eten en gezond eten , olijven, knoflook ed de stofwiddeling op peil houden en dat wijn inderdaad een tegenhanger is van foute vetten, je kunt niet zeggen dat Fransen matig eten, maar met veel kleine hapjes per dag, ook het aantal Mac Donalds in Frankrijk is beperkt, zeker in de mooie kleine dorpjesquote:Op zaterdag 26 september 2009 23:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wel eens van de franse paradox gehoord?
Frankrijk stijl van leven vergelijken met de USA is onjuistquote:Knoflook ondersteunt een goede doorbloeding en heeft een ondersteunende invloed op de bloedvaten.
Bij langdurig gebruik kan knoflook tevens een gunstige invloed hebben op de verlaging van het cholesterolgehalte.
quote:De laatste stand van zaken in de wetenschap is helaas dat wijn geen tovermiddel is. Alleen bij mensen van middelbare leeftijd is een gezondheidseffect meetbaar. En dan nog alleen bij matig alcoholgebruik: één glas per dag voor vrouwen, maximaal twee voor mannen. Ook blijkt het dan niet uit te maken of je rode of witte wijn drinkt of een biertje. Het gaat gewoon om de alcohol.
Veel vers en goed vet
Bij een mediterrane of Franse leefstijl hoort het eten van veel verse groenten uit de regio en iedere dag een lading knoflook. Het stereotype beeld van het mediterrane dieet is in de praktijk helaas niet vaak meer terug te vinden.
Ja, omdat het zo makkelijk is om er vanaf te komen zijn er echt hele volksstammen die er hun leven mee tobben. Zomaar voor niks, omdat het eigenlijk helemaal niet nodig is, maar het is zo leuk om jezelf te martelen. Zelfkastijding is helemaal terug!quote:Op zaterdag 26 september 2009 19:52 schreef esreality het volgende:
Het is trouwens niet zo moeilijk om van melk lactose intolerantie af te komen. Elke dag beetje meer melk drinken tot dat je lichaam eraan gewend is.
quote:zo 27 sep 2009, 12:12
Nederlanders drinken weer minder melk
DEN HAAG (AFN) - Nederlanders hebben het afgelopen jaar weer minder melk gedronken. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) die zondag zijn gepresenteerd.
In 2008 werd per hoofd van de bevolking 44,3 liter melk gedronken. Een jaar eerder was dat nog 44,5 liter. Vanaf 2005 zit er al een dalende lijn in de melkconsumptie. In dat jaar stond de teller nog op 49,3 liter. Dat was overigens aanmerkelijk meer dan het jaar daarvoor.
Vergeleken met het 'topjaar' 2005 werd er drie jaar later 5 liter melk minder per persoon geconsumeerd.
Campagne
In juni van dit jaar kondigde minister Gerda Verburg (Landbouw) aan dat in Nederland een campagne komt om mensen meer melk te laten drinken.
Dat had alles te maken met de protesten van melkveehouders tegen de lage melkprijs.
Nederland kende jarenlang campagnes om de melkconsumptie te stimuleren zoals 'Melk is goed voor elk', 'Melk de witte motor' en 'Joris Driepinter'.
Controversieel is dat het voedingscentrum ( die melk van de schijf van vijf af heeft gehaald) door het ministerie van Landbouw wordt gefinancierd.quote:Financiering en samenwerkingsverbanden
De Stichting Voedingscentrum Nederland wordt vrijwel geheel gefinancierd door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |