quote:do 17 sep 2009, 08:59 Weinig animo in Nederland om melk in riool te dumpen
AMSTERDAM - In heel Europa laten melkveehouders melk het riool inlopen zodat de melkprijs kan stijgen. Volgens de Nederlandse Melkveehouders Vakbond doen in heel Europa 40.000 boeren mee. In Nederland is er maar heel weinig animo: volgens de Nederlandse Zuivelorganisatie doen 14 van de 19.000 melkveehouders mee.
Waar meer enthousiasme voor kan worden opgebracht is het langzaam rijden op de snelweg. Een aantal melkveehouders heeft op de A12 tussen Arnhem-Noord en de Duitse grens zo langzaam gereden dat er een file ontstond. De lengte van de file varieerde van anderhalve tot vier kilometer. Dat meldden het Korps landelijke politiediensten (KLPD) en de ANWB.
Het is de melkveehouders een doorn in het oog dat de melkprijs onder de kostprijs ligt. Zo wordt vaak maar tussen de 22 en 24 cent voor een kilo melk betaald, terwijl de kosten om een kilo melk te produceren volgens de boeren rond de 40 cent liggen.
idd verkoop die shit dan niet voor een te lage prijsquote:Op donderdag 17 september 2009 12:17 schreef Yi-Long het volgende:
Ik snap sowieso helemaal niets van de logica achter de huidige melkprijzen, en het gigantische verschil tussen de kostprijs en de winkelprijs, en dat de boeren daar dan vevrolgens zo verschrikkelijk weinig van terugzien.
Ze hebben er echt een compleet zootje van gemaakt, in die sector
Precies. Als boer zou ik dan gewoon zeggen: weet je wat? Ik zet naast mijn boerderij een mooi klein winkeltje, dump daar mijn vrouw in zodat zij ook wat anders doet dan tegen de geiten praten, en daar ga ik gewoon lekker gezonde verse melk en kaas en whatever verkopen, voor mooie prijsjes".quote:Op donderdag 17 september 2009 12:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
idd verkoop die shit dan niet voor een te lage prijs
In het verleden heeft het wel altijd gewerkt trouwens, de boeren zijn trouw stemvee van het CDAquote:Op donderdag 17 september 2009 12:43 schreef voyeur het volgende:
Boeren zijn sowieso niet al te snugger. Klagen dat je de prijs te laag vindt en dan je spullen massaal weggooien. Ik hoop dat een bedrijf als Dell binnenkort boos wordt over de te lage marges en 10.000 laptops weggooit Iergens in mijn buurt liefst)
quote:Bush wekt ergernis met extra landbouwsubsidie
Van onze verslaggever
Gepubliceerd op 14 mei 2002 00:00, bijgewerkt op 20 januari 2009 17:17
President Bush heeft maandag een wet ondertekend die Amerikaanse boeren 6,4 miljard dollar extra subsidie geeft. Dat is tegen het zere been van Australië, Brazilië, Canada en de Europese Unie. Zij noemen de nieuwe steun concurrentievervalsend.
Het beste is te gaan produceren in Megastallen, dus de koeien uit het weilandquote:Op donderdag 17 september 2009 13:00 schreef zquing het volgende:
Kunnen er niet massaal prijsafspraken gemaakt worden, niemand verkoopt zn melk meer onder de 60cent en wie dat wel doet kan een bezoekje verwachten van een hoop boze boeren.
Agrarische kennis is ook een stevig onderdeel van die kenniseconomie hoor..quote:Op donderdag 17 september 2009 13:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niet zo heel vreemd dat CDA al jaren niet meer investeert in de kenniseconomie...
Ja de bloemensector schijnt het goed te doen, die importeren ook veel rozen uit Kenia en vliegen het zo door naar alle delen ter wereldquote:Op donderdag 17 september 2009 13:06 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Agrarische kennis is ook een stevig onderdeel van die kenniseconomie hoor..
Ondernemers? Ze zijn toch al een jaar of twintig subsidietrekkers?quote:Op donderdag 17 september 2009 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Wanneer leren boeren nu eens dat ze ondernemers zijn.
Ga bijzondere kazen maken en direct aan kaasboeren, horeca of op de markt verkopen.
Das nie veelquote:In Nederland is er maar heel weinig animo: volgens de Nederlandse Zuivelorganisatie doen 14 van de 19.000 melkveehouders mee.
Erg he?quote:Op donderdag 17 september 2009 20:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Ondernemers? Ze zijn toch al een jaar of twintig subsidietrekkers?
Het is godgeklaagd (wat wel verklaart waarom ze allemaal hun heil bij het CDA zoeken)quote:Op donderdag 17 september 2009 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Erg he?
En maar klagen, het zijn net oostduitsers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |