abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 september 2009 @ 18:55:06 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_72813680
Toegegeven. Hij weet steeds te verrassen.
quote:
Wilders wil hoofddoekjesbelasting

DEN HAAG - Geert Wilders heeft woensdag de invoering van een 'hoofddoekjesbelasting' bepleit. In het debat over de rijksbegroting voor 2010 stelde hij voor om zo'n belasting à 1000 euro per jaar in te voeren.
Wie een hoofddoekje wil dragen, moet eerst een vergunning vragen, aldus Wilders.

De PVV-leider noemde zijn belasting een 'kopvoddentax'. Als die wordt ingevoerd, gaan we eindelijk wat terugverdienen aan de islam, zei Wilders.

Vervuilen

Volgens hem vervuilen de moskeeën, de hoofddoekjes en moslimmannen met baarden en lange jurken het beeld in de Nederlandse straten.

Bovendien is een ''islamitisch hoofddoekje'' een teken van onderdrukking van vrouwen en dus een symbool van onvrijheid.

''Wij zijn de hoofddoekjes spuug- en spuugzat'', zei Wilders. De opbrengst van de belasting kan volgens hem bijvoorbeeld naar blijf-van-mijn-lijfhuizen.

Weerstand

Zijn voorstel voor een belasting op het dragen van een hoofddoekje stuitte op veel weerstand in de Tweede Kamer.

D66-leider Alexander Pechtold sprak van een gênante vertoning en beschuldigde Wilders van xenofobe en racistische uitingen jegens moslims. Volgens hem voert Wilders gewoon een stukje cabaret op.

Absurd

SP-fractieleider Agnes Kant noemde het plan van Wilders te absurd om op te reageren. ''U wilt een hoofddoekjespolitie. Ik vind het zo belachelijk'', zei Kant.

Fractievoorzitter Arie Slob van de ChristenUnie wees Wilders erop dat hij mensen schoffeert vanwege uiterlijke kenmerken. ''Vrouwen beledigen kunt u heel goed'', reageerde fractieleider Mariëtte Hamer van coalitiegenoot PvdA.

Principes

Ook CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel verwierp het idee van Wilders. ''Wilt u uw principes verkopen voor 1000 euro?''

Volgens GroenLinks-leider Femke Halsema maakt Wilders gebruik van Iraanse methodes. ''Wat u wilt, is een zedenpolitie introduceren. Schaam u'', zei ze.

Immigratie

De PVV gaat zelf onderzoek doen naar de kosten van immigratie. De partij roept burgers op via de website watkostdemassaimmigratie.nl ideeën aan te reiken over welke kosten allemaal meegeteld moeten worden.

De partij vroeg eerder het kabinet om de cijfers, maar minister Eberhard van der Laan (Integratie) gaf aan dat er geen boekhouding is van verschillende groepen in de samenleving.

Spoeddebat

Daarop ontstak Wilders in woede. Er kwam een spoeddebat, waarbij van der Laan zei dat hij onhandig was geweest in een ontmoeting met de pers waardoor een verkeerd beeld was ontstaan.

Hij zei verder dat wel alle beschikbare gegevens waren verstrekt. Veel cijfers werden echter niet uitgesplitst naar achtergrond van mensen.

Motie

Wilders' fractiegenoot Sietse Fritsma diende een motie in om het kabinet toch te dwingen tot een grondig onderzoek naar de kosten van immigratie. De motie maakt echter niet veel kans.

Andere Tweede Kamerleden toonden zich achterdochtig bij de wens om de kosten per immigrant te weten te komen. Ook Van der Laan gaf aan dat hij zich had afgevraagd waartoe de cijfers moesten dienen.
pi_72813851
Wilders is de hoofdbedekking van nonnetjes en ouwe omaatjes spuug en spuug zat?
hoe zat het dan met onze Joods/Christelijke wortels?
pi_72813872
*zucht* En hier moet het parlement zich nog serieus mee bezig houden ook?
pi_72813877
!!!

Wat een vent.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_72813942
En als hoofddoeken niet mogen, mogen keppeltjes dan wel?
pi_72814147
Dus tegen betaling mag je datgene wat gelijk staat voor vrouwenonderdrukking behouden? Legaal vrouwen onderdrukken, goed deal.
pi_72814268
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:01 schreef Neurot het volgende:
En als hoofddoeken niet mogen, mogen keppeltjes dan wel?
Uiteraard wel want die worden niet door moslims gedragen, als volgende komt dan vemoedelijk de baard belasting en de jurk belasting. Nou, daar kunnen we toch wel een gat van 28 miljard mee dichten zeker!
pi_72814318
quote:
Dat is het economische beleid dat Groep Wilders voorstaat: belastingverlaging!
http://www.geertwilders.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=294
  † In Memoriam † woensdag 16 september 2009 @ 19:11:43 #9
230491 Zith
pls tip
pi_72814364
LOL
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 16 september 2009 @ 19:13:02 #10
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_72814432
Hij spoort gewoon niet, maar goed het levert hem weer wat media aandacht..

Geert Wilders --^
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_72814650
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:06 schreef Triggershot het volgende:
Dus tegen betaling mag je datgene wat gelijk staat voor vrouwenonderdrukking behouden? Legaal vrouwen onderdrukken, goed deal.
pi_72814676
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:59 schreef Tijger_m het volgende:
*zucht* En hier moet het parlement zich nog serieus mee bezig houden ook?
Inderdaad. En dan is er nog pulp wat op 'm durft te stemmen ook.
  woensdag 16 september 2009 @ 19:21:30 #13
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_72814795
en mensen stemmen hierop.... die gast hoort in het circus, niet in de politiek
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_72815070
- edit : wegwezen -

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2009 19:34:58 ]
-
pi_72815782
dat zoiets mag in dit land Ze draaien helemaal door....
Al eens het echte Andalucia geproeft ?
  woensdag 16 september 2009 @ 19:48:35 #16
256787 CHEVHB
Ik besloot dat ik alles kon
pi_72815831

pi_72815878
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:47 schreef original_andalucia het volgende:
dat zoiets mag in dit land Ze draaien helemaal door....
In een land geregeerd door Wilder mag dit. Gelukkig is dat nog niet gebeurd.
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
  woensdag 16 september 2009 @ 19:50:22 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72815915
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Uiteraard wel want die worden niet door moslims gedragen, als volgende komt dan vemoedelijk de baard belasting en de jurk belasting. Nou, daar kunnen we toch wel een gat van 28 miljard mee dichten zeker!
Vergeet de lange-mouwen-in-de-zomer-belasting niet!
pi_72816089
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

oei... ben ik als baarddrager straks verplicht korte jurken te dragen ?
bestaat er al een mozartkapselboete ?
pi_72816148
Ik weet niet wat/wie ik erger vind; Wilders zelf (die ons zo nu en dan tenminste laat lachen) of de mensen die op zijn partij stemmen (in de hoop dat deze clown ooit onze minister-president wordt)? Ik neig toch naar dat laatste.
pi_72816381
quote:
Op woensdag 16 september 2009 19:55 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik weet niet wat/wie ik erger vind; Wilders zelf (die ons zo nu en dan tenminste laat lachen) of de mensen die op zijn partij stemmen (in de hoop dat deze clown ooit onze minister-president wordt)? Ik neig toch naar dat laatste.
Toegegeven, af en toe kon je wel even lachen om zijn betoog
pi_72816483
Is er ergens een YouTube filmpje van het betoog met de reacties van de Kamer?
pi_72816591
zijn de nazi's ook niet zo begonnen in 1933..
eerst 1 maatregel...
zal wel meevallen verder .. dachten mensen nog
toen een extra belasting voor islamieten
loopt wel los... werd er geroepen
daarna weer een nieuwe verplichting voor islamieten..

niet alles ineens doorvoeren.. stap voor stap..
pi_72816854
quote:
Op woensdag 16 september 2009 20:00 schreef chratnox het volgende:

[..]

Toegegeven, af en toe kon je wel even lachen om zijn betoog
Moest eigenlijk soms ook wel om hem lachen..
pi_72816895
quote:
Op woensdag 16 september 2009 18:55 schreef Hexagon het volgende:
Toegegeven. Hij weet steeds te verrassen.
[..]
Als je dit nog verrassend vindt van hem heb je niet goed opgelet... Hij bedenkt gewoon steeds iets belachelijkers...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')