Wat een schatjes zegquote:Op zondag 4 oktober 2009 18:04 schreef Dandilion het volgende:
Ze is 4 jaar...gaat de tijd toch snel! Ik merkte van de week wat grijze haren bij haar op hahaha!
Ze komt uit een nest van mijn oom en tante, beiden ouders zijn volbloed borders. Ze heeft geen stamboom.
Hier is ze toen ze nog mini pupseltje was :-D
Ze is de middelste van de drie te herkennen aan haar stip bovenop haar kopje
[ afbeelding ]
![]()

nee geen sportquote:Op maandag 5 oktober 2009 00:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat een schatjes zeg(alle puppen zijn lief
).
Doe je er ook iets mee qua sport?

ben niet bekend met het ras ,maar is de lichte niet erg slank?quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef Ralv het volgende:
Hierbij mijn 2 koeien![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Ik ken alleen de hazewindhond die zo mager isquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 06:00 schreef ..bennie het volgende:
Ik zie geen ribben zitten, dus sowieso niet te dun. Volgens mij is het een kruising podenco en daar zie je normaal wel ribben zitten. Vind eerder die zwarte te dik
.
Leukquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 06:03 schreef ..bennie het volgende:
Soms mislukken foto's volledig en zijn ze toch nog geinig...
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -

'De hazewindhond' bestaat nietquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 06:07 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ken alleen de hazewindhond die zo mager is. Toen onze Max zulke ingevallen heupen had was ie bijna dood. Maar als het zo hoort, okay. Dan is t gewoon lelijk
![]()
[..]
Leuk
quote:De Podenco is net als de Galgo een erg oud en oorspronkelijk ras dat al eeuwenlang voorkomt op de Balearen, het vasteland van Spanje en op de Canarische eilanden. Podenco's zijn halfwindhonden. De Podenco is een bijzonder sterk ras waarbij erfelijke afwijkingen niet tot nauwelijks voorkomen. De Podenco is vriendelijk, heeft een zachtaardig karakter, is attent, opgewekt, levendig, superintelligent maar wat er vooral uitspringt is zijn bovenmatige nieuwsgierigheid en eigenzinnigheid. Ze vinden het heerlijk om aangehaald en geknuffeld te worden. Het zijn afentoe net clowns die de gekste capriolen uithalen. Kortom het zijn geweldige honden.
Ze leren zelfs heel snel maar willen er wel vaak het belang van inzien. Op cursus doen ze het vaak erg goed maar zodra ze het veld verlaten hebben wil hun aandacht door hun nieuwsgierigheid wel eens op andere dingen gericht zijn, waardoor ze weer helemaal vergeten zijn dat ze net de cursus gehoorzame huishond hebben afgerond.
Het zijn zelfstandige jachthonden, ultieme jagers, alles wat losloopt of rondfladdert trekt hun aandacht. Vogels, muizen, katten, mollen, konijnen, egels, kikkers en ga zomaar door. Dat is ook de reden waarom men Podenco’s met zo’n ontwikkeld of aangeboren jachtinstinct beter niet in de buurt van verkeer in welke vorm dan ook, los kan laten lopen. Zodra het jachtinstinct de overhand krijgt, kan geen enkele beloning op tegen de onweerstaanbaarheid van het vermeende wild. Over het algemeen komen ze uiteindelijk altijd terug maar dat kan wel eens uren duren. Niet omdat ze niet willen luisteren maar omdat de wereld met alles erin zo ontzettend interessant is. Sommige Podenco’s kunnen prima los op het strand maar weer niet in een bos door hun jachtinstinct, anderen kunnen nooit los. Een Podenco in een parkje los laten lopen is meestal helemaal geen optie, dat hebben we al eens ondervonden met Chica. Die rende in zo’n verschrikkelijk hoog tempo weg, dat ze bijna het park uit was vlak bij een drukke weg. Gelukkig kregen we haar met een hoop gedoe en geschreeuw nog net te pakken…Loslaten in een park is dus echt geen optie.
Podenco’s zijn over het algemeen grote kindervrienden, door zijn verdraagzaamheid en zachtaardigheid kan hij veel van kinderen verdragen. Een Podenco is geen onnodige blaffer, wel waarschuwt hij bij onraad. Hoewel onze Chica nog wel eens een blafsalvo wil geven als hij een andere hond in de buurt hoort blaffen. Een Podenco vertoeft heel graag in gezelschap en kan daardoor vaak niet lang alleen zijn, wanneer de Podenco met meerdere honden samen in het gezin vertoeft, is het alleen zijn vaak geen probleem.
Podenco’s zullen ieder bankstel of stoel uitproberen, op de grond liggen ze vrijwel nooit want dat vinden ze niet prettig. Vanuit hun natuur om de omgeving naar konijnen af te speuren, zoeken ze graag een hoge plek, zoals een bank of stoel, liefst voorzien van een zachte kussen. Opgerold als een vosje, bovenop de leuning van de bank, of languit in je armen met de poten gestrekt, het maakt ze niets uit, als ze maar op hoogte kunnen liggen. Als ze eenmaal hun plekje hebben gevonden zijn ze ontzettend rustig en kunnen uren rustig slapen. Toch hebben mijn honden allemaal een eigen mandje met een zacht kussentje en daar kunnen zo ook uren in liggen te slapen, maar het liefst liggen ze op een stoel voorzien van een kussen.
Een Podenco heeft veel energie, hij kan urenlange wandelingen maken, graven in de tuin is een van zijn grootste hobby’s. Podenco’s die zich vervelen of hun energie onvoldoende kwijt kunnen, gaan graag creatief aan de slag in uw huis. Zo maken ze graag vuilniszakken leeg, versnipperen de inhoud van de krantenbak, zorgen voor een leuk sneeuweffect door de vulling van kussens in uw kamer te deponeren of halen de aarde uit de plantenbakken. Ook zijn ze gek op schoenen, inmiddels zijn er bij ons thuis al vijf paar gesneuveld, dus vergeet uw schoenen niet achter slot en grendel te zetten.. Door er voor te zorgen dat er voldoende speelgoed, ballen en knuffelbeesten in huis aanwezig zijn, kan ongewenst gedrag voorkomen worden.
Een Podenco heeft over het algemeen een enorme sprongkracht, de wat grotere Podenco heeft geen enkele moeite om over een omheining van 2 meter te springen.. dus zorg voor een hoge tuin afscheiding..
Het zijn heerlijke beesten waarmee je ook veel bekijks hebt, zeker in Nederland. Zo zijn mijn Podenco’s al aangzien voor hertjes, vosjes of zelfs voor een kangoeroe..
De Podenco’s Andaluz zijn wat kleiner van formaat, ze worden ingezet bij de jacht op konijnen. Veel meer dan hun grote broers, de Podenco Ibicenco en Podenco Canario, neigt de Podenco Andaluz naar het oertype toe. Ze zijn iets feller en wat karakter betreft soms meer te vergelijken met de Terriers dan met de windhonden.

Waar zitten de batterijen ?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:16 schreef ..bennie het volgende:
Bij mensen met een klein hondje zegt ie dan 'Je moet je hond echt niet meer in de wasdroger stoppen' terug.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |