Same same. Of in ieder geval, voordat je het online kon laten weten.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:09 schreef trovey het volgende:
Keuze 1 en al die beslissing genomen voordat je het officieel kon vastleggen.
Ik liep al jaren rond met zo'n zelf ingevuld kaartje uit de folder rond in mijn portemonee en heb dat omgezet naar een officieel kaartje toen je jaren geleden de brief over het officieel vastleggen kreeg. Die officiele kaartjes zijn wat beter van kwaliteit want die uit die folders moest je zeker 1x per jaar vervangen want dan vielen ze uit elkaarquote:Op donderdag 17 september 2009 01:09 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Same same. Of in ieder geval, voordat je het online kon laten weten.
mensen zijn voornamelijk bang om voortijdig te worden opgegeven om zo het leven te redden van meerdere mensen op de wachtlijst.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:11 schreef Starman89 het volgende:
Zwei macht Frei![]()
Zullen wel weer een hoop mensen 't asociaal vinden, maar ga gewoon liever als 1 geheel m'n graf in
Dat kan je allemaal aangeven hoor.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:13 schreef Synthesist het volgende:
ik weet dat je bepaalde organen/weefsels kan uitsluiten.
maar dat vind ik zo'n gedoe. kijk een hart maakt me niet zoveel uit, maar het idee dat iemand ff doodleuk in je ogen gaat snijden.
uiteindelijk irrationele gevoelens, je bent immers toch dood.
misschien dat ik het ooit nog verander. voor nu is mijn geweten wel gesust.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:22 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Dat kan je allemaal aangeven hoor.
quote:Op donderdag 17 september 2009 01:26 schreef Synthesist het volgende:
[..]
voor nu is mijn geweten wel gesust.
Iemand die mij kan uitleggen waarom dit niet zou kunnen?quote:Er zijn best veel mensen die de enveloppen nog steeds ergens in een lade hebben liggen, dat is wel triest, maar een overheid die mensen automatisch tot donor maakt tenzij protest kan niet, hoe goed bedoeld dan ook.
Had je beter je hersenen uit kunnen sluiten.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:13 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb mijn hart uitgesloten trouwens!
Omdat daar mijn liefde zit.
Keuze 1 dus met een restrictie.
Ze halen eruit wat nodig is en lappen het dan netjes op, voorzover ik weet.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:31 schreef Killer_Mom het volgende:
Wij staan als donor geregistreerd. mama papa 2 zoons van in de 20. voor een goed doel. Maar ik heb mijn bedenkingen, als je kind of partner net overleden is nemen ze hem { of ik } meteen mee, je ziet ze niet meer terug, is dat zo?
ik las dat laatst, je kunt geen 3 dagen afscheid nemen en wennen dat het echt over is.
daar hoor je niets over.........
Voor zover ik weet ook, de organen die geschikt zijn worden uit je gehaald, ze maken je keurig weer dicht en dan gaat het op dezelfde manier als dat je geen donor zou zijn geweest dus gewoon tot max.5 dagen boven de grond waarbij mensen afscheid kunnen nemen en dan de begrafenis of crematie.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:43 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ze halen eruit wat nodig is en lappen het dan netjes op, voorzover ik weet.
Dat daar mijn liefde zit is natuurlijk met een knipoog.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:33 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Had je beter je hersenen uit kunnen sluiten.
Vertel?quote:Op donderdag 17 september 2009 02:29 schreef Barcaconia het volgende:
Ze lappen het dus niet netjes op. Ik heb 1x een persoon gezien die onder handen genomen is. Geloof me, dat is NIET netjes. Zo wil ik niet het graf in dus 2 voor mij.
Ik ga niet in details treden, maar het was een naaste en per ongeluk bij de voobereiding van de begrafenis kon ik een en ander zien. Ik heb dekzeilen van vrachtwagens gezien de minder grote halen in de stiksels hadden.quote:
ogen en huid heb ik ook uitgezonderd trouwens.quote:Op donderdag 17 september 2009 08:27 schreef IkWilbert het volgende:
Keuze 1, al heb ik wel aangegeven dat ik mijn ogen graag wil houden (misschien raar omdat je toch dood bent maar toch...)
Dat is anders niet de bedoeling.quote:Op donderdag 17 september 2009 04:25 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ga niet in details treden, maar het was een naaste en per ongeluk bij de voobereiding van de begrafenis kon ik een en ander zien. Ik heb dekzeilen van vrachtwagens gezien de minder grote halen in de stiksels hadden.
Als je met 'ja' antwoordt, ben je hypocriet zeker?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:23 schreef Ossi2k9 het volgende:
Keuze 1Met uitzondering van mijn ogen
![]()
Aan de mensen met keuze 2? Willen jullie wel een donororgaan ontvangen als het nodig is?
Wat vind je zelf?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:26 schreef justmattie het volgende:
[..]
Als je met 'ja' antwoordt, ben je hypocriet zeker?
Neuh, gewoon een profiteurquote:Op donderdag 17 september 2009 16:26 schreef justmattie het volgende:
[..]
Een stelsel waar alleen donoren donororganen zouden kunnen krijgen zou mooi zijn. Moet je zien hoe snel iedereen 'keuze 1' invultquote:Op donderdag 17 september 2009 16:26 schreef justmattie het volgende:
[..]
Wil jij wel een hoornvliestransplantatie als je dreigt blind te worden en je hiermee je zicht gered kunt worden?quote:Op donderdag 17 september 2009 16:23 schreef Ossi2k9 het volgende:
Keuze 1Met uitzondering van mijn ogen
![]()
Aan de mensen met keuze 2? Willen jullie wel een donororgaan ontvangen als het nodig is?
het doel van het topic is ook om een discussie te starten. inderdaad vervelend om je nabestaanden op te zadelen met een keuze terwijl ze verkeren in een shock, er bestaat dan een kans dat ze weigeren. Maar altijd nog beter dan mensen die geen keuze hebben gemaakt, of expliciet néé zeggen maar wel verwachten een orgaan te krijgen als ze ooit zelf op de wachtlijst staan.quote:Op donderdag 17 september 2009 09:01 schreef UncleErnie het volgende:
k ben een 2.
Overigens vind ik TS inderdaad laf. Een ander voor je laten beslissen omdat je het zelf niet wilt
Je bent al dood, wil je je nabestaanden dan ook nog met deze keus opzadelen?
ik heb anders gehoord,je komt welles nietes tegen. iemand?quote:Op donderdag 17 september 2009 01:43 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ze halen eruit wat nodig is en lappen het dan netjes op, voorzover ik weet.
wat ook belanrijk is hoe je afscheid neemt van de donor. ik ben donor,quote:Op donderdag 17 september 2009 18:54 schreef Synthesist het volgende:
[..]
het doel van het topic is ook om een discussie te starten. inderdaad vervelend om je nabestaanden op te zadelen met een keuze terwijl ze verkeren in een shock, er bestaat dan een kans dat ze weigeren. Maar altijd nog beter dan mensen die geen keuze hebben gemaakt, of expliciet néé zeggen maar wel verwachten een orgaan te krijgen als ze ooit zelf op de wachtlijst staan.
ik ga het meteen lezen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:26 schreef ondeugend het volgende:
http://www.donorvoorlichting.nl/index.cfm?act=structuur.tonen&pagina=101
Als bijvoorbeeld iemand uit je omgeving een nier nodig is en je wilt dan kan dat na heel veel onderzoeken.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:43 schreef jordeeeh het volgende:
Kan/mag je trouwens ook een orgaan doneren als je nog leeft?
Bloeddonor lijkt me trouwens ook wel tof om te doen, moet dat per se via het ziekenhuis of kan je ook online aanmelden?
misschien kijk in in verkeerde bladen, Margriet of de Libelle. daar stond een artiekel in . De de bijna overleden persoon werd afgevoerd, na drie dagen was de crematie.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:37 schreef ondeugend het volgende:
Ik weet dus niet wat mensen gezien hebben maar het lijkt me overdreven. Het is zeker niet de bedoeling dat er wat te zien is dus. Dus als het niet overdreven is dan is het een ernstige regel op de uitzondering. En dus niet de normale gang van zaken.
Natuurlijk geven die artikelen angst, dat begrijp ik heel goed. maar zo'n artikel wordt ook juist geplaatst omdat het bijzonder is. Prima artikelen opzich maar ik vind dat men er wel bij moet vertellen dat het echt niet de normale gang van zaken is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:47 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
misschien kijk in in verkeerde bladen, Margriet of de Libelle. daar stond een artiekel in . De de bijna overleden persoon werd afgevoerd, na drie dagen was de crematie.
die side die je liet zien moeten alle mensen bekijken, ik ben er nu ook niet bang meer voor dat mijn kijnderen geregistreerd staan. ik stuur ze meteen door .
Thanks, gelijk aangemeld.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:47 schreef trovey het volgende:
Gebeurt wel eens dat een persoon een nier doneert aan een ander bij leven, meestal betreft het dan een familielid (broer, zus etc).
Site van de bloedbank met alle info
http://www.sanquin.nl/san(...)r-Bloed--Geven-.html
quote:
In het ziekenhuis zullen ze je wel weer naar Sanquin doorverwijzen. Aanmelden kan daar wel online.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:43 schreef jordeeeh het volgende:
Kan/mag je trouwens ook een orgaan doneren als je nog leeft?
Bloeddonor lijkt me trouwens ook wel tof om te doen, moet dat per se via het ziekenhuis of kan je ook online aanmelden?
Ik denk dat veel 1-stemmers al wel een codicil in hun portemenee hebbenquote:Op vrijdag 18 september 2009 00:57 schreef ondeugend het volgende:
Wat goed dat mensen nav dit topic gaan nadenken. Als mensen er over nadenken wordt er al zoveel meer bereikt. Wat hun keuze dan ook gaat zijn is minder relevant.
voor TS
En misschien dat de rest zich nu wel het formulier haalt waarop ze in het echt kunnen aangeven wat men wil. Elk is er één.quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:59 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik denk dat veel 1-stemmers al wel een codicil in hun portemenee hebben
aaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahaa.quote:Op donderdag 17 september 2009 01:13 schreef ondeugend het volgende:
Ik heb mijn hart uitgesloten trouwens!
Omdat daar mijn liefde zit.
Keuze 1 dus met een restrictie.
O ja, een goed topic is het hoe dan ook wel.quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
En misschien dat de rest zich nu wel het formuleer haalt waarop ze in het echt kunnen aangeven wat men wil. Elk is er één.
Ben er later nog iets genuanceerder op teruggekomen trouwens.quote:
Moet dat dan?quote:Op vrijdag 18 september 2009 00:59 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik denk dat veel 1-stemmers al wel een codicil in hun portemenee hebben
Hoeft niet maar is wel zo handigquote:
Hmm, even kijken of k m nog kan vinden + of k nog een vakje in m'n portemonnee heb.quote:
Ja, heb m wel gehad.. Ligt vast wel ergensquote:Op vrijdag 18 september 2009 01:21 schreef trovey het volgende:
Zou bij de brief bij de bevestiging van je inschrijving moeten zitten (althans daar heb ik hem bij gekregen)
Wat is keuze 4 dan, had je die ook nog?quote:Op vrijdag 18 september 2009 12:00 schreef FastFox91 het volgende:
4 en laat dmv een poll op FoK! beslissen als je dood bent.
Ze halen de hele ogen er niet uit hoor, alleen je hoornvliezen halen ze van het oog af, de rest van je ogen mag je houden, je hebt dus nog steeds blauwe ogen als je de kist ingaatquote:Op vrijdag 18 september 2009 12:12 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik had 3 maar heb het veranderd naar 1.
Eerst zat ik nog aan me hoornvliezen te denken om ze te houden maar eigenlijk snap ik ook niet waarom.
Als ik maar wel mooie blauwe kralen terug krijg. Eens een arïer, altijd een arïer
Huid halen ze af van plekken die door de kleding worden bedekt zoals de romp (of je moet poedelnaakt de kist in willen zonder enige bedekkingquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:02 schreef jordeeeh het volgende:
Ik zit nog te twijfelen om toch wel huid te doneren.. Dat lijkt me alleen wat minder voor de nabestaanden
Hehe snap ikquote:Op vrijdag 18 september 2009 13:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Huid halen ze af van plekken die door de kleding worden bedekt zoals de romp (of je moet poedelnaakt de kist in willen zonder enige bedekkingen in een open kist )
quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:04 schreef Sapstengel het volgende:
Ik heb keuze 2. Ik mag vanwege mijn geloof geen organen verliezen voor het doorleven in het hiernamaals.
geloof....rightquote:Ik ben Sapstengel. In het dagelijks leven houd ik me bezig met muziek, feesten, achter de pc hangen en slapen. Oja en ik doe ook nog een studie.
Je familie kan er voor kiezen of om je zelf klaar te maken voor de opbaring en dan begrafenis/crematie (d.w.z. wassen, kleden, de diverse hulpmiddelen aanbrengen etc) maar vaak als men dit niet heel specifiek aangeeft wordt dit gedaan door de begrafenisondernemer en zie je dus verder niets van het naakte lichaam en zie je de persoon terug als deze helemaal "klaar"is voor de opbaring d.w.z. gewassen, gekleed etc. daarna kun je de persoon zo vaak zien als je wilt of kun je er zelfs voor kiezen de persoon thuis op te baren. Mijn ouders zijn beide "geholpen"door de begrafenisondernemer, bij mijn oma was ik er wel bij maar het was me te zwaar om haar echt zelf te wassen en te kleden. Het willen doen en het uiteindelijk uitvoeren zijn heel verschillende dingen als je dan met de geliefde overledene wordt geconfronteerd.quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:08 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Hehe snap ikMaar krijgt familie niet je lichaam te zien verder dan?
Nou, moet er niet denken om een overledene te wassenquote:Op vrijdag 18 september 2009 19:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Je familie kan er voor kiezen of om je zelf klaar te maken voor de opbaring en dan begrafenis/crematie (d.w.z. wassen, kleden, de diverse hulpmiddelen aanbrengen etc) maar vaak als men dit niet heel specifiek aangeeft wordt dit gedaan door de begrafenisondernemer en zie je dus verder niets van het naakte lichaam en zie je de persoon terug als deze helemaal "klaar"is voor de opbaring d.w.z. gewassen, gekleed etc. daarna kun je de persoon zo vaak zien als je wilt of kun je er zelfs voor kiezen de persoon thuis op te baren. Mijn ouders zijn beide "geholpen"door de begrafenisondernemer, bij mijn oma was ik er wel bij maar het was me te zwaar om haar echt zelf te wassen en te kleden. Het willen doen en het uiteindelijk uitvoeren zijn heel verschillende dingen als je dan met de geliefde overledene wordt geconfronteerd.
Dankjewel voor je reactie meisje met kartonnen zak op het hoofd!quote:Op vrijdag 18 september 2009 13:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Huid halen ze af van plekken die door de kleding worden bedekt zoals de romp (of je moet poedelnaakt de kist in willen zonder enige bedekkingen in een open kist )
quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:01 schreef ondeugend het volgende:
Nog even 2 linkjes
http://www.2miljoenhandtekeningen.nl/
quote:Op zaterdag 19 september 2009 11:16 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Dankjewel voor je reactie meisje met kartonnen zak op het hoofd!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |