abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72827470
Stel dat een Marokkaanse man en een Marokkaanse vrouw een kind krijgen in Nederland en ze zijn beide legaal in Nederland wordt dat kind dan in geschreven in het GBA als Marokkaan en Nederlander of alleen als Marokkaan en wordt de Nederlandse nationaliteit na 5 jaar legaal in Nederland gewoond te hebben toegevoegd?

Stel dat een Nederlandse man en een Marokkaanse vrouw die legaal in Nederland is een kind krijgen, wordt dat kind dan bijgeschreven in het GBA als Nederlander en Marokkaan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72827523
Nederlander denk ik? Kind is toch hier geboren?
  donderdag 17 september 2009 @ 00:27:21 #3
269373 Futureone
Got shit on your face.
pi_72827569
Ja gewoon Nederlandse nationaliteit, maar je hebt wel verschillende soorten maar ik kan er even niet op komen.
Hot Tub Time Machine
pi_72827585
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:26 schreef Edwinuss het volgende:
Dat heeft er niks mee te maken, je moet eerst als minderjarige 5 jaar in Nederland wonen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72827852
Nederlandse man = NL nationaliteit. (in NL geldt de nationaliteit van één van beide ouders)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72827894
En als beide Marokkaan zijn?
pi_72827917
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:40 schreef Five_Horizons het volgende:
Nederlandse man = NL nationaliteit. (in NL geldt de nationaliteit van één van beide ouders)
Dit klopt niet

Nederlandse Vader, Duitse moeder is Nederlandse en Duitse nationaliteit
  donderdag 17 september 2009 @ 00:44:50 #8
270419 -HERA-
Yeah,But,No,But,Yeah,But
pi_72827941
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:26 schreef Edwinuss het volgende:
Nou soms dus niet, moet men duidelijk aangeven. Dat is best krom in de wet.
Als bv een kind in een vliegtuig boven amerika wordt geboren is het amerikaan..
I love..LittleBritain
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72827971
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dit klopt niet

Mijn antwoord klopte prima. Je vroeg immers of het Nederlandse werd.
  donderdag 17 september 2009 @ 00:46:31 #10
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_72827973
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dit klopt niet

Klopt, mijn man zijn oma was Duitse en niet alleen mijn schoonvader, mijn man maar nu ook onze zoon heeft beide nationaliteiten.
~gedachten zijn meestal geen feiten~
pi_72827974
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:44 schreef -HERA- het volgende:

[..]

Alleen als het een Amerikaanse luchtvaartmaatschapij is.

In Nederland krijg je niet automatisch de Nederlandse nationaliteit maar moet je eerst 5 jaar in Nederland wonen als je beide ouders niet Nederlanders zijn.

Vandaar de vraag
pi_72827976
quote:

[..]

Vrouwen mogen dan al lang niet meer mee in een vliegtuig.
pi_72828001
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:46 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

Klopt, mijn man zijn oma was Duitse en niet alleen mijn schoonvader, mijn man maar nu ook onze zoon heeft beide nationaliteiten.
Alleen moet je zoon voor zijn 21e kiezen
  donderdag 17 september 2009 @ 00:48:45 #14
270419 -HERA-
Yeah,But,No,But,Yeah,But
pi_72828020
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Alleen als het een Amerikaanse luchtvaartmaatschapij is.

In Nederland krijg je niet automatisch de Nederlandse nationaliteit maar moet je eerst 5 jaar in Nederland wonen als je beide ouders niet Nederlanders zijn.

Vandaar de vraag
Diegene die het kind aangeeft bij de gemeente moet dit dus aangeven welke nationaliteit het kind heeft, of alleen nl of beide!
I love..LittleBritain
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72828050
Ik weet niet maar ik neem aan dat ze bij het GBA weten welke nationaliteit(en) de ouders hebben
  donderdag 17 september 2009 @ 00:53:10 #16
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_72828110
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Mijn man vroeger niet in ieder geval. Mijn zwager (broer van man, en dus ook dubbele nationaliteit) heeft het zelfs niet eens geweten, totdat hij zijn eigen baby ging aangeven bij het gemeentehuis en op de papieren zag dat dit kind ook de duitse nationaliteit heeft. Hij heeft toen voor zichzelf, en ook voor zijn kinderen, de duitse laten verwijderen. Mijn man vond het wel goed zo, en daarom heeft onze zoon dus ook 2 nationaliteiten. Ben er nog niet achter wat het voordeel / nadeel zou kunnen zijn, maar het kost niets extra's dus laat het maar zo.
pi_72828174
Voordeel is dat je in beide landen recht hebt op bijstand van de ambassade, dat je vrij kan vestigen in beide landen en dat wanneer je een misdaad pleegt in het ene land en dan vlucht naar het andere land dat je niet uitgezet kan worden naar het ene land

Nadelen zijn dat als er oorlog uitbreekt je krijgsgevangen gemaakt kan worden en misschien dat je niet kan dienen in het leger van het land waar je woont.

Eigenlijk heeft het dus geen nadelen maar ook weinig voordelen.
pi_72828672
Marokkaans en Nederlands was tijd terug nog in het nieuws toch? Dat Marokkanen automatisch (ondanks land van geboorte) Marokkaanse identiteit krijgen?
Gewoon, omdat het kan.
pi_72828711
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:53 schreef Kaar68 het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet. Mijn man vroeger niet in ieder geval. Mijn zwager (broer van man, en dus ook dubbele nationaliteit) heeft het zelfs niet eens geweten, totdat hij zijn eigen baby ging aangeven bij het gemeentehuis en op de papieren zag dat dit kind ook de duitse nationaliteit heeft. Hij heeft toen voor zichzelf, en ook voor zijn kinderen, de duitse laten verwijderen. Mijn man vond het wel goed zo, en daarom heeft onze zoon dus ook 2 nationaliteiten. Ben er nog niet achter wat het voordeel / nadeel zou kunnen zijn, maar het kost niets extra's dus laat het maar zo.
Duitsland levert haar burgers niet uit en NL wel, dus mocht je zoon in de problemen komen in bv de VS of Spanje dan kan hij naar DLD vluchten en daar eventueel de bak in gaan maar dat is nog altijd beter dan in bv de VS of Spanje.
  donderdag 17 september 2009 @ 07:21:24 #20
3542 Gia
User under construction
pi_72829232
quote:
Op donderdag 17 september 2009 01:50 schreef -AnneX- het volgende:
Marokkaans en Nederlands was tijd terug nog in het nieuws toch? Dat Marokkanen automatisch (ondanks land van geboorte) Marokkaanse identiteit krijgen?
Inderdaad. Zelfs ouders die dit niet wilden kregen voor hun kinderen dit toch opgedrongen. Moesten nog moeite doen ook om van die Marokkaanse nationaliteit af te komen.

Eigenlijk zou het dus zo moeten zijn dat ze de Marokkaanse nationaliteit krijgen en dan als ze 18 zijn de Nederlandse nationaliteit aan kunnen vragen. Daarvoor moeten ze dan aan bepaalde voorwaarden voldoen die voor iedereen geldt die wil naturaliseren, maar dan is dat ook zo geregeld.

Voordeel: Als ze voor hun 18de rottigheid uithalen, kunnen ze uitgezet worden. En een strafblad kan ertoe leiden dat ze het Nederlanderschap niet krijgen.
  donderdag 17 september 2009 @ 08:14:28 #21
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_72829555
Ieder kind van een marokaan(se) blijft de marokaanse nationaliteit houden. Ook al is het derde generatie en zijn alle banden met marokko afgebroken.

Daar zijn afgelopen jaar meerdere berichten over geweest. Zelfs als ze het niet meer willen. sterker nog het geboorte register geeft het zelf door aan de marokaanse ambassade zonder de ouders het te vertellen (privacy?)
pi_72829958
In Nederland is het geboorteland sowieso niet zo relevant, waar het de te verkrijgen nationaliteit betreft.
pi_72832989
Marrokanen, Turken en heel wat andere landen willen dat: als de ouders "of" één van de ouders de nationaliteit van het land heeft de kinderen automatisch ook die nationaliteit erbij krijgen. Ik zag pasgeleden nog een verhaal van een nl/turkse ouders die een Nederlands opgevoed kind hebben dat mischien voor eht Turkse leger in dienstplicht moest.

Ze moeten in Nederland een ruggengraat krijgen en gewoon korte metten maken met die landen. Het is of de ene nationaliteit of de andere. De keuze bij het kind op zijn of haar 18e of 21e.
  donderdag 17 september 2009 @ 11:04:50 #24
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72833393
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En als beide Marokkaan zijn?
Dan ligt het er aan of een van beide ook de NL nationaliteit heeft.
  donderdag 17 september 2009 @ 11:05:16 #25
234835 blaatertje
mekkert maar wat
pi_72833408
quote:
Op donderdag 17 september 2009 01:50 schreef -AnneX- het volgende:
Ook dat.
pi_72841163
quote:
Op donderdag 17 september 2009 08:45 schreef Five_Horizons het volgende:
In Nederland is het geboorteland sowieso niet zo relevant, waar het de te verkrijgen nationaliteit betreft.
Welke nationaliteit(en) krijg je dan als je beide ouders Marokkaan zijn en in Nederland geboren wordt?
pi_72841305
Marokkaans
pi_72841527
In het eerste geval alleen Marokkaans, in het tweede Nederlands en Marokkaans.
Gewoon me glas vullen, en niet te veel lullen...
pi_72841821
En wanneer worden de kinderen dan Nederlander?
pi_72841889
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wanneer worden de kinderen dan Nederlander?
Je wordt niet zomaar nederlander mattie, daar moet je moeite voor doen.
pi_72842034
Wat moeten Marokkaanse kinderen die in Nederland geboren zijn dan doen?
pi_72842131
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat moeten Marokkaanse kinderen die in Nederland geboren zijn dan doen?
Hetzelfde als elke andere niet-Nederlander die Nederlander wil worden.
pi_72842167
En dat is?
pi_72842252
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat is?
Netjes bij de gemeente aankloppen en vragen of je aub Nederlander mag worden. Formuliertje invullen en naturalisatie of optieprocedure starten.
pi_72842299
quote:

[..]

Dat is inderdaad raar. Maar dat zijn natuurlijk uitzonderlijke situaties.
pi_72842353
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:50 schreef Sjaakmat het volgende:

[..]

Netjes bij de gemeente aankloppen en vragen of je aub Nederlander mag worden. Formuliertje invullen en naturalisatie of optieprocedure starten.
En wanneer mag je dat doen?
pi_72842410
quote:
Op donderdag 17 september 2009 15:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En wanneer mag je dat doen?
Dat mag iedereen altijd als je maar betaalt en waarschuwingen van de gemeente, dat dit in jouw geval toch echt geen zin heeft negeert.
pi_72842627
Dus die pasgeboren Marokkaan moet naar de gemeente toe en die papieren gaan invullen?
pi_72842731
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus die pasgeboren Marokkaan moet naar de gemeente toe en die papieren gaan invullen?
Die pasgeboren marokkaan komt niet in aanmerking. Hij mag wel bij papa en/of mama mee in de procedure, maar dan moeten die dus wel nederlander worden.
pi_72843671
Dus die Marokkaan kan alleen Nederlander worden als papa en mama Nederlander worden?
pi_72844814
quote:
Op donderdag 17 september 2009 00:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

En sinds wanneer is dat dan?
ik heb nooit hoeven kiezen, en voor zover ik weet krijg je als kind van een ouder met een dubbele nationaliteit nog altijd allebei die nationaliteiten. In ieder geval de Duitse en de Nederlandse.
Dit loopt van generatie op generatie door.

Ik heb nooit hoeven kiezen en ik ben de 21 ruimschoots gepasseerd.
pi_72844872
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:06 schreef lezzer het volgende:

[..]

En sinds wanneer is dat dan?
ik heb nooit hoeven kiezen, en voor zover ik weet krijg je als kind van een ouder met een dubbele nationaliteit nog altijd allebei die nationaliteiten. In ieder geval de Duitse en de Nederlandse.
Dit loopt van generatie op generatie door.

Ik heb nooit hoeven kiezen en ik ben de 21 ruimschoots gepasseerd.
Sinds een jaar of 10 of zo. Mijn nichtjes zijn onder de 10 en die moeten allebei kiezen als ze volwassen zijn. In praktijk zal dat de Nederlandse zijn
pi_72845037
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Sinds een jaar of 10 of zo. Mijn nichtjes zijn onder de 10 en die moeten allebei kiezen als ze volwassen zijn. In praktijk zal dat de Nederlandse zijn
Ik geloof er niks van.
Mijn neefje en nichtje kregen via mijn zus volautomatisch de dubbele nationaliteit, en daar was niet eens wat tegen in te brengen. NIks over kiezen op je 21e.

Volgens mij is het een wetsvoorstel geweest dat het niet gehaald heeft.
pi_72845217
Dan geloof je het niet. Het gaat overigens over 2 EU nationaliteiten
  donderdag 17 september 2009 @ 17:23:10 #45
224610 Kaar68
~eerst denken dan doen~
pi_72845365
Overigens zijn mijn 2 oudste kinderen van een engelse vader, en die hebben alleen de nederlandse nationaliteit gekregen (geboren hier in Nederland, uit een nederlandse moeder dus).
Wél erkend voor de geboorte (niet getrouwd), ook de engelse achternaam gekregen, maar geen engelse nationaliteit dus. Had te maken met een of ander apostilleverdrag dat er niet is (was?) tussen Nederland en Groot-Brittanië.
pi_72845569
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan geloof je het niet. Het gaat overigens over 2 EU nationaliteiten

Kom eens met een bron dan?
Ik heb het over de Duitse icm de Nederlandse. Waar jij dat antwoord op gaf.
pi_72845694
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:29 schreef lezzer het volgende:

[..]

Kom eens met een bron dan?
Ik heb het over de Duitse icm de Nederlandse. Waar jij dat antwoord op gaf.
Jij mag me niet geloven zoals ik al zei
pi_72845814
quote:
Op donderdag 17 september 2009 17:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Jij mag me niet geloven zoals ik al zei
Ok, intussen zit je dus wel iets te beweren hier
In WGR nog wel.
pi_72845828
Ik weet het, als jij me niet gelooft sobeit
pi_72846805
quote:
Op donderdag 17 september 2009 16:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus die Marokkaan kan alleen Nederlander worden als papa en mama Nederlander worden?
Zolang hij of zij zelf niet oud genoeg is om zo'n procedure te starten in principe wel ja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')