quote:NEW YORK - De Verenigde Staten zien af van hun plannen een antiraketschild in Europa te bouwen. Het plan voor een luchtafweersysteem dat in Tsjechië en Polen zou worden opgesteld, is een erfenis van de regering van George Bush, de voorganger van de Amerikaanse president Barack Obama.
Bush hamerde op de dreiging die Iraanse langeafstandsraketten zouden vormen.
The Wall Street Journal berichtte donderdag dat de huidige regering die dreiging niet zo serieus neemt. Iran is volgens betrokken ambtenaren in Washington niet zo ver met langeafstandstraketten als eerder werd aangenomen.
De dreiging is dus afgenomen, stelt een analyse die volgens The Wall Street Journal komende week aan Obama wordt verstrekt.
Bush
Obama zou dan radicaal breken met het beleid van Bush. Bush drukte aan het einde van zijn laatste ambtstermijn fanatiek plannen voor het raketschild door en liet de bouw van installaties beginnen. Het maakte het Kremlin razend.
Het schild was in Russische ogen een bedreiging voor Rusland. Moskou zal volgens waarnemers verguld zijn met Obama's beleidswijziging.
Volkskrant
Wat?quote:Op donderdag 17 september 2009 09:17 schreef ed_reeb het volgende:
...
maar wellicht is het beter voor europa om een goede verstandhouding richting het oosten op te bouwen... dan vast te blijven houden aan de VS. Economisch gezien ligt het meer voor de hand dat we in een oorlog gaan komen met de VS dan met6 welk ander land dan ook...
...
2 van dit soort types in je topic hebben. Arme TSquote:Op donderdag 17 september 2009 09:05 schreef bluespice het volgende:
De kans dat de volgende (nucleaire) wereldoorlog op het europese continent uitgevochten gaat worden is een stukje groter geworden. Sterke zet van Obama, had ik ook gedaan.
quote:Op donderdag 17 september 2009 09:31 schreef SpecialK het volgende:
2 van dit soort types in je topic hebben. Arme TS
Ik moest daar ook aan denken in het vorige topic. Alhoewel ik meer aan Iran die via via groeperingen de bom in Israël zou brengen.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:37 schreef Strolie75 het volgende:
Ik denk idd dat het risico dat Iran via terroristen een atoombom Amerika binnensmokkelt groter is dan dat ze een raket afschieten.
Haha, nee, die laat een groepering het vuile werk opknappen door ze van wapens en goederen te voorzienquote:Op donderdag 17 september 2009 10:08 schreef Yi-Long het volgende:
Dus? Hoevaak is Iran zelf een oorlog begonnen!?
Noem eens een paar. En dan uiteraard zonder reden lukraak een land aanvallen.quote:Israel daarintegen...
quote:Op donderdag 17 september 2009 09:34 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
Mooie infographic, maar dat dit gaat werken geloof ik niets van. Alle proeven zijn voor zover ik weet tot nu toe mislukt.
Ze willen dus een ander systeem.quote:Het Amerikaanse besluit om af te zien van een antiraketschild in Oost-Europa betekent niet dat Washington het idee in zijn geheel laat varen. De Verenigde Staten willen een "gelaagd, veelzijdig en aanpasbaar'' afweersysteem tegen raketten ontwikkelen .
Op eigen bodem bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 17 september 2009 15:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
TT klopt niet: http://www.spitsnieuws.nl(...)r_afweersysteem.html
[..]
Ze willen dus een ander systeem.
Ach het zijn de zelfde landen waar de VS tereur verdachte vast hield en martelde. En dat had ook mggen gevolgen voor ze.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:02 schreef Leevancleef het volgende:
Wat mij betreft worden EU-lidstaten in Oost-Europa die een Amerikaans wapensysteem op hun grondgebied dulden zwaar gesanctioneerd. EU-lidmaatschap betekent kiezen voor Europa, en niet van twee walletjes eten. Daarnaast is het hele wapensysteem natuurlijk slecht voor de stabiliteit, omdat het de wederzijdse afschrikking deels teniet doet.
NATO is obviously (ook) de zwaardmacht van europa. Vaag gelul.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:02 schreef Leevancleef het volgende:
EU-lidmaatschap betekent kiezen voor Europa, en niet van twee walletjes eten.
Jij hebt blijkbaar niet opgelet, want je snap er niets vanquote:Op donderdag 17 september 2009 20:24 schreef WallOfStars het volgende:
SOOO.... en daar is het dan.
Eens kijken hoe goed jullie afgelopen jaar opgelet hebben.
Georgie valt zijn minderheden aan, en Rusland slaat terug (om die minderheden te beschermen)
op het moment dat de olympische spelen starten. (bijna tot op de minuut),
Deze oorlog is begonnen om Rusland dwars te zitten en vooral om Polen over de streep te trekken om de X-band radar op hun grond gebied te laten plaatsen, Wat meteen geregeld werd terwijl de bommen nog op Georgie neerkwamen, en nu iets meer dan een jaar later, is het weer van de baan.
Ja, helaas wel. Wat mij betreft niet lang meer, want de NAVO heeft allang geen doel meer, is slecht voor de reputatie van de EU en kost bakken met geld.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
NATO is obviously (ook) de zwaardmacht van europa. Vaag gelul.
Mwah, ik kan helaas de creatie van een Europees Leger ook niet toejuichen.quote:Op donderdag 17 september 2009 21:42 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Ja, helaas wel. Wat mij betreft niet lang meer, want de NAVO heeft allang geen doel meer, is slecht voor de reputatie van de EU en kost bakken met geld.
En nu , je opent een topic met een nieuwsbericht en geeft je eigen mening er niet over ?quote:
Beter dan jij, schijnbaar....quote:Op donderdag 17 september 2009 21:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij hebt blijkbaar niet opgelet, want je snap er niets van
Nee, jij hebt niet opgelet.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:46 schreef WallOfStars het volgende:
[..]
Beter dan jij, schijnbaar....
zoals ik al schreef, eens kijken wie er opgelet heeft vorig jaar, daar val jij dus niet onder.
Learn more...less bullshit, Rusland heeft geen proxy war gevochten ,georgie heeft er een gevochten, Rusland verdedigde alleen hun minderheid. Goergie zich door de VS om de tuin laten leiden, Oa. met Navo toetreding etc. wapen steun enz. wat ze trouwens tot vandaag nauwelijks hebben gekregen (tov wat toegezegt was door Condi Rice) Zodat Polen een beetje bang werd van mother Russia.quote:Op donderdag 17 september 2009 22:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, jij hebt niet opgelet.
Je geeft aan dat je niet weet wat er speelde, en doet, en dat is het em natuurlijk, lekker anti-amerikaanse aannamen.
Terwijl als je echt weet wat er speelt, wist je ook van andere soortgelijke proxy oorlogjes die Rusland heeft gevoerd, om maar een vinger in de pap te houden in voormalig sovjetstaatjes.
True.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |